Свети свещеномъченик Антим, епископ Никомидийски. Света мъченица Василиса Никомидийска. Свети свещеномъченик Аристион Прочетете повече
От 16 до 19 септември 1918 г. БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ ИЗВОЮВА ВЕЛИКА ПОБЕДА, влязла в учебниците на военните по цял свят Прочетете повече
1932г. умира Генерал-майор Александър Танев Прочетете повече
Търсене в сайта: | Търсене на дата в календара: |
"Именник на българските князе" |
През 619 г. Орган, чичото на Кубрат, посещава Константинопол и се среща с византийския император Ираклий (610-641). От "Бревиария" (Х в.) на Никифор научаваме, че тази визита на „господаря на хунския народ“, е посрещната много пищно в Константинопол. Учените са категорични, че под фразата „господаря на хунския народ“ се има предвид Орган, още повече, че името на Орган директно е упоменато в хрониката от VІІІ в. на Йоан Никиуски. Орган получава почетния сан патриций и той, заедно с цялото обкръжение на своя господарски род Дуло, приема християнската ерес монотелитство (Никифор). Кубрат присъства на тази среща и също е покръстен (Йоан Никиуски)...
Тук е важно да се уточни, кой е император Ираклий и в какво е "кръстил" българските владетели. Ето какво е записано в древното църковно славянско житие на св. Максим Изповедник: "По това време възникнала ереста на монотелитите, които признавали в нашия Господ Христос само една воля (в противоречие с православието, което утвърждава две естества и воли обединени в Богочовека Иисус Христос – Божествена и човешка – б.р.)... Защитници и разпространители на монотелитството били отначало Кир, патриарх Александрийски, Сергии Константинополски и дори самият цар Ираклий, когото те увлекли в своята ерес.“
За да добием представа за мащабите на ереста монотелитство и за нейното лъжливо учение, разделящо, противопоставящо и изтощаващо християнските общества (включително и българското), ще цитираме същото житие, което ни дава представа с каква жертвоготовност истинските изповедници на вярата (включително и българските) са пазели чисто православието (включително и срещу други сатанински вярвания, като богомилството, исляма и католицизма):
Свети Максим Изповедник. Фреска от манастир Ватопед (Атон). 1721 г. |
„преподобният бил отново хвърлен в тъмница. След известно време при него дошли други събеседници, като се надявали, че с непрекъснати спорове и заплахи по-скоро ще го склонят към своята вяра. Те заявили, че са пратени от патриарха, а после започнали да разпитват светеца:
- Към коя църква принадлежиш: към Византийската, Римската, Антиохийската, Александрийската или Иерусалимската? Защото всички тези църкви с подчинените им области са единни.
(Положение ИДЕНТИЧНО С ДНЕШНОТО, КОГАТО ВСИЧКИ ИЗБРОЕНИ ЦЪРКВИ, КАКТО И ОСТАНАЛИТЕ ПОМЕСТНИ ТЕХНИ СЕСТРИ ОТНОВО СА „ЕДИННИ“ В ЕРЕСТА И СА УЧАСТНИЦИ В НОВАТА ГЛОБАЛНА РЕЛИГИЯ НА ИДВАЩИЯ АНТИХРИСТ, КОЯТО Е НАРЕЧЕНА ИКУМЕНИЗЪМ. В нея участват и иудеи, протестанти, католици, масони, мюсюлмани, будисти, хиндуисти, шамани и мн. др., като те редовно се събират на срещи, осъществяват литургия наречена „лимска“, имат общи молитви, общо служение, еклезиология и цялостно богословие.
ТОЕСТ ТОВА Е НОВА И ТО САТАНИНСКА РЕЛИГИЯ!
ГЛАВНИЯ „БРАТ“ НА НАШИЯ „ПАТРИАРХ“ АГЕНТ Е НАРЕЧЕН ОФИЦИАЛНО „ИКУМЕНИЧЕСКИ КОНСТАНТИНОПОЛСКИ ПАТРИАРХ“ ВАРТОЛОМЕЙ. ДРУГИЯ МУ „БРАТ“ – МОСКОВСКИЯ БИЗНЕСМЕН КИРИЛ Е СЪЩО ОСНОВЕН ЛИДЕР НА ТАЗИ НОВА ВЯРА, ЗАЕДНО С ПАПАТА И АРХИЕПИСКОПА НА КЕНТЪРБЪРИ.
Разликата с времената на свети Максим е, че зад отклоненията от Божествената вяра и морал стои скритата, добре организирана и финансирана СИЛА НА ИУДЕЙСКИЯ СИНЕДРИОН! ДНЕС НЯМАМЕ ЗАБЛУДЕНИ ВЪВ ВЯРАТА СИ В БОГА ЕРЕТИЦИ И ЕЗИЧНИЦИ, А АБСОЛЮТНО ОСЪЗНАТИ САТАНИСТИ МАСОНИ, КОИТО САМО ФОРМАЛНО СА ЛИДЕРИ В СВОИТЕ РЕЛИГИИ, А ВСЪЩНОСТ СА ЖРЕЦИ НА ДЯВОЛА, КОИТО ЗАЕДНО С ПОЛИТИЦИТЕ, ФИНАНСОВИЯ, ИКОНОМИЧЕСКИЯ И МЕДИЕН "ЕЛИТ" УЧАСТВАТ И В МАСОВИ САТАНИНСКИ РИТУАЛИ НА ЦЕРЕМОНИАЛНА МАГИЯ, КОИТО ВКЛЮЧВАТ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА СПЕЦИАЛНИ СКЪПИ НАРКОТИЦИ, ОРГИИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ХОМОСЕКСУАЛНИ И С ДЕЦА, ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЯ НА МАЛКИ ДЕЦА И БЕБЕТА И ДРУГИ ДЕМОНИЧНИ МЕРЗОСТИ - За подробности вижте препратките след статията – б.р.)
Ако и ти принадлежиш към съборната църква, веднага встъпи в общение с нас, ако не желаеш да понесеш тежко изгнание и да изпиташ това, което не очакваш.
На това праведният мъж разумно отговорил:
- Христос Господ е нарекъл съборна тази църква, която държи истинското и СПАСИТЕЛНО ИЗПОВЕДАНИЕ НА ВЯРАТА.
(Към този принцип трябва да се придържа И ВСЕКИ СЪВРЕМЕНЕН ПРАВОСЛАВЕН ХРИСТИЯНИН, КАТО ПОДРАЖАВАЙКИ НА СВЕТИТЕ ИЗПОВЕДНИЦИ НЕ ВЛИЗА В ОБЩЕНИЕ, НЕ УЧАСТВА В НИКАКВИ МОЛИТВИ И РИТУАЛИ, НЕ ПАЛИ СВЕЩИ И НЕ СТЪПВА В ХРАМОВЕТЕ НА МАСОНИТЕ ИКУМЕНИСТИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И НА НАШАТА Б“ПЦ“, И ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ ПОДКРЕПЯ САТАНИСТИТЕ. Напротив – ИЗОБЛИЧАВА ГИ И КАТО ТВОРЕНИЕ НА САТАНА ГИ АНАТЕМОСВА В „СПАСИТЕЛНО ИЗПОВЕДАНИЕ НА ВЯРАТА“. ТАКА ВСЕКИ ВЯРВАЩ В БОГА ЧОВЕК СЕ ЗАПАЗВА ОТ ТЕХНИТЕ ЦЕРЕМОНИАЛНИ МАГИИ, ОТ ОСКВЕРНЯВАНЕ И ОТ ПРИГОТВЕНИТЕ ИМ АДСКИ МЪКИ, КАТО ПАЗИ ДУХОВНА ЧИСТОТА! – - За подробности вижте препратките след статията, особено последната – б.р.)
Заради това е нарекъл и Петър блажен и на него е обещал да основе вселенската църква. Но аз искам да науча какво е вашето изповедание, въз основа на което, както казвате, всички църкви са встъпили в общение. Ако то не противоречи на истината, и аз няма да отстъпя от него.
Пратениците му казали:
- Макар и да не ни е заръчано да говорим с тебе за това, ще ти кажем. Ние изповядваме в Христа две действия поради различието на естествата и едно действие поради съединението на двете естества в едно Лице.
Светият отговорил:
- Ако казвате, че двете действия са станали едно вследствие съединяването на естествата в едно Лице, това означава, че освен тези две действия, вие признавате и ново, трето действие - слято, или Богочовешко.
- Не - отговорили пратениците, - ние признаваме две действия, но говорим за едно поради съединението им.
Светият възразил:
- Вие сами правите вярата си колеблива и изповядвате, че Бог може да съществува, без да има битие. Защото, ако слеете двете действия в едно поради съединението на естествата в едно Лице, а после разделите едното действие на две поради различието на естествата, тогава няма да има нито единство, нито двойственост на действията, защото двойствеността и единството взаимно се изключват. Нещо повече, тези уловки правят напълно недействително онова, в което пребивават действията, тоест Богочовечеството, и дори изобщо го премахват,.. това аз не мога да призная и не съм се научил да вярвам така от светите отци. А вие, като имате власт, правете с мен каквото искате.
Те не знаели какво да възразят и казали, че който не се подчинява, трябва да бъде предаден на анатема и да приеме полагащото му се смъртно наказание. Светият кротко и смирено отговорил:
- Нека се изпълни над мен Божията воля за слава на святото Му име.
Тогава пратениците се отправили при патриарха и му предали всичко, което казал преподобният. Царят се посъветвал с патриарха, както някога Пилат с иудеите, и осъдил светеца на изгнание в малкото тракийско градче Визия. Ученикът на преподобния Анастасий бил заточен далеч по границата на Гръцкото царство, в едно тежко за живот място, наречено на варварски език Первера. Същата участ имал и другият му ученик, някогашният римски апокрисиарий Анастасий, който впоследствие станал житиеписец на преподобния Максим. Той бил пратен в Месемврия, на черноморския тракийски бряг...
Теодосий започнал да говори:
- Императорът и патриархът преди всичко искат да научат защо страниш от общение с Константинополския престол?
Свети Максим отвърнал:
- Вие знаете нововъведенията, приети в шестия индикт на изтеклия кръг... Тези новости бяха въведени за пръв път от представителите на ВИЗАНТИЙСКАТА ЦЪРКВА - Сергий, Пир и Павел, и са известни на всички останали църкви. Ето причината, поради която аз, вашият раб, не встъпвам в общение с Константинополската църква. Нека бъдат унищожени съблазните,..! Когато видя Константинополската църква такава, каквато бе преди, тогава и аз ще се обърна към нея като неин син и ще встъпя в общение без увещания от страна на човеци. А докато в нея има еретически съблазни и архиереи еретици, никакво слово или дело няма да ме убеди да имам общение с тях...
Но епископът казал:
- Приеми съставения от царя типос не като положителен догмат на вярата, а като начин за решаването на неясните въпроси. Той е написан не като законодателство, а като тълкувание на вярата.“
СЛЕДВА ЕДИН МНОГО ВАЖЕН ПАСАЖ В ПРАВОСЛАВНОТО ЖИТИЕ, КОГАТО СВЕТИ МАКСИМ ОБЯСНЯВА, ЧЕ В ТРАКИЙСКИТЕ ЗЕМИ, КЪДЕТО Е ЗАТОЧЕН, МЕСТНОТО НАСЕЛЕНИЕ НЕ Е ГРЪЦКО! ТОВА, КАЗАНО ОТ СВЕТИЯ ДУХ ЧРЕЗ СВЕТИИТЕ, ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ ОПРОВЕРГАВА ЛЪЖИТЕ НА КАЗИОННАТА АНТИБЪЛГАРСКА ИСТОРИОГРАФИЯ! Освен това, става въпрос за територии, които се намират в непосредствена близост до столицата Цариград (разтоянието между Визия и Константинопол е около 130 км.).
„... Свети Максим отговорил:
- Ако типосът не е положителен закон, който утвърждава единството на волята и действията на нашия Господ, защо сте ме заточили в ТАЗИ СТРАНА НА ВАРВАРИ и непознаващи Бога езичници? За какво съм осъден да остана във ВИЗИЯ (Днес град Виза в югоизточните склонове на Странджа, турската част. През 5 век пр. Хр. градът се споменава за пръв път с имената Бузас и Бизия в сведенията за създаденото тракийско Одриско царство – б.р.)?
Защо са прогонени сътрудниците ми: единият в Первера, а другият в Месемврия (днешен Несебър – б.р.)?“...
За това, че чрез устата на свети Максим, който оборва еретиците, ИСТИНАТА НИ КАЗВА САМИЯ БОГ е записано в житието: „След продължителна беседа и упорит спор от двете страни, устата на преподобния Максим се изпълнили с БОЖЕСТВЕНА МЪДРОСТ и красноречие и езикът му, ДВИЖЕН ОТ СВЕТИЯ ДУХ, оборил противниците. Те дълго седели мълчаливо, склонили глави и навели очи. После се умилили и започнали да плачат, а след това станали и се поклонили на светеца и той се поклонил на тях. След съвместна молитва с радост се съгласили и с любов приели истинното учение на свети Максим, при което обещали да вярват като него и се надявали да убедят царя в същото...“
Карта на Симеонова България. В червено са заградени споменатите градове Визия и Месемврия |
Споменатите от големия светец и изповедник на вярата ВАРВАРИ И ЕЗИЧНИЦИ, НЕПОЗНАВАЩИ БОГА, В КРАЙНА СМЕТКА НЕ САМО СЕ ИЗБАВЯТ ОТ ГРЪЦКО РОБСТВО, ОСВОБОДЕНИ ОТ ПРАВОСЛАВНИЯ БЪЛГАРСКИ ИМПЕРАТОР СИМЕОН I, НО И СЕ ИЗПРАВЯТ ВЪВ ВЯРАТА, КАТО ПРИЕМАТ СПАСИТЕЛНОТО ПРАВОСЛАВИЕ ОТ СВОИТЕ СЪНАРОДНИЦИ.
ОЧЕВИДНО Е ОТ ИСТОРИЯТА, КАК БОГ ВЪЗНАГРАЖДАВА БЪЛГАРИТЕ, ЗА ПРИЕМАНЕТО НА ПРАВОСЛАВНАТА ВЯРА ОТ СВЕТИЯ РАВНОАПОСТОЛЕН ЦАР БОРИС I МИХАИЛ, КАТО ДАВА ОБЕДИНЕНИЕ НА ПОЧТИ ВСИЧКИ ТРАКИЙСКИ ОБЩНОСТИ ПОД СКИПТЪРА НА СИМЕОН I (БЕЗ СЕВЕРНИТЕ СКИТИ, ЧАСТ ОТ ИЛИРИТЕ И ПАНОНЦИТЕ).
Показателно за нашата народност е например как историците от онова време характеризират този велик православен наш владетел. Хрониста Иоан Скилица, съобщавайки за разгрома на византийците при река Ахелой, пише:
Българската победа при Ахелой. Илюстрация към хрониката на Иоан Скилица |
„не българинът, а МИЗИЕЦЪТ Симеон разгроми войската на християните (ромеите) със свойственото нему СКИТСКО безумие“.
Това сражение е сред най-грандиозните битки за цялото европейско Средновековие. Според арабския хронист ал-Масуди в него вземат участие общо 122 000 души.
БЛАГОДАРЕНИЕ НА ИСТИНСКАТА ВЯРА В БОГА, НАШИТЕ СЪНАРОДНИЦИ, БИВАТ ОБЕДИНЕНИ И ПРЕМИНАВАТ КЪМ НОВ, ВИСШ, БЛАГОСЛОВЕН СТАДИЙ НА ДЪРЖАВНО, ОБРАЗОВАТЕЛНО, КУЛТУРНО, ЕЗИКОВО, ГРАМАТИЧНО И МОРАЛНО РАЗВИТИЕ, СТАВАЙКИ ПРОСВЕТИТЕЛИ И ВОДАЧИ НА ЦЕЛИЯ ОГРОМЕН СКИТСКИ (СЛАВЯнски – СЛАВЯ БОГА) СВЯТ, както ще видим по-долу!
По-нататък в житието на свети Максим четем още по-ясно и разбираемо изобличение на ереста, В КОЯТО БИЛА ИЗПАДНАЛА ВИЗАНТИЙСКАТА, А ПОД НЕЙНО ВЛИЯНИЕ И ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ЗАД ДУНАВСКАТА БЪЛГАРСКА АРИСТОКРАЦИЯ, ПРЕДИ ДА БЪДЕ ОБЪРНАТА В ПРАВОСЛАВИЕТО ОТ СВЕТИ БОРИС I МИХАИЛ:
„пратениците попитали:
- Нима е напълно необходимо да се изповядват в Христа две воли и два рода действия?
- Напълно е необходимо - отговорил светият, - ако искаме да мислим благочестиво, защото никое същество не е лишено от дейност по своята природа. Светите отци ясно говорят, че нито едно същество не може нито да съществува, нито да бъде познаваемо без присъщото му действие. Ако няма това и ако естеството не се проявява в действие, как можем да признаем Христа за истински Бог и истински човек по естество?
Те му отвърнали:
- Виждаме, че това е истина, но не огорчавай царя, който е съставил типоса не за да отрича каквото и да е от признаваните свойства на Христа, а заради мира в Църквата, и затова заповядва да се мълчи за нещата, които будят разногласие.
Тогава Божият човек паднал на земята и отговорил със сълзи:
- Не би следвало добрият и боголюбив цар да се огорчава поради моето недостойнство, защото аз не искам да разгневя Бога, като премълчавам това, което Той е заповядал да признаваме и изповядваме. Защото, ако по думите на Божествения апостол Той Сам е поставил в църквата “първо апостоли, второ пророци, трето учители” ясно е, че Той Сам говори чрез тях. От цялото Свещено Писание, от творенията на светите учители и от съборните постановления ние научаваме, че въплътилият се Иисус Христос, нашият Господ и Бог, има сила да желае и да действа по Своето Божество и човечество. Защото при Него няма недостатък в онези свойства, по които Той се познава като Бог или като човек, освен греха. Ако пък Той е съвършен в двете естества и не е лишен от нищо, присъщо на тях, то наистина тайната на Неговото въчовечаване бива изопачена от онзи, който не признава в Него самата същност на двете естества с присъщите им свойства - естествата, чрез които и в които Той пребивава.
Когато светият изложил това и много друго, пратениците похвалили мъдростта му и не намерили какво да възразят...“.
26.08 по еретическия, † 13 август по църковния календар - Пренасяне мощите на св. преподобни Максим Изповедник
Днес монофизитството, което е близко до монотелитството се е съхранило в еретическите Коптска и Арменска църкви, както и при част от сирийците и при други т.нар. "ориенталски църкви". Друга християнска ерес – несторианство, отрича сливането на Божествената природа с човешката в Христос. Несторий е приемал Христос само за богоносец, а не за Бог. От тази и от арианската ерес ПРОИЗЛИЗАТ И СЪВРЕМЕННИЯ ИСЛЯМ И ЧАСТ ОТ ДРУГИТЕ СЕКТИ!
Много е вероятно, поради приемането на ерес при част от аристокрацията да се се получили междуособици и отслабване на държавата. Не случайно отец Паисий пише в своята история, че покръстването осъществено от цар Борис I Михаил е било второ за народа ни! Археологическите данни сочат, че след това над 600 църкви са били тотално преустроени, а много дори разрушени и построени наново. Това също говори за масово преминаване (или връщане) на много българи от ерес в православната вяра...
Друга фрапираща манипулация на историята ни е гаврата с паметта на т. нар „хан“ Омуртаг, който е набеден за зъл езичник, избивал безмилостно славяни християни. Каква е изненадата ни обаче, когато погледнем отново печата на владетеля – символа на неговата власт. Върху изображението е изписано от страната на християнския жезъл Канес, върху главата юбиги или по-точно убиги, а от към десницата със златни букви е изписано Омортаг: САNЕS VВНГI ОМОРТАГ. Както се вижда няма „хан“, а има канес, който държи владетелски жезъл с християнски кръст и носи християнска корона. Значението на „убиги“ според специалистите се обяснява със честото заменяне на буквата „о“ с „и“ в украинския език, на териториите където се е намирала Стара Велика България. Например украинците не казват „больше“ (много), а „бильше“ и т.н. Така добавката към титлата на канеса (княза) се чете на съвременен български „У БОГО“ – КНЯЗ В БОГА, ТОЕСТ КНЯЗ ОВЛАСТЕН ОТ БОГА! Това кореспондира с християнските символи на тази власт, които се виждат на солидите и печатите на нашите владетели. От канес произлиза по-късно съкратеното княз, както от цезар по-късно произлиза съкратения вариант на титлата – славянското ЦАР...
Много е важно да се отбележи, че паричната единица сечена от канес Исперих, показва ясно християнската вяра на владетеля (може би еретическа). Реверса на златния солид изобразява в средата кръст, от двете страни на който стоят две стилизирани човешки фигури, облечени в тоги, всяка държи владетелски християнски жезъл завършващ с кръст и има християнска корона с кръст.
НЕОПРОВЕРЖИМ ХРИСТИЯНСКИ ЗНАК ВИЖДАМЕ И В СИМВОЛА НА ДЪРЖАВНА ВЛАСТ, НАМЕРЕН КРАЙ С. ВОЗНЕСЕНСКА В УКРАЙНА, СРЕД ПРЕДМЕТИТЕ С КОИТО Е ПОГРЕБАН ВЛАДЕТЕЛЯ. СТАВА ВЪПРОС ЗА СРЕБЪРНИЯ ОРЕЛ НА ИСПЕРИХ, НА ЧИИТО ГЪРДИ Е ИЗОБРАЗЕН КРЪСТ.
Тук изобщо няма да се спираме на басните писани от "историците" масони, че в този период "пра" българите били диви тюркски орди, които нямали пари, а осъществявали натурално разменно стопанство. Между другото никой народ не нарича древните си предци с представката "пра"! Няма "пра"руси, "пра"англичани, "пра"немци. Има народи, които изследват и величаят своята история и владетелите си. Само ние ги принизяваме!
Например в друг древен документ - "Български апокрифен летопис" от XI в., предводителя на българите е наречен Исперих и Испор. На показания сребърен орел е именуван Еспор. Княз Исперих е назован и в споменатия "Именникът на българските владетели". Паисий го нарича "благополучен крал Батоя". Няма никъде "Аспарух" или "хан"!
Плитките лъжи на платените ни "историци" се опровергават ясно и от строежите осъществени от нашите предци в този период. Ето какво се казва в същия този "Български апокрифен летопис" : „Онь (Испор цар) съзыда в Плюска град...“. Тези уж диви варвари-езичници от Азия, които живеят на конете си и спят в юрти изведнъж съзиждат своята столица Плиска с 2,5 метра широки, правилни, каменни стени. Каменни са и цитаделата в центъра му, големия владетелски дворец и ХРИСТИЯНСКАТА БАЗИЛИКА. Имало е голямо водохранилище, водопровод и канализация (неща непознати в много от градовете на тогавашна "цивилизована" Европа, в които векове наред са вилнели чума и други зарази)...
Много хора ще се запитат, след като християнството е било разпространено сред нашите предци и техните владетели толкова рано, тогава какво е сторил княз Борис I Михаил? Както писахме, истината е част от народа и аристокрацията се връщат през годините към езичеството или възприемат еретически учения.
В подкрепа на това твърдение идва и едно сведение от Зонара, в което се казва, че българите са част от Ромейската държава, а единствената религия в Рим от V век е християнството.
,,Българите бяха народ от Ромейската държава и от появата си мърсяха териториите отвъд Дунава." - Превод Никола Чолаков.
От следващата страница на Зонара можем да разберем с какво българите са „мърсели” . Следващата глава е озаглавена „СИНОДА СРЕЩУ МОНОТЕЛИТИТЕ” и подзаглавие „БЪЛГАРИ.”
РАЗШИРЯВАНЕТО на България на юг от Дунава най-вероятно е в резултат на РЕЛИГИОЗНА ВОЙНА. БИТКАТА ПРИ ОНГЪЛА СЕ СЪСТОИ В МОМЕНТ, КОГАТО В КОНСТАНТИНОПОЛ Е СВИКАН VI-ТИЯ ВСЕЛЕНСКИ СЪБОР (680-681 гг.), КОЙТО ОСЪЖДА МОНОТЕЛИТСТВОТО – ЕРЕСТА КОЯТО В ТОЗИ МОМЕНТ ИЗПОВЯДВА ЧАСТ ОТ БЪЛГАРСКАТА АРИСТОКРАЦИЯ И НАРОД.
Икона на Шестия Вселенски Събор |
Именно става въпрос за РАЗШИРЯВАНЕ териториите или по-скоро на ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ЗЕМИ, от страна на отдавна съществуваща държава България!
Ето например какво казва на този събор духовника Константин Апамейски: „Дойдох при вашият свети събор, за да ви поуча, че ако бях изслушан, нямаше да претърпим онова, което претърпяхме във войната с БЪЛГАРИЯ. Защото аз поисках още отначало да дойда на събора и да помоля да стане мир, така щото да се извърши нещо, което да обедини двете страни, та нито едните нито другите да се измъчват, сиреч нито тия, които изповядват една воля нито тия, които изповядват две воли.” (ГИБИ III стр. 169)
Както се вижда Константин Апамейски посочва "България" - държавата, а не българите, като народ или племе. Византийците не воюват с някаква бягаща от хазарите част от разбита азиатска орда, която заедно с жени и деца, като катун се местела от там насам, А С ДЪРЖАВА, КОЯТО Е ПРИЗНАТА ОТ ТЯХ И КОЯТО ИЗЯВЯВА ПРЕТЕНЦИИ ОТНОСНО ГОЛЯМ РЕЛИГИОЗЕН ФОРУМ, ОКАЗАЛ РЕШАВАЩО ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ЦЯЛОСТНОТО РАЗВИТИЕ НА ХРИСТИЯНСТВОТО И ОБЩОТО КУЛТУРНО И РЕЛИГИОЗНО СЪСТОЯНИЕ НА ЕВРОПА! СРЕЩУ ВОЙСКАТА НА ТАЗИ ДЪРЖАВА СЕ ИЗПРАВЯ ЦЯЛАТА ИМПЕРСКА АРМИЯ, ВОДЕНА ЛИЧНО ОТ ИМПЕРАТОРА, НО Е РАЗБИТА!
Монотелитите са еретици, които явно са успели да заблудят част от сънародниците ни.
Ересите и езичеството, като дяволски идеологии, създават разцепление и междуособици сред българите (ситуация идентична с положението преди робството и СЪС СЕГАШНОТО ПЛАЧЕВНО СЪСТОЯНИЕ НА НАРОДА НИ).
За да спре опасното разделение и отслабването на държавата, да сплоти народа и да укрепи властта си, княз Борис налага единната и единствено правилно славещата Бога вяра - православната! За съжаление не така се случва преди турското нашествие, когато антисоциалната, антисемейна, антиармейска, антидържавна, антицарска и антибожествена секта на бого(не)милити отслабва обществото, отблъсква защитата на Светия Божи Дух от България и я хвърля в ръцете на други, подобни на тях еретици - мюсюлманите. Не случайно богомилските общности скоро след завладяването стават помашки - най-големи те са били в Родопите и в Босна. Днес положението е още по - трагично, защото наред с атеизма, източните култове, езичеството, сектите, ересите и субкултурите душите ни крадат и псевдоправославните новостилни еретици, водени от покатоличени "патриарх" и "митрополити" масони бизнесмени...
Квинт Курций Руф съобщава за народът балагрии живял по времето на Александър Велики IV-ти – век преди Христа. В новите издания на Руф обаче, а и в новите лексикони и речници балагриите са просто изтрити...
Димитрий Хоматиан също е пределно ясен твърдейки, че българите са били в контакт с Александър Велики. Сведението е взето от житието на българския християнски просветител свети Климент Охридски:
“...Този велик наш отец и светилник на България (св. Климент) бил по род от европейските мизи, които народът обикновено знае и като българи. Те били изселени в старо време от военната сила на Александър от разположения край Бруса Олимп към Северния океан и Мъртвото море, а след като минало много време, със страшна войска преминали Дунава и завзели всички съседни области: Панония и Далмация, Тракия и Илирик, а и голяма част от Македония и Тесалия”.
ТОВА Е СЪЩЕСТВЕН И МНОГО ВАЖЕН МОМЕНТ, ДОКАЗВАЩ ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ, ПОКАЗВАЩ ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ И ПОРЕДНО МАЩАБНО ЗАВЛАДЯВАНЕ НА ТЕРИТОРИИ – ОТ ОЛИМП КЪМ СЕВЕРНИЯ ЛЕДОВИТ ОКЕАН И МЪРТВО МОРЕ, ПОСЛЕ ОБРАТНО КЪМ ПОЧТИ ЦЕЛИТЕ БАЛКАНИ И ПАНОНИЯ – ФАКТИЧЕСКИ ВИЖДАМЕ ОПИСАНИЕ НА ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ТЕРИТОРИИТЕ НА СПОМЕНАТАТА АТИЛОВА ИМПЕРИЯ. НЯМА МИГРАЦИЯ ОТ АЗИЯ, А ЗАВЛАДЯВАНЕ НА ЧАСТ ОТ НЕЯ И ВРЪЩАНЕ В БАЩИНИТЕ ЗЕМИ!..
Трябва да отбележим, че Димитър Хоматиан (на гръцки: Δημήτριος ό Χωματιανος) е православен архиерей, писател и канонист, архиепископ на Охридската българска архиепископия Първа Юстиниана и на цяла България, в годините около 1216-1234 г.
Подобни на Хоматиан сведения ЗА ЗАВЛАДЯВАНЕ НА ТЕЗИ ТЕРИТОРИИ ОТ БЪЛГАРИТЕ ДАВА И ЦЪРКОВНИЯ ПИСАТЕЛ И ИСТОРИК АНАСТАСИЙ БИБЛИОТЕКАР (Anastasius Bibliothecarius; р. ок. 800 – поч. 878). МНОГО Е ВАЖНО ДА СЕ УТОЧНИ, ЧЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА СЪБИТИЯ ПРЕЗ IV В.:
„БЪЛГАРИТЕ ОБЕДИНИЛИ СВОЕТО ОТЕЧЕСТВО, СЪГЛАСНО РОДСТВЕНОТО ИМ ПРАВО! (QUIA BULGARES, QUI JURE GENTILE PARIAM SUAM SUBJUGANTES)“ – Historia de viti Rom. Pont. Patrolog. lat. 128, col. 1393 f
ТОВА СЪЩО Е ИНФОРМАЦИЯ ОТ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЗНАЧЕНИЕ ЗА НАШАТА ДРЕВНА ИСТОРИЯ, ЗАЩОТО ТУК ОТНОВО СЕ ГОВОРИ ЗА ВЪЗВЪРНАТИ ОТ НАШИТЕ ПРЕДЦИ ЗЕМИ, КОИТО СА ИМ ПРИНАДЛЕЖАЛИ ПО „РОДСТВЕНОТО ИМ ПРАВО“! ТЕРИТОРИИ, НАД КОИТО И НИЕ, ТЕХНИТЕ НАСЛЕДНИЦИ ИМАМЕ СЪЩОТО РОДСТВЕНО ПРАВО!
Средновековният автор описва сблъсъците на старите българи с римските легиони ПРЕЗ 378 ГОДИНА, като става дума конкретно за териториите на Старият и Новият Епир, Тесалия и Дардания (Северозападна България). Изразът РОДОВО ПРАВО и СВОЕТО ОТЕЧЕСТВО показват, че българите са били изконните притежатели на тези обширни области, т.е. дедите ни са ги населявали много преди римляните да дойдат и да ги завладеят. Легионите на Вечният град навлизат в Балканския полуостров през 20-те години на III век пр. Христа, И ИМ ОТНЕМА ПОВЕЧЕ ОТ 200 ГОДИНИ ДА СЛОМЯТ СЪПРОТИВАТА НА НАШИТЕ ПРЕДЦИ (КАКТО ВИЖДАМЕ НЕ ЗА ДЪЛГО). Тракия (на латински: Provincia Thracia; на гръцки: ἐπαρχία Θρᾳκῶν) става официално провинция на Римската империя едва през 46 г. сл. Христа, когато бившата държава на одрисите е анексирана от император Клавдий.
Написаното от Анастасий Библиотекар означава, че много преди този период (III в. пр. Христа) споменатите земи са били обитавани от хора, които в по-късен период (ПРЕДИ IV В.) са наречени българи.
Анастасий е бил и пряк участник в много важни събития от нашата история. Съвременник е на св. Константин-Кирил Философ, когото познава лично. Нарича Константин fortissimus amicus (смелият ми приятел) на патриарх Фотий. „Отговорите на папа Николай I по допитванията на българите" (Борис I) са подготвени от Анастасий Библиотекар...
Местните жители на Южните Балкани са пеласгите - коренното, пред-гръцко население. Пеласгите живеят тук преди идването на гърците - за това няма спор сред днешните историци. Херодот-І-57: "атическият (предгръцки) народ бил пеласгийски".
"Според Херодот, по-раншното име на Гърция било Пелазгия.”
(Христо М. Данов - „Христоматия по история на стария свят” ДИ „ Наука и изкуство", София, 1976 г. Херодот-ІІ-56)
Нямало е спор и сред древногръцките автори - те разказват, че когато гръцкото племе пристига тук, то заварва "пеласгите" и попада в техния свят. Това е един свят от родствени народи на Балканите и Анатолия, с развита цивилизация и култура, които очароват и грабват гръцките пришълци. До такава степен, че гърците пожелават повече от всичко да ги притежават - и да направят местната култура своя.
Започват с възхищение от "пеласгите" и ги наричат "богоподобни", заради всичко което виждат у тях. Дори в гръцката митология им "дават" най-благородния произход - от "Пеласг - син на самия Зевс". Но когато усвояват местната култура, те вече искат да я направят само своя и да заличат всеки спомен, че някога не е била тяхна. Ревността им срещу местното население стига до там, че тези, на които по-рано са казвали "богоподобни", по-късно започват да наричат "траки" - в гръцкия език обидна дума - буквално "варвари", "диваци", "чужденци", "неелини". И им отричат правото да имат каквото и да е общо с т.нар. "елинска култура":
Географът Страбон: „Пелопонес преди да дойдат елините бил населяван от варвари. Но също цяла Гърция била някога населена с варвари, ако човек сам съди по преданията."
В своя труд за старите цивилизации "Светът на легендарна Гърция" френския изследовател Виктор Дюруй посочва, че в античността траки, пеласги и илири са били считани за три клона на една и съща общност.
Академик Владимир Георгиев смята, че трако-пеласгийския език е говорен в Юго-Източна Европа още от Неолита.
„В стари времена държавата на македонците се е наричала Ематия, а населението й – пеласги, казва през 1 век римския историк Помпей Трог.
През 2 век пр.Хр. гръцкия пълководец и историк Полибий нарича траките и македонците omogenes т.е. хора от един и същи народ, род или раса.“
Г. Сотиров – „ELEMENTA NOVA PRO HISTORIA MACEDONO – BULGARICA“
Съгласно една доста разпространена във Византия традиция на българите се е гледало като на народ, произлизащ от древното тракийско племе бриги или фриги. Преки сведения за това е оставил Димитрий Хоматиан.
Твърде интересно е и категоричното сведение на хрониста Фулко (Foulques de Chartres), френски свещеник, в неговото описание на първия кръстоносен поход от 1096 г., което свързва жителите на България с обитателите на антична Тракия и което предава буквално, че българите били назовани “траки - според предишните паметници”.
Идентична информация дава френският автор от XI в. Гило от Париж (или Гило от Тускулум - Gilo of Paris or Gilo of Tusculum), който бил католически кардинал и папски легат, описвайки първия кръстоносен поход от 1096 г., пише в своята „Historia de via Hierosolymitana“: „Оттук те поели път през ЗЕМИТЕ НА БЪЛГАРИТЕ, които назовават ТРАКИ СПОРЕД ПРЕДИШНИТЕ ПАМЕТНИЦИ.“
Византийския историк от 15 век Лаоник Халкокондил казва, че трибалите - тракийски народ - са били най-древният и най-големият от всички народи. "Сега те биват наричани българи”, казва той. От трибалите, според стари автори, произхождат и сърбите.
В продължение на написаното, можем да припомним и част от споменатия и много съществен за нашата история цитат от православния архиерей Димитрий Хоматиан: “...Този велик наш отец и светилник на България (св. Климент Охридски) бил по род от европейските мизи, които народът обикновено знае и като българи...“.
Лъв Дякон, византийски историк от X в., в своята „История“ също нарича българите мизи и скити.
Иоан Геометър пише по повод разгрома на войските на Василий II от българите при Траянови врата (17 август 986 г.): „СКИТИТЕ са по силни от ромейските копия“...
Ето и още сведения от древните автори за връзките между тези общества:
Според Херодот гетите са траки. Страбон казва, че гетите са от един род с мизите и говорят един език. Дион Касий разглежда тракийското племе даки, като част от скитите. Прокопий пише, че сарматите и гетите са от един произход. Стефан Византийски директно заявява „скитите са тракийски народ“.
Филосторгий (Φιλοστοργιος), който е историк живял през IV-V в. пише: „по това време Урфила довел в ромейската земя многоброен народ от отвъддунавските СКИТИ, НАРИЧАНИ НЯКОГА ГЕТИ, А СЕГА ГОТИ.“
Страница от препис на Всемирна история от 15 век (Модена). Вдясно: изображение на Константин I Велики |
Карта на Панония и околните земи до 103 г. В тази област впоследствие се е намирала столицата на държавата на Атила. |
Големият византийски хронист Иоан Зонара е живял през XII век, когато написва своята “Всемирна история” (Ἐπιτομὴ ἱστοριῶν , букв. „Разрез от истории”, която включва събитията от сътворението на света до смъртта на Алексий I Комнин в 18 тома), след проучване на най-известните историци на своето време и други неизвестни извори. Зонара познавал основно Византия, като държава и населението ѝ. Заемал е висока служба във византийския дворец. Той е един от най-добрите историци на Византия. Към труда си накрая прилага речник, който е изключително ценен за нашата история, с него окончателно се установява какви са били траките и има ли разлика между тях и българите.
Известният византийски хронист и богослов пише:"Илири, варвари, ТРАКИ – мисля, че са БЪЛГАРИТЕ."
Друг пасаж в който историка споменава нашия народ е: „Пеонци – латинци или тракийски народ, македони. Тези са така наречените панонци. ПАНОНЦИТЕ СА БЪЛГАРИ.“ ("Извори за българската история", том 14). В речника пише още: "Панонци – българите, Панония – България. Склавиния – България."
Тук трябва да уточним нещо много важно! Иоан Зонара е един от най-известните християнски богослови, който движен от Светия Дух прави тълкувания на правилата на светата православна Църква. Днес тези тълкования СА СРЕД ОСНОВНИТЕ в богословската наука.
Йоан Цеца (Цецес) (на старогръцки: Ἰωάννης Τζέτζης), който е византийски учен от XII в., в своите „Алегории“ потвърждава същия факт пишейки: „Пеоните са българи“.
Ето какво по-точно е записано:
"Пирос и Акамас (родом) от Тракийския Хелеспонт, Марониеца Евфимос, син на Трезинус, Пирехмис, който беше от Пеонците, всички те бяха Българи, от онези от реката Аксиос или още Вардар."
Йоан Цеца е един от най-образованите учени на времето си, с енциклопедични знания. За изследователите на античността той е безспорен авторитет; неговите сведения се ползват с такова доверие, че от цитати в негови произведения и записки, специалистите възстанавяват загубени ценни антични текстове на други автори.
Той енергично развенчава една прокарваща се ПРЕДНАМЕРЕНО ОЩЕ ТОГАВА ЗАБЛУДА - че българите са късно дошли на Балканите пришълци. Историка, който е бил и висш аристократ от императорския род, твърдо напомня, че античните пеони, населявали територията на днешна централна и северна Гърция, са българи:
“А пеонците са българите. Не вярвай на ГЛУПАЦИТЕ, да смяташ, че пеонците са различни от тях. Те (глупаците) смятат, че Аксиос е различен от Вардара."
Йоан Цеца - „Хилиади”. "Гръцки източници за българската история" т. Х, Изд-во на БАН, София, 1980, с. 105
Днешните ни историци наричат Йоан Цеца "архаизатор", защото давал на българите антични имена. Той пък ги е нарекъл кратко и ясно: "ГЛУПАЦИ"...
КАК ОБЯСНЯВАТ СВИДЕТЕЛСТВАТА НА СТАРИТЕ АВТОРИ ДНЕШНИТЕ ИСТОРИЦИ ОТ ОФИЦИАЛНАТА - ЗЛАТАРСКАТА ШКОЛА?
Стараят се доколкото могат да ги опровергаят, но не е лесно. Трудно се спори с Херодот, Страбон, император Константин Велики, император Константин Багренородни, Йоан Цеца, Малала, Зонара, Йоан Екзарх, цар Калоян, Софроний Врачански, Паисий Хилендарски и много други - със свидетелства от няколко хилядолетия история... Най-лесното е такива свидетелства просто да не стигат до публиката, затова доколкото могат ги прикриват, подправят и фалшифицират. Но винаги се намират други историци, които изваждат такива доказателства!
Всички антични автори са съгласни, че Македония е била част от Пеония. Границата между Македония и Гърция е реката Пеней в Тесалия - това е родината на мирмидонците - войниците на Ахил от "Илиадата" на Омир. За мирмидонците, византийския хронист Йоан Малала, творил в VII век, твърди безусловно, че са българи. Същото се казва и в "Шестоднев" на Йоан Екзарх, както ще видим по-долу.
Един от градовете на пеонците е Битоля (Пелагия). Сред столиците й са били Билазорон (Велес) на река Вардар и Стоби (днешното село Стоб, Кюстендилско).
Плиний Стари говори за мизо-македонци в Мала Азия, които са се обединили в Ефес.
Има ясно изразено единство в произхода на древните жители на Балканите и Анатолия (днешна Мала Азия). В древността те са единен общ свят, а местните хора са близки родственици. Техните "народи" и "племена" нерядко се разделят и една част се преселва от Балканите в Мала Азия - и обратното. Понякога леко променят името си, за да се отличават от непреселилите се свои сънародници. Част от бригите стават фриги, част от меонците - пеонци, гетите - хети и пр. Също така, както казахме, имало е две Мизии - едната е на Балканите, другата е в Анатолия.
Според най-вероятната хипотеза, оформянето на тракийската етно-културна общност не е процес, повлиян основно от външни миграции, а е резултат от вътрешни миграции и консолидиране на местно население, т.е. защитава се идеята, че траките са автохтонно (местно) население. Всъщност Ал. Фол копира доказаната още от праисторика проф. Петър Детев хипотеза, че местната етно-културна общност се е оформяла от преди седем хилядолетия, когато са налични данни за най-старата европейска култура, създавана от палеобалканското население. Траките са просто по-младите му генерации...
Днес например от този народ, само по нашите земи могат да се преброят до 60 000 тракийски могили. Забележете, че такъв вид погребение се е извършвало само за знатните представители на военната, политическа и духовна аристокрация. Това дава представа за броя на населението и гъстотата на заселването му върху неговите ИЗКОННИ ТЕРИТОРИИ...
Касиодор пише в епохата на Теодорих, когато последният в началото на VІ в. се опитва да обедини в Италия остроготи и визиготи под един скиптър. В своята „Готската хроника” навсякъде, където други автори пишат за хуни, Касиодор директно пише за българи.
Например под 504 г. е записал: „В това консулство, след като благодарение на доблестта на крал Теодорих бяха победени българите, Италия отново овладя Сирмиум” (т.е. Сирмиум е отвоюван от българите през 390 г. (от Теодосий I) и през 504 г. (от Теодорих) – б.р.).
Касиодор пише още много интересно: „Българите са СТАР МИЗИЙСКИ ИЛИ ИЛИРИЙСКИ НАРОД“.
Павел Дякон в своята „Лангобардска история” твърди, че няколко поколения преди времето на Одоакър, старите лангобарди са атакувани от българи и е пленена дъщерята на краля. Павел Дякон отбелязва, че първият лангобардски крал бил Агелмунд и него „неочаквано през нощта го нападнали българи” (кн.І,16), убили го, а дъщеря му взели в плен. Това събитие е отнасяно към 70 –те години на V в. Павел Дякон нарича с етнонима „българи” всъщност всички племена, участвали в хунския съюз.
Част от картата на Равенския космограф - 6 век. - повече от 100 години преди официалната 681 г. Картата е ориентирана на изток. На първия образ се вижда Черно море и Азия отгоре, а Африка е отдясно. Очертания на него в червено участък е уголемен на другите образи. Ясно се виждат наименованията Тракия, Мизия и българи. |
На карта от 4 век от Свети Иероним (331-420) пише – „Mesia hec & Vulgaria” (Мизия, тук и България). Картата е ориентирана на изток (горе е изток). МНОГО Е ВАЖНО ДА СЕ ОТБЕЛЕЖИ, ЧЕ ПРАВОСЛАВНИЯ СВЕТИ БЛАЖЕНИ ИЕРОНИМ ПРАВИ КАРТАТА СИ ВЪЗ ОСНОВА НА ПО-СТАРА ТАКАВА, СЪСТАВЕНА ОТ ЕВСЕВИЙ КЕСАРИЙСКИ В III в. |
Живелият през IV-ти и V-ти век Орозий Павел споменава в своята работа География, че земите на българите са между Гърция и Каринтия (днешна Австрия). Близо до границата с Австрия са и много от българските топоними в Италия, изброени по-горе.
В показания Равенски космограф е записано: „В Тракия и Македония и Долна Мизия само българи живеят“. За автор на тези думи се посочва Йорданес – готски историк от VI в.
Споменатия по-горе Йоан, епископ еретик от гр. Никиу в Египет, нарича в своята хроника Мизия "провинция България". Там пише още, че родения в Залдаба (дн. Шумен) БЪЛГАРИН Виталиан се бил вдигнал (ПРЕЗ 516 г.) против император Анастасий. След сражението (между Шумен и Варна) стратега Кирил се оттеглил във Варна, а Виталиан останал в провинция БЪЛГАРИЯ. (H. Zotenderg, Jean, eveque de Nikou, p. 378)
Тази история се потвърждава И ОТ ПРАВОСЛАВНИЯ СВЕТЕЦ ТЕОФАН ИЗПОВЕДНИК. В своята „Хронографията“ (Животоописания на византийските царе), която е приета ОТ ОФИЦИАЛНАТА НИ ИСТОРИОГРАФИЯ КАТО ЕДИН ОТ ОСНОВНИТЕ И НАЙ-ВАЖНИ ИЗВОРИ ЗА ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ, е записано: „През 514 г. Виталиан въстанал против император Анастасий и армията му се състояла от събрани В МИЗИЯ И ТРАКИЯ БЪЛГАРИ... В тази година (513 – 514) Виталиан, завладявайки цяла Тракия, Скития и Мизия с (помощта на) множество ХУНИ И БЪЛГАРИ, покорил Анхиало и Одесос, и като поразил Кирил, тракийския военачалник (стратилат) и опустошавайки всичко, ДОШЪЛ ДО САМИЯ КОНСТАНТИНОПОЛ.“.
Същия светец историк пише за 538 г.: „В тази година се раздвижиха в СКИТИЯ И МИЗИЯ ДВАМА БЪЛГАРСКИ КНЯЗА С МНОГО БЪЛГАРИ и други“.
Иоан Антиохийски, късноантичен хронист от 7 век, пише в „Световна хроника“ (Historia chronike; Ιστορία Χρονική): „През 480 г. Византийския император Зенон се принудил да се съюзи с местните българи, КОИТО ЖИВЕЕЛИ МЕЖДУ ЦАРИГРАД И АДРИАТИЧЕСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ.“ Видно е, че става въпрос за територия, която обхваща голяма част от Балканския полуостров и на КОЯТО СА ЖИВЕЛИ БЪЛГАРИ ПРЕЗ 480 г.
Марцелин Комес (Marcellinus Comes), който е починал около 532 г., отново пише за българите ПРЕЗ V в. Той е късноантичен източноримски историк, който произлиза от Илирия и служи при императорите като висш дворцов чиновник (затова и титлата му е Comes). През 520 или 523 г. в Константинопол пише хроника (Annales), като продължение на тази от Евсевий и Йероним. Описва на латински събитията от 379 г. (качването на трона на Теодосий I) до 518 г. (започването на управлението на Юстин). В неговата история можем да видим следния пасаж, ОТНАСЯЩ СЕ ЗА 499 г.:
„Арист, военачалникът на илирийските войски, с 50000-на въоръжена войска и 250 коли, натоварени с нужното за бой снаряжение, ТРЪГНА ПРОТИВ БЪЛГАРИТЕ, КОИТО ПЛЯЧКОСВАЛИ ТРАКИЯ. Боят се завърза при река Цурта (днес Чорлу - б.р.), КЪДЕТО БЯХА УНИЩОЖЕНИ ПОВЕЧЕ ОТ ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ НАШИ, било като бягаха, било като падаха от брега в реката.“ Река Чорлу се намира в Одринска Тракия, на около 70-80 км. от Цариград.
От този, както и от горния цитат ВЪЗНИКВА СЪЩЕСТВЕНИЯ ВЪПРОС – КОЙ ИЗОБЩО КОНТРОЛИРА БАЛКАНСКИЯ ПОЛУОСТРОВ ПРЕЗ V В.?
В „Манасиевата хроника“ за същия период на V-ти век е записано, ЧЕ ПО ВРЕМЕТО НА ИМПЕРАТОР АНАСТАСИЙ (491 – 518 г.), БЪЛГАРИТЕ ЗАВЗЕЛИ ДОЛНАТА ОХРИДСКА ЗЕМЯ И ЦЯЛА МАКЕДОНИЯ.
Има описание, оставено от император Константин Багрянородни, което се отнася за времето на владетеля Ираклий (610-641 г.), в което се споменава за първи път за сърбите и пише: „Когато България се намираше под римска власт, умря князът на сърбите, който бе избягал при императора.“
Прокопий през VІ в. пише, че хуни е име за онези, които в миналото са се казвали кимерийци.
Има стари автори и важни извори, които сочат много по-ранни дати за съществуване на българи, българска държавност и владетели.
Българския поп Йовчо от Трявна в XIX в. е много конкретен в своята книга „Летопис и родословие“, КАТО ПИШЕ: „ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ КНЯЗ Е БИЛ ПО ТЕЗИ ЗЕМИ В 1184 ГОДИНА ПРЕДИ ХРИСТА“!!!
Според споменатия именник на българските князе, където първи владетел се посочва Авитохол от рода Дуло, СЪЗДАВАНЕТО НА БЪЛГАРИЯ СЕ ОТНАСЯ КЪМ 165 г. след Христа.
ЕТО ЗАЩО, СТАРАТА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ НЕ Е СЛОЖНА, АКО ПРИЕМЕМ ФАКТА ЗА СИНТЕЗ МЕЖДУ ДРЕВНИТЕ КИМЕРИЙЦИ-ПЕЛАСГИ-ТРАКИ-ХУНИ-СКИТИ-СЛАВЯНИ-БЪЛГАРИ!
Едно от основните доказателства за нашите Тракийски корени е общоевропейското генетично изследване проведено от Института “ИГЕНЕА” в Цюрих и оповестено в над 500 научни труда и техните публикации във водещи международни научни списания. Процентът на Тракийските гени в съвременните Българи е 49 %, който е изключително голям в сравнение с наследствеността у други народи. Условно може да се приеме, че на всеки от нас единият родител е пряк потомък на Траките. Оказа се, че няма и следа от нашите “пра – пра тюркско алтайски, монголски корени”.
„Зографската история“ от ХІХ в. също съобщава, че българите по произход са кимерийци...
Древногръцките автори пишат, че идвайки на Балканите гърците заварват местното население „пеласги”, те попадат в нов вид високоразвита цивилизация, заварват огромни градове, висока култура, голяма героичност сред войните пеласги именно затова ги наричат „богоподобни” . Усвоявайки голяма част от тяхната култура по-късно започват да ги наричат „траки”, което означава варвари, твърдейки, че нямат нищо общо с “великата” елинска култура.
Многобройни са свидетелствата, че тези родствени пред-гръцки народи, са същите, които обитават Балканите и Мала Азия и днес и се наричат българи, сърби, хървати, "македонци". Това се опитват да скрият гърците още от древността, те отричат културата на коренните жители на Балканите като я наричат своя, дори отричат и правото на собствената им земя. И дори наричаните преди от тях „богочовеци” сега ги обиждат с варвари, византийските летописци наричат българите варвари, както елините са наричали местните жители на балканите под името „траки", което означава див, суров човек, варварин. Тази идея достига връх в разцвета на Византия. През 7-ми век византийските летописци провеждат мащабна кампания за изопачаване на историята пишейки, че пришълците гърци са местно население, а местните жители са чужденци. В последствие на нас ни се втълпява следния цикъл:
"Културата и цивилизацията са изобретени от гърците, подети са от римляните и са завършени от Западна Европа."
Но истинската история се е знаела и е била официална допреди малко повече от 100 години.
Както видяхме има всякакви примери от историци и писатели от изток и запад, български и чужди, средновековни и древни. За ОБЩОПРИЕТАТА СТАРА ИСТОРИЯ - отпреди 20 век - свидетелстват дори и самите привърженици на чуждия ни произход - например:
Петър Добрев - най-известният популяризатор на "памирската (азиатска) теза" за произхода на българите пише:
“Съгласно една доста разпространена във Византия традиция на българите се е гледало като на народ, произлизащи от древното тракийско племе бриги или фриги. Преки сведения за това е оставил Димитрий Хоматиан.”
Петър Добрев - “Необясненото и необяснимото в ранната българска история” - стр. 145 - 148"
Йордан Табов: "На специалистите е добре известно, че в средните векове българите са считани за старо местно население на Балканския полуостров. Например Константин Иречек (един от основателите на Златарската школа) пише буквално:
“В средните векове южните славяни често са смятани за коренни жители; но това е недоразумение, произлязло при четене на древните писатели поради незнание на историята.”
И така оказва се, че четейки “древните писатели”, нашите средновековни прадеди са грешали и не са знаели историята. Ние вече видяхме какво са писали древните автори, които СА БИЛИ СЪВРЕМЕННИЦИ НА СЪБИТИЯТА. Явна е подигравка със старите и доказани историци и е ОЧЕВИДНА МАНИПУЛАЦИЯТА НА ИСТОРИЯТА НИ ОТ ИУДОМАСОНИТЕ.
Освен писмените извори, за произхода на българите говорят и древните артефакти.
Ето какъв е бил външния вид на местното население на Балканите:..
ВИЖТЕ ЦЯЛАТА СТАТИЯ: ''ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ''
†
ВИЖТЕ ОЩЕ ЛЪЖОВНОТО КРЪЩЕНИЕ В БЪЛГАРСКАТА „ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА“ Отстъплението от вярата наречено "нов стил" Какво Бог ни е завещал относно Преданието НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО ОТ БОГА Хронология на отстъплението от Бога БЕЗЗАКОНИЕТО ПРЕД БОГА НА СЪВРЕМЕННИТЕ СВЕТОВНИ ДЪРЖАВИ И ОБЩЕСТВА ОТНОСНО СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА ОТНОСНО ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО За Петровият пост и въпросите, които поражда ОТНОСНО КОРЕНА НА ЗЛОТО, НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“ И БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА Ислямската духовна същност на българската „православна“ „църква“ ''СВЯТ'' ЛИ Е РУСКИЯТ ЦАР НИКОЛАЙ II ''Свят'' ли е Серафим Саровски ДУХОВНИТЕ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ И МАСОНСКАТА ПРИНАДЛЕЖНОСТ НА РУСКАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО Опит за разкриване дълбочината и многообразието на сатанинските духовни мрежи Изобличение на иудеите от светците и духовниците на Църквата OТНОСНО СТРОЯЩИЯ СЕ В МОМЕНТА ТРЕТИ ЙЕРУСАЛИМСКИ ХРАМ И ДОШЛИЯ АНТИХРИСТ Ритуалните убийства на управляващите Относно магиите, дявола и демоните ЗАЩО НАЧАЛОТО НА КРАЯ ЗАПОЧВА ОТ УКРАЙНА ЗАПОЧВА НОВОТО МАСОВО ИУДЕЙСКО ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕ Кой всъщност воюва от двете страни на фронта в Украйна Коалициите в идващата глобална война ОКУЛТНАТА СЪЩНОСТ НА СИМВОЛИТЕ И ЦЕЛИТЕ НА ЗАПОЧНАЛИТЕ ВОЙНА И КРИЗА Есхатология в края на човешката история ПРОГРАМА ЗА ИЗТРЕБВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД Християнството на българите и техните владетели ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ Защо гласуването е грях пред Бога Разделеният и завладян днешен български народ Относно бесовската ''мъдрост'' на този свят Катехизиси - обяснения на вярата от светиите Пътешествие към древната Христова вяра Списък на подвижните и неподвижни празници в православната Църква, указания за пости и задушници Относно старостилния икуменизъм Свещената борба против антихристовата религия на икуменизма и изчадието му-новостилието КОЙ ПРЕДИЗВИКВА КРИЗАТА И КАК ЩЕ ЗАВЪРШИ ЗАПОЧНАЛОТО КРАЯТ НА ЕРЕТИЦИТЕ, НОВОСТИЛЦИТЕ И СТЪЛБОВЕТЕ НА ''ПРАВОСЛАВНИЯ'' ИКУМЕНИЗЪМ Против лъжовния страх от „осъждане” Относно отцеругателството и националното предателство ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО СЪЩНОСТТА И ЦЕЛТА НА ЮДОМАСОНСКАТА ОКУЛТНА САТАНИНСКА РЕЛИГИЯ КАК ДА СИ СПАСЯВАМЕ ДУШИТЕ В ТЕЗИ БЕЗБОЖНИ КРАЙНИ ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА