Този сайт използва "бисквитки" единствено за да се създаде сесия за ползването му!
С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на "бисквитки"!   Разбрах
Православни
будители
Бог е в истината, а не в силата! - „ору́жием обы́дет тя и́стина Его́“ (Пс.90:4), „истината ще ви направи свободни“ (Иоан. 8:32). Целта ни е да пробудим заспалия Български Християнски Дух, който е подтиснат от лъжехристиянското еретическо духовенство, революционерите масони, фашистите, нацистите, комунистите, либералите, глобалистите и всякакви други партии, разделили народа и слугуващи на юдеите. Един Бог в Света Троица, Една Вяра, един православен цар, единен народ, единна България! Съ нами Богъ!   Верую
Ноември ∇ 2024 ∇
  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 1
Днес 12 ноември е 30 октомври 2024 по църковния календар
Кръст

Св. свещеномъченик Зиновий, епископ Егейски и на сестра му Зиновия. Св. мъченица Евтропия. Св. апостоли Тертий, Марк, Иуст и Артем. Св. Маркиан, епископ Сиракузки Прочетете повече за Светията ТУК

Разпечатване на календара
Търсене в сайта: Търсене на дата в календара:
Лесно четене или печат 17.07.2022 г. / 17:33:08 
Вяра
ЗА ЗАПАЗЕНАТА ДНЕС ЦЪРКВА ХРИСТОВА (цялата статия)
imageimage
Намерени подземни катакомбни църкви от съветско време

НИЕ ЖИВЕЕМ В ПОСЛЕДНИТЕ ВРЕМЕНА!

Фактически, в момента тече борба за всяка една душа, от малкото останали верни на Бога по света.

Ето какво е записано в Евангелието:

„кажи ни, кога ще бъде това, и какъв ще е белегът за Твоето пришествие и за свършека на света?

А Иисус им отговори и рече: пазете се да ви не прелъсти някой;..

защото ще се появят ЛЪЖЕХРИСТИ,.. ЗА ДА ПРЕЛЪСТЯТ, ако е възможно, и избраните...

И ако не се съкратяха ония дни, не би се спасила никоя плът; но заради избраните ще се съкратят ония дни... който претърпи докрай, той ще бъде спасен.“

(Мат. 24:3,4,13,22,24,)

Трябва да уточним, че описаните еретически действия на т. нар. днес "официални" поместни църкви, фактически представляват задълбочаване на отстъплението, започнало сред всички тях още в началото на XIX в., с приемане на ереста на единоверието – тоест евхаристийно духовно общение на руската църква с непокаяли се еретици старообрядци. Закономерно останалите поместни църкви, включително и Константинополския патриархат заедно с българите, отпадат от православието в тази ерес чрез неосъждане и неотделяне от единоверческата еретическа руска църква. Напротив те продължават духовно евхаристийно общение с руснаците и съответно с приетите за окормяване от тях анатемосани еретици старообрядци.

ТАКА ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ ПОПАДАТ ПОД АНАТЕМАТА НА ГОЛЕМИЯ МОСКОВСКИ ПРАВОСЛАВЕН СЪБОР ОТ 1667 Г., КОЙТО Е ИЗОБЛИЧИЛ И ПРОКЛЕЛ СТАРООБРЯДЦИТЕ.

 Много е важно да се знае, че освен тогава православните руски архиереи, на този събор са участвали и са приели решенията му също Александрийския патриарх (тогава съдия Вселенски),  Антиохийския (тогава патриарх на целия Изток), представители на Йерусалимския и Константинополския патриархат. Приетите решения на Големия Московски събор се потвърждава и от останалите православни църкви!

Чрез приемане на литургийно общение със строобрядци руската църква и ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ЦЪРКВИ, КОИТО ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СА В ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С НЕЯ ПОПАДАТ КАКТО ПОД АНАТЕМАТА НА ГОЛЕМИЯ МОСКОВСКИ ПРАВОСЛАВЕН СЪБОР, ТАКА И ПОД СЛЕДНИТЕ ОТЛЪЧВАНИЯ ОТ БЛАГОДАТТА БОЖИЯ:

Ако някой, макар и вкъщи, се помоли с отлъчен от църковно общение, да бъде (и сам той) отлъчен. (10-то апостолско правило)

„Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, нека се отлъчи; а ако им позволи да вършат нещо като свещенослужители в църквата, да бъде низвергнат” (Апост. 45).

Забранява се моленето с еретик или с разколник” (Лаод. 33).

„Не се позволява да се приемат благословения от ере­ти­ци, понеже те са повече пустословия, отколкото благо­сло­вения” (Лаод. 32).

„Заповядваме да се низвергват епископ или презвитер, които са приели кръщение или жертва на еретици, понеже: „Какво съгласие може да има между Христа и Велиара? Или какво общо има верният с неверния?” (2 Кор. 6:15) (Апост. 46).

Еретици не трябва да присъстват на свещенодействие и молитва на верните, ако не обещаят, че ще се покаят и че ще напуснат ереста.“ (Тим. Алекс. 9).

 „Кръстени или ръкоположени от еретици не могат да бъдат нито верни, нито слу­жи­тели на църквата” (Апост. 68).

ЕРЕСТА НА ЕДИНОВЕРИЕТО ДНЕС СЕ Е РАЗВИЛА ДО ДОГМАТИЧЕСКИ И РЕЛИГИОЗЕН СИНКРЕТИЗЪМ (обединяване – гр.), ТОЕСТ ДО МОЛИТВЕНО ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С КАТОЛИЦИ, ПРОТЕСТАНТИ, МОНОФИЗИТИ, НЕСТОРИАНИ И ДРУГИ ЕРЕТИЦИ И СЕКТАНТИ, А СЪЩО И С МЮСЮЛМАНИ, БУДИСТИ,  ЗОРОАСТРИЙЦИ, ИНДУИСТИ, ШИНТОИСТИ И ДРУГИ ЗЛОВЕРЦИ, КРИВОВЕРЦИ, ЕЗИЧНИЦИ, ОКУЛТИСТИ И БЕЗБОЖНИЦИ! Този синкретизъм е наречен икуменизъм и ПРЕДСТАВЛЯВА НОВАТА РЕЛИГИЯ НА ИДВАЩИЯ МНОГО СКОРО АНТИХРИСТ.

ФАКТИЧЕСКИ ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, КОИТО СА ПОДПИСАЛИ ДОКУМЕНТИТЕ И РЕШЕНИЯТА НА КОЯТО И ДА Е ИКУМЕНИЧЕСКА ОРГАНИЗАЦИЯ ИЛИ ФОРУМ (НАПРИМЕР НА СВЕТОВНИЯ СЪВЕТ НА ЦЪРКВИТЕ, КЪДЕТО УЧАСТВАТ ПОВЕЧЕТО ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, ИЛИ НА ФОРУМИТЕ В АСИЗИ, КЪДЕТО Е БИЛА И БЪЛГАРСКАТА "ПРАВОСЛАВНА" ЦЪРКВА), И УЧАСТВАТ В МОЛИТВЕНО ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ЕРЕСИ И ДРУГИ РЕЛИГИИ, КАКТО И ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, КОИТО ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СА В ЕВХАРИСТИЙНО ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ТЯХ, ПОПАДАТ ПОД АНАТЕМИТЕ НА СВЕТИТЕ ВСЕЛЕНСКИ И ПОМЕСТНИ СЪБОРИ, ОСЪДИЛИ ТЕЗИ ЕРЕСИ И РЕЛИГИИ, А СЪЩО И ПОД ОТЛЪЧВАНИЯТА ОТ БЛАГОДАТТА БОЖИЯ, СПОМЕНАТИ ПО-ГОРЕ.

В Евангелието пише:

„Не бой се, МАЛКО СТАДО! Понеже вашият Отец благоволи да ви даде царството.“

(Лука 12:32)

ХРИСТОВОТО „СТАДО“ В НАШИ ДНИ НАИСТИНА Е ОСТАНАЛО МНОГО „МАЛКО“! ТОВА НЕ СА СТОТИЦИТЕ МИЛИОНИ МИРЯНИ И КЛИРИЦИ НА „ОФИЦИАЛНИТЕ“ ЛЪЖЕПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ, НИТО МНОЖЕСТВОТО ЧЛЕНОВЕ НА БЕЗБРОЙНИТЕ ОФИЦИАЛНО РЕГИСТРИРАНИ, РАЗВИВАЩИ СВОБОДНО ДЕЙНОСТ И ПОДКРЕПЯНИ ОТ МАСОНСКИТЕ ВЛАСТИ „СТАРОСТИЛНИ“ СИНОДИ ПО СВЕТА!

ЛЪЖЕХРИСТИТЕ СЕ СТРЕМЯТ ДА „ПРЕЛЪСТЯТ, АКО Е ВЪЗМОЖНО“ И МАЛКОТО ОСТАНАЛИ ВЕРНИ НА БОГА ДУШИ, КОИТО НЕ СА В ОБЩЕНИЕ С ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ И КРИПТОИКУМЕНИЧЕСКИТЕ ИМ ЦЪРКВИ И СИНОДИ! В ТОВА ОТНОШЕНИЕ ДНЕС, ТЕ ВЕЧЕ СА ПОСТИГНАЛИ ГОЛЯМ УСПЕХ.

ОТНОСНО ТОЗИ ТЪЖЕН ФАКТ ЗАПОЧНАХ ВСЕ ПОВЕЧЕ ДА СЕ УБЕЖДАВАМ, СЛЕД  ОТКРОВЕНИТЕ РАЗГОВОРИ С БИВШИЯ АРХИМАНДРИТ НА КОПИЛОВСКИЯ МАНАСТИР КАСИАН.

ТОЙ СПОДЕЛИ С МЕН НЕЩО МНОГО ИНТЕРЕСНО.

КАЗА МИ, ЧЕ ДУХОВНИЦИ ОТ НЕГОВАТА КРИПТОИКУМЕНИЧЕСКА РПАЦ (Руска „православна“ автономна църква) СА УСПЕЛИ ДА ВЛЯЗАТ В ЛИТУРГИЙНО ОБЩЕНИЕ С НЯКОИ ОТ КАТАКОМБНИТЕ ОБЩИНИ, КОИТО ДО ТОЗИ МОМЕНТ СА СЕ БИЛИ ОПАЗИЛИ ОТ ВСЯКАКВО СЪПРИКОСНОВЕНИЕ С ТИХОНОВСКИ, ОБНОВЛЕНЧЕСКИ, СЕРГИАНСКИ И ИКУМЕНИЧЕСКИ СИНОДИ.

Той ми разказа за случаи, при които техен свещеник е бил вземан с автомобил от кръстовище на някакъв междуселски път, някъде в горите на Русия. После автомобила се е отклонявал по черни пътища, където спрял и свещеника е бил прехвърлен на друг автомобил. Това се е повторило в същата обстановка, като духовника от Р"П"АЦ естествено отдавна е бил изгубил представа къде е. След няколко часа, късно вечерта, групата се оказва в някакво малко село, където започват изповеди, после литургия и причастяване. Разказа ми и за друг случай, когато в апартамент в някакъв малък руски град започва вечерта да се събира неголяма група от хора, които носят цветя, подаръци, заключват вратата, пускат музика и всичко изглежда като празник по някакъв повод, но част от хората, със свещеник се отделят във вътрешна стая и започват литургия. 

Помня и още по-фрапиращ разказ, който Касиан ми разказа за някакъв малък град, където се оказва, че съществуват две големи общности от катакомбници, КОИТО ПРЕЗ ПОКОЛЕНИЯТА СА ПРЕМИНАЛИ ГОДИНИТЕ НА КОМУНИЗМА, ПЕРЕСТРОЙКАТА И ДЕМОКРАЦИЯТА И ЕДВА В ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ, ЧРЕЗ ОБВЪРЗВАНЕТО СИ С КРИПТОИКУМЕНИЧЕСКАТА РПАЦ, НАУЧАВАТ ЕДНИ ЗА ДРУГИ.

Пиша това, за да добиете представа за каква конспиративност и нелегалност става въпрос, как тези хора са си пазили вярата и живота, и са се спасявали в безбожните години на комунизма и не по-безопасната демокрация, КОГАТО В РУСИЯ СА ВИЛНЕЛИ И ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ВИЛНЕЯТ АГЕНТИТЕ НА КГБ (ДНЕС ФСБ), КОИТО РЪКОВОДЯТ КОМУНИСТИЧЕСКАТА ИКУМЕНИЧЕСКА РУСКА „ПРАВОСЛАВНА“ ЦЪРКВА, ДЪРЖАВАТА И БИЗНЕСА (И ДНЕС!).

СПОМЕНАТИТЕ КАТАКОМБНИ ОБЩИНИ БЯХА СРЕД МАЛКОТО, КОИТО ОТКАЗАХА РЕГИСТРАЦИЯ СЛЕД КАТО ИМ СЕ ДАДЕ ПРАВО ПРЕЗ 1991 Г., ОСЪЗНАВАЙКИ ЯСНО, ЧЕ ВЛАСТТА Е ПРОДЪЛЖИТЕЛ НА АНТИХРИСТОВАТА БОЛШЕВИШКА МЕРЗОСТ

НАЙ-ВЕРОЯТНО ПЪРВИТЕ КАТАКОМБНИ ПРАВОСЛАВНИ ОБЩНОСТИ В РУСИЯ СЕ СЪЗДАВАТ ОЩЕ В КРАЯ НА XVIII И НАЧАЛОТО НА XIX В. СЛЕД СЛЕД НАВЛИЗАНЕ НА РУСКАТА ЦЪРКВА В ОПИСАНАТА ЕРЕС НА ЕДИНОВЕРИЕТО.

НЯКОИ ОТ ТЕЗИ ПРАВОСЛАВНИ ОБЩНОСТИ СА БИЛИ СЪЗДАДЕНИ ОТ РАЗУМНИ И ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНИ АРХИЕРЕИ, КОИТО СЕ ОТДЕЛЯТ  ОТ ЕРЕСТА, КОЯТО Е ЦЕЛЕНАСОЧЕНО ВЪВЕДЕНА ОТ ИМПЕРАТОРА ПАВЕЛ I И МОСКОВСКИЯ МИТРОПОЛИТ ПЛАТОН – И ДВАМАТА МАСОНИ, КАТО ВЛАДЕТЕЛЯ Е БИЛ ДОРИ ВЕЛИК МАГИСТЪР НА КАТОЛИЧЕСКИЯ МАСОНСКИ МАЛТИЙСКИ РИЦАРСКИ ОРДЕН. ОТДЕЛИЛИТЕ СЕ ПРАВОСЛАВНИ АРХИЕРЕИ ПРОДЪЛЖАВАТ ПРЕЗ ГОДИНИТЕ ДО СЕГА ДА РЪКОПОЛАГАТ НОВИ ЕПИСКОПИ, ЗАПАЗВАЙКИ АПОСТОЛСКО НАСЛЕДСТВО.  

По-надолу ще опишем създаването на катакомбни общности в по-близки времена, като предполагаме, че част от тях осъзнават същността и корена на проблема, който е възникнал още в началото на XIX в. с ереста на единоверито и се присъединяват към истинските православни, отделили се още тогава от „официалния“ масонски синод.

Данните за катакомбната Църква са изключително ограничени, ПО ПРИЧИНИ, ЗА КОИТО МОЖЕ ДА СЕ ДОСЕТИМ. Ето например каква информация се прокрадва в някои официални източници:

„Катакомбната Църква възниква вследствие на болшевишкия терор, обновленческото движение, И ОЦЕНЯВАНАТА КАТО КОМПРОМИСНА ПОЗИЦИЯ НА СВЕТИЯ СИНОД И ЛИЧНО НА ПАТРИАРХ ТИХОН... ПЪРВОНАЧАЛНО ВОДАЧИ НА ИПЦ СА ЕПИСКОПИТЕ МАКАРИЙ И СТЕФАНТЕ И ПОСЛЕДОВАТЕЛИТЕ ИМ НЕ ПРИЗНАВАТ СЪВЕТСКОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО ПО РЕЛИГИОЗНИТЕ ВЪПРОСИ И СА ЯРОСТНИ ВРАГОВЕ НА ОБНОВЛЕНЦИТЕ ...“ („Поглед върху „непримиримите“ и катакомбната църква в СССР“ – Андрей Андреев).

ПЪРВИТЕ ТАЙНИ ПРАВОСЛАВНИ ОБЩИНИ СЕ ПОЯВИХА ВЕДНАГА СЛЕД ОКТОМВРИЙСКАТА РЕВОЛЮЦИЯ ОТ 1917 Г... ЯРКО ПРОЯВИЛАТА СЕ В ГОДИНИТЕ НА ГРАЖДАНСКАТА ВОЙНА СЕЛСКА СЪПРОТИВА СРЕЩУ БОЛШЕВИКИТЕ, ВЪЗНИКВА В МНОГО РАЙОНИ ИМЕННО НА РЕЛИГИОЗНА ПОЧВА.

ВЪЗНИКВАНЕТО НА ОБНОВЛЕНЧЕСТВОТО КАТО ГОСПОДСТВАЩО ТЕЧЕНИЕ В РПЦ ПРЕЗ ЕСЕНТА НА 1922 Г. СТАВА ОСНОВНА ПРИЧИНА ЗА ПОЯВЯВАНЕТО НА ТАЙНИ ЦЪРКВИ В МНОГО РАЙОНИ НА СТРАНАТА, КЪДЕТО СЛУЖБИТЕ СЕ ПРОВЕЖДАТ НЕЛЕГАЛНО...

В катакомбите отиват и тези, които се противопоставят на изземането на църковни ценности от властите И РЕВНИТЕЛИТЕ НА ПРАВОСЛАВИЕТО, ВЛЕЗЛИ В КОНФЛИКТ С ПАТРИАРХ ТИХОН И С ПЕТЕРБУРГСКИЯ МИТРОПОЛИТ ВЕНИАМИН (КАЗАНСКИ), КОИТО ЗАПОЧНАЛИ КОМПРОМИСИ С БЕЗБОЖНАТА ВЛАСТ.

imageimage
Архиепископ Теодор (Поздеевски) - Ректор на Московската Духовна Академия. Втората му снимка е арестатска, от архива на КГБ. Направена е през 1937 г., ТОЧНО ПРЕДИ РАЗСТРЕЛА МУ 

СЪЗДАТЕЛ НА НЕЛЕГАЛНИ ОБЩНОСТИ И МАНАСТИРИ СЕ ЯВЯВА ВЛИЯТЕЛНАТА ДАНИЛОВСКА ГРУПА ОТ АРХИЕРЕИ, ВЪЗГЛАВЯВАНА ОТ ВОЛОКОЛАМСКИЯ АРХИЕПИСКОП ТЕОДОР (ПОЗДЕЕВСКИ)...

ПРЕЗ АВГУСТ 1919 Г., СЛЕД ГИБЕЛТА НА ПЕРМСКИЯ ЕПИСКОП АНДРОНИК (НИКОЛСКИ), ТОЙ БИВА НАЗНАЧЕН ОТ ПАТРИАРХ ТИХОН НА ПЕРМСКАТА КАТЕДРА; ТОВА НАЗНАЧЕНИЕ АРХИЕПИСКОП ТЕОДОР НЕ ПРИЕМА И ОСТАВА В МОСКВА“ (ТОЕСТ АРХИЕПИСКОПА ОТКАЗВА ПОДЧИНЕНИЕ НА ВЛЕЗЛИЯ В СЪГЛАШЕНИЕ С КОМУНИСТИТЕ ЕРЕТИК ТИХОН – Б.Р.)

КАКТО В ПОСЛЕДСТВИЕ СИ СПОМНЯ ЕПИСКОП ВАРНАВА (БЕЛЯЕВ): „УМРЕЛИЯ АРХИЕПИСКОП ТЕОДОР, РЕКТОР НА МОСКОВСКАТА ДУХОВНА АКАДЕМИЯОТЛЪЧИ ПАТРИАРХА... ЗА ТОВА ПРИЧАСТИЕ ОТ ТЯХ НЕ ПРИЕМАШЕ И ПОСТОЯННО ДАВАШЕ НА СВОИТЕ ДУХОВНИ ЧАДА САМО СВОЕ“...(М. В. Шкаровский «Катакомбная Церковь» глава из книги «Православие при социализме. Государственно-церковные отношения в СССР в 1939—1964 гг.». 1999;

Записные книжки епископа Варнавы (Беляева). — Нижний Новгород, 2010. — С. 144.)

Кръга духовници около Теодор (Поздеевски) и даниловската група е известен като „УЧЕНОТО МОНАШЕСТВО“. ОЩЕ В 1920 Г., ОТДЕЛИЛИТЕ СЕ ОТ ТИХОН БЕЛАВИН АРХИЕРЕИ, ИЗВЪРШВАТ ХИРОТОНИИ НА ПЪРВИТЕ 10 ТАЙНИ ЕПИСКОПИ НА ТАЗИ КАТАКОМБНА ЦЪРКВА, В УСЛОВИЯТА НА ДИВ АНТИХРИСТОВ БОЛШЕВИЗЪМ И ПОСЛЕДВАЛА ГО ЗАПАДНА ЕВРЕЙСКА БЕЗБОЖНА ДЕМОКРАЦИЯ (КОЯТО ВИЛНЕЕ И В БЪЛГАРИЯ).

През 1923 г. ДАНИЛОВСКАТА ГРУПА ОТ АРХИЕРЕИ ОБРАЗУВА СИНОД, КОЙТО НЕ ПРИЗНАВА ДЕЛАТА НА ОФИЦИАЛНИЯ, ТИХОНОВСКИ, КОНТРОЛИРАН ОТ БОЛШЕВИКИТЕ ЛЪЖЕСИНОД. ДАНИЛОВЦИ СА СЧИТАЛИ, ЧЕ РЕШЕНИЯТА И ПОСТАНОВЛЕНИЯТА НА ПАТРИАРХА И СИНОДА МУ СА ИЗДАВАНИ СЛЕД СЪГЛАСУВАНЕ И ОДОБРЕНИЕ ОТ НАЧАЛНИКА НА 6-ТИ ОТДЕЛ НА НКВД (Народен комисариат на вътрешните работи) „ДРУГАРЯ“ ЕВГЕНИЙ АЛЕКСАНДРОВИЧ ТУЧКОВ.

Този синод на даниловци се нарича „ПОСТОЯННО ДЕЙСТВАЩО ПРЕДСЪБОРНО СЪВЕЩАНИЕ“. ТОЕСТ ТОВА Е БИЛО СЪВЕТ НА АРХИЕРЕИ, КОИТО СА СИ ПОСТАВИЛИ ЗА ГЛАВНА ЦЕЛ ДА СЪБЕРАТ ТАЕН ПОМЕСТЕН РУСКИ ЦЪРКОВЕН СЪБОР, С ИДЕЯТА ДА СФОРМИРАТ ЕДИННА ПРАВОСЛАВНА ЕКЛИЗИОЛОГИЧНА ПОЗИЦИЯ И ДА ИЗДАДАТ РЕШЕНИЯ СРЕЩУ РЕВОЛЮЦИОННАТА ВЛАСТ И КОНТРОЛИРАНАТА ОТ НЕЯ ЛЪЖЕЦЪРКВА, КАКТО И ДА РЪКОПОЛОЖАТ НОВИ АРХИЕРЕИ, ЙЕРЕИ И ДРУГ КЛИР, ОФОРМЯЙКИ ФАКТИЧЕСКИ ЙЕРАРХИЯТА НА ТАЗИ КАТАКОМБНА ЦЪРКВА В РУСИЯ! ТЕЗИ СЪБИТИЯ СЕ СЛУЧВАТ В УСЛОВИЯТА НА НЕПРЕСТАННИ АРЕСТИ И РАЗСТРЕЛИ.

МАЛКО СЛЕД ТОВА ТАКЪВ СЪБОР СЕ СЪСТОИ И ТОЙ Е НАРЕЧЕН, КАКТО ЩЕ ВИДИМ ПО-ДОЛУ „Кочующий Собор“ (Бродещ събор).

НАЙ–ИЗВЕСТНИТЕ И ГЛАВНИ АРХИЕРЕИ ОТ ДАНИЛОВСКАТА ГРУПА НА УЧЕНОТО МОНАШЕСТВО СА БИЛИ архиепископ Теодор (Поздеевски), епископ Арсений (Жадановски),  епископ Серафим (Звездински), епископ Серафим (Самойлович) и хиротонисания от тях епископ Марк (Новоселов).

Преди главния общ таен събор на тази катакомбна църква, като негова подготовка, се състоят много нелегални предсъбори – в Киев, Москва, Петроград, Уфа, Ярославл и други.

„Счита се, че след 1927 г. катакомбното движение е ръководено от митрополитите Йосиф (Петров) и Кирил (Смирнов), архиепископите Теодор (Поздеевски), Андрей (Ухтомски), Серафим (Самойлович), епископите Виктор (Островидов), Алексий (Буй), Климент (Логинов) И ДРУГИ.

Около тях се сформират общностите наречени „йосифляни“, „даниловци“, „андреевци“, „буевци“, „климентовци“ И ДРУГИ,..

Според органите на ОГПУ (Обединеното държавно политическо управление) при СНК (СовНарКом – Съвета на народните комисари), ОБЩИНИТЕ НА ЦЪРКОВНАТА ОПОЗИЦИЯ (СРЕЩУ СЪВЕТСКАТА ЦЪРКВА И ВЛАСТ – Б.Р.) СЕ ЯВЯВАЛИ „ФИЛИАЛИ“ НА КОНТРАРЕВОЛЮЦИОННАТА НЕЛЕГАЛНА „ИСТИННО ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА“ (ИПЦ)...

В СССР ДЕЙСТВАЛА КАТАКОМБНА ЦЪРКВА С МНОГОЧИСЛЕНА ЙЕРАРХИЯ...“

Ето списък с имена на някои от архиереите на ИПЦ, ПОВЕЧЕТО ОТ КОИТО СА РЪКОПОЛОЖЕНИ ПРЕДИ РЕВОЛЮЦИЯТА И НА СВОЙ РЕД СА ИЗВЪРШИЛИ ХИРОТОНИИ НА МНОЖЕСТВО КАТАКОМБНИ ЕПИСКОПИ, И ПРЕЗ ГОДИНИТЕ СА БИЛИ РАЗСТРЕЛЯНИ В ЛАГЕРИ И ЗАТВОРИ, ОТ КЪДЕТО Е НАПРАВЕН СПИСЪКА С ИМЕНАТА ИМ ПУБЛИКУВАН В „ИСПОВЕДНИКИ ВЕРЫ, АРЕСТОВАННЫЕ ПО ГРУППОВЫМ ДЕЛАМ ИПЦ — РАССТРЕЛЯННЫЕ ИЛИ ПОГИБШИЕ В ТЮРЬМАХ, ЛАГЕРЯХ и ССЫЛКАХ“ (ЦИТИРАМЕ ГИ НА РУСКИ): „ФЕОДОР ПОЗДЕЕВСКИЙ (Александр Васильевич); АЛЕКСЕЕВ Михей; ВОСКРЕСЕНСКИЙ Василий Константинович; ВИХВЕЛИН Василий; ЛЮБОМУДРОВ (псевдоним); ЛОГГИНОВ КЛИМЕНТ; РЕУТОВ Матвей Тимофеевич; ПРЕОБРАЖЕНСКИЙ Вениамин Сергеевич; ПОПОВ Петр Дмитриевич; ОСТРОВИДОВ Константин Александрович; ЛАЗАРЕНКО Григорий; НОВОСЕЛОВ Михаил Александрович; ЛАДЫГИН Потапий Трофимович; ИВЛЕВ Павел Яковлевич; КАТАНСКИЙ Николай; КАШИН Трофим Григорьевич; ДОБРОНРАВОВ Николай Павлович; ГРЕЧИШКИН Иоанн Яковлевич; БЕХ Валерий Степанович;...“ И ТАКА НАТАТЪК. СПИСЪКА Е ДЪЛЪГ. С НАД 60 ИМЕНА.

НАПОМНЯМЕ ВИ НЕЩО МНОГО ВАЖНО: ТЕЗИ ДУХОВНИЦИ СА АРЕСТУВАНИ, ВЛАЧЕНИ ПО ЗАТВОРИ И ЛАГЕРИ, И РАЗСТРЕЛЯНИ, ЗАЩОТО НЕ СА ПРИЕЛИ КОМПРОМИС С КОМУНИСТИТЕ, ЗА РАЗЛИКА ОТ ТИХОН (БЕЛАВИН) И СЕРГЕЙ (СТРАГОРОДСКИ)!

Продължаваме с цитатите:

Църковната опозиция НЕ Е ПРЕДСТАВЛЯВАЛА ЕДИННА ОРГАНИЗАЦИЯ, А СЪВКУПНОСТ ОТ АВТОНОМНИ ОБЩИНИ И ГРУПИ... ОБОБЩЕНО НАЗОВАВАНИ ПО ИМЕНАТА НА МЕСТНИЯ АРХИЕРЕЙ: БУЕВЦИ – ПОСЛЕДОВАТЕЛИТЕ НА КОЗЛОВСКИЯ ЕПИСКОП АЛЕКСИЙ (БУЙ) В ЦЕНТРАЛНОТО ЧЕНОЗЕМИЕ, ВИКТОРИАНИ – ПОСЛЕДОВАТЕЛИТЕ НА ГЛАЗОВСКИЯ ЕПИСКОП ВИКТОР (ОСТРОВИДОВ) В СРЕДНОТО ПОВОЛЖИЕ И ПРЕДУРАЛИЕТО. ОСТАНАЛИТЕ СА НАРЕЧЕНИ ПО СЪЩИЯ ПРИНЦИП УАРОВЦИ, ЕРОФЕЕВЦИ, НЕКТАРИЕВЦИ И ДР...“

Ето какво още е записано за част от архиереите в катакомбната Църква И ЗА ТЕХНИТЕ ТАЙНИ РЪКОПОЛОЖЕНИЯ НА НОВИ АРХИЕРЕИ:

„... Но, разбира се, и самия епископ Максим и други йерарси ясно разбирали опасността за катакомбната Църква поради „разхода“ на епископат вследствие на кървавите гонения. ЗА ГОНИТЕЛИТЕ БИЛО МНОГО ВАЖНО ДА ПРЕКРАТЯТ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА НОВИ РЪКОПОЛОЖЕНИЯ, ИМЕННО ЗА ТАЗИ ЦЪРКВА.

Ние имаме сведения за някои тайни хиротонии в епископски сан – примерно за около двадесет случая, но може ли да се счита, че с това се ограничават всички тайни ръкоположения? Разбира се, НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ТВЪРДИ ПОДОБНО НЕЩО.

Така например, архиепископ Питирим (Ладигин), който е приел схима с името Петър, починал на 94 години, сляп, на февруари 1957 г., в 3 часа през ноща. Той не е бил тайно ръкоположен (защото това е станало преди революцията – б.р.), НО ТОЙ НЕ Е ЗАПИСВАН В НИКАКВИ СПИСЪЦИ НА КАТАКОМБНАТА ЦЪРКВА. ПИШЕЩИЯ ТЕЗИ ИЗРЕЧЕНИЯ Е БИЛ ЧЛЕН НА ЕПАРХИЯТА НА ТОЗИ КАТАКОМБЕН ЙЕРАРХ И Е ЧЕЛ ЛИЧНО, НЯКОЛКО ПЪТИ НЕГОВАТА АВТОБИОГРАФИЯ. ЗНАЕХ СЪЩО И МНОГО ОТ ТАЙНОТО ДУХОВЕНСТВО, ОКОРМЯВАНО ОТ ВЛАДИКА ПЕТЪР...

ТРЯБВА ДА ПОДЧЕРТАЕМ И ОСОБЕНИТЕ УСИЛИЯ НА МИТРОПОЛИТИТЕ КИРИЛ И ЙОСИФ, АРХИЕПИСКОП ДИМИТРИЙ, ЕПИСКОП ДАМАСКИН, ЕПИСКОП АЛЕКСИЙ ВОРОНЕЖКИ И МНОГО ДРУГИ ПО УСТАНОВЯВАНЕТО НА КАТАКОМБНИ ОБЩИНИ, и напротив, всяческата заинтересованост на митрополит Сергей Страгородски да представи успехите на катакомбниците равни на нула...“

(„Церковь Катакомбная на Земле Российской– схимонах Епифаний (Чернов))

Както писахме вече, има и сведения за така наречен „Кочующий Собор“ (Бродещ събор), НА КОЙТО СА УЧАСТВАЛИ ОБЩО НАД 70 АРХИЕРЕИ. СЪБОРА Е НАРЕЧЕН „БРОДЕЩ“, ЗАЩОТО СЕ Е МЕСТИЛ В НЯКОЛКО ЛОКАЦИИ ЗА НЯКОЛКО МЕСЕЦА, В УСЛОВИЯТА НА ПЪЛНА СЕКРЕТНОСТ.

image
Взривения от болшевиките и изгубен завинаги величествен Харковски съборен храм "Св. Николай"

Провежда се от 09 март до 08 август 1928 г. на четири етапа. Населените местата на събранието са се сменяли дори само при възникване на съмнение за опасност. По данни на епископ Евагрий (Дрентелни), са установени четири селища, станали домакини на събора на катакомбните епископи. („Еп. Евагрию (ДРЕНТЕЛЬНУ) сообщил об этом схимон. Епифаний (ЧЕРНОВ). По его словам, с документами Собора знакомился также и проф. И.А.ИЛЬИН“)

Организатор на събора се явява епископ Марк (Новоселов). Той е бил тайно хиротоносан от  архиепископ Теодор (Поздеевски), епископ Арсений (Жадановски) и епископ Серафим (Звездински). Еп. Марк е бил известен и уважаван за своята нравственост. От 1922 г. е бил в нелегалност и постоянно е обикалял различни региони на Русия, като е влизал във връзка с много отделили се от РПЦ архиереи. Той им представил Предсъборните документи и според техните реакции и коментари е решавал дали да ги покани на самия Събор.

Била избрана работна група. В нея влизали еп. Марк (Новоселов), еп. Иов (Гречишкин), еп. Алексий (Буй), еп. Василий (Преображенски), прот. Петър Первушин, който бил доверено лице на архиепископ Теодор (Поздеевски) и представител на даниловци.

На събора е наложена анатема на учението на патр. Сергей Страгородски, казващо, че „безбожната и беззаконна власт е от Бога дадена“. Обявяват се за еретици всички, които са в каноническо общение с патриарха. ТОВА ВКЛЮЧВА КАКТО ЦЕЛИЯ КЛИР И МИРЯНИТЕ НА МОСКОВСКИЯ ПАТРИАРХАТ, ТАКА И ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, КОИТО ГО ПРИЗНАВАТ И ПОМЕНАВАТ В ОЛТАРИТЕ СИ! ТОВА СА ВСИЧКИ, КОИТО В ТЕЗИ ГОДИНИ ВЕЧЕ СА ЗАПОЧНАЛИ ИКУМЕНИЧЕСКАТА ЕРЕС НА ДОГМАТИЧЕСКИЯ СИНКРЕТИЗЪМ!

НАЛАГА СЕ И АНАТЕМА НА САМАТА СЪВЕТСКА ВЛАСТ: ТЪЙ КАТО СЪВЕТСКАТА ВЛАСТ Е БОГОХУЛНА И ХРИСТОГОНИТЕЛНА, ТО ДЕЙСТВИЕТО НА АНАТЕМАТА СЕ РАЗПРОСТРАНЯВА НАД БЕЗБОЖНАТА ВЛАСТ, И СЛЕДВА ДА СЕ МОЛИМ ЗА ИЗБАВЯНЕ НА ХОРАТА ОТ ТЕЖКОТО Ѝ ИГО И ЗА СТРАДАЩАТА РУСКА ЗЕМЯ.

БИЛА ПОВДИГНАТА ПОЛЕМИКА ЗА КАНОНИЗАЦИЯ НА ЦАРСКОТО СЕМЕЙСТВО, НО МНОГО ОТ АРХИЕРЕИТЕ, ВКЛ. И ДАНИЛОВЦИ, СЕ ОБЯВИЛИ ПРОТИВ СВЕТОСТТА НА ЦАР НИКОЛАЙ II.

Било решено също, поради масовите арести и разстрели, че ако няма трима или двама архиереи, да се допуска, по икономия, еднолично хиротонисване на нови епископи. 

ИНТЕРЕСНО Е, ЧЕ В ЗАДГРАНИЧНАТА РУСКА ЦЪРКВА ЛИПСВАТ ВСЯКАКВИ ДОКУМЕНТИ, СВЪРЗАНИ С БРОДЕЩИЯ СЪБОР. ПРЕДПОЛАГА СЕ, ЧЕ ПРИЧИНАТА ЗА ТОВА СА НЕГАТИВНИТЕ И ОСЪДИТЕЛНИ РЕШЕНИЯ ПРИЕТИ СПРЯМО НЕЯ ОТ СТРАНА НА КАТАКОМБНИТЕ АРХИЕРЕИ. НА ТЯХ ИМ Е БИЛО ИЗВЕСТНО ЗА ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ ВРЪЗКИ НА ИЗБЯГАЛИТЕ ЗАД ГРАНИЦА И ЗА ПРИЕМСТВЕНОСТТА ИМ ОТ НОВОСТИЛЕЦА ЕРЕСИАРХ ТИХОН БЕЛАВИН

Все пак информация за Събора достига до синода на РПЗЦ, чрез френското и латвийското посолство в СССР. 

image
Лъжеепископа Амвросий (фон Сиверс) - Смирнов

Данни за Бродещия Събор дават няколко източника, цитирани в края на статията. Един от тях е Амвросий (фон Сиверс), чието истинско име е Алексей Борисович Смирнов, И КОЙТО, КАКТО МНОГО, В ПО-КЪСНИ ГОДИНИ ПРИСЪЕДИНИЛИ СЕ КЪМ КАТАКОМБНИЦИТЕ ДУХОВНИЦИ, Е АГЕНТ НА СЛУЖБИТЕ ЗА БЕЗОПАСНОСТ, ЧИЯТО ОСНОВНА РОЛЯ Е ДА СЛЕДЯТ И КОМПРОМЕТИРАТ ХОРАТА, КОИТО СЕ СТРЕМЯТ КЪМ ИСТИНСКО ПРАВОСЛАВИЕ. За ролята, която този пореден подмолен еретик играе, ГОВОРИ САМИЯ ТОЙ, ЧРЕЗ ТИТЛИТЕ, КОЯТО САМ СИ Е ДАЛ: „АРХИЕПИСКОП ГОТСКИ. ДУХОВНИК НА РУСКОТО „ПРАВОСЛАВНО“ НАЦИОНАЛ-СОЦИАЛИСТИЧЕСКО ДВИЖЕНИЕ“! ТОЙ Е КАНОНИЗИРАЛ ЗА „СВЕТЕЦ“ ЕРЕТИКА ИНКВИЗИТОР ЙЕЗУИТ АДОЛФ ХИТЛЕР.

ЛЪЖЕАРХИЕПИСКОПА „ГОТСКИ“ АМВРОСИЙ ЦЕЛЕНАСОЧЕНО ОПОРОЧАВА ИНФОРМАЦИЯТА ЗА СЪБОРА НА АРХИЕРЕИТЕ НА КАТАКОМБНАТА ЦЪРКВА ОБЯСНЯВАЙКИ НЕБИВИЛИЦИ, ЧЕ ИЗВЕДНЪЖ, „БЕЗПРЕКОСЛОВНО“ (ДАЖЕ ЕДИН АРХИЕРЕЙ НЕ СЕ БИЛ ОБЯВИЛ ПРОТИВ!!!?) РЕШИЛИ ДА ПРИЕМАТ СТАРООБРЯДЧЕСТВО.

ТОВА Е ОЧЕВИДНА ЛЪЖА, КАКТО И МНОГО ДРУГИ МАНИПУЛАЦИИ ИЗКАЗАНИ И ИЗПИСАНИ В ЖИДОВСТВАЩИТЕ КОМУНИСТИЧЕСКИ МЕДИИ И ПЕЧАТ ОТНОСНО КАТАКОМБНАТА ЦЪРКВА.

Наистина има данни за отпадане в старообрядчество на някои духовници, както това е записано за Андрей (Ухтомски), архиеп. Уфимски: „15 августа 1925 года в Полторацк (ныне — Ашхабад), где он отбывал ссылку, прибыл архимандрит Климент (Логвинов), представитель беглопоповского согласия, который пытался убедить Андрея (Ухтомского) присоединиться к старообрядчеству. Андрей (Ухтомский) согласился, но при условии, что это будет не присоединение, а воссоединение представителей некогда разделившихся церквей... За вступление в общение со старообрядцами предположительно был запрещён в священнослужении Патриаршим Местоблюстителем митрополитом Петром (Полянским). Запрещения не признал, равно как и полученных по завещанию Патриарха Тихона прав митрополита Петра по управлению церковью.“.

Дали наистина архиепископ Андрей приема строобрядчество само Бог знае.

Може да се намери информация също, че и епископ Климент (ЛОГИНОВ) и неговата група наречена „климентовци“, както и общността на споменатия архиепископ Андрей, наречена „андреевци“, а също така и други общини се свързват със старообрядците.

ЕТО КАКВО Е ПИСАНО ОЩЕ ЗА ИСТОРИЯТА НА КАТАКОМБНАТА ЦЪРКВА:

 „Със започване на колективизацията, съществуващото вече мнение ДА СЕ ИЗЛЕЗЕ ОТ СЪВЕТСКОТО ОБЩЕСТВО И ДА СЕ ИЗОЛИРАТ ОТ НЕГО СЕ УСИЛИЛО. ТЕ НЕ СКРИВАЛИ СВОЯТА ВРАЖДЕБНОСТ КЪМ СЪВЕТСКАТА ВЛАСТ,..

В предходни статии разгледахме части от послания на руска катакомбна общност към представители на маеевския синод в България и в Русия. В ТЯХ СЕ ПОВДИГАТ ФАТАЛНИ ЗА ПРАВОСЛАВНОТО ИЗПОВЕДАНИЕ В НАШИ ДНИ ВЪПРОСИ, РАЗКРИВАЩИ ОТСТЪПЛЕНИЯ ОТ ВЯРАТА, КОИТО МОГАТ ДА СЕ ПРОСЛЕДЯТ МНОГО НАЗАД В ГОДИНИТЕ.

За подробности: 

Въпроси на част от руските катакомбници към матеевия синод, изобличаващи гръцката ИПЦ, всички поместни църкви и самите питащи в ерес

и

Въпроси на част от руските катакомбници към архиерея на матеевския синод в Русия, ИЗОБЛИЧАВАЩИ И ПИТАЩИТЕ И ЗАПИТАНИТЕ В ЕРЕС

Самата руска катакобмна общност, която задава тези въпроси, фактически изобличава и себе си в ерес, защото тя обяснява, че води своето начало от указ № 362 на патриарх Тихон „за децентрализация на църковната власт“. Такова е положението и при Руската задгранична църква (РПЗЦ), и при всички легализирани в момента катакомбни общности в Русия.

КАКТО СЕ ВИЖДА В ИЗЛОЖЕНОТО ОТ КАТАКОМБНИЦИТЕ, ТЕ ПИШАТ ЗА ЕРЕС, КОЯТО ЗАПОЧВА ПРЕЗ 1902 Г. С ПОСЛАНИЕТО НА ЦАРИГРАДСКАТА ПАТРИАРШИЯ КЪМ ВСИЧКИ АВТОКЕФАЛНИ ЦЪРКВИ, В КОЯТО ТЯ ФАКТИЧЕСКИ СЕ ОБЯВЯВА ЗА ЧЛЕН НА ОГРОМНА ИКУМЕНИЧЕСКА ЕРЕТИЧЕСКА ОБЩНОСТ, ЧИИТО СЪЗДАВАНЕ Е ЗАПОЧНАЛО ОЩЕ ОТ XIX В. С НЕОСЪЖДАНЕТО НА  ДОКУМЕНТА И НА ИЗДАЛАТА ГО ЦЪРКВА , И С ПРОДЪЛЖАВАНЕТО НА МОЛИТВЕНОТО ОБЩЕНИЕ С НЕЯ, В ТАЗИ ЕРЕС ИЗПАДАТ И ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЕЛАДСКАТА, РУСКАТА, И ВСИЧКИ ОБЩНОСТИ, КОИТО ОБЯСНЯВАТ, ЧЕ ВОДЯТ НАЧАЛОТО СИ ОТ РУСКИТЕ СИНОДИ, СЪЩЕСТВУВАЛИ СЛЕД ТЕЗИ СЪБИТИЯ. ТЕЗИ ЦЪРКВИ И КАТАКОМБНИ ОБЩНОСТИ НИКОГА НЕ ОСЪЖДАТ И АНАТЕМОСВАТ ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ ДЕЙСТВИЯ НА ЦЪРКВАТА, ОТ КОЯТО ПРОИЗЛИЗАТ, А И НИКОГА НЕ СЕ ПОКАЙВАТ ЗА ПРЕБИВАВАНЕТО СИ В ТАЗИ ЕРЕСТАКОВА Е И ПОЛОЖЕНИЕТО НА ВСИЧКИ ОФИЦИАЛНО РЕГИСТРИРАНИ СТАРОСТИЛНИ СИНОДИ ПО СВЕТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО И МАТЕЕВСКИЯ. МАТЕЙ И СЪЗДАДЕНИЯ ОТ НЕГО СИНОД, КАКТО И ДРУГИТЕ СТАРОСТИЛНИ СИНОДИ СЕ СЪСРЕДОТОЧАВАТ ДА ОСЪЖДАТ НОВИЯ КАЛЕНДАР. ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ РУСКИТЕ КАТАКОМБНИЦИ СЕ ЗАНИМАВАТ С ОСЪЖДАНЕ И АНАТЕМОСВАНЕ НА СЕРГИАНСКАТА ЕРЕС. ТЕ НЕ СЕ ЗАНИМАВАТ С ОСНОВНИЯ ПРОБЛЕМ, КОЙТО ЗАПОЧВА ОЩЕ В 1902 Г. С НАВЛИЗАНЕ НА ЦЪРКВИТЕ ИМ В СВРЪХ ЕРЕС НА ДОГМАТИЧЕСКИ СИНКРЕТИЗЪМ!

Споменатата катакомбна общност (която изобличава в цитираните предходни материали матеевския и други подобни синоди в ерес) на по-късен етап анатемосва икуменизма, НО В СЪЩОТО ВРЕМЕ ПРОДЪЛЖАВА ДА ТВЪРДИ, ЧЕ ВОДИ НАЧАЛОТО СИ ОТ УКАЗА НА ТИХОН БЕЛАВИН И ПОЧИТА ЗА ПРАВОСЛАВНИ И ДОРИ ЗА „СВЕТЦИ“ ИКУМЕНИЧЕСКИ ДУХОВНИЦИ, А НА ВСИЧКО ОТГОРЕ И НЯКОИ ПРИЕЛИ СТАРООБРЯДЧЕСТВО АРХИЕРЕИ, КАТО АНДРЕЙ УХТОМСКИ, КЛИМЕНТ ЛОГИНОВ И ДР. ТОВА Е ХАРАКТЕРНО И ЗА РПЗЦ (РУСКА „ПРАВОСЛАВНА“ ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА), РПАЦ (РУСКА „ПРАВОСЛАВНА“ АВТОНОМНА ЦЪРКВА) И ЗА ПОВЕЧЕТО ЛЕГАЛИЗИРАЛИ СЕ ПРЕД АНТИХРИСТОВАТА ДЪРЖАВА КАТАКОМБНИЦИ!

ПОЧИТАНЕТО НА ЛЪЖЕСВЕТЦИ ЕРЕТИЦИ Е ХАРАКТЕРНО ИЗОБЩО ЗА ВСИЧКИ ДЪРЖАВНИ „ОФИЦИАЛНИ“ ЦЪРКВИ И ЗА ТЕХНИТЕ ЛЕГАЛНИ СТАРОСТИЛНИ АЛТЕРНАТИВИ, А ТОВА ГИ ОСЪЖДА НА АНАТЕМА СПОРЕД КАНОНИТЕ НА СВЕТАТА ЦЪРКВА (34-то пр. Лаод. Съб.)!!!

ТОВА Е ДРУГАТА ПОРЕДНА УЛОВКА НА МАСОНСКИЯ ВИСШ КЛИР, СТОЯЩ ПО ВЪРХОВЕТЕ НА ВСИЧКИ ЛЕГАЛНИ СИНОДИ ПО СВЕТА, КОИТО СА РЕГИСТРИРАНИ И ПОЗВОЛЕНИ ОТ АНТИХРИСТОВИТЕ ИУДОМАСОНСКИ ВЛАСТИ ИМЕННО С ТАЗИ ЦЕЛ – ДА ВКАРАТ ОБИКНОВЕНИЯ НАРОД В КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ ПРОКЛЯТИЯ, ЗА ДА МОЖЕ ТЕХНИТЕ ГОСПОДАРИ ДЕМОНИ ДА ДОБИЯТ ВЛАСТ НАД ДУШИТЕ И УМОВЕТЕ НА ХОРАТА!!!

НО И ТОВА Е САМО ВЪРХА НА ЕДИН МНОГО ГОЛЯМ И ДЪЛБОК ИУДЕЙСКИ САТАНИНСКИ АЙСБЕРГ, В КОЙТО СЕ СБЛЪСКВАТ И ПОТЪВАТ ЛОДКИТЕ НА МНОГО ИСКАЩИ ДА СЕ СПАСЯТ ДУШИ, В НАШИТЕ КРАЙНО КОВАРНИ, ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА.

Не случайно още в средата на XIX в., Игнатий Брянчанинов отбелязва в своите „Аскетически опити“, ЧЕ ВЕЧЕ НЯМА ЖИВИ СЪСЪДИ НА СВЕТИЯ БОЖИ ДУХ.

Лекомисленото отстъпничество на православните християни от единствената спасителна Истина (Йоан 14:6) вдига от тях охранителната Божия благодат (Лук. 24:49; Деян. 2:2-4; Дан. 12:7)развързва силата на дявола над тях (Откр. 20:3) и дава възможност на мрачните духове от преизподнята да изпълнят поднебесното пространство с присъствието и действията си, за да прелъстяват народите (Откр. 20:8) и да съблазнят, ако е възможно, и избраните (Мат. 24:24; Марк. 13:22)

Самият Брянчанинов е ярък представител на отклонилата с в ерес Руска църква, която по негово време вече е навлязла в догматически синкретизъм, чрез духовното си общение с проклети старообрядци в границите на новосътвореното единоверие. Затова еретика Брянчанинов бълва еретически учения за "газообразност на ангелите" в своето "Слово о смерти".

Както видяхме от изложението на катакомбниците, МОЖЕ ДА СЕ ПОСТАВИ ПОД СЪМНЕНИЕ ЗАКОННОСТТА НА МНОГО ОТ КОНСТАНТИНОПОЛСКИТЕ ПАТРИАРСИ ПОРАДИ ЯВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА СВЕТСКАТА МЮСЮЛМАНСКА ВЛАСТ ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА АРХИЕРЕЙСКИ САН И ЗАКУПУВАНЕ НА ТАЗИ ДЛЪЖНОСТ (Апост. пр. 29 и 30).

ОСВЕН ТОВА ИМА НАРУШЕНИЕ НА ЦЪРКОВНИЯ ДОГМАТ ЗА САМОДЪРЖАВНАТА ЦАРСКА ВЛАСТ, КОЕТО МОЖЕ ДА СЕ ПРОСЛЕДИ НАЗАД ВЪВ ВРЕМЕТО ДО 1835 г., КОГАТО ПЪРВИЯ КНЯЗ НА ОСВОБОДЕНА СЪРБИЯ – МИЛОШ ОБРЕНОВИЧ, ПРИМА КОНСТИТУЦИЯ И РАЗДЕЛЯНЕ НА ВЛАСТТА СИ С ПАРЛАМЕНТ. ТАЗИ ПРОМЯНА Е ВЪЗПРИЕТА ОТ СРЪБСКАТА ЦЪРКВА, КОЯТО ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ МОЛИ ЗА КОНСТИТУЦИОННИЯ НАРУШИТЕЛ НА КАНОНИТЕ, КАТО ЗА ЗАКОНЕН ПРАВОСЛАВЕН ВЛАДЕТЕЛ. ТАКА Е ВКАРАНА БОЛЕСТ СРЕД ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, КОИТО СА В ОБЩЕНИЕ СЪС СРЪБСКАТА И ПОСЛЕДСТВИЯТА НЕ ЗАКЪСНЯВАТ, ЗАЩОТО ПОДОБНО ПОРУГАВАНЕ НА ДОГМАТА ЗА ДЪРЖАВНАТА ВЛАСТ И ПРИЕМАНЕ НА КОНСТИТУЦИЯ И МАСОНСКИ ДЕМОКРАТИЧЕН ПАРЛАМЕНТ СЕ СЛУЧВА В ГЪРЦИЯ ПРЕЗ 1843 Г., В РУСИЯ ПРЕЗ 1905 Г. И ВЪВ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПРАВОСЛАВНИ ДЪРЖАВИ!

Както писахме вече, в Русия още в 1800 г. има приемане на еретици единоверци старообрядци за духовно окормяване от Руската църква, „узаконено“ чрез официален акт на Московския митрополит Платон. ПРИ ТОВА ЕРЕТИЦИТЕ НЕ СЕ ПОКАЙВАТНЕ СЕ ОТКАЗВАТ ОТ СВОЕТО „БОГОСЛУЖЕНИЕ“, ДВУПРЪСТНОТО КРЪСТЕНЕ, ДВУКРАТНО ПЕЕНЕ НА АЛИЛУЯ, НЕПРИЗНАВАНЕ НА КРЪСТА, АКО НЕ Е ОСМОКОНЕЧЕН, НЕПОКЛАНЯНЕ НА СТАРСТИТЕ ХРИСТОВИ, НЕЧЕТЕНЕ НА АКАТИСТИ И ОТ ДРУГИТЕ СИ ЕРЕТИЧЕСКИ ЗАБЛУДИ. СТАРООБРЯДЧЕСКАТА ЕРЕС Е ПРОКЛЕТА С АНАТЕМА ОТ ГОЛЕМИЯ МОСКОВСКИ ЦЪРКОВЕН СЪБОР (1667 г.).

Интересно е отношението конкретно към тази ерес и изобщо към всички зловерия от страна на руския цар Николай II.  На 17 април 1905 г. ТОЙ ИЗДАВА УКАЗ ЗА „ВЕРОТЪРПИМОСТ“, В КОЙТО СЕ РАЗРЕШАВА ОТПАДАНЕ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО В ДРУГИ ИЗПОВЕДАНИЯ, ОТМЕНЯТ СЕ ЗАКОНОДАТЕЛНИТЕ ОГРАНИЧЕНИЯ НАД СТАРООБРЯДЦИТЕ, УНИАТИТЕ И ДРУГИ СЕКТАНТИ. ВИСОЧАЙШИЯТ УКАЗ ЗАБРАНЯВАЛ ТИБЕТСКИТЕ БУДИСТИ ДА БЪДАТ НАЗОВАВАНИ ИДОЛОПОКЛОННИЦИ И ЕЗИЧНИЦИ. Николай II се разпорежда да бъдат отворени за „богослужение“ отдавна запечатаните строобрядчески храмове. Царят е от илюминатския владетелски род Сакс Кобург Гота, бил е член на висшата английска масонска ложа „Орден на жартиера“. През 1905 г. той се отказва от православното си владетелско самодържавие и от дара на Светия Божи Дух, даден му при тайнството миропомазание и венчание за царската власт, като издава друг указ за учредяване на демократичен избираем парламент и приема да раздели властта си с него. С ТОВА ТОЙ (КАКТО И ВСИЧКИ КОНСТИТУЦИОННИ „МОНАРСИ“) СЕ ЯВЯВА НАРУШИТЕЛ НА БОЖЕСТВЕНИЯ ДОГМАТ ЗА ЦАРСКОТО САМОДЪРЖАВИЕ, ОПИСАН В Христианское учение о Царской Власти и об обязанностях верноподданных.

За подробности: БЕЗЗАКОНИЕТО ПРЕД БОГА НА СЪВРЕМЕННИТЕ СВЕТОВНИ ДЪРЖАВИ И ОБЩЕСТВА

Такъв нарушител на догмата за държавната власт, от 1905 г. нататък, се явява и Руската църква, която продължава да споменава в олтарите Николай КАТО ЗАКОНЕН ПРЕД БОГА ВЛАДЕТЕЛ.

ЗА БЕЗЗАКОНИЯТА НА НИКОЛАЙ II ВИЖТЕ: ''СВЯТ'' ЛИ Е РУСКИЯТ ЦАР НИКОЛАЙ II

ВИЖТЕ ОЩЕ: ИМЕНАТА И ЛИЦАТА НА ПРЕДАТЕЛИТЕ НА ХРИСТА СПАСИТЕЛЯ

Подкрепата за старообрядческата секта НЕ СПИРА С ИДВАНЕТО НА БОЛШЕВИКИТЕ НА ВЛАСТ, НАПРОТИВ – ТЕ БИВАТ ПОДПОМАГАНИ И ИЗПОЛЗВАНИ ЗА БОРБА С ИСТИНСКОТО КАТАКОМБНО ПРАВОСЛАВИЕ. ЕДИНОВЕРЦИТЕ СТАРООБРЯДЦИ УСПЯВАТ ДА ЗАВЕРБУВАТ НЯКОЛКО АРХИЕРЕИ, КАТО НАПРИМЕР СПОМЕНАТИТЕ АНДРЕЙ УХТОМСКИ И КЛИМЕНТ ЛОГИНОВ. ТЕ СЕ ОПИТВАТ ДА НАЛОЖАТ ПРИЕМАНЕ НА ЕДИНОВЕРИЕТО при вземане на решенията на така наречения „Кочующий Собор“ (Бродещ събор), но даниловци не подписват тези правила. Изобщо на събора не присъства първойерарха на даниловската катакомбна общност – архиепископ  Теодор (Поздеевски). Има сведения, че на събора е присъствал техен представител презвитер, но като се има пред вид, че някои от данните са дадени от съвременния „архиепископ“ на андреевци, който сам се е титулувал Амвросий (фон Сиверс), това е много съмнително.

За друг основен ръководител на катакомбното движение в Русия – споменатия първойерарх на даниловската общност архиепископ  Теодор (Поздеевски), има сведения, че е съчувствал на еретическото учение имеславие (или имебожничество), което възниква сред руските монаси в началото на XX в. и е осъдено от Руския синод през 1913 г. Има вероятност както болшевишкото правителство е подкрепяло секти, като старообрядците, така и нарочно да е оставяло до някакъв момент живи архиереи, които са имали еретически възгледи, за да ги ползва при духовно оскверняване на част от катакомбните общности. Но трябва да се има предвид че споменатите архиереи и много като тях са разстреляни от службите в крайна сметка.

Ние не можем да твърдим със сигурност, че споменатите дотук или други известни катакомбни йерарси са били православни или са имали еретически възгледи, НО ЕДНО ЗНАЕМ СЪС СИГУРНОСТ ЧЕ ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА Е ЗАПАЗЕНА И ДО НАШИ ДНИ, КАКТО Е ОБЕЩАЛ САМИЯТ СПАСИТЕЛ: „ще съградя църквата Си, и портите адови няма да й надделеят“ (Мат. 16:18)ХРИСТОС ЯСНО Е ЗАЯВИЛ СЪЩО, ЧЕ ИСТИНСКИТЕ ХРИСТИЯНИ ЩЕ БЪДАТ МНОГО МАЛКО В КРАЙНИТЕ ВРЕМЕНА: „Не бой се, малко стадо! Понеже вашият Отец благоволи да ви даде царството.“ (Лук. 12:32); „защото мнозина са звани, а малцина избрани.“ (Мат. 22:14); „Син Човеческий, кога дойде, ще намери ли вяра на земята?“ (Лук. 18:8)!

Както видяхме по-горе, ТАЗИ ИСТИНСКА ЦЪРКВА, НЕОСКВЕРНЕНА ОТ ЕРЕТИЧЕСКИ УЧЕНИЯ ИЛИ МОЛИТВЕНО ОБЩЕНИЕ С ЕРЕТИЦИ, КАТЕГОРИЧНО НЕ Е СРЕД „ОФИЦИАЛНИТЕ“ ДЪРЖАВНИ ИКУМЕНИЧЕСКИ ЦЪРКВИ, НИТО СРЕД МНОЖЕСТВОТО ТЯХНИ КОНТРОЛИРАНИ И ЛЕГАЛИЗИРАНИ ОТ МАСОНСКИТЕ ВЛАСТИ СТАРОСТИЛНИ АЛТЕРНАТИВИ И БИВШИ КАТАКОМБНИЦИ, РЪКОВОДЕНИ СЕГА ОТ АГЕНТИ НА СЛУЖБИТЕ!

В ДОПУСНАТИТЕ ДА СЕ РАЗПРОСТРАНЯВАТ КНИГИ И ДОКУМЕНТИ НА ЛЕГАЛИЗИРАЛИТЕ СЕ КАТАКОМБНИЦИ, ДО КОИТО УСПЯХМЕ ДА СТИГНЕМ, ИМА ЕДНИ МНОГО ИНТЕРЕСНИ ИНФОРМАЦИИ ЗА ОБЩНОСТИ, КОИТО ТЕЗИ ДОПУСНАТИ ОТ ВЛАСТТА АВТОРИ НАРИЧАТ „АНАРХИСТИ“, „САМОЗВАНЦИ“ И „НЕКАНОНИЧНИ КЛОНОВЕ НА КАТАКОМБНИЦИТЕ“. ИНТЕРЕС ПРЕДИЗВИКВАТ НАПРИМЕР ДЕЙСТВИЯТА И РЕАКЦИИТЕ НА ЕДИН ОТ ТЕЗИ ПОХУЛЕНИ И НАБЕДЕНИ ЗА „НЕКАНОНИЧНИ“ АРХИЕРЕИ, КОГАТО ТОЙ ТРЪГВА ПО СВЕТА ДА ТЪРСИ ОСТАНАЛИ ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНИ СИНОДИ, С КОИТО ДА СЕ СВЪРЖЕ.

Рimageуските „андреевски“ катакомбници споменават: „може да се съгласим с Р. Яшунски, който пише в своята статия: „ВЛАДИКА ГУРИЙ Е ЖИВАТА ИСТОРИЯ И, МОЖЕ ДА СЕ КАЖЕ, РЕЛИКВА НА КАТАКОМБНОТО ДВИЖЕНИЕ“.“

Епископ Гурий Казански, със светско име Семен Павлович Павлов, е подстриган за монах, ръкоположен за йеродякон и хиротонисан за йеромонах от епископите на „андреевската“ катакомбна общност. ОТДЕЛЯ СЕ ОТ АНДРЕЕВЦИ, ЯВНО СЛЕД КАТО РАЗБИРА ЗА ЕРЕТИЧЕСКИТЕ ИМ ЗАБЛУДИ, И НИКОГА ПОВЕЧЕ НЕ ПРИЕМА ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ТЯХ. Многократно арестуван и пребиван. НИКОГА НЕ Е ПУСКАН ОТ ЗАТВОРА ПО УСТАНОВЕНИЯ РЕД - СЛЕД ИЗТИЧАНЕ НА ПРИСЪДАТА (КАКТО ТОВА СЕ СЛУЧВА С ПОВЕЧЕТО ДУХОВНИЦИ), А ВИНАГИ Е БЯГАЛ, ИЗПИЛЯВАЙКИ РЕШЕТКИ, ИЛИ СКАЧАЙКИ ОТ ПРОЗОРЦИТЕ НА ПРЕДВАРИТЕЛНИЯ АРЕСТ, ИЛИ ЗАТВОРНИЧЕСКАТА БОЛНИЦА, А ЕДИНИЯ ПЪТ Е ОСВОБОДЕН ПОРАДИ ИНВАЛИДНОСТ, ПОЛУЧЕНА СЛЕД СИСТЕМНИ МЪЧЕНИЯ И КАРЦЕР. ЧЕСТО Е БИЛ ПОДЛАГАН НА ЖЕСТОКИ ПОБОИ ОТ НАДЗИРАТЕЛИТЕ ЗАРАДИ ОТКАЗ ДА РАБОТИ В ПРАЗНИЧНИ И НЕДЕЛНИ ДНИСлед като е успявал да избяга, се е криел и живял нелегално много години в плевниците и конюшните на свои духовни чада, като е устройвал катакомбни подземни църкви. Например през 1933 г. е осъден на трудов лагер и избягва на път за мястото на въдворяване, след което 15 години (до 1947 г.) живее в конюшня, в чувашко село, където устройва малка църква в изоставена плевня. НИКОГА НЕ Е ИМАЛ СЪВЕТСКИ ПАСПОРТ. След пореден арест през 1947 г. е осъден и изпратен в лагер, където непрекъснато е пребиван и почти не излиза от карцера. През 1956 г. е освободен по здравословни причини, излизайки практически инвалид. Среща се с епископите на „секачевската“ катакомбна общност, ЧИИТО ПЪВОЙЕРАРХ Е РЪКОПОЛОЖЕН ОТ „ПАТРИАРХ“ ТИХОН (БЕЛАВИН), НО ГИ ОТХВЪРЛЯ КАТО НЕКАНОНИЧНИПРЕЗ 60–ТЕ ГОДИНИ ПАВЛОВ Е АКТИВНО ИЗДИРВАН ОТ АНДРЕЕВЦИ И ДРУГИ КАТАКОМБНИ ОБЩНОСТИ, НО ТОЙ ОТКАЗВА ДОРИ И СРЕЩИ С ТЯХ. НА СЪБОР НА ИПЦ (Истинно православната църква – т. е. част от катакомбниците) НА РУСИЯ ПРЕЗ 1981 Г. ГУРИЙ Е ОБВИНЕН ЗА АНАРХИЧЕСКИ ДЕЙСТВИЯ, ЗАЩОТО НЕ ИСКАЛ ДА ВЛЕЗЕ В ОБЩЕНИЕ С ТЯХ!   

През 1988 г. с Гурий се свързва синода на РПЗЦ (Руската „православна“ задгранична църква), НО КОГАТО МУ КАЗАЛИ, ЧЕ В АРХИЕРЕЙСКАТА МУ ХИРОТОНИЯ ЩЕ УЧАСТВА „АРХИЕПИСКОП“ ЛАЗАР (ЖУБЕНКО), ТОЙ ЗАЯВЯВА, ЧЕ „ОТ ТАКЪВ НЕЧЕСТИВЕЦ НЕ ИСКА РЪКОПОЛОЖЕНИЕ“, ПРИ КОЕТО НАРИЧА АРХИЕРЕЯ НА РПЗЦ „САТАНА“ И ВЕДНАГА ПРЕКЪСВА КОНТАКТИ С ТАЗИ ЦЪРКВА. ПОСЛЕ С НЕГО СЕ СВЪРЗВАТ ГРЪЦКИ СТАРОСТИЛНИ СИНОДИ, НО ТЕ БИВАТ ЗАПЛАШЕНИ ОТ РПЗЦ, ЧЕ „ЩЕ ПРЕКРАТЯТ СЪВМЕСТНАТА СИ ФИНАНСОВА ДЕЙНОСТ“ И КОНТАКТИТЕ ИМ С ГУРИЙ ПРЕКЪСВАТ. С ПАВЛОВ СЕ СВЪРЗВА И РУСКИЯ КАТАКОМБНИК ЕПИФАНИЙ (ЧЕРНОВ), КОЙТО В ТОЗИ МОМЕНТ Е ЧЛЕН НА МАТЕЕВСКИЯ СИНОД, НО СКОРО ВРЪЗКАТА ИМ Е ПРЕКЪСНАТА. НАКРАЯ, ПРЕЗ 1991 Г., НА 85 ГОДИШНА ВЪЗРАСТ, ГУРИЙ Е ХИРОТОНИСАН ЗА ЕПИСКОП КАЗАНСКИ ОТ ГРЪЦКИЯ СТАРОСТИЛЕН СИНОД НА АРХИЕПИСКОП АВКСЕНТИЙ, КОЙТО Е БИЛ РЪКОПОЛОЖЕН В МИНАЛОТО ЗА ЙЕРОМОНАХ ОТ МАТЕЙ ВРЕСТЕНСКИ. СЛЕД КАТО ПАВЛОВ РАЗБИРА ЗА БЕЗЗАКОНИЯТА НА АВКСЕНТИЕВЦИ, ТОЙ ПРЕКЪСВА ОБЩЕНИЕ И С ТЯХ. ОТКАЗВА И НА ОПИТИТЕ НА СПОМЕНАТИЯ НОВ АДРЕЕВСКИ „АРХИЕПИСКОП“ АМВРОСИЙ (ФОН СИВЕРС-СМИРНОВ) ДА СЕ СЪРЖЕ В ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С НЕГО, НЕ ОТГОВАРЯ НА ПОСЛАНИЕТО НА СЪБОРА НА ИПХ ОТ 1995 Г. ОТПРАВЕНО ЛИЧНО КЪМ НЕГО,  ОТДЕЛЯ СЕ ОТ ОБЩЕНИЕ С КАКВИТО И ДА Е ЛЕГАЛИЗИРАНИ ОТ ВЛАСТИТЕ ЦЪРКВИ, СИНОДИ И „АРХИЕРЕИ“, ОКОРМЯВА МНОГОХИЛЯДНОТО СИ ПАСТВО, В КОЕТО ВЛИЗАТ НЯКОЛКО НАРОДНОСТИ ОТ ЦЯЛА РУСИЯ И УМИРА НА 7 ЯНУАРИ, РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО, 1996 ГОДИНА.

СЛЕД СМЪРТТА НА ГУРИЙ, НЕГОВАТА КАТАКОМБНА ОБЩНОСТ ПРОДЪЛЖАВА ДА НЕ ВЛИЗА В ДУХОВНИ КОНТАКТИ С ДРУГИ ЦЪРКВИ!!!

Примера с Гурий (Павлов) и с неговото голямо паство, ПОКАЗВА ЯСНО, ЧЕ ИМА КАТАКОМБНИ ОБЩНОСТИ, КОИТО СЕ ОТДЕЛЯТ ОТ ВСИЧКИ ИКУМЕНИЧЕСКИ И КРИПТОИКУМЕНИЧЕСКИ ЕРЕТИЧЕСКИ ЦЪРКВИ И СИНОДИ ПО СВЕТА, ИЗОЛИРАТ СЕ ОТ САТАНИНСКИТЕ УЛОВКИ, НЕ ИЗПОЛЗВАТ ДЪРЖАВНИ ДОКУМЕНТИ И СЪОТВЕТНО НЕ ПРИЗНАВАТ АНТИХРИСТОВАТА МАСОНСКА ВЛАСТ ПО ЗЕМЯТА, НЕ УЧАСТВАТ В НЕЙНИТЕ СВЕТСКИ ДЕЛА ПО НИКАКЪВ НАЧИН И ЖИВЕЯТ В НЕЛЕГАЛНОСТ.

Това, според нас, ТРЯБВА ДА Е ПОВЕДЕНИЕТО НА ВСЕКИ ЕДИН ЧОВЕК, КОЙТО ИСКА ДА Е ИСТИНСКИ ХРИСТИЯНИН И ДА СИ СПАСЯВА ДУШАТА В НАШИТЕ КРАЙНО КОВАРНИ ВРЕМЕНА!!!

Пак казваме, че ние не знаем със сигурност какво е било изповеданието на Гурий (Павлов) или на други катакомбни общности, като „даниловци“, „буевци“, „иосифляни“, „уаровци“, „серафимо-генадиевци“, „алфеевци“, „григориани“, последователите на схиепископ Петър (Ладигин), на епископ Варнава (Беляев), на епископ Теодосий (Бахметев) и много други, известни и описани в литературата църковни общини.

Щом има явно приемане на ерес на догматически синкретизъм чрез единоверието със старообрядци на Руската църква още в 1800 г. и беззаконни действия на цариградските патриарси чрез приемане на сан от езическия светски владетел султан, ТО НИЕ ПРЕДПОЛАГАМЕ, ЧЕ НЯКОИ ОТ КАТАКОБНИТЕ ОБЩИНИ ОСЪЗНАВАТ И ОСЪЖДАТ ТЕЗИ ОТСТЪПЛЕНИЕ, КАТО С ТОВА ИЗПОВЯДВАТ ИСТИНСКА ПРАВОСЛАВНА ВЯРА!

ОСВЕН ТОВА БЕГЛО СА УПОМЕНАТИ И ГРУЗИНСКА, БЕЛОРУСКА И УКРАИНСКА ИСТИННО ПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ, С МНОЖЕСТВО КАТАКОМБНИ ОБЩНОСТИ, А СЪЩО И Т. НАР. „ЗАДГРАНИЧНА КАТАКОМБНА ЦЪРКВА“, КОЯТО Е РЪКОВОДЕНА ОТ КАТАКОМБНИ АРХИЕРЕИ, ИЗБЯГАЛИ ЗАД ГРАНИЦА ВЕДНАГА СЛЕД РЕВОЛЮЦИИТЕ В РУСИЯ И НЕПРИЗНАЛИ РПЗЦ И ДРУГИТЕ КАЗИОННИ ПСЕВДОПРАВОСЛАВНИ „ЦЪРКВИ“. ВТОРАТА ВЪЛНА ОТ ПОДОБНИ ОБЩНОСТИ Е ОБРАЗУВАНА ОТ КАТАКОБНИ АРХИЕРЕИ, ОТСТЪПИЛИ С НЕМСКИТЕ ВОЙСКИ ОТ ОКУПИРАНИТЕ ТЕРИТОРИИ ПО ВРЕМЕ НА ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА.

Между другото, много от легализиралите се при нацистките окупатори катакомбници, които не напускат страната след изтеглянето на германците, биват след това лесно идентифицирани, изловени и избити от влезлите на териториите им части на НКВД. Това интересно кореспондира с разорените и взривени от нацистките езичници православни църкви, ПЪРВА В СПИСЪКА НА КОИТО Е СЪЗДАДЕНАТА И ИЗПИСАНА ПО ЧУДЕСЕН НАЧИН ЦЪРКВА „Успение Богородично“ в Киво Печерската лавра, КОЯТО ПРЕДИ ТОВА БИВА РАЗГРАБЕНА, КАТО Е ОТКРАДНАТА И ЧУДОТВОРНАТА ИКОНА „УСПЕНИЕ БОГОРОДИЧНО“. Този богомерзък акт е извършен под ръководството на райхсКОМИСАРЯ Ерик Кох – титла идентична с тази на еврейските съветски народни КОМИСАРИ, КАКТО СА ИДЕНТИЧНИ И ИДЕОЛОГИИТЕ НА НАЦИОНАЛСОЦИАЛИЗМА, ИНТЕРНАЦИОНАЛ СОЦИАЛИЗМА И ЦИОНИЗМА

Предчувствайки поражението на немците и задаващата се новата вълна репресии, идваща с настъпващата червена армия, йерарсите на ИПХ в намиращите под германско управление територии осъществяват поредица от нови архиерейски и йерейски ръкоположения през 1943-44 гг.

През 1944-45 гг. в Германия нахлува огромно количество бежанци от СССР, СРЕД КОИТО СЕ ОКАЗВАТ МНОГО КАТАКОМБНИ ЕПИСКОПИ, СВЕЩЕНИЦИ И ТЕХНИТЕ ПАСТВА. СЛЕД КРАЯ НА ВОЙНАТА ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ТЯХ ИМИГРИРАТ В САЩ, КАТО ПРОДЪЖАВАТ ДА СЪЩЕСТВУВАТ КАТАКОМБНО И НЕ СЕ СВЪРЗВАТ С РПЗЦ.

Интересно свидетелство за Руската катакомбна църква зад граница може да намерим в статиите на известния руски професор, философ, писател, публицист, църковен историк, богослов, преподавател в духовната семинария на РПЗЦ в Джорданвил и доктор психиатър Иван Михайлович Андреевски, който пише:

„Почти всяка година се сблъсквах с поне един представител, дори със свещеник, като установих и писмен контакт с техен епископ... Бидейки зад граница аз бях поразен, че болшинството от клира на катакомбната църква ИДВАЙКИ ТУК ПРОДЪЛЖАВАШЕ ДА ПРЕБИВАВА В ТАЙНА И НЕ СЕ ПРИСЪЕДИНЯВАШЕ КЪМ РПЗЦ. Това ме обезпокои във висша степен: може би грешах с принадлежността си към задграничната синодална църква? А ако не, то ЗАЩО ТЕ СИ ОСТАВАТ ТАЙНИ?“

Под влияние на връзките си с руски катакомбници в САЩ, през 70-те години част от паството на РПЗЦ повдигат въпроса за преминаване към катакомбно служение и провеждане на предстоящия задграничен общ събор в нелегалност. Те получават рязък отказ от ръководството на задграничната църква, което на вълната на антиболшевизма СИ СЪТРУДНИЧЕЛО С АМЕРИКАНСКО-ИЗРАЕЛСКИТЕ СПЕЦИАЛНИ СЛУЖБИ. НАЛИЦЕ БИЛА И ВРЪЗКА С МАСОНСТВОТО.

Има данни за 4 катакомбни задгранични епископи. Единият е Теодор (Иртел) и е бивш монах от Валаамския манастир, впоследствие хиротонисан за епископ, който е живял в мексиканското градче Хуарес. Друг епископ се казва Епифаний. По време на немската окупация е живял в град Рославл. През 1960 г. в СССР до катакомбниците достига негово писмо, в което ТОЙ ОБЯСНЯВА, ЧЕ ЖИВЕЕ В САЩ, ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ НАМИРА В НЕЛЕГАЛНОСТ И НЕ Е ВСТЪПИЛ В ОБЩЕНИЕ С РПЗЦ!

Несъмнено КАТАКОМБНАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА СЪЩЕСТВУВА И ДНЕС, НО НЯМА ТОЧНИ И СИГУРНИ ДАННИ ЗА БРОЯ И МЕСТОНАХОЖДЕНИЕТО НА МИРЯНИТЕ И КЛИРА, ПОРАДИ ПРЕБИВАВАНЕ В КАТАКОМБНО НЕЛЕГАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ, В УСЛОВИЯТА НА ЖИВОТ СРЕД ПОВСЕМЕСТЕН КОЛЕКТИВЕН АНТИХРИСТ. Има само непотвърдени сведения за съществуване на такива общности в Канада, САЩ и Южна Америка.

СПОМЕНАТИТЕ ГРУЗИНСКА, БЕЛОРУСКА, УКРАИНСКА ИСТИННО ПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ И ЗАДГРАНИЧНАТА КАТАКОМБНА РУСКА ЦЪРКВА, ФАКТИЧЕСКИ ПРЕДСТАВЛЯВАТ ОБЩНОСТИ, КОИТО СА ПОЧТИ НЕИЗСЛЕДВАНА ЧАСТ ОТ ИСТОРИЯТА НА ЦЪРКВАТА.

ДУГА СЪЩЕСТВЕНА, МНОГО СЛАБО ИЗУЧЕНА И ОПИСАНА ЧАСТ ОТ КАТАКОМБНАТА ЦЪРКВА Е ИСТИННО ПРАВОСЛАВНАТА ЙЕРАРХИЯ, РЪКОПОЛОЖЕНА В ЗАТВОРИТЕ И ЛАГЕРИТЕ НА СЪВЕТСКИЯ СЪЮЗ ОТ ЕПИСКОПИ И АРХИЕПИСКОПИ ИЗЛЕЖАВАЩИ ТАМ ПРИСЪДИ.

Бившият затворник от Соловецкия лагер със специално предназначение (СЛОН – Соловецкий лагерь особого назначения) и после избягал зад граница професор И. М. Андреевски, който вече споменахме по-горе, свидетелства: „За времето на пребиваването ми в Соловецкия концлагер (периода 1928-1932 гг.), аз станах свидетел НА МНОГО ТАЙНИ ХИРОТОНИИ, ИЗВЪРШЕНИ ОТ ЕПИСКОПИТЕ МАКСИМ, ВИКТОР, НЕКТАРИЙ И ИЛАРИОН (ВИКАРИЙ СМОЛЕНСКИ). ПОДОБНИ ТАЙНИ ЕПИСКОПСКИ ХИРОТОНИИ СА ИЗВЪРШВАНИ И В ДРУГИ КОНЦЛАГЕРИ, НАПРИМЕР В СВИРЛАГ (Концлагера Свир), БЕЛБАЛТЛАГ (Беломорско-Балтийски изправителен трудов лагер) И В ЛАГЕРИТЕ НА СИБИР.“ Професора не случайно е бил канен да присъства на тайните епископски ръкоположения – целта е била именно да свидетелства за тях пред света, ако бъде пуснат на свобода.

За йерархията на истинно православната катакомбна църква, ръкополагана в концлагерите, дават данни в западни осведомителни средства и други съветски десиденти, избягали зад граница.

ОТ ТЕХНИТЕ СВИДЕТЕЛСТВА СТАВА ЯСНО, ЧЕ В ЛАГЕРИТЕ СЕ Е ПРОВЕЖДАЛ ЦЪРКОВЕН ДУХОВЕН ЖИВОТ, КАТО АРХИЕРЕИТЕ И СВЕЩЕНИЦИТЕ СА ОСЪЩЕСТВЯВАЛИ ТАЙНИ БОГОСЛУЖЕНИЯ, РЪКОПОЛОЖЕНИЯ, ТАЙНСТВА, ТРЕБИ И ДОРИ СА СЕ ОРГАНИЗИРАЛИ СЪБОРИ. Например през 1926 г. в Соловецкия лагер са били затворени 29 йерарси. Епископите образуват САМОСТОЯТЕЛЕН ЦЪРКОВЕН ОРГАН, ИЗВЕСТЕН ПОД ИМЕТО „СЪБОР НА СОЛОВЕЦКИТЕ СТАРЦИ“ Йерарсите и духовенството представлявали затворена структура, оглавявана от епископ.

В 1949 г., в западната преса се появява съобщение за таен събор на архиереи на катакомбната църква, които са били в предварителен арест, в град Уст-Кут (Източен Сибир, на река Лена), преди да бъдат депортирани в концлагерите в Сибир. На събора са потвърдени анатемите над съветската власт, Московската патриаршия и сергианската ерес. Факта на провеждане на такъв събор е доказателство ЗА АКТИВНАТА ОРГАНИЗАЦИОННА ДЕЙНОСТ НА КАТАКОМБНАТА ЙЕРАРХИЯ В ЗАТВОРНИЧЕСКИ УСЛОВИЯ.

Много важно свидетелство за дейноста на катакомбната църква в съветските затвори и лагери дава друг известен десидент – писателя, журналист и доброволец в Първа казашка дивизия Борис Казимирович Ганусовски. В свой доклад на религиозно-филосовско събрание, проведено в Ню Йорк през 1959 г., той казва, че в един от съветските концлагери се запознава с катакомбен свещеник на ИПЦ, който го кани на тайни богослужения. Този иерей му съобщава, че "В ЕДИН СИБИРСКИ ЛАГЕР Е СЛУЖИЛ ЗАЕДНО С ДВАМА КАТАКОМБНИ АРХИЕПИСКОПА".  

В средата на седемдесетте години, отново в западната преса, се появява статия на друг известен десидент – писателя Анатолий Краснов, В КОЯТО ТОЙ СВИДЕТЕЛСТВА: "ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО КАТАКОМБНАТА ЦЪРКВА – ТЯ СЪЩЕСТВУВА И ТОВА НЕ Е ИЗМИСЛИЦА. ПО МОИ СВЕДЕНИЯ ТЯ ИМА ПОНЕ ДЕСЕТ ЕПИСКОПА".

ОЩЕ НЯКОЛКО ПОДОБНИ СВИДЕТЕЛСТВА ПОТВЪРЖДАВАТ, ЧЕ ОСВЕН СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ В НЕЛЕГАЛНОСТ НА СВОБОДА КАТАКОМБНИ ОБЩНОСТИ ИМА И ПАРАЛЕЛНА ЙЕРАРХИЧНА СТРУКТУРА НА ИПХ В ЛАГЕРИТЕ И ЗАТВОРИТЕ НА СССР. Споменават се имената на епископите Вениамин (Фролов) (  1959); еп. Гавриил Чимкентски (  1971); схиеп. Михаил (Кудрявцев) (  1955); схиеп. Доментиан (Локотков) (  1970-е – умрял някъде в Мордовските концлагери); еп. Авдий (  1978); еп. Феодосий (Бахметьев) Пинский (  1986).

Сред епископите пребивавали почти непрекъснато в лагери и затвори, особено внимание заслужава Михаил (Ершов).

Архиерея е преминал през много съветски затвори и лагери включително Байкало-Амурските, Улан-Уде, около Мурманск, Казан, Арзамас, Воркута, бухта Ванино, бухта Нагаевой, Магадан, Сумана, Колима, Братск, Тайшета, Сибирски лагери, о. Сахалин. 

Михаил е разпределен вероятно от даниловци за епископ Чистополски.

АРХИЕРЕЯ Е ПРИТЕЖАВАЛ ИЗКЛЮЧИТЕЛНИ ДАРОВЕ НА ПРОРОЧЕСТВО И ИЗЦЕЛЕНИЕ. ДУХОВНИТЕ МУ ДЕЦА СВИДЕТЕЛСТВАТ ЗА МНОЖЕСТВО ИЗЛЕКУВАНИ ОТ НЕГО КУЦИ, БЕСНОВАТИ, СЛЕПИ И БОЛНИ ОТ РАЗЛИЧНИ БОЛЕСТИ. В ЕДИН ОТ ЛАГЕРИТЕ ИЗЦЕЛЯВА ИЗСЪХНАЛАТА РЪКА НА ИВАН КОКАРЕВ И КРАКАТА НА ВАСИЛИЙ КАЛИНИН, ЛЕЖАЩ ДО ТОЗИ МОМЕНТ НЕПОДВИЖЕН ПОВЕЧЕ ОТ ТРИ ГОДИНИ. НА ГРИГОРИЙ РУСАКОВ ИЗЦЕЛЯВА ОБЕЗОБРАЗЕНО ОТ ПРОКАЗА ЛИЦЕ, КОЕТО Е ЗАПОЧНАЛО ДА ЗАГНИВА И МИРИШЕ.

През време на кратко освобождаване в 1943 г. успява да организира походна църква и да построи малък скит.

Последно се знае, че е затворен в Мордовския лагер при станция Потма. Умира през 1974 г.

И ДО ДНЕС СА ИЗВЕСТНИ НЯКОЛКО ОБЩИНИ НА ДУХОВНИ ДЕЦА НА ЕПИСКОП МИХАИЛ. НАЙ-ВЕРОЯТНО ИМА И РЪКОПОЛОЖЕНИ ОТ НЕГО ДРУГИ АРХИЕРЕИ!

ИЗВЕСТНО Е, ЧЕ НЯКОИ ОТ КАТАКОМБНИ ЙЕРАРСИ, РЪКОПОЛОЖЕНИ В ЗАТВОРИТЕ И ЛАГЕРИТЕ, СА ИЗЛЕЖАВАЛИ ДЪЛГИ ПРИСЪДИ ДОРИ В КРАЯ НА 1980-ТЕ И НАЧАЛОТО 1990 г. ПРЕДПОЛАГА СЕ, ЧЕ ИМА ЖИВИ ТАЙНИ ЕПИСКОПИ, ПОЛУЧИЛИ ХИРОТОНИИ В СЪВЕТСКИТЕ ЗАТВОРИ И ЛАГЕРИ, КОИТО В НАСТОЯЩЕ ВРЕМЕ СА СЕ ОТТЕГЛИЛИ В ДЪЛБОКА НЕЛЕГАЛНОСТ!

НЕ СЛУЧАЙНО ЕПИСКОПА НА РПЗЦ ВАРНАВА (ПРОКОФЕВ), КОЙТО ПРЕЗ 1982 Г. РЪКОПОЛАГА В РУСИЯ ЛЪЖЕКАТАКОМБНИЯ ЕПИСКОП ЛАЗАР (ЖУРБЕНКО), ЗАЯВЯВА НА АРХИЕРЕЙСКИЯ СЪБОР НА ЗАДГРАНИЧНАТА ЦЪРКВА ПРЕЗ 1993 Г. СЪВСЕМ ОТКРИТО И ЧЕСТНО: „КАТАКОМБНАТА ЦЪРКВА НА АРХИЕПИСКОП ЛАЗАР Е БЛЪФ! ИСТИНСКИТЕ КАТАКОМБНИ ОБЩИНИ СА ДЪЛБОКО СКРИТИ!“ 

И СЪОТВЕТНО, АБСОЛЮТНО НЕ СЛУЧАЙНО, МАЛКО ПО-КЪСНО, СЪЩИЯ ТОЗИ ОТКРОВЕН ЕПИСКОП ВАРНАВА БИВА ЛИШЕН ОТ „СВЕЩЕН“ САН.

За дълбоко скриване в катакомбите най-вероятно става въпрос и при ЕДНА ОТ НАЙ-ВЛИЯТЕЛНИТЕ ГРУПИ – ТАЗИ НА ДАНИИЛОВЦИ! 

След края на 30-те официалните данни за данииловци рязко намаляват. Ползвайки тактиката на децентрализация и преминаване в по-дълбока нелегалност, ТЕ УСПЯВАТ УСПЕШНО ДА СЕ СЪХРАНЯТ ОТ РЕПРЕСИИТЕ.

Ние споменахме, че в 1905 г. РУСКИЯ ЦАР И СИНОДА НА ЦЪРКВАТА В РУСИЯ НАРУШАВАТ ДОГМАТА ЗА САМОДЪРЖАВНАТА ЦАРСКА ВЛАСТ И ПРИЕМАТ ЗА „ЗАКОНЕН“ МАСОНСКИ ИЗБИРАЕМ ПАРЛАМЕНТ. ИМА ДАННИ, НЯКОИ КАТАКОМНИЦИ В РУСИЯ СЕ ПОЯВЯВАТ ВЕДНАГА СЛЕД ТОЗИ АКТ, ОЩЕ В 1905 г. И В СЛЕДВАЩИТЕ ГОДИНИ. НАПРИМЕР, ДЪЛБОКО В ОТДАЛЕЧЕНИТЕ ПРОХОДИ И КЛИСУРИ НА КАВКАЗ БИВАТ ОСНОВАНИ НЯКОЛКО СКИТА И МАНАСТИРА.   

Между другото, в книгата на Юрий Воробьовски „Неочаквания Атон“ се предават спомени на светогорски монаси за МНОЖЕСТВО ЗЕМЕТРЕСЕНИЯ И ТРУСОВЕ РАЗКЛАТИЛИ ПОЛУОСТРОВА НА СВЕТА ГОРА ПРЕЗ СЪЩАТА ТАЗИ РЕВОЛЮЦИОННА 1905 ГОДИНА НА ПОРЕДНО ОТСТЪПЛЕНИЕ НА РУСКИЯ МОНАРХ И СИНОД ОТ ПРАВОСЛАВНАТА ВЯРА.

ПИСАХМЕ И ЗА БЕЗЗАКОНИЯТА ИЗВЪРШВАНИ В ЦАРИГРАДСКАТА ПАТРИАРШИЯ ПО ВРЕМЕ НА ТУРСКОТО РОБСТВО. ИМЕННО СРЕЩУ СПОМЕНАТА СИМОНИЯ И ПРИЕМАНЕ НА ДУХОВНА ВЛАСТ ОТ СВЕТСКИ, АНТИХРИСТИЯНСКИ, ЕЗИЧЕСКИ ТУРСКИ ВЛАДЕТЕЛИ ВЪЗНИКВАТ И ПЪРВИТЕ ИСТИННО ПРАВОСЛАВНИ КАТАКОМБНИ ОБЩНОСТИ, КОИТО СЕ ОТДЕЛЯТ ОТ ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ЦАРИГРАДСКИЯ ПАТРИАРХ. ТАКИВА ОБЩНОСТИ, С ТЕХНИТЕ АРХИЕРЕИ, ОСТАНАЛ КЛИР И МИРЯНИ ВСЕ ОЩЕ СЪЩЕСТВУВАТ В ТУРЦИЯ, ГЪРЦИЯ, РУСИЯ, УКРАЙНА, ГРУЗИЯ, КАЗАХСТАН И НА КАВКАЗ, КЪДЕТО СА ПОЗНАТИ ПОД ИМЕТО „ГЪРЦИ ПОНТИЙЦИ“! МНОГО ОТ ТЯХ ВСЕ ОЩЕ ГОВОРЯТ НА АРХАИЧЕН ПОНТИЙСКИ ЕЗИК. ПОДОБНИ, ОТДЕЛИЛИ СЕ ОТ БЕЗЗАКОНИЯТА НА ФЕНЕР, ИСТИННО ПРАВОСЛАВНИ ОБЩНОСТИ НАЙ-ВЕРОЯТНО Е ИМАЛО И В ТЕРИТОРИИТЕ НА НАШАТА ПОРОБЕНА РОДИНА, НО НЯКОИ ОТ ТЯХ БИВАТ ВЪВЛЕЧЕНИ ОТ ИУДОМАСОНИТЕ РЕВОЛЮЦИОНЕРИ ВПОСЛЕДСТВИЕ В ОБЩЕНИЕ СЪС СХИЗМАТИЧНАТА НИ ЕТНОФИЛЕТИЧЕСКА „ЕКЗАРХИЯ“, ПОЛУЧИЛА „ДУХОВНА“ ВЛАСТ ПО СЪЩИЯ БЕЗЗАКОНЕН НАЧИН, КАКТО И ЦАРИГРАДСКИТЕ ПАТРИАРСИ, СРЕЩУ КОИТО ВЪСТАВА – С ФЕРМАН НА БЕЗБОЖНИЯ ПАДИШАХ!   

ПОКАЗАТЕЛНО Е ОТНОШЕНИЕТО НА РУСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА КЪМ КОНСТАНТИНОПОЛСКИЯ ПАТРИАРХАТ, СЛЕД СКЛЮЧВАНЕТО НА ФЕРАРО-ФЛОРЕНТИНСКАТА УНИЯ МЕЖДУ ЦАРИГРАД И РИМ ПРЕЗ 1439 Г. , РУСНАЦИТЕ ПРЕКРАТЯВАТ ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ЦАРИГРАД, А НЯКОЛКО ГОДИНИ ПО-КЪСНО ТЕ ДЕФАКТО ОБЯВЯВАТ СВОЯТА АВТОКЕФАЛНОСТ, КАТО ИЗБИРАТ САМИ СВОЙ МОСКОВСКИ МИТРОПОЛИТ. РУСКИТЕ ЦАРЕ ПРИЕМАТ ДЪРЖАВНА КОНЦЕПЦИЯ, СПОРЕД КОЯТО ВСЛЕДСТВИЕ НА ДУХОВНИЯ УПАДЪК (ПОРАДИ УНИЯТА С РИМ, С КОЯТО ЦАРИГРАДСКИЯ ПАТРИАРХАТ ОТПАДА В ЕРЕС) И ПОРАДИ ГИБЕЛТА НА ВИЗАНТИЯ, МОСКВА СЕ ПРЕВРЪЩА В ТРЕТИЯ РИМ И В НОВА СВЕТОВНА КРЕПОСТ НА ПРАВОСЛАВИЕТО (СТАТУТ ПОДДЪРЖАН, КАКТО ВИДЯХМЕ, ДО 1800 Г., КОГАТО ВСЛЕДСТВИЕ НА ПРЕДАТЕЛСКИТЕ ДЕЙСТВИЯ НА МАСОНА ИМПЕРАТОР ПАВЕЛ I И НЕГОВИТЕ ИУДОМАСОНСКИ БРАТЯ ОТ СИНОДА ЦЕЛЕНАСОЧЕНО Е СЪЗДАДЕНА ЕРСТА НА ЕДИНОВЕРИЕТО). СЛЕД ПАДАНЕТО НА КОНСТАНТИНОПОЛ ПОД ОСМАНСКА ВЛАСТ ПРЕЗ 1453 Г., МОСКВА ПОТВЪРЖДАВА СВОЯ ОТКАЗ ДА ПРИЕМА НАЗНАЧЕНИЯ НА СВОИТЕ МИТРОПОЛИТИ ОТ ЦАРИГРАДСКИЯ ПАТРИАРХ, ЗАЩОТО ВЕЧЕ Е ИМАЛО СИЛНО СЪМНЕНИЕ, ЧЕ РЕШЕНИЯТА НА НЯКОИ ОТ КОНСТАНТИНОПОЛСКИТЕ ПАТРИАРСИ СА МАНИПУЛИРАНИ ОТ СУЛТАНА!

ВЪПРЕКИ ТОВА ДУХОВНОТО ОБЩЕНИЕ МЕЖДУ МОСКВА И КОНСТАНТИНОПОЛ Е ВЪЗСТАНОВЕНО, ЗАЩОТО ЕРЕТИЦИТЕ УНИАТИ СА ИЗГОНЕНИ ОТ БИВШАТА ВИЗАНТИЙСКА СТОЛИЦА.

ИДЕЯТА ЗА ПРЕВРЪЩАНЕТО НА МОСКВА В ТРЕТИ РИМ Е ПОДКРЕПЕНА В ЛЕКО МОДИФИЦИРАН ВИД В ДАРСТВЕНАТА ГРАМОТА НА КОНСТАНТИНОПОЛСКИЯ ПАТРИАРХ ЙЕРЕМИЯ II ТАРАНОС ОТ 1591 г., В КОЯТО СЕ ПРИЗНАВА ПАТРИАРШЕСКОТО ДОСТОЙНСТВО НА РУСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА.

Йеремия II е един от честните Цариградски патриарси, който поставя под анатема новия папски календар и отхвърля опитите за сближение както на Рим, така и на лутераните.

ЛИЧНОСТИ КАТО ПАТРИАРХ ЙЕРЕМИЯ II И ДРУГИ ЧЕСТНИ АРХИЕРЕИ, СТОЯЛИ НАЧЕЛО НА ЦАРИГРАДСКАТА ЦЪРКВА, КАКТО И ПРОДЪЛЖАВАЩОТО ПРЕЗ ГОДИНИТЕ НА РОБСТВОТО ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ МЕЖДУ ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ ПОКАЗВАТ, ЧЕ НЕ МОЖЕМ ДА ОТХВЪРЛЯМЕ ЗАКОННОСТТА ИМ В ТЕРЗИ ВРЕМЕНА, НО ОЧЕВИДНО ИМА ОТСТЪПЛЕНИЯ И БЕЗЗАКОНИЯ, КОИТО ВКАРВАТ БОЛЕСТНО СЪСТОЯНИЕ И СА ПРИЧИНИ ЗА ПОСЛЕДВАЛОТО ДОГМАТИЧЕСКО ОТПАДАНЕ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО НА ВСИЧКИ ТЕЗИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ В ЕРЕСТА НА ДОГМАТИЧЕСКИЯ СИНКРЕТИЗЪМ – ИКУМЕНИЗМА, А ДНЕС ВЕЧЕ И В УЧАСТИЕТО ИМ В РЕЛИГИЯТА НА АНТИХРИСТА, ИЗРАЗЕНА В РЕЛИГИОЗЕН СИНКРЕТИЗЪМ И ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ДРУГИ РЕЛИГИИ.  

СТАТИЯ, ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ТОЗИ МАТЕРИАЛ: КАК ДА СИ СПАСЯВАМЕ ДУШИТЕ В ТЕЗИ БЕЗБОЖНИ КРАЙНИ ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА

Вижте още и: КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

Използвани източници:

БИБЛИЯ – КНИГИТЕ НА СВЕЩЕНОТО ПИСАНИЕ

„Христианское учение о Царской Власти и об обязанностях верноподданных“ святитель Филарет Московский (Дроздов)

- „Беседа к глаголемому старообрядцу о Стоглавном соборе и о истинном согласии с Православной Церковью“ святитель Филарет Московский (Дроздов)

- „Правила на Светата Православна Църква“  - издание на манастир “Свети великомъченик Георги“ Зограф, Света Гора, Атон

„Аскетически опити“ и „Слово о смерти“ – Игнатий Брянчанинов

- Послание Вселенской Патриархии Святейшему Правительствующему Российскому Синоду (12 июня 1902 года). Фрагмент//Православие и экуменизм. Документы и материалы 1902–1998. — М.: Издательство МФТИ — ОВЦС МП, 1999. — С. 54–56.

- Именной Высочайший Указ, данный Сенату, «Об укреплении начал веротерпимости», 17 апреля 1905 г.

- Медведев А. Право на свободу веры

- „Кто есть кто в российских катакомбах. Историко-каноническая справка. Гл. 4 – КРАТКИЙ ОЧЕРК ЭККЛЕЗИОЛОГИЧЕСКИХ И ЮРИСДИКЦИОННЫХ СПОРОВ ГРЕЧЕСКОЙ СТАРОСТИЛЬНОЙ ЦЕРКВИ и их историческая связь с судьбами Русской Православной Церкви“ 

- „Поглед върху „непримиримите“ и катакомбната църква в СССР“ – Андрей Андреев

- М. В. Шкаровский «Катакомбная Церковь» глава из книги «Православие при социализме. Государственно-церковные отношения в СССР в 1939—1964 гг.». 1999;

- Записные книжки епископа Варнавы (Беляева). — Нижний Новгород, 2010. — С. 144.

- „ИСПОВЕДНИКИ ВЕРЫ, АРЕСТОВАННЫЕ ПО ГРУППОВЫМ ДЕЛАМ ИПЦ — РАССТРЕЛЯННЫЕ ИЛИ ПОГИБШИЕ В ТЮРЬМАХ, ЛАГЕРЯХ и ССЫЛКАХ“

- „Церковь Катакомбная на Земле Российской“ – схимонах Епифаний (Чернов)

- Юрий Воробьовски „Неочаквания Атон“

- указ № 362 на патриарх Тихон „за децентрализация на църковната власт“

- Русская Православная Церковь, 988-1988. Очерки истории I-XIX вв. М.: Изд. Московской Патриархии, 1988, вып. 1.

- Восточнославянские и южнославянские рукописные книги в собраниях Польской Народной Республики / Сост. Я. Н. Щапов. М., 1976. Ч. 2. С. 145–147.

- „Русская православная церковь“ Н. С. Гордиенко, 1988. — С. 202—203. — 272 с.

- Писмо на Дионисий Рали до руският цар Фьодор от 1591г. за пристигането му с грамота за признаване на патриаршески титул на руския църковен глава

- Катакомбная Церковь в советской России. 1947 – Андреевский, Иван Михайлович

- „Кто есть кто в российских катакомбах. Историко-каноническая справка.“ 

(Православни будители предупреждават, че някои от източниците, които не са част от православните Писание и Предание на Църквата, съдържат, в някои пасажи от написаното, също подвеждаща и икуменическа агитация и водят към „алтернатива“, която е контролирана от същите богоборци иудеи. Достатъчно е да си спомним написаното в техните протоколи: „теза-антитеза-синтеза“)

   ВИЖТЕ ОЩЕ

ЛЪЖОВНОТО КРЪЩЕНИЕ В БЪЛГАРСКАТА „ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА“

Против ереста на новостилието

Отстъплението от вярата наречено "нов стил"

Какво Бог ни е завещал относно Преданието

НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО ОТ БОГА

Хронология на отстъплението от Бога

БЕЗЗАКОНИЕТО ПРЕД БОГА НА СЪВРЕМЕННИТЕ СВЕТОВНИ ДЪРЖАВИ И ОБЩЕСТВА

ОТНОСНО СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА

ОТНОСНО ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО

За Петровият пост и въпросите, които поражда

ОТНОСНО КОРЕНА НА ЗЛОТО, НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“ И БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА

Ислямската духовна същност на българската „православна“ „църква“

Апостолите на сатана

''СВЯТ'' ЛИ Е РУСКИЯТ ЦАР НИКОЛАЙ II

''Свят'' ли е Серафим Саровски

Лъжесветците на XIX и XX век

ДУХОВНИТЕ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ И МАСОНСКАТА ПРИНАДЛЕЖНОСТ НА РУСКАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА

ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО

Опит за разкриване дълбочината и многообразието на сатанинските духовни мрежи

Полемика с протестант

История на борбата с Бога

Иудеите против християнството

Изобличение на иудеите от светците и духовниците на Църквата

ТЕАТЪРЪТ НА АНТИХРИСТА

OТНОСНО СТРОЯЩИЯ СЕ В МОМЕНТА ТРЕТИ ЙЕРУСАЛИМСКИ ХРАМ И ДОШЛИЯ АНТИХРИСТ

Кои са хасидите

Ритуалните убийства на управляващите

САТАНИНСКИЯ СВЕТОВЕН ЕЛИТ

Относно магиите, дявола и демоните

ЗАЩО НАЧАЛОТО НА КРАЯ ЗАПОЧВА ОТ УКРАЙНА

ЗАПОЧВА НОВОТО МАСОВО ИУДЕЙСКО ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕ

Кой всъщност воюва от двете страни на фронта в Украйна

Коалициите в идващата глобална война

ОКУЛТНАТА СЪЩНОСТ НА СИМВОЛИТЕ И ЦЕЛИТЕ НА ЗАПОЧНАЛИТЕ ВОЙНА И КРИЗА

Есхатология в края на човешката история

ЧУЖДАТА ВЛАСТ В БЪЛГАРИЯ

ПРОГРАМА ЗА ИЗТРЕБВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД

ИСТИНАТА ЗА НАШИЯ НАРОД

Християнството на българите и техните владетели

ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ

Вечното Царство

Лично мнение

ИДЕЯТА "ПРАВОСЛАВНИ БУДИТЕЛИ"

Православна ли е демокрацията

Защо гласуването е грях пред Бога

Народе, народе...

Разделеният и завладян днешен български народ

Относно бесовската ''мъдрост'' на този свят

НАУЧНО ОТРЕЧЕНИЯ АТЕИЗЪМ

Заразна психическа болест

Защо се премахва вероучението

Катехизиси - обяснения на вярата от светиите

ПРАВОСЛАВЕН КАТЕХИЗИС

Пътешествие към древната Христова вяра

Християнските имена

Списък на подвижните и неподвижни празници в православната Църква, указания за пости и задушници

Относно старостилния икуменизъм

Свещената борба против антихристовата религия на икуменизма и изчадието му-новостилието

КОЙ СТОИ ЗАД ОТСТЪПЛЕНИЕТО

ДИСЕКЦИЯ НА ЧОВЕКООМРАЗАТА

КОЙ ПРЕДИЗВИКВА КРИЗАТА И КАК ЩЕ ЗАВЪРШИ ЗАПОЧНАЛОТО

Как да се отнасяме с еретиците, атеистите, иноверците, езичниците, астролозите, масоните, икуменистите и други нечестиви

КРАЯТ НА ЕРЕТИЦИТЕ, НОВОСТИЛЦИТЕ И СТЪЛБОВЕТЕ НА ''ПРАВОСЛАВНИЯ'' ИКУМЕНИЗЪМ

Против лъжовния страх от „осъждане”

Относно отцеругателството и националното предателство

ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО

Против юдомасонството

СЪЩНОСТТА И ЦЕЛТА НА ЮДОМАСОНСКАТА ОКУЛТНА САТАНИНСКА РЕЛИГИЯ

Изповедание на вярата

КАК ДА СИ СПАСЯВАМЕ ДУШИТЕ В ТЕЗИ БЕЗБОЖНИ КРАЙНИ ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА

Пътят за спасение

ПРОТИВ СИНЕДРИОНА

ЗА ЗАПАЗЕНАТА ДНЕС ЦЪРКВА ХРИСТОВА

КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

 ↑