Този сайт използва "бисквитки" единствено за да се създаде сесия за ползването му!
С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на "бисквитки"!   Разбрах
Православни
будители
„Не в силата е Бог, а в правдата!“ свети Александър Невски. Основната цел на „Будители“ е да помогне за пробуждане на заспалия Български Православен Дух, съхранил българите през робството и подтиснат от лъжеправославното етнофилетическо духовенство, революционерите масони, фашистите, комунистите, либералите, глобалистите и всякакви други партии, разделили народа и слугуващи на юдеите. Един Бог, Една Вяра, един православен цар, единен народ, единна България! Съ Нами Богъ!  Верую
Декември 2021
  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н
  • 29
  • 30
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 1
  • 2
Днес 9 декември е 26 ноември 2021 по църковния календар
Голготски кръст

Рождественски пост  

Свети Стилиан детепазител. Св. преподобни Алипий Стълпник. Св. преподобни Яков Отшелник. Освещаване на храма на великомъченик Георги в Киев Прочетете повече ТУК!


1885 г., Край на сръбско-Българската война

Търсене в сайта: Търсене на дата в календара:
печат 22.02.2018 г. / 18:51:48 
Вяра
Неделя на Православието, първа от Великия пост

imageДарувай, Господи, на Твоята Църква сила да пребъдва непоколебима от смущенията на ересите во веки веков.”

Канон на утренята, 5-та песен, тропар

Неделя Православна

Празникът Тържество на Православието е установен в ІХ век при Константинополския патриарх св. Методий след окончателната победа над иконоборството, като тържество на победата над всички лъжеучения-ереси. Православието е чистото християнство, без привнесени в него човешки измислици. То е основано на Свещеното Писание и Свещеното Предание, идващи от апостолите, които пък са изпратени от Самия Син Божий, след слизането на Светия Дух върху тях, да проповядват Истината на всички народи. По-нататък Вселенските събори и светите Отци на Църквата само утвърждавали това, което било в съгласие със Свещеното Писание и учението на светите Апостоли.

Важно е да си православен, защото Православното учение за Бога е това, което Сам Синът Божий е разкрил. Православното ръководство за земния живот също е основано на Евангелието и е проверено опитно в живота на много подвижници, увенчани от Бога със святост, засвидетелствана с чудеса. Да си православен означава да имаш вярно знание за Висшето, доколкото то е достъпно за човека, а също и да знаеш пътя, водещ към Горния свят.

Православието не дава просто отвлечено знание, то дава духовните сили да се води правилен начин на живот, защото чрез Църквата се подават даровете на Светия Дух, които ни укрепяват в доброто. Всяко отстъпление от Православието води до повреждане на ясното духовно зрение, а така също и до отслабване на духовните сили. Затова и тези, които не просто сами отстъпват от Православието, но увличат и други, Църквата отсича от себе си, както се изрязва заразената от рак или от друга опасна болест част от тялото, така щото да се предпази от зараза и здравата част. На гръцки език това се изразява с думата „Анатема”, което значи „Отделяне и предаване на по-висша инстанция”, тоест предаване на Божия Съд. В същото време пък се възнасят молитви, така щото всички заблудени да се обърнат към правдата и да достигнат до познание на истината, (1 Тим. 2:4), тоест да познаят Истината и да я последват.

КОГО АНАТЕМОСВА ЦЪРКВАТА НА НЕДЕЛЯ ПРАВОСЛАВНА !
На всичко, което е било нововъведено и постановено, или което занапред ще бъде постановено противно на църковното предание и учението и обичаите на светите и приснопаметни отци – анатема.
Клир:  Анатема (3).
Народ: Анатема (3).
Клирът и народът казват това след всеки възглас на дякона.
Дякон: На онези, които отричат Божието битие и утвърждават, че този свят е самобитен и всичко в него става случайно и без промисъл Божи – анатема.
На онези, които казват, че Бог не е дух, но плът; или пък че Той не е праведен, милосърден, премъдър, всезнаещ и които произнасят други подобни хули - анатема.
На ония, които дръзват да говорят, че Синът Божи не е единосъщен и не е равночестен на Отца, и казват същото и за Дух Светий, и които не изповядват Отца, и Сина, и Светия Дух като един Бог – анатема.
На ония, които безумно говорят, че за нашето спасение и очистване от греховете не е било необходимо пришествието в света на Сина Божи в плът, Неговото доброволно страдание, смърт и възкресение – анатема.
На ония, които не приемат благодатта на проповядваното от Евангелието изкупление, като единствено средство за нашето оправдание пред Бога – анатема.
На ония, които дръзват да говорят, че Пречистата Дева Мария не е била преди раждането на Христа, при самото раждане и след раждането Дева – анатема.
На ония, които не вярват, че Духът Светий умъдри пророците и апостолите и чрез тях ни възвести истинския път към вечното спасение, потвърждавайки това с чудеса, и също не вярват, че сега Той обитава в сърцата на верните и истински християни и ги наставлява на всяка истина – анатема.
На отхвърлящите безсмъртието на душата, края на света, бъдещия съд и вечното въздаяние за добродетелите на небесата, и вечното осъждане за греховете – анатема.
На отхвърлящите светите тайнства, извършвани в Христовата Църква – анатема.
На отхвърлящите съборите на светите Отци и тяхното предание, което е съгласно с Божественото Откровение и се пази благочестиво от Православната Вселенска Църква – анатема.
На ония, които ругаят и хулят светите икони, поставени от Светата Църква за възпоменание на Божиите дела и Неговите угодници, та чрез гледането им християните да се подбуждат към благочестие и подражание, и на ония, които казват, че иконите са идоли – анатема.
На ония, които учат и изповядват за тварна нетварната божествена благодат и Таворската светлина – анатема.
На теософите, дъновистите и другите еретици, които дръзват да говорят и безумно да учат, че Господ наш Иисус Христос е слязъл на земята и се е въплътил не веднъж, но много пъти, а също и на ония, които отричат, че истинската Премъдрост на Отца е Неговият единороден Син и въпреки Божественото Писание и учението на светите Отци, търсят други премъдрости – анатема.
На окултистите, спиритистите, чародеите, врачките и всички, които не вярват в Единия Бог, но почитат бесовете и не предават смирено на Бога своя живот, но с призоваване на чародейните бесове търсят да узнаят бъдещето - анатема.
На гонителите на Христовата Църква, на нечестивите отстъпници, вдигнали ръце против свещенослужителите Божи, поругали светините, разрушили Божиите храмове, изтезавали нашите братя и осквернили нашето отечество – анатема.
На всички еретици – анатема (3)
Клир: Анатема (3).
Из Чин Православие отслужван на Неделя Православна

----------
Към това древно изповедание на вярата, днешното истинско православие добавя анатеми срещу съвременните ереси:

На ония, които безумно утвърждават обновленческата ерес на сергиянството, като учат, че земното битие на Църквата Божия може да се основава на отричане от Христовата Истина, и утвърждават, че Църквата се е запазила чрез служението на богоборческите власти и чрез изпълняването на безбожните им повеления, които отричат светите икони, светоотеческото предание и божествените догмати, и разрушават по този начин цялото християнство, както и на ония, които почитат антихриста и неговите слуги, и предтечите му като законна власт от Бога; на богохулстващите против новите изповедници и мъченици - анатема !

На ония, които нападат Христовата Църква като учат, че Тя се е разделила на "клонове", които обаче се раличават в своите учения и живот по Бога, а така също утвърждават, че Църквата видимо не съществува още, а трябва да се съединят всички тези "клонове", разколи и иноверия в единно тяло; както и на ония, които не различават истинното свещенство и тайнствата на Църквата от еретическите, но учат, че кръщението или Евхаристията на еретиците служат за спасение; и на ония, които имат общение с такива еретици, или им способстват, или ги защитават с новата всеерес на икуменизма под форма на"братска любов и единение на разделените християни" - анатема !

На тези, които имат молитвено или евхаристийно общение с еретици и схизматици, или им позволяват да вършат каквото и да е като служители на Църквата - анатема!

На онези, които беззаконно "снеха" анатемата срещу Римо-папистите, наложена през 1054г., на тия, които не се противопоставиха на това и по този начин сами себе си противопоставиха на Светите и Велики Събори от 1341, 1347 и 1351гг., осъдили папското отстъпление, а също и на тия, които считат Римо-папистите за църква, а не ги приемат за еретици и допускат църковно единение с тях - анатема !

На родоначалниците и ересиарсите на новата икуменическа ерес Мелетий Константинополски, Тихон (Белавин), Сегий (Страгородски), Хризостом Атински, Атинагор, Димитрий Константинополски, Никодим Ленинградски (чието духовно чедо е сегашния т. нар. патриарх Руски Кирил Гундяев, верен продължител делото на своя старец), Вартоломей I Константинополски, Неофит I Български, и на всички единомислени с тях, които открито изповядват ереста на икуменизма заедно с останалите ереси на Лутер и Калвин и така дръзко възстават срещу благочестието, клеветят и хулят нашите св. Отци и Светите Събори, и така се надсмиват и над църковните канони - анатема !

Който не следва обичаите на Църквата и това, което са заповядали седемте Свети Вселенски Събора за Светата Пасха и Месецослова, които добре са ни законоположили да следваме, а желае да следва Григорианската пасхалия и месецослов (новия календар), и така заедно с безбожните астрономи противодейства на всички определения на Светите Събори, иска да ги измени и отмени - да бъде анатема !

На всички еретици, стари и нови - анатема ! (3)

Следва подробно истинско изповедание на православната вяра:

imageДнес, както се е случвало и в миналото, спасението на душите става с ИСТИНСКО ПРАВОСЛАВНО ИЗПОВЕДАНИЕ на вярата!

Призоваваме всички миряни и клирици да се обединят зад подобно изповедание на вярата и да се отделят духовно от всички дела на сатана, обединени и представени в момента от икуменизма и старостилните икуменисти. Нека чрез изповядване на вярата да се обърнем към истинското православие и да се борим ЗАЕДНО срещу враговете на Бога! 

Ще ви представим и изповеданието на Светата православна и спасителна вяра в Христа:

„Приемаме и възлюбваме Светите Седем Вселенски Събора.

Приемаме и изповядваме решенията и анатемите на Светите Отци и цялата съборна дейност на Едната Свята, Съборна и Апостолска Църква на Христа.

Приемаме и изповядваме решенията на Всеправославните Събори в Константинопол през годините 1583, 1587 и 1593 при патриарх Иеремия II – Таранос, 1756 при Кирилл V и 1848 при Антим VI, на които е осъден и анатемосан новият папски (григориански) календар. Отхвърляме този календар, станал причина за отпадане на милиони хора от Църквата и явяващ се предтеча на антихриста. Следващите и почитащите новостилния папски календар осъждаме и предаваме на Анатема.

Вярваме и изповядваме, че църквата в България, която е наречена със султански ферман „Българска екзархия“ отпада от Едната Свята, Съборна и Апостолска Църква на Христа на 16 септември 1872 година, чрез схизмата на филетизма, която е поставена от Всеправославен Църковен Събор при патриарх Антим VI. Вярваме, че от тогава в Българската Църква няма благодат, свети тайнства, апостолско приемство и законна йерархия. Пребиваващите в тази църква И ВСИЧКИ СЪСЛУЖВАЩИ С НЕЯ осъждаме и предаваме на Анатема.

Вярваме и изповядваме, че Руската православна църква отпада от Едната Свята, Съборна и Апостолска църква на Христа на 3 юни 1923 година чрез разкаянието на патриарх Тихон пред беззакония съд на болшевиките за анатемата, която е произнесъл срещу тях на 19 януари 1918 година, като и до днес пребивава в тази ерес.

Вярваме и изповядваме, че през 1920 година, със своята пагубна енциклика, озаглавена “Към Христовите църкви, където и да се намират”, Константинополската патриаршия отпада от Едната Свята, Съборна и Апостолска църква чрез икуменизма, който тогава е бил ерес основана на догматически синкретизъм (догматическо обединяване-гр.). В документа, православните църкви са призовани да пренебрегнат своите богословски различия с еретиците и да влязат в диалог с тях, чиято крайна цел е обединяване. Този призив довежда до световното икуменическо движение.

Същата година, същата тази патриаршия, с която са в общение ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, вече участва на икуменическа конференция в Женева! В 1927 г. се свиква Лозанската икуменическа конференция, в която вече участват „православните“ църкви от Константинопол, Александрия, Йерусалим, Гърция, Кипър, Сърбия, БЪЛГАРИЯ, Полша, Румъния!

Този ОФИЦИАЛЕН И СЪЗНАТЕЛЕН АКТ НА САМООТЛЪЧВАНЕ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО Е ПОТВЪРДЕН И ПРЕЗ 1922 Г., когато Цариградската патриаршия признава англиканските еретически ръкоположения, КОЕТО ПРЕВРЪЩА САМИТЕ ПРИЗНАВАЩИ ГИ В ЕРЕТИЦИ! Впоследствие англиканските протестантски ръкоположения са признати и от Йерусалимската патриаршия (1923 г.), Кипърската архиепископия (1923 г.), Александрийската (1930 г.) и Румънската (1936 г.) патриаршии.

ФАКТИЧЕСКИ С ТЕЗИ ЦЕЛЕНАСОЧЕНИ ДЕЙСТВИЯ – ДЕКЛАРАЦИЯТА ОТ 1920 г., ПРИЗНАВАНЕТО НА АНГЛИКАНСКИТЕ ЕРЕТИЦИ И УЧАСТИЯТА В ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ ФОРУМИ, СПОМЕНАТИТЕ ЦЪРКВИ ПРЕМИНАВАТ В ЕРЕС! ЕРЕТИЦИ СТАВАТ И ВСИЧКИ, КОИТО ОТ ТОЗИ МОМЕНТ НАТАТЪК ИМАТ ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ТЯХ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ДРУГИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ С ТЕХНИТЕ АРХИЕРЕИ, ИЕРЕИ, ДРУГИЯ КЛИР И МИРЯНИТЕ.

През 1924 година Константинополската патриаршия потвърждава тази ерес и в служението си чрез приемане на новокалендарието.

Изповядваме, че ОЩЕ ПРЕЗ 1920 г. всички останали поместни църкви отпадат от Христа в същата ерес чрез съслужението и общението си с тази патриаршия!

Пребиваващите в ереста на икуменизма и приемащите нещо от нея осъждаме и предаваме на Анатема.

Тези които не осъждат и не предават на анатема тази ерес съзнателно или казват, че е само схизма или твърдят, че в ереста може да има някаква скрита благодат, или че само потенциално, но не фактически е ерес, или че някой еретик ще се спаси от вечни мъки, и всички подобни прикрити икуменисти с техните нечестиви учения, ние осъждаме и предаваме на Анатема.

Под тази анатема попадат и старостилните икуменисти на Елада, обединили се през 1935 г. зад тримата новостилни епископи Хризостом Флорински, Герман Димитриадски и Хризостом Закинтски, които извършват хиротония на Матей Карпатакис и други епископи. В последствие тези еретически учения са представени от синодите на Матей Карпатакис, Хризостом Флорински и нароилите се от тях десетки старостилни криптоикуменически формации. Сред тях са т.нар. матеити, флоринеи, противостоящи, с Хризостом Киусис, Киприан Куцумба, Максим, Каллиник, а също и влезлите в съслужение и общение с някои от тях РПЗЦ, РПАЦ, Румънската и Българската „старостилни“ църкви, българския манастир „Благовещение“ с игумен Касиан, Христофор Събев и дрВ края на май 1995 година, част от матеитите с петима митрополити, начело с Григорий, изпадат и в иконоборство. Това иконоборство срещу иконата на Пресветата Троица Новозаветна продължава и в настоящия синод с архиепископ Стефан. 

Изповядваме, че след 1948 г. икуменизма сред еретическите лъжеправославни църкви преминава към религиозен синкретизъм (религиозно обединяване-гр.). Тази година е избран новия Константинополски патриарх Атинагор, който завява: “Грешим, ако смятаме, че православната вяра е паднала от небето и че останалите религии не са ценни. Триста милиона от човечеството са ИЗБРАЛИ ИСЛЯМА КАТО ПЪТ КЪМ БОГА, а останалите стотици милиони са протестанти, католици и БУДИСТИ.” ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВА ОФИЦИАЛНО ИЗПОВЯДВАНЕ НА НОВ БОГОХУЛЕН ДОГМАТ, КОЙТО Е ОСНОВОПОЛАГАЩ В НОВАТА ВЯРА НА ИДВАЩИЯ АНТИХРИСТ!

Изповядваме, че всички останали поместни църкви приемат участие в тази НОВА ИКУМЕНИЧЕСКА РЕЛИГИЯ, чрез съслужението и общението си с Константинополската патриаршия. 

imageТе утвърждават тези богохулни действия, ЧРЕЗ ВЗАИМНА ОТМЯНА“ НА АНАТЕМИТЕ С РИМОКАТОЛИЦИТЕ, ИЗВЪРШЕНО НА 7.ХІІ.1965 г. ОТ КОНСТАНТИНОПОЛСКИЯ ПАТРИАРХ АТИНАГОР и папа Павел VІ И НАЧАЛО НА ПОМЕНАВАНЕ НА ПАПАТА В ДИПТИХИТЕ НА КОНСТАНТИНОПОЛСКАТА ПАТРИАРШИЯ (“Бидейки винаги близко по дух и сърце до Ваше Светейшество, ние СПЕЦИАЛНО споменаваме в молитвите си Вас и Вашата свята Римокатолическа църква, намираща се под Ваше ръководство, по време на св. Литургия в нашата всечестна патриаршеска катедрала,.. -Телеграма, изпратена от патриарх Атинагор до папа Павел VІ, по повод свикването на събор на ватиканските епископи, 18.10.1969; виж “Katholike”, № 1651 [4.11.1969]”).

През февруари 1971г. Цариградския "патриарх" Атинагор публично обявява, че дава св. причастие на римокатолици и протестанти.

„Официалните“ лъжеправославни църкви сключват и уния с еретиците монофизити, подписана в „Съвместна Декларация на Смесената комисия за диалог между Православната Църква и ориенталските православни църкви, Шамбези, 1990 г.“ и документ със същото име, подписан през 1993 г.; 

чрез служение на икуменическата „лим­ска литургия”, съставена от френския реформатор Макс Туриан и приета от комисията „Вяра и устройство” в Лима (Перу) през януари 1982 г. ; И ЧРЕЗ МНОЖЕСТВО ПОДОБНИ БОГОХУЛНИ ДЕЙСТВИЯ

Те приемат и богословски документи с нова икуменическа еклезиология, включваща т.нар. „теория на клоните“. ВСИЧКИ официални поместни църкви ИЗВЪРШВАТ ОБЩИ МОЛИТВИ И ЛИТУРГИЯ ЗАЕДНО С ЕЗИЧНИЦИ, ПРОТЕСТАНТИ, КАТОЛИЦИ, МОНОФИЗИТИ И ДРУГИ РЕЛИГИИ на шестата генерална асамблея на ССЦ във Ванкувър, Канада, 31.VІІ.1983 г. и седмата асамблея на ССЦ в Канбера, Австралия, 1991г.

НИЕ КАЗВАМЕ АНАТЕМА НА СВЕТОВНАТА ГЛОБАЛНА РЕЛИГИЯ НА ИДВАЩИЯ АНТИХРИСТ – ИКУМЕНИЗМА!

АНАТЕМА НА ВСИЧКИ, КОИТО УЧАСТВАТ В НЕЯ, ИЛИ В НЯКОЕ ОТ ДЕЛАТА Ѝ, ПРИЕМАТ Я ПО НЯКАКЪВ НАЧИН, ТВЪРДЯТ, ЧЕ НЕ Е РЕЛИГИЯ, ЧЕ НЯМА СЛУЖЕНИЕ, ИЛИ ЧЕ Е САМО СХИЗМА, ЧЕ ИМА СПАСЕНИЕ ОТ АДОВИТЕ МЪКИ ЗА ЧЛЕНОВЕТЕ Ѝ, НЕ Я ОСЪЖДАТ, НЕ Ѝ НАЛАГАТ АНАТЕМА, НЕ СЕ ОГРАЖДАТ ОТ ДЕЛАТА НА САТАНА И С ТОВА СА ПРОТИВНИ НА ПРЕДАНИЕТО. АНАТЕМА И НА ВСИЧКИ ПОДОБНИ ВИДОВЕ ЯВНИ ИЛИ ПРИКРИТИ ИКУМЕНИСТИ! АНАТЕМА НА ТЯХ И НА ТЕХНИЯ ВОДАЧ АНТИХРИСТ!

АНАТЕМА НА БОГОБОРЦИТЕ ИУДЕИ, НА ТЯХНОТО БЕЗБОЖНО ИУДОМАСОНСТВО, НА ПРОИЗЛЕЗЛИТЕ ОТ ТЯХ КАТОЛИЦИ, ВСИЧКИ ВИДОВЕ ПРОТЕСТАНТИ, ТЕОСОФИ, СПИРИТИСТИ И ОКУЛТИСТИ, КОИТО СТОЯТ ЗАД ТЕЗИ ДЕЛА, С ТЕХНИЯ БАЩА САТАНА!

Предаваме на Анатема и богохулните, античовешки и антиприродни теории и учения на еволюцията и „големия взрив“ и породилите ги атеизъм и материализъм.

Отхвърляме произлезлите от сатана и въведени от неговите слуги идолопоклонници, иудеи и иудомасони, всякакви плътски, човешки политически доктрини (с техните „ценности“), които противоречат на богоустановеното православно самодържавие, сред които по-известните са: републиката, либерал-демокрацията, глобализма, интернационализма, социал-демокрацията, социализма, комунизма, националсоциализма, фашизма, расизма, апартейда и всичките им разновидности и форми. Почитащите и покланящите се както на самите идеологии, така и на всички личности свързани с тях, осъждаме и предаваме на Анатема.

Отхвърляме всички произлезли от сатана и неговите слуги религии, вярвания, култове, секти, ереси, разколи, доктрини, идеологии, учения, философии, теории и суеверия противоречащи на православните догмати, канони, Писание, Предание, етика и морал, сред които по-известни и масови в съвремието са: движението нова епоха (ню ейдж), римокатолицизма, протестантството, противохалкидоните монофизити (копти, етиопци и арменци), монотелитството, старообрядчеството, мормоните, свидетелите на Йехова, мюсюлманството, езичеството, неопаганизма, шаманизма, вуду, кабализма, нумерологията, астрологията, теософията, дъновизма, богомилството, будизма, хиндуизма, кришнаизма, джайнизма, йога, шинтоизма, китайската народна (драконова) религия, даоизма, сикхизма, зороастризма, бахайството, конфуцианството, останалите източни учения и религии, и ВСИЧКО И ВСИЧКИ ИЗВЪН СПАСИТЕЛНОТО ПРАВОСЛАВИЕ. Почитащите, покланящите, симпатизиращите им осъждаме и предаваме на анатема!

Отхвърляме и предаваме на Анатема всички неоезичници почитащи, практикуващи, и (или) празнуващи бесовски окултни празници, практики и суеверия, като коледа, нова година, баба марта, 8-ми март, 1-ви май, кукерство, нестинарство, сурвакарство, курбани, полазници, хелоуин и т.н., носещи мартеници, розети, руни, йероглифи, камъчета, амулети, талисмани, червени конци, муски и т.н., вярващи в съдбата, звездите, щастливи числа, таро, карти, прераждания, карми, фън шуй, хороскопи, зодии, гадаене, врачуване и т.н.

Отхвърляме и предаваме на Анатема всички субкултури (алтернативни, контра, под култури), като основно оръжие на дявола в съвремието, с което завладява вниманието, отклонява и развращава разума и душата на съвременния човек, разделя и противопоставя хората, класите, етносите и целите общества.  Сред тях основни са: спортните, политическите, музикалните, сексуалните, технологичните, естетическите, религиозните, модните, филмовите, театралните, философските, социалните, езиковите, географските, етническите, в изкуството, и други, и комбинациите от тях.

Отхвърляме и предаваме на Анатема всички личности антихристи, РАЗВРАТИТЕЛИ и убийци на милиарди човешки души (с тяхното богохулно наследство и памет, които продължават да убиват души): - философи, „учени“, писатели, политици, музикални, филмови, медийни и спортни идоли, „просветители“, революционери, врачки, ясновидки, заклинатели, астролози, екстрасенси, магьосници, рицарски магистри, кардинали, приори, шамани, жреци, равини, ходжи, аятоласи, имами, мюфтии, друиди, юдомасони, брахмани, гурута, медиуми, идеолози, новостилни еретици, обновленци, модернисти, икуменисти, криптоикуменисти, комунисти, агенти на службите за сигурност, нацисти, демократи, езичници, неоезичници, хомосексуалисти, феминистки, либерали, глобалисти и др. подобни, по-известни сред които са:

Боян Станков (Расате), презв. Стефан Стефанов, архим. Касиан (Стефан Ангелов), митр. Фотий (Росен Сиромахов), патр. Неофит I (Симеон Димитров-агент "Симеонов"), презв. Божидар Главев, еп. Матей Врестенски (Карпатакис), презв. Иоан (Василевски), мон. Атанасий Данилиду, митр. Киприян Филийски, митр.  Хризостом Флоринейски, архиеп. Стефан Атински, митр. Кирик Месогейски, митр. Христофор (Събев), А. Каломирос, А. Мен, А. Шмеман, А. Умински, А. Десницки, А. Конанос, дяк. А. Кураев, А. Карташев, митр. Антоний Сурожки, митр. Антоний Храповицки, митр. Атанасий Лимасолски, патр. Атинагор I, патр. Вартоломей I, архиеп. Василий Кривошеин, протопрезв. Василий В. Зенковски, В. С. Соловьов, свещ. Георги Чистяков, прот. Георги Флоровски, митр. Георги (Ходр), архиеп. Герман Аав, Джон Мот, еп. Игнатий Мидич, протопрезв. Иоан Майендорф, митр. Иоан Пергамски (Зизюлас), протопрезв. Иоан Романидис, архиеп. Иоан (Шаховски), митр. Калистос Уеър, архиеп. Лазар Пухало, м. Мария Скобцова, патр. Мелетий Метаксакис, прот. Николай Афанасиев, Николай Бердяев, Николай Зернов, архиеп. Серафим Соболев, Оливие Клеман, П. Евдокимов, иг. Пьотр Мещеринов, прот. Сергей Н. Булгаков, прот. Сергий Хакел, патр. Теофил III, протопрезв. Томас Хопко, Фьодор Михайлович Достоевски, иером. Серафим (Роуз), патр. Тихон (Белавин), игум. Серафима (Ливен), архиеп. Лука (Войно-Ясенецки), мон. Тадей Витовнишки, архим. Порфирий Кавсокаливит, архиеп. Йоан Шанхайски, Нострадамус, Мохамед, Буда, Вангелия ГУЩЕРова (Ванга), дядо Влайчо, „преподобна“ Стойна (Димитрова), Слава Севрюкова, Петър Дънов, А. Кашпировски, Джуна (Евгения Давиташвилии), Ошо, Махаватар Бабаджи, Шри Оробиндо, Мира Алфаса, Сатия Сай Баба, Шри Шанкар, Садгуру Васудев, Рам Ядав, Парамаханса Йогананда, Махеш Йоги, Свами Прабхупада, Мата Амританандамай, Гурумай Чидвиласананда, Свами Сарасвати, А. Кроули, А. Пайк, Платон, Дарвин, Д. Дидро, О. Клеман, А. Камю, К. Юнг, С. Хокинг, Т. Мор, Ж. Сартр, И. Кант, Д. Лок, Ж. Русо, Ш. Монтескьо, Леонардо да Винчи, Ф. Рабле, Р. Докинс, Бил Мар, К. Хитчънс, Т. Хъксли, Е. Хекел, Я. Молесхот, К. Фохт, Л. Бухнер, Д. Бъркли, Б. Франклин, Т. Джеферсън, Д. Вашингтон, К. Волф, Ж. д'Аламбер, Ф. Хътчисън, А. Смит, Д. Хюм, Ф. Енгелс, О. Конт, Т. Хобс, Ф. Бейкън, Р. Декарт, Ж. Ламетри, П. Холбах, Д. Толанд, Л. Фойербах, Г. Хегел, Барух Спиноза, Р. Емерсън, М. Монтен, Давид Щраус, Ф. Ланге, Р. Щайнер, А. Безант, Х. Хесе, Е. Блаватска, О. дьо Гуж, Христос Янарасд-р Василий Бенсен, о. Джон Бер, Елизабет Бер-Сижел, архим. Софроний Сахаров, Владимир Лоски, проф. Протопрез. Стефан Цанков, митр. Евлогий (Георгиевски), о. Лев Липеровски, Густав Кулман, Б. Вишеславцев, Л. Зандер, Г. Федотов, о. Киприян Керн, еп. Касиан (Безобразов), С. С. Верховски, К. А. Елчанинов, В. Н. Илин, С. Л. Франк, К. В. Мочулски, о. Лев (Жиле), патр. Игнатий (Хазим), о. Михаил Аксенов-Меерсон, о. Александър (Синяков), о. Борис Бобрински, о. Генадий (Ейкалович), В. В. Лепахин, о. Николай Озолин, о. Кирил Фотиев, о. Георги Кочетков, архиеп. Гавриил Комански, о. Николай Чернокрак, о. Джон Брек, о. Иов (Геча), о. Николай Лоски, Мишел Ставру, патр. Кирил I (Константин Константинов), патр. Максим I (Марин Минков), архим. Серафим (Стоян Алексиев), патр. Сергий (Страгородски), патр. Алексий I (Симански), патр. Пимен (Извеков), патр. Алексий II (Ридигер), мон. Паисий Светогорец (Арсений Езнепидис), прот. Дмитрий Смирнов, архиеп. Христодул (Параскеваидис), мон. Никон (Лазару), йером. Ефрем Катунакски, мон. Даниил Катунакиот, мон. Йосиф Исихаст, мон. Йероним Симонопетрит, Теофилос Каирис, еп. Иларион Макариополски, мон. Неофит Бозвели, митр. Иларион Ловчански, митр. Авксентий Велешки, митр. Паисий Пловдивски, архим. Йосиф Соколски, „екз.“ Антим I, „екз.“ Йосиф I, „екз.“ Стефан I, схимон. Йосиф Ватопедски, схиигум. Мария Дохторова, мон. Гавриил Ургебадзе, румънския „старец“ Прокъл, о. Георги от Жегларци, Д. С. Мережковски, В. А. Тернавцев, Д. В. Философов, П. Б. Струве, кн. Г. Н. Трубецкой, о. Павел Флоренски, еп. Василий (Родзянко), Н. Нисиотис, о. С. Четвериков, митр. Владимир (Тихоницки), митр. Иларион Волоколамски (Алфеев), М. Новоселов, иером. Тарасий Кургановски, архим. Иустин Попович, еп. Григорий Граббе, проф. А. И. Осипов, Пико да ла Мирандола, Помпонаци, Дж. Бруно, Ф. Шатобриан, К. де Местра, С. Киркегор, М. Фичино, Д. Юм, М. Екхарт, Т. Кампанела, М. Уолстънкрафт, К. Цеткин (Айснер), Р. Люксембург, Ю. Кръстева, Л. Вайс, В. Улф, К. Либкнехт,  Й. Гьоте, З. Фройд, Ницше, Шопенхауер, А. Хитлер, А. Розенберг, К. Маркс (Кашел Леви), Б. Мусолини, Сталин (Джугашвили), Ленин (Бланк), Троцки (Лейба Бронштейн), Мао, Волтер, М. Ганди, Васил Кунчев (Левски), Д. Мацини, Г. С. Раковски, Христо Ботев, Ст. Стамболов, Захари Стоянов, Л. Каравелов, П. Р. Славейков, Гарибалди, Ванче Михайлов, Т. Александров, Боливар, Лев Толстой, Е. Ремарк, Бертолд Брехт, Ъ. Хемингуей, Джеймс Джойс, Джоан Роулинг, Владимир Набоков, Франц Кафка, Н. Вапцаров, Хр. Смирненски, Г. Милев, Георгий Плеханов, Анатолий Луначарски, Диего Ривера, Давид Сикейрос, Фернан Леже, Алексей Пешков (Максим Горки), Михаил Шолохов, Владимир Маяковски, Пеньо Пенев, Жорж Дантон, Максимилиан Робеспиер, Ж. Марат, Ж. Брисо, К. Демулен, Ж. Кондорсе, Ж. Лафайет, Ж. Ебер, Л. Жюст, Наполеон, П. Кропоткин, А. Херцен, М. Бакунин, Й. Фихте, Ф. Шелинг, М. Лутер, У. Гладстон, Б. Дизраели, Т. Пейн, Д. Благоев, Г. Димитров, Й. Тито, Д. Ленън, Пол Маккартни, Мадона Чиконе, Бионсе, Д. Морисън, Е. Пресли. М. Джаксън, М. Джагър, Шон Кори (Джей Зи), Лисейн Париш (Тупак Шакур), Катрин Хъдсън (Кейти Пери), Джони (Джими) Хендрикс, Джанис Джоплин, Джон Озбърн (Ози Озбърн), Джеймс Хетфийлд, Дейв Мъстейн, Роналд Скот (Бон Скот), Робин Риана Фенти (Риана), Джими Пейдж, Р. Плант, Реджиналд Дуайт (Етън Джон), Антъни Кийдис, Бон Джоуви, Винсънт Фурние (Алис Купър), Брус Дикинсън, Иън Гилън, Дейвид Ковърдейл, Ричард (Ричи) Блекмор, Робърт (Роб) Халфорд, Иън (Леми) Килмистър, Рони Джеймс Дио, Малкълм и Ангъс Йънг, Брайън Джонсън, Уилям Роуз (Аксел Роуз), Соул Хъдсън (Слаш), Пол Стенли, Джийн Симънс, Джон Лайдън (Джони Ротън), Тери Бюкан, Уоти Бакън, Глен Хюз, Роджър Уотърс, Джон Андерсън, Роджър Долтри, Дейвид Лий Рот, Еди Ван Хален, Глен Фрай, Дон Фелдър, Томас Диаз (Том Арая), Нийл Търбин, Джоуи Беладона, Дий Снайдер, Джо Елиът, Кърт Кобейн, Питър (Биф) Байфорд, Ники Сикс, Винс Нийл, Томи Лий, Брайън Уорнър (Мерилин Менсън), Брет Майкълс, Тил Линдеман, Рихард Круспе, Анди Дерис, Кай Хансен, Ерик Питърсън, Дерик Рамирес, Джоуи Демайо, Ерик Адамс, Рос Фридман (Рос дъ Бос), Блеки Лоулес, Дейвид Бауи, Карлос Сантана, Робърт Халфорд, Том Пети, Боб Марли, Мелиса Арнет (Миси Елиът), Калвин Броудъс (Снуп Дог), Андрe Йънг (Доктор Дре), Стефани Джерманота (Лейди Гага), Ариана Гранде, Джъстин Бийбър, Кристина Агилера, Маршъл Матърс (Еминем), Франсис Синатра, Алиша Мур (Пинк), Къртис Джаксън (Фифти Сент), Валентин Гуевски, Атанас Пенев, Милена Славова, Нидал Алгафари, Мадлен Алгафари, Максим Бехар, Митко Щерев, Йордан Караджов, Звездомир Керемидчиев, Кирил Маричков, Васил Георгиев (Васко Кръпката), Камен Дойчинов (Камен Кацата), Васил Боянов (Азис), Слави Трифонов, Константин Славчев, Крум Сираков, Димитър Андонов (Хисарския поп), Фикрет Фикрет (Фики), Сузан Мурад (Сузанита), Борис Солтарийски, Михаил Михайлов (Мишо шамара), Кристиан Талев (Криско), Христо Петров (Ицо Хазарта), Станислав Найденов (Спенс), Стоян Михалев, Станислав Сланев (Стенли), Николай Йорданов (Кольо Гилъна), Димитър Воев, Илия Кънчев, Вили Кавалджиев, Димитър Ковачев (Фънки), Вили Казасян, Дичо Христов, Димитър Кърнев, Деян Каменов, Лиляна Иванова Петрова (Лили Иванова), Роби Уилямс, Норма Мортънсън (Мерилин Монро), София Шиколоне (София Лорен), Франческа Ривели (Орнела Мути), Брижит Бардо, Елизабет Тейлър, Лайза Минели, Шарън Стоун, Анджелина Джоли, Дженифър Анистън, Кайли Миноуг, Ален Делон, Жан-Пол Белмондо, Антонио Бандерас, Шон Конъри, Джордж Клуни, Джони Деп, Брад Пит, Ричард Гиър, Ал Пачино, Брус Уилис, Робърт Де Ниро, Леонардо ди Каприо, Джеймс Стюарт, Дъстин Хофман, Морган Фрийман, Антъни Хопкинс, Чарли Чаплин, Марлон Брандо, Джак Никълсън, Том Ханкс, Анди Уорхол, Хю Хефнър, Пабло Пикасо, Салвадор Дали, Джордж Байрон, Оскар Уайлд, Марк Твен, М. К. Ататюрк, Рухолах Мусави Хомейни, Ф. Рузвелт (Розенфелд), Х. Кисинджър, Д. Сорос, Дейвид Рокфелер, Давид Ротшилд, Л. Брежнев, М. Горбачов, Н. Хрушчов, П. Прудон, С. Гулабчев, Р. Оуен, Ф. Ласал, Л. Блан, Пьотър Лавров, Н. Чернишевски, Ж. Желев, Т. Живков, А. Доган, Фердинанд Сакскобургготски, Симеон Сакскобургготски, Исак Паси, Илия Павлов, В. Марешки,  Соломон Паси, Бойко Борисов (Бахар-агент "Буда"), К. Нинова, Р. Петков, Г. Първанов, С. Станишев, А. Луканов, Румен Радев, Владимир Путин (Шаломов), Волен Сидеров, Пламен Пасков, Валери Симеонов, Делян Пеевски, К. Каракачанов, Мустафа Карадайъ, Бер Лазар, Бе Т. Херцел (Бенямин бен Зеев), Висарион Белински, Ашер Гинсберг (Ахад ха-Ам), Давид Бен-Гурион, Владимир Зеев Жаботински, Парвус (Израил Лазаревич Гельфанд), Лев Дейч,.. 

и всички световни политици - демократи, парламентаристи, републиканци, конституционалисти, комунисти, фашисти, нацисти, социалисти, социалдемократи и друг вид антимонархисти, и всички други подобни развратители и слуги на дявола!

Предаваме на Анатема всички идейни изчадия на икуменизма, част от които са изразени в теченията на богословския модернизъм, като теория на клонките, нравствен монизъм, ново учение за София премъдрост Божия (учение за София, като женствено начало), софиология (пантеизъм), религиозния индиферентизъм и т.н.

Предаваме на Анатема БОГОХУЛНИЯ ИУДАИЗЪМ С МНОГОТО МУ СЕКТИ (на първо място хасидската), ръководещия ги СИНЕДРИОН и техния княз АНТИХРИСТ, като основни двигатели на богоборчеството в света.

АНАТЕМА НА ВСИЧКИ СТАРИ И НОВИ ЕРЕТИЦИ, СХИЗМАТИЦИ, ЗЛОВЕРНИЦИ, НЕЧЕСТИВИ, БЕЗБОЖНИЦИ И БОГОБОРЦИ!

АНТЕМА ИЗОБЩО НА ВСЯКА ПРОИЗЛЯЗЛА ОТ ДЯВОЛА МИСЪЛ, ИДЕЯ И ДЕЙНОСТ, И НА ВСИЧКО ПРОТИВНО НА ПРАВОСЛАВНАТА ВЯРА, ПРАВОСЛАВНОТО ПИСАНИЕ И ПРЕДАНИЕ, И НА ПРАВОСЛАВНАТА МОНАРХИЯ!

АНАТЕМА (ТРИЖДИ).

АМИН!

ТОВА НИЕ ГО ПИШЕМ НЕ ЗА ДА СЪДИМ НЯКОГО, ЗАЩОТО САМО ГОСПОД Е ТОЗИ, КОЙТО НАКРАЯ ЩЕ СЪДИ ВСИЧКИ. С ТОЗИ МАТЕРИАЛ, НИЕ СЕ СТРЕМИМ ДА ПРЕДУПРЕДИМ ХОРАТА, ПОДЛЪГАНИ ОТ САТАНА ЗА НЕИЗБЕЖНАТА ГИБЕЛ НА ДУШИТЕ, КОЯТО ИМ ГОТВЯТ! ТОВА ГО ПРАВИМ СЪС СТРАХ БОЖИ, защото:

„еретиците никога няма да се върнат към Църквата, ако ние сами ги утвърждаваме в мисълта, че и те имат църква и тайнства“ - св. Киприян Картагенски

„понеже със сърце се вярва за оправдаване, а с уста се изповядва за спасение“ - (Рим. 10:10);

„защото вие сте научени да не се боите от убиващите тялото, които обаче не могат да направят зло на душата. Напротив, утвърждавайте и другите да пазят преданието, което в свое време сме приели от апостолите и от светите отци, и за което ще ви се иска сметка в деня на въздаянието!“ Житие на Св. равноапостолен Климент Охридски; 

Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори. А всичко, което се изобличава, от светлината става явно: понеже всичко, което бива явно, е светлина... И тъй, гледайте, колко внимателно трябва да постъпвате: не като неразумни, а като мъдри, като скъпите времето, защото дните са лукави.“ (Ефес.5: 11-16); 

С мълчание се извършва предателство към Бога“ - св. Григорий Богослов;

„настоявай на време и не на време, изобличавай, запретявай, увещавай с голямо дълготърпение и поука. Защото ще дойде време, когато човеците не ще търпят здравото учение, но, водени от своите похоти, ще си насъберат учители да им гъделичкат слуха“ (2 Тим.4: 2,3); 

„Всеки, който противодействува на нарушението на Божиите или църковните заповеди, е изповедник.” св. Теодор Студит;

Православни будители се извиняват на своите читатели за заблудата, в която бяха въвлечени поради предоверяване и фалшива надежда.

С Божията помощ, всичко в духовен план се изясни и се стигна до прекратяване общението с пагубна за душата ерес!

Слава Богу за всичко!

Проповед в Неделя на Православието

imageTи си Син Бoжий, Tи си Цaрят Изрaилeв (Иoaн.1.49) кaзвa  Нaтaнaил в днeшнoтo Eвaнгeлиe.

Блaгoслoви, oтчe!

Блaгoчeстиви християни! Днeс рaдoстнo прaзнувaмe истинскoтo блaгoчeстиe нa прaвoслaвнaтa ни вярa и прeдaниeтo нa aпoстoлитe и свeтитe oтци oт сeдeмтe всeлeнски Събoрa. И яснo изпoвядвaмe прeд нeвeрницитe и eрeтицитe, чe Иисус Христoс e Син Бoжий, Цaр нa всичкo и Гoспoдaр нa aнгeлитe, Кoйтo изслeдвa сърцaтa и пoзнaвa всeки пoмисъл, кaтo Нaтaнaилoвия, зa кoeтo рaзкaзвa днeшнoтo свeтo Eвaнгeлиe.

Eвaнгeлиe oт Иoaн, зaчaлo 5

На другия ден Иисус поиска да отиде в Галилея, и намира Филипа и му казва: върви след Мене. А Филип беше от Витсаида, от града Андреев и Петров. Филип намира Натанаила и му казва: намерихме Иисуса, сина Иосифов, от Назарет, за Когото писа Моисей в Закона, и говориха пророците. А Натанаил му рече: от Назарет може ли да излезе нещо добро? Филип му казва: дойди и виж. Иисус видя Натанаила да отива към Него и казва: ето истински израилтянин, у когото няма лукавство. Натанаил Му казва: отде ме познаваш? Иисус отговори и му рече: преди Филип да те повика, когато ти беше под смоковницата, видях те. Натанаил Му отговори: Рави! Ти си Син Божий, Ти си Царят Израилев. Иисус му отговори и рече: ти вярваш, понеже ти казах: видях те под смоковницата, по-големи неща от това ще видиш. И казва му: истина, истина ви говоря: отсега ще виждате небето отворено, и Ангелите Божии да възлизат и слизат над Сина Човечески. (Иоан 1:43-51)

TЪЛКУВAНИE

От днeшнoтo Eвaнгeлиe щe рaзбeрeтe oснoвнo три нeщa: първo, зaщo Нaтaнaил пoвярвaл в Христa, втoрo, зaщo Христoс хoдeл из Гaлилeя, и трeтo, кaквa вярa oстaви Христoс нa зeмятa.

  Кaтo излязъл слeд кръщeниeтo и пoстa Си из Гaлилeя, Иисус Христoс нaмeрил aпoстoл Aндрeй и брaт му Пeтър, кoитo били учeници нa Иoaн Кръститeл, слeд тях пoвикaл Филип и тoй вeднaгa Гo пoслeдвaл. Слeд тoвa Филип, кaтo oтишъл в къщaтa нa Нaтaнaил, бeз oбaчe Христoс дa знaeл зa тoвa, зaвaрил Нaтaнaил нa двoрa пoд eднa смoкиня дa чeтe Мoисeeвия зaкoн и дa рaзмишлявa зa Христa, Филип му кaзaл: „Нaтaнaилe, нaмeрихмe Иисусa Христa oт Нaзaрeт, зa кoгoтo писaхa прoрoцитe“. Нo пoнeжe нe знaeл, чe Христoс сe e рoдил във Витлeeм, a мислeл, чe e oт Нaзaрeт, къдeтo бил изрaстнaл, Нaтaнaил рeкъл нa Филип: „Нaли прoрoцитe пишaт, чe Христoс щe дoйдe oт Витлeeм? A ти зaщo кaзвaш oт Нaзaрeт?“ Toгaвa Филип му кaзaл: „Изслeдвaй дoбрe прoрoчeскoтo писaниe, o Нaтaнaилe и щe рaзбeрeш, чe Toй сe нaричa Нaзoрeй. И aкo нe вярвaш, дoйди и виж“. Toгaвa Нaтaнaил скoчил рaдoстнo и oтишъл с Филип при Иисус, a Иисус му кaзaл: „Tи си истински изрaeлтянин“. Тoгaвa Нaтaнaил рeкъл: oт къдe мe пoзнaвaш? A Иисус му кaзaл: „Видях тe у вaс дa чeтeш пoд смoкинятa и дa рaзмишлявш зa Христoвoтo идвaнe, прeди oщe Филип дa тe пoвикa“. Toгaвa Нaтaнaил сe пoчудил, чe Христoс пoзнaл мисълтa му и пoвярвaл, чe Toй e мeсия (Христoс) и рaдoстнo викнaл: „Учитeлю! Tи си Син Бoжий и Цaрят Изрaилeв, зaщoтo кaтo Бoг нaпълнo пoзнa мoя пoмисъл“. A Иисус му рeкъл: „Tи пoвярвa, пoнeжe ти кaзaх, чe тe видях дa чeтeш пoд смoкинятa. Зa тoвa oт сeгa нaтaтък щe видиш oщe пo-гoлeми нeщa и щe рaзбeрeш, чe Aз съм Бoг и чoвeк, и с Бoжeствoтo Си (с Бoжeствeнaтa Си прирoдa) oтвaрям нeбeтo и викaм aнгeлитe дa ми слугувaт и тe Мe слушaт и Ми слугувaт“. A кaтo кaзaл, чe щe видим aнгeли дa възлизaт и слизaт, имaл прeдвид Витлeeм, къдeтo aнгeли слязoхa oт нeбeтo и Му пeeхa, пустинятa, къдeтo дявoлът Гo изкушaвaшe, и на рaзпятиeтo, кoгaтo сe мoлeшe, грaдинaтa, грoбa нa възкрeсeниeтo и възнeсeниeтo. Дo тук видяхмe зaщo Нaтaнaил пoвярвaл, сeгa дa видим зaщo Христoс хoдeл из Гaлилeя.

 Слeд кaтo създaдe нeбeтo, зeмятa и цeлия свят, нaкрaя Бoг създaдe Aдaм и кaтo гo пoстaви в рaя, му зaпoвядa дa нe ядe oт дървoтo, нaмирaщo сe в срeдaтa нa рaя, нo Aдaм ядe, зa кoeтo Бoг сe рaзгнeви, изпъди гo oт рaя и гo прoклe. Toвa прoклятиe стaнa нaслeдствeнo зa цeлия чoвeшки рoд, зaщoтo всички хoрa прoизхoждaт oт Aдaм, всички бяхa пoд тaзи клeтвa, чoвeк нe мoжeшe сaм дa сe oсвoбoди oт нeя и зa тoвa трябвaшe дa гo избaви някoй, кoйтo e бeзгрeшeн, нo пoнeжe нямaшe бeзгрeшeн чoвeк, зa тoвa Бoг изпрaти втoрoтo Лицe нa Свeтaтa Tрoицa, тoeст Христoс, дa сe рoди нa зeмятa, зa дa избaви хoрaтa oт клeтвaтa. И кaтo дoйдe и стaнa чoвeк, кaтo нaс, oтидe първo при eврeитe, кoитo бяхa избрaн Бoжий нaрoд и сe нaричaхa Изрaил, тoeст ум, кoйтo глeдa Бoгa, нo eврeитe нe приeхa Христa, нитo пoвярвaхa в Нeгo, a Гo укoрихa, кaтo мaгьoсник и oбикнoвeн чoвeк. Зa кoeтo и Христoс ги нaпуснa и oтидe в Гaлилeя, къдeтo нaмeри Филип, тoeст eлинитe и другитe eзичници и идoлoпoклoнници, кaквитo бяхмe нaй-нaпрeд и ниe, нo пoслe, кaтo пoвярвaхмe в Христoвoтo Eвaнгeлиe, стaнaхмe нoв Изрaил, a eврeитe oт зaвист нe пoвярвaхa и зa тoвa oтпaднaхa и стaнaхa зa укoр нa цeлия свят. Нo дa видим сeгa нa крaткo, кaквa вярa oстaви Христoс нa зeмятa.

 Вярaтa, кoятo Христoс пoсaди нa зeмятa или пo-дoбрe дa кaжa, срeд християнитe, e мнoгo гoлямa и висoкa, тaкa чe нитo с ум мoжe дoкрaй дa сe пoстигнe, нитo с устa дa сe дoизкaжe, и e тoлкoвa силнa, чe никaквa силa нe мoжe дa я пoбeди, нo тя винaги нaдвивa, кaктo e нaдвилa тoлкoвa мъчитeли и eрeтици, зaщoтo кoгaтo Христoс пoсaди, тaзи нaшa прaвa вярa и я зaтвърди с aпoстoлскитe и мъчeничeски чудeсa, тoгaвa цaрствoтo нa дявoлa, кoeтo цaрувaшe чрeз идoлoпoклoнствoтo, зaпoчнa дa сe събaря и дявoлът, кaтo глeдaшe eжeднeвнo, чe идoлoпoклoнницитe сe oбръщaт, към тaзи вярa сe ядoсa мнoгo и зa тoвa нaй-нaпрeд oпълчи срeщу нeя eврeитe, зa дa я смaжe, и кaтo нe успя дa стoри нищo, вдигнa нeвeрницитe eзичници, кoитo нe пoзнaвaхa Бoгa, и кaтo избрa римскитe злoчeстиви импeрaтoри Нeрoн, Диoклeтиaн, Мaксeнтий и други мъчитeли, прoля мнoгo мъчeничeскa кръв зa тристa гoдини, дo врeмeтo нa вeликия цaр Кoнстaнтин. Кaтo видя, чe зaрaди мъчeничeскитe чудeсa мнoзинa eзичници сe oбръщaт, дявoлът издигнa eрeтици срeд сaмитe християни: Aрий, Мaкeдoний, Нeстoрий, Диoскoр, Оригeн и други, кoитo кaзвaхa, чe Христoс e oбoкнoвeн чoвeк, a нe Бoг. Кaтo нe успя и с тoвa дa стъпчe чистaтa ни вярa, сeдeмстoтин гoдини, слeд Христa дявoлът oпълчи импeрaтoр Лъв Исaврянин срeщу свeтитe икoни, зa дa ги мaхнe oт църквитe, кoeтo и нaпрaви. Бoжиятa Църквa стoя бeз икoни пo нeгoвo врeмe и слeд нeгo пo Кoпрoнимoвo врeмe, и слeд синa му, дo кaтo сe възцaрихa Иринa и Кoнстaнтин. С пoмoщa нa пaтриaрх Taрaсий тe свикaхa Сeдмия Всeлeнски Събoр в Никeя и пaк върнaхa свeтитe икoни в църквитe и слeд тях пo врeмeтo нa Никифoр Стaврикий и Михaил Рaнгaв икoнитe бяхa пoчитaни, a слeд тoвa Лъв Aрмeнин пoвдигнa втoрo гoнeниe срeщу икoнитe, кoeтo нaпрaвихa и Михaил Aмoрeй и нaй-вeчe синът му Teoфил, кoйтo и скoрoпoстижнo сe спoминa, a Бoг сe яви нa жeнa му Teoдoрa и нa пaтриaрх Мeтoдий и им кaзa дa пoстaвят икoнитe в свeтитe църкви и дa ги пoчитaт. И тe тържeствeнo ги oкaчихa с цeлия църкoвeн клир и узaкoнихa oт тoгaвa и дo днeс дa сe пoклaнямe нa свeтитe икoни, кoитo ни прeдстaвят Бoжиeтo лицe, и дa въздaвaмe блaгoдaрнoст нa Бoгa и вeчeн пoмeн нa блaгoчeстивитe цaрe и свeтитe Отци, кoитo сe пoтрудихa зa свeтитe икoни и зa Прaвoслaвнaтa ни вярa.

ПОУЧEНИE

Възлюблeни брaтя, тъй кaтo свeтитe икoни сa тoлкoвa свeти и чисти, зa тoвa и ниe трябвa дa сe приближaвaмe към тях и oщe пoвeчe, към свeтoтo Причaстиe, с гoлямa чистoтa, зaщoтo кoйтo гo приeмa нeчист, умирa с душaтa си. Зa тoвa трябвa, нaй-вeчe прeз нaстoящия свят пoст всички дa бъдeм чисти, дa сe пoкaeм, дa сe изпoвядaмe и дa пoстим. Зaщoтo пoстът e oбнoвлeниe нa душaтa, мъдрoст нa млaдитe, пoчeст нa стaритe и oчиствaнe нa грeшнитe. И дa нe пoстим сaмo пo oтнoшeниe нa ядeнeтo и пиeнeтo, зaщoтo и дявoлитe нитo ядaт, нитo пият и пaк сa дявoли, a дa пoстим истински, тoeст дa удържaмe eзикa си oт хули, лъжи и oбиди, сърцeтo си oт зaвист, oтмъститeлнoст и пиянствo, ръцeтe си oт крaжбa и убийствo, тялoтo си oт блудствo и нeчистoтa, умa си oт лукaвствo и лoши пoмисли. A oсвeн тoвa, дa сe мoлим усърднo нa Бoгa, дa му сe пoклaнямe и дa си нoсим eдин другиму тeгoтитe.

O свeщeници! O Бoжий слуги, мoля ви пoкoрнo, имaйтe дoбри дeлa, зa дa бъдeтe примeр и oглeдaлo зa хoрaтa. Пoучaвaйтe и нaстaвлявaйтe вaшeтo стaдo. Бъдeтe мъдри, чисти и нeпoрoчни. Нe глeдaйтe сaмo зa вaшитe нужди, нo трудeтe сe и зa чoвeшкoтo спaсeниe. Зaщoтo Сaм Бoг кaзвa, чe aкo нe учитe вaшeтo стaдo и някoй умрe в грях, oт вaс щe изискa душaтa му, a aкo пoучaвaтe и нe ви слушaт, тoгaвa стe чисти oт тeхния грях. Бъдeтe крoтки, утeшaвaйтe сирoмaситe, нaглeждaйтe бoлнитe и винaги сe мoлeтe нa Бoгa зa вaс и вaшeтo стaдo.

A виe миряни, принaсяйтe в църквaтa милoстиня oт вaшия дaр. Бъдeтe чисти и имaйтe любoв. Учeтe дeцaтa си нa дoбрo, тa дa стaнaт крoтки и смирeни и дa гoвoрят пoчтeнo, a нe бeзсрaмнo и рaзврaтeнo. Oсвeн тoвa, бъдeтe дoбри и любeзни eдин към друг, нe сe псувaйтe и нe сe oбиждaйтe, нe врaждувaйтe пo мeжду си, нe връщaйтe със злo нa злo, пoкoрявaйтe сe нa гoспoдaритe, увaжaвaйтe пo-стaритe, имaйтe пoчит към свeщeницитe, зa дa сe мoлят рaдoстнo зa вaс, a нe дa въздишaт. Всички и бoгaти и сирoмaси, имaйтe търпeниe и нeсъмнeнa вярa в Бoгa. Зaщoтo Toй oбoгaтявa и oсирoмaшaвa, тoй въздигa и събaря. Дa живeeм тaкa мирнo и приятнo Бoгу, тa с Христoвaтa пoмoщ рaдoстнo дa дoстигнeм дo свeтoтo Христoвo възкрeсeниe и дa пoлучим Нeбeснoтo цaрствo, Нeму слaвa във вeчнитe вeкoвe, aмин. 

"Софроние" на епископ Софроний Врачански

 

Тропарь Недели Торжества Православия

глас 2

Пречистому образу Твоему покланяемся, Благий,/ просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже,/ волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест,/ да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти:// радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир.

Кондак Недели Торжества Православия

глас 6

Неописанное Слово Отчее,/ из Тебе, Богородице, описася воплощаем,/ и оскверншийся образ в древнее вообразив,/ Божественною добротою смеси,/ но исповедающе спасение,// делом и словом сие воображаем.

 

КАНОН ТОРЖЕСТВУ ПРАВОСЛАВИЯ

Творение Кир Феофана (Теофан Начертани)

Песнь 1Глас 4Глас 4

Ирмос: Мо́ря Чермну́ю пучи́ну, невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма, Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Пле́щуще с весе́лием днесь ве́рнии возопии́м: коль чу́дна дела́ Твоя́ Христе́, и вели́ка си́ла, на́ше единомы́слие и согла́сие соде́лавый!

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

День ра́достный богому́дреннии прииди́те соверши́м, ны́не не́бо и земля́ весели́тся, и А́нгелов чи́ни, и челове́ков собра́ния изря́дно пра́зднующе.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Преве́лие благодея́ние ви́дяще, рука́ми воспле́щим, разстоя́щияся у́ды Христо́вы, совоку́плены во еди́нство, и Бо́га похва́лим мир пода́вшаго.

Слава: Да́шася Це́ркви днесь победи́тельная, Богодви́жным манове́нием и сове́том, Михаи́ла же и Феодо́ры, благоче́стно ве́ру содержа́щих царе́й на́ших.

И ныне: Ору́жия злочести́вых исчезо́ша я́ве ересе́й, храм бо Твой Пречи́стая Чи́стая, во образе́х украша́емый всеблаголе́пно зря́ще, ны́не всесвяще́нно ра́дуемся.

Песнь 3

Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Не ктому́ нечести́вых еретико́в ны́не бровь взе́млется: Бо́жия бо си́ла правосла́вие удержа́ла есть.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

О́блацы проро́честии, животворя́щую с Небесе́ днесь ро́су нам да кропя́т, на воста́ние ве́ры.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Благогла́сно та́йныя апо́столов Христо́вых трубы́, па́че естества́ да вопию́т, честны́х образо́в исправле́ние.

Слава: Воспои́м Христа́, показа́вшаго нам цари́цу благочести́вую, христолюби́вую, с Боговенча́нною о́траслию.

И ныне: Селе́ние Твое́ свяще́нное дости́гше ве́рнии, Пречи́стая, светови́дною благода́тию ны́не озари́тися, мо́лимся.

Господи, помилуй. (Трижды)

Седален, глас 1

Боже́ственный Твой зрак, во о́бразе образу́юще, Христе́, я́сно вопие́м Рождество́, чудеса́ неизглаго́ланная, во́льное распя́тие. Отону́дуже бе́сове отго́нятся стра́хом, и злосла́внии в посупле́нии рыда́ют, я́ко сих соприча́стницы.

Слава: Зра́ками проро́ков, апо́столов ви́дами, му́чеников свяще́нных, и святы́х всех ико́нами, и изображе́ньми свяще́нно красу́ется, Жениха́ же мы́сленнаго и Неве́сты украша́ется у́мными красова́ньми, Ма́ти вы́шний Сио́н.

И ныне: Любо́вию, Чи́стая, Твою́ святу́ю ико́ну почита́ющим, и Бо́жию Тя и́стинную Ма́терь согла́сно возвеща́ющим, и ве́рно покланя́ющимся Ти, храни́тельница яви́лася еси́, и держа́вное предста́тельство, отвраща́ющи вся́кое лю́тое дале́че сих, я́ко вся могу́щая.

Песнь 4

Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Наи́тием Боже́ственнаго Уте́шителя, Твой храм освяти́, и прише́ствием Сего́ ерети́ческую пре́лесть отжени́, Сло́ве Бо́жий Многоми́лостиве.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Ну́жднейшаго изба́вивый злоче́стия Твоя́ лю́ди, покажи́ благоче́стия ре́вностию разжже́ны, и ве́рою взыва́ющия: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Священнообра́зными изображе́ньми, образо́в Христо́вых зря́ще и Богоро́дицы, сия́ющая Боже́ственная селе́ния, священноле́пно ра́дуемся.

Слава: Цари́ца по обоему́ укра́шена, и́стиннаго возжеле́вши Христо́ва Ца́рства, Сего́ написа́ о́браз пречи́стый, и святы́х изображе́ния.

И ныне: Воплоще́нна роди́вши Боже́ственнаго Сло́ва, Боголе́пное освяще́ние Благода́тная, Сего́ показа́ла еси́, те́мже Твой храм светови́дный обновля́ем.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Го́споди, мой Свет, в мир прише́л еси́. Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, ве́рою воспева́ющих Тя.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Положи́, Го́споди, Твое́й Це́ркви утвержде́ние, непрекло́нней пребы́ти в век ве́ка от смяте́ний ересе́й.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Во всю зе́млю све́тлость возсия́ свы́ше, да́ннаго ве́рным весе́лия, и Боже́ственнаго заступле́ния.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Еди́не Благи́й, и Исто́чниче бла́гости, Ты возвы́си рог благове́рнаго Импера́тора на́шего, чту́щаго о́браз Твой.

Слава: Свет незаходи́мый нам благоче́стия возсия́, веле́нием Богодухнове́нным ве́рных па́стырей, и ма́нием Богому́дрым.

И ныне: Обнови́ нам дре́внее благоле́пие, Пречи́стая Богома́ти, и дом Твой сей освяти́ Твое́ю благода́тию.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ребр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Пи́шется и почита́ется ве́рно покланя́емый о́браз Влады́ки, и прие́млет па́ки Це́рковь дерзнове́ние, благоче́стно Спа́са прославля́ющи.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Обнажа́ется се́тования, и тьмы ересе́й Христо́ва Це́рковь, и но́сит ри́зу весе́лия, и Боже́ственною и светоно́сною покрыва́ется благода́тию.

Слава: Благосла́вия дре́вняго осия́ния получи́ правосла́вных собо́р, Феодо́ры манове́нием цари́цы, и ея́ сы́на благочести́ваго Михаи́ла самоде́ржца.

И ныне: Дре́вле свиде́ния повеле́вый бы́ти ски́нии, я́ко в ски́нии слове́сней, в Тебе́ живе́т Еди́н Препросла́вленный, прославля́яй храм Твой, Де́во, чудесы́.

Господи, помилуй. (Трижды) Слава, И ныне:

Кондак, глас 2

Неопи́санное Сло́во О́тчее, из Тебе́, Богоро́дице, описа́ся воплоща́емь, и оскве́рншийся о́браз в дре́внее вообрази́в, Боже́ственною добро́тою смеси́; но испове́дающе спасе́ние, де́лом и сло́вом, сие́ вообража́ем.

Икос

Сие́ смотре́ния та́инство, дре́вле проро́цы Богови́дно вдохнове́ни бы́вше, нас ра́ди в концы́ веко́в дости́гших предвозвести́ша, получи́вше сего́ сия́ния. Ра́зум у́бо Боже́ственный от него́ взе́мше, Еди́наго Го́спода Бо́га зна́ем, в трие́х Ипоста́сех покланя́емаго, и Тому́ еди́ному служа́ще, еди́ну ве́ру, и еди́но креще́ние иму́ще, во Христа́ облеко́хомся, но испове́дающе спасе́ние, де́лом и сло́вом, сие́ вообража́ем.

Песнь 7

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Да сликовству́ет Церко́вней све́тлости любо́вию Боже́ственною А́нгельское во́инство, Богому́дренно воспева́ющее: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Це́рковь перворожде́нных, и торжество́ ра́дуется, зря́ще ны́не Боже́ственныя лю́ди, единому́дренно воспева́ющия: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Слава: Изба́влени пре́жде мра́чныя е́реси, ма́нием Феодо́ры достоле́пныя цари́цы, воспева́ем: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

И ныне: Па́че вы́шних ликостоя́ний, вознесла́ся еси́ Всечи́стая, еди́на бы́вши Ма́ти Вседе́теля; ра́дующеся у́бо взыва́ем: благослове́нна Ты еси́ в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

Песнь 8

Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л, львов зия́ния в ро́ве затче́: о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Зако́ны Це́ркве оте́ческия сохраня́юще, о́бразы пи́шем, и лобза́им усты́, и се́рдцем, и хоте́нием Христо́вы, и Его́ святы́х, зову́ще: благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

На первообра́зное я́ве о́браза, по́честь и поклоне́ние вознося́ще, чтим, Богоглаго́ливых уче́нием после́дующе, и Христу́ ве́рою зове́м: благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Слава: Ум озари́вши просвеще́нием Боже́ственнаго Ду́ха, честна́я цари́ца, плоды́ Богому́дренныя иму́щи, благоле́пие возлюби́ Це́ркве Христо́вы, и красоту́, благословя́щи ку́пно с ве́рными Иису́са Богочелове́ка.

И ныне: Луча́ми све́та у́мнаго, освеща́емый Боже́ственный дом Твой, осеня́ет ны́не всех о́блаком Ду́ха, и освяща́ет ве́рныя согла́сно пою́щия: благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Песнь 9

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Тем веселя́щеся Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Священнописа́ньми образо́в укра́шеную, зря́ще па́ки честну́ю Це́рковь, со благогове́нием вси притеце́м и Бо́гу возопии́м: Тебе́ велича́ем, Трисвяты́й.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Честь и сла́ву стяжа́вши Це́рковь, Крест Твой и честны́я ико́ны, и святы́х изображе́ния, с весе́лием, Влады́ко, и ра́достию велича́ет Тя.

Слава: Освети́ Боже́ственною Твое́ю сла́вою лю́ди на́ши, Ще́дрый, и ополче́ньми А́нгельскими, и всеору́жествы сия́ огради́, язы́ков свире́пство покаря́я им, Влады́ко.

И ныне: Взя́тся прама́тере Е́вы осужде́ние, Богоро́дице, я́ко Ты всех Влады́ку несказа́нно, Чи́стая, родила́ еси́. Его́же и ны́не подо́бие на ико́нах целу́ем.

   ВИЖТЕ ОЩЕ

Против ереста на новостилието

Отстъплението от вярата наречено "нов стил"

Какво Бог ни е завещал относно Преданието

ОТНОСНО СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА

ОТНОСНО ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО

ЗАЩО БОГ НИ ИЗОСТАВИ

ОТНОСНО КОРЕНА НА ЗЛОТО, НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“ И БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА

Ислямската духовна същност на българската „православна“ „църква“

За Петровият пост и въпросите, които поражда

ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО

История на борбата с Бога

Иудеите против християнството

Изобличение на иудеите от светците и духовниците на Църквата

Театърът на антихриста

OТНОСНО СТРОЯЩИЯ СЕ В МОМЕНТА ТРЕТИ ЙЕРУСАЛИМСКИ ХРАМ И ДОШЛИЯ АНТИХРИСТ

ЧУЖДАТА ВЛАСТ В БЪЛГАРИЯ

ИСТИНАТА ЗА НАШИЯ НАРОД

Християнството на българите и техните владетели

ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ

Вечното Царство

ИДЕЯТА "ПРАВОСЛАВНИ БУДИТЕЛИ"

Православна ли е демокрацията

Защо гласуването е грях пред Бога

Народе, народе...

Относно бесовската ''мъдрост'' на този свят

Защо се премахва вероучението

Относно старостилния икуменизъм

Свещената борба против антихристовата религия на икуменизма и изчадието му-новостилието

КОЙ СТОИ ЗАД ОТСТЪПЛЕНИЕТО

ДИСЕКЦИЯ НА ЧОВЕКООМРАЗАТА

КОЙ ПРЕДИЗВИКВА КРИЗАТА И КАК ЩЕ ЗАВЪРШИ ЗАПОЧНАЛОТО

Как да се отнасяме с еретиците, атеистите, иноверците, езичниците, астролозите, масоните, икуменистите и други нечестиви

Против лъжовния страх от „осъждане”

Относно отцеругателството и националното предателство

ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО

Против юдомасонството

Изповедание на вярата

КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

 

 ↑