Събор на св. Йоан Кръстител Прочети повече ТУК
Събор на свети пророк, предтеча и кръстител Господен Йоан Прочетете повече ТУК!
Търсене в сайта: | Търсене на дата в календара: |
Посланието е изпратено в края на 90-те към представителя на матеевия синод в Бългрия – Стефан Стефанов. Някои от тези въпроси са задавани и от мен и от други хора, пребивавали някога в общение със старостилни икуменисти, И ТЕ НИКОГА НЕ СА ПОЛУЧИЛИ АДЕКВАТЕН ОТГОВОР, НИТО СА БИЛИ РАЗГЛАСЕНИ ИЛИ ОБСЪЖДАНИ В ОБЩНОСТТА!
Цитирам част от повдигнатите запитвания:
„Уважаеми отец Стефан!
Още в 1997 г., чрез р. Б. И., ние се запознахме с вашето изповедание на вярата на ИПХ (Истинно православната църква) в България, което вие употребявате при приемане на желаещи да се присъединят към старостилната гръцка църква. С ТОВА ИЗПОВЕДАНИЕ НИЕ ИМАМЕ ПРИНЦИПИАЛНИ НЕСЪГЛАСИЯ, КАКТО, ВПРОЧЕМ, И ВСИЧКИ КАТАКОМБНИ ХРИСТИЯНИ В РУСИЯ (В ТОВА ЧИСЛО И ТЕЗИ, КОИТО СЕГА СТОЯТ ПОД ОМОФОРА НА МАТЕЕВСКИЯ СИНОД).
В тази връзка ние бихме искали, от една страна, да изкажем своите забележки по текста на изповеданието, а от друга, да ви зададем въпроси, на които е много важно за всички, както в Русия, така и в Гърция (РАЗБИРА СЕ И В БЪЛГАРИЯ – Б.Р.), ДА ЧУЕМ РАЗУМНИ ОТГОВОРИ...
Ние сме запознати с официалната политика на вашия синод в Русия и за това у нас възникнаха недоумения:
Явява ли се това изповедание на вярата ваше лично дело, или то е утвърдено от вашия синод, или, в крайна сметка от някой архиерей?..
Основаването на нашата Катакомбна църква ИПХ беше положено още в 1922 г., тоест година преди заявлението на патриарх Тихон, и когато възникнаха несъгласия на някои йерарси с политиката на последния. В Москва тогава се сформира така наречения „Паралелен синод“, който се яви предсъборно съвещание по подготовка на Всерусийски таен събор. Когато в 1923-24 гг. последваха поредица от неприемливи действия на патриарха, архиереите, които организираха катакомбната църква, прекратиха неговото поменаване на богослуженията...
Нашата църква никога не е одобрявала действията на патриарх Тихон, които са били в разрез с православието...
ВПРОЧЕМ, ИЗУЧАВАНЕТО НА ИСТОРИЯТА НА ГРЪЦКАТА И КОНСТАНТИНОПОЛСКАТА ЦЪРКВИ ДО 1924 г. КРАСНОРЕЧИВО СВИДЕТЕЛСТВА ЗА МНОГО ПО-ЛОШИ ПОЛОЖЕНИЯ В ТЯХ. ТОВА СЕ КАСАЕ КАКТО ДО ИЗПОВЕДАНИЕТО, ТАКА И ДО АПОСТОЛСКОТО ПРИЕМСТВО!
ОТСТЪПНИЧЕСТВОТО НА ГРЪЦКИТЕ ЙЕРАРСИ Е ЗАПОЧНАЛО МНОГО ПРЕДИ ВЪВЕЖДАНЕТО НА НОВИЯ СТИЛ В ЕЛАДСКАТА ЦЪРКВА. ТАКА НАПРИМЕР, ОЩЕ В 1920 Г. Е БИЛО ИЗДАДЕНО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ НА ВСЕЛЕНСКИЯ ПАТРИАРХ „КЪМ ХРИСТОВИТЕ ЦЪРКВИ, КЪДЕТО И ДА СЕ НАМИРАТ“, ДАТИРАНО ЯНУАРИ 1920 Г. То е било подписано от местоблюстителя на патриаршеския престол митрополит Доротей Пруски и от другите членове на синода.
ТОВА ПОСЛАНИЕ СЕ ЯВЯВА ОТКРИТА ПРОПОВЕД НА ЕРЕСИТЕ НА ИКУМЕНИЗМА И НОВОСТИЛЕТО. В него се е говорело: „Ние считаме за необходимо и обезателно отстраняването на всяко взаимно недоверие и недоволство между различните църкви, възникващи в резултат на желанието им да уловят в своите мрежи и да прозелитстват поклонниците на другите изповедания. И никой днес не отрича... какво огромно отвращение и силно противопоставяне предизвикват стремежите на някои към прозелитизъм и улавяне в своите мрежи на последователите на ДРУГИ ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ“.
С ТОВА ИЗПОВЕДАНИЕ ВИСОКОПОСТАВЕНИТЕ ЙЕРАРСИ ОТ КОНСТАНТИНОПОЛСКАТА ЦЪРКВА СЕ ОТКАЗВАТ ОТ ПРАВОСЛАВНАТА ПРОПОВЕД ПРЕД ЕРЕТИЦИТЕ ЗА ТЯХНО ПОКАЯНИЕ И ОБРЪЩАНЕ КЪМ ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА, НАРИЧАЙКИ ТОВА СПАСИТЕЛНО ОБРЪЩАНЕ „НИЩОЖЕН РЕЗУЛТАТ“.
Нататък посланието гласи: „ ...След предварителното възстановяване на искреността и доверието, е необходимо да се възроди и укрепи любовта между църквите, КОИТО НЕ СЕ ЯВЯВАТ ЧУЖДИ ЕДИН НА ДРУГ, А РОДНИ И БЛИЗКИ В ХРИСТА, СЪНАСЛЕДНИЦИ И СЪПРИЧАСТНИЦИ НА ОБЕТОВАНИЯТА БОЖИИ (Еф. 3:6)“.
Като мероприятие по сближаването с еретиците, синода предложил ПРИЕМАНЕ НА ЕДИНЕН (ТОЕСТ НА НОВИЯ) ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР, ЗА ВЗАИМНО „УВАЖЕНИЕ КЪМ ТРАДИЦИИТЕ И ОБИЧАИТЕ В РАЗЛИЧНИТЕ ЦЪРКВИ“, а също и за съвместно „ПОЛЗВАНЕ НА ДОМОВЕ И ГРОБИЩА ЗА ПОГРЕБЕНИЕ НА УМРЕЛИ В ЧУЖБИНА ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА ДРУГИ ИЗПОВЕДАНИЯ“ И Т. Н.
Както виждаме, Константинополската църква, И НАМИРАЩАТА СЕ С НЕЯ В МОЛИТВЕНО-ЕВХАРИСТИЙНО ОБЩЕНИЕ ЕЛАДСКА ЦЪРКВА, ИЗПАДА В ЕРЕС ОЩЕ В 1920 Г.!
(ТУК ЩЕ ВМЕТНА ЕДНА СЪЩЕСТВЕНА БЕЛЕЖКА ОТ РЕДАКЦИЯТА НА „ПРАВОСЛАВНИ БУДИТЕЛИ“ – В ТАКОВА МОЛИТВЕНО- ЕВХАРИСТИЙНО ОБЩЕНИЕ С ЦАРИГРАДСКАТА ПАТРИАРШИЯ В ТОЗИ МОМЕНТ (ЯНУАРИ 1920 Г.) И СЛЕД ТОВА, СЕ НАМИРАТ И ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, ВКЛ. И РУСКАТА И ПРОИЗЛЯЗЛАТА ОТ НЕЯ РПЗЦ! ТОЕСТ ВСИЧКИ ТЕ ИЗПАДАТ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО В ЕРЕСТА НА ИКУМЕНИЗМА И НИКЪДЕ, НИКОГА НЕ СА СЕ РАЗКАЯЛИ ЗА ТАЗИ ЕРЕС, НЕ СА Я ПРОКЛЕЛИ В ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ, С ПОДПИСИ И ПЕЧАТ НА СИНОДА СИ. В ТАКОВА ПОЛОЖЕНИЕ СА И СТАРОСТИЛНИТЕ ИКУМЕНИСТИ, КАТО МАТЕЕВИЯ СИНОД, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ РУСКИТЕ КАТАКОМБНИЦИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ТЕЗИ, КОИТО ЗАДАВАТ ИНАЧЕ МНОГО ПРАВИЛНИТЕ ВЪПРОСИ НА СТЕФАН СТЕФАНОВ ОТ МАРКОВО. НАШАТА Б“ПЦ“ ПРЕЗ 1920 Г. НЕ Е В ОБЩЕНИЕ С КОНСТАНТИНОПОЛСКАТА ПАТРИАРШИЯ ПОРАДИ ДРУГА ЕРЕС, В КОЯТО ТЯ ПРЕБИВАВА МНОГО ПРЕДИ ТОВА, НО ОЩЕ ПРЕЗ 20–ТЕ ЗАПОЧВА ДА УЧАСТВА НА ИКУМЕНИЧЕСКИ КОНФЕРЕНЦИИ, А ПРЕЗ 50–ТЕ И 60–ТЕ ВЪЗСТАНОВЯВА ЛИТУРГИЙНО ОБЩЕНИЕ С ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПОМЕСТНИ ИКУМЕНИЧЕСКИ ЦЪРКВИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И С ЦАРИГРАДСКАТА – Б.Р.)
ЗАЩО ОЩЕ В ТОВА ВРЕМЕ НЕ Е ВЪЗНИКНАЛА ОПОЗИЦИЯ НА ОФИЦИАЛНО ПРОВЪЗГЛАСЕНАТА ИКУМЕНИЧЕСКА ЕРЕС?
ТАЗИ ИСТОРИЯ НЕ ЕДИНСТВЕНА В ОТСТЪПНИЧЕСТВОТО НА КОНСТАНТИНОПОЛ!
ОЩЕ В ПЕРИОДА 1902-1905 ГГ. МЕЖДУ ЦАРИГРАДСКАТА И РУСКАТА ЦЪРКВА СЕ Е СЪСТОЯЛ ОБМЕН НА ПОСЛАНИЯ, В КОИТО СЪЩО СЕ ИЗПОВЯДВА ЕРЕСТА НА ИКУМЕНИЗМА.
В послание на Константинополската патриаршия от 12 юни 1902 г. гръцките йерарси са питали за мнението на автокефалните църкви „ОТНОСНО НАСТОЯЩЕТО И БЪДЕЩЕТО НА ОТНОШЕНИЯТА С ДВЕ ВЕЛИКИ КЛОНКИ НА ХРИСТИЯНСТВОТО – ЗАПАДНАТА И ПРОТЕСТАНТСКАТА ЦЪРКВИ“. Посланието свидетелства за това „ЧЕ В НАШАТА ЦЪРКВА СЕ СЪБЛЮДАВА ПРАВИЛО НА ПОСТОЯННА МОЛИТВА ЗА ТЯХ, А У ВСЕКИ ИСТИНСКИ ХРИСТИЯНИН, СЛЕДВАЩ ЕВАНГЕЛСКОТО УЧЕНИЕ ЗА ЕДИНСТВО, ИМА БЛАГОЧЕСТИВА ЛЮБОВ И СЪРДЕЧНО ЕДИНЕНИЕ С ТЯХ И С ВСИЧКИ ВЯРВАЩИ В ХРИСТОС...“. ПИТА СЕ, У КОИ СВЕТИ ОТЦИ АВТОРИТЕ НА ПОСЛАНИЕТО СА СЕ НАУЧИЛИ ДА ИМЕНУВАТ ПАПИСТИТЕ И ПРОТЕСТАНТИТЕ „ДВЕ ВЕЛИКИ КЛОНКИ НА ХРИСТИЯНСТВОТО“, И КАКВО „СЪРДЕЧНО ЕДИНЕНИЕ“ МОЖЕ ДА ИМА С ТЯХ ВСЕКИ ПРАВОСЛАВЕН?
В посланието на същата патриаршия от 12 май 1904 г. се ИЗРАЗЯВА ОТКРОВЕНО ЛЪЖЕУЧЕНИЕ, КАТО СЕ ОБЯВЯВА, ЧЕ КЪМ ПО-ГОРЕ УПОМЕНАТИТЕ ЕРЕТИЦИ СЛЕДВА ДА СЕ ОТНАСЯМЕ „С ДУХ НА КРОТОСТ, ПОМНЕЙКИ, ЧЕ И ТЕ ВЯРВАТ В ПРЕСВЕТАТА ТРОИЦА И ПРИЗОВАВАТ ИМЕТО НА НАШИЯ ГОСПОД ИИСУС ХРИСТОС, С НАДЕЖДА ДА ПОЛУЧАТ СПАСИТЕЛНА БОЖИЯ БЛАГОДАТ“.
ТРЯБВА ЛИ ДА НАПОМНЯМЕ, ЧЕ ЛАТИНЯНИТЕ НЕ ВЯРВАТ В СВЕТАТА ТРОИЦА, ЗАЩОТО ИЗВРАЩАВАТ ДОГМАТА ЗА ИЗХОЖДАНЕТО НА СВЕТИЯ ДУХ ОТ ОТЦА, А ПРОТЕСТАНТИТЕ НЕ ИЗПОВЯДВАТ ТОЗИ ХРИСТОС, КОЙТО СА ПРОПОВЯДВАЛИ АПОСТОЛИТЕ (2 Кор. 11:4).
Доколкото ни е известно, в 1902-05 гг. никаква сериозна реакция на вярващите в Гърция към тези послания не е последвала. МОЖЕ ЛИ ОТ ТОВА ДА СЕ НАПРАВИ ИЗВОДА, ЧЕ ЦЪРКВИТЕ В ГЪРЦИЯ И В КОНСТАНТИНОПОЛ СА ПРЕКРАТИЛИ СВОЕТО СЪЩЕСТВУВАНЕ И СА ОТПАДНАЛИ В СХИЗМА И ЕРЕС?..
(ТУК ТРЯБВА ОТНОВО ДА НАПРАВИМ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНА БЕЛЕЖКА, КАТО ОТГОВОРИМ ОТ ПРАВОСЛАВНА ГЛЕДНА ТОЧКА НА ЗАДАДЕНИЯ СЪЩЕСТВЕН ВЪПРОС:
– ДА! СПОРЕД КАНОНИТЕ НА ЦЪРКВАТА, ОЩЕ ТОГАВА – ПРЕЗ 1902 Г., КОГАТО Е ИЗДАДЕНО ПЪРВОТО ЕРЕТИЧЕСКО ПОСЛАНИЕ НА ЦАРИГРАДСКАТА ПАТРИАРШИЯ, КОЕТО ПРЕДСТАВЛЯВА ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ ПРОПОВЯДВАЩ СВРЪХ ЕРЕС „С ОТКРИТА ГЛАВА“, ТАЗИ ЦЪРКВА АВТОМАТИЧНО ОТПАДА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО ВЪВ ВСИЧКИ ОСЪДЕНИ ВЕЧЕ УЧЕНИЯ НА ПРОТЕСТАНТИТЕ И ПАПИСТИТЕ!!!
НО ТУК ТРЯБВА ДА СЕ КАЖЕ И НЕЩО ОЩЕ ПО-СЪЩЕСТВЕНО: В ТЕЗИ ЕРЕСИ ОТПАДАТ И ВСИЧКИ АВТОКЕФАЛНИ ЦЪРКВИ, КОИТО СА ПОЛУЧИЛИ ПОСЛАНИЕТО, А ЗАЕДНО С ТЯХ И ВСИЧКИ, КОИТО СА ПРОДЪЛЖИЛИ ДА ИМАТ ИЛИ СА ВЪЗСТАНОВИЛИ „МОЛИТВЕНО-ЕВХАРИЙСТИЙНО ОБЩЕНИЕ“ С КОНСТАНТИНОПОЛ!!! ТОЕСТ ТОВА СА ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И РУСКАТА, И ПРОИЗЛЯЗЛАТА ОТ НЕЯ РПЗЦ. ПОД ТАЗИ АНАТЕМА ПОПАДАТ И ВСИЧКИ ДУХОВНИЦИ И МИРЯНИ, КОИТО СА СЕ НАМИРАЛИ ТОГАВА (1902 Г. И СЛЕД ТОВА) В ЛИТУРГИЙНО ОБЩЕНИЕ С ЦАРИГРАДСКАТА ПАТРИАРШИЯ!
Фактически посланията в периода 1902 – 1905 гг., пратени от Цариградската патриаршия към всички поместни църква, са имали за цел да проучат дали някой няма да се противопостави на декларираната свръх ерес на догматически синкретизъм, И СЪОТВЕТНО ДА ВЪВЕДАТ В ТАЗИ ЕРЕС ВСИЧКИ, КОИТО НЕ СА Я ИЗОБЛИЧИЛИ И СА ПРОДЪЛЖИЛИ ДА ИМАТ ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ЕРЕТИЧЕСКАТА ПАТРИАРШИЯ!
ЕНЦИКЛИКАТА ОТ ЯНУАРИ 1920 Г. „КЪМ ХРИСТОВИТЕ ЦЪРКВИ, КЪДЕТО И ДА СЕ НАМИРАТ“, ВЕЧЕ Е ДЕКЛАРИРАЛА ОТКРИТО ПРЕД ЛИЦЕТО НА ЦЕЛИЯ СВЯТ, СЪЩО НА КЛИРА И МИРЯНИТЕ ОТ ТЕЗИ ЦЪРКВИ ОСЪЗНАТОТО НАВЛИЗАНЕ В УНИЩОЖИТЕЛНА ЗА ДУШИТЕ ЕРЕС!
АКО НЯКОЙ Е ПРЕКЪСНАЛ ВПОСЛЕДСТВИЕ ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С КОНСТАНТИНОПОЛСКАТА ПАТРИАРШИЯ, ПОРАДИ НЯКАКВИ ДРУГИ ПРИЧИНИ, НО НЕ Е ПОСТЪПИЛ СПОРЕД КАНОНИТЕ НА ЦЪРКВАТА (II-РИ ВСЕЛЕНСКИ СЪБОР), НЕ СЕ Е ОТРЕКЪЛ И НЕ Е АНАТЕМОСАЛ ПИСМЕНО, С ПОДПИСА СИ, ЕРЕСТА НА ИКУМЕНИЗМА, ТО ТОЙ ПРОДЪЛЖАВА ДА ПРЕБИВАВА ОСЪЗНАТО В ТАЗИ ЕРЕС И Е ПЪТНИК ИЛИ ВЕЧЕ ЖИТЕЛ НА АДА! В ТАКОВА ПОЛОЖЕНИЕ СА И МАТЕИТИТЕ, С ТЕХНИЯ ОСНОВАТЕЛ, И ОСТАНАЛИТЕ СТАРОСТИЛНИ ЕКУМЕНИСТИ НА ЕЛАДА И ПО ОСТАНАЛИЯ СВЯТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ПОВЕЧЕТО РУСКИ КАТАКОМБНИЦИ, ДОРИ И ТЕЗИ, КОИТО ПИШАТ ТЕЗИ ВЪПРОСИ КЪМ СТЕФАН СТЕФАНОВ, С МАТЕЕВА ИКУМЕНИЧЕСКА ЦЪРКВА В ПЛОВДИВСКИЯ КВАРТАЛ МАРКОВО.
Самата тази катакомбна общност на по-късен етап анатемосва икуменизма, НО В СЪЩОТО ВРЕМЕ ПРОДЪЛЖАВА ДА ТВЪРДИ, ЧЕ ВОДИ НАЧАЛОТО СИ ОТ УКАЗА НА ТИХОН БЕЛАВИН И ПОЧИТА ЗА ПРАВОСЛАВНИ И ДОРИ ЗА „СВЕТЦИ“ ИКУМЕНИЧЕСКИ ДУХОВНИЦИ, А НА ВСИЧКО ОТГОРЕ И НЯКОИ ПРИЕЛИ СТАРООБРЯДЧЕСТВО АРХИЕРЕИ, КАТО АНДРЕЙ УХТОМСКИ, КЛИМЕНТ ЛОГИНОВ И ДР. ТОВА Е ХАРАКТЕРНО И ЗА РПЗЦ (РУСКА „ПРАВОСЛАВНА“ ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА), РПАЦ (РУСКА „ПРАВОСЛАВНА“ АВТОНОМНА ЦЪРКВА) И ЗА ПОВЕЧЕТО ЛЕГАЛИЗИРАЛИ СЕ ПРЕД АНТИХРИСТОВАТА ДЪРЖАВА КАТАКОМБНИЦИ!
ИСТИНСКИ КАТОМБНИЦИ ИМА МНОГО МАЛКО. ТЕ СА И В РУСИЯ И В ДРУГИ ДЪРЖАВИ, НЕ СА ПРИЕЛИ „ЛЕГАЛИЗАЦИЯ“ ОТ ОФИЦИАЛНИТЕ ВЛАСТИ, ПРОКЛЕЛИ СА И ИКУМЕНИЗМА И АНТИХРИСТОВАТА ПОЛИТИЧЕСКА ВЛАСТ, ЦЪРКВИ И ЗЛОВЕРИЯ ПО СВЕТА. ТОВА ЩЕ ОПИШЕМ В ПОСЛЕДВАЩА СТАТИЯ. СЕГА ПРОДЪЛЖАВАМ С ИЗЛОЖЕНИЕТО НА КАТАКОМБНИЦИТЕ – Б. Р.)
Най-печална картина представлява Гръцката Църква по време на Турското робство. За триста години агарянско иго на Цариградския патриаршески престол са сменени 150 патриарси. Тоест, средно всеки от тях е управлявал църквата само 2 години...
„Трябват на султана или великия везир пари и ТЕ СВАЛЯТ ОТ ПРЕСТОЛА ПАТРИАРХА И ПОСТАВЯ ДРУГ, КОЙТО, ПО ОБИЧАЯ, ВНАСЯ ПЕСКЕЗИЙ. АКО ПАТРИАРХА НЕ ВНЕСЕ ОБИЧАЙНИЯ ЕЖЕГОДЕН ДАНЪК (ХАРАДЖА), ТО ТОЙ БИВА СВАЛЕН И НА НЕГОВО МЯСТО СЛАГАТ ДРУГ, С КОЙТО СЕ ПОВТАРЯ СЪЩОТО... ПАТРИАРХА БИЛ ПРЕВЪРНАТ В ЧИНОВНИК, НАЗНАЧАВАН И УВОЛНЯВАН ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО.“ (Н. Тальберг. История Христианской Церкви. Т. 2. М. 1991, стр. 58).
Накратко казано ПРОЦЪФТЯВАЩА ПОВСЕМЕСТНА СИМОНИЯ НАВСЯКЪДЕ – ЗАПОЧВАЙКИ ОТ ПАТРИАРХА И ЦЕЛИЯ ЕПИСКОПАТ И СВЪРШВАЙКИ С НИЗШИЯ КЛИР. ПАТРИАРСИТЕ И ЕПИСКОПИТЕ СА ПРЕКУПУВАЛИ ПРЕСТОЛИ И КАТЕДРИ, ДОРИ ПОНЯКОГА НЯКОЛКО ПЪТИ, И НАПЪЛНО ЗАВИСЕЛИ ОТ ВОЛЯТА НА МОХАМЕДАНИТЕ...
„ През XVII в. турското правителство измислило унизителен за патриарсите порядък на тяхното назначаване. Новоизбрания патриарх лично се явявал пред султана и от него приемал знаците на своето достойнство. След 1657 г. утвърждаването на патриарсите било предоставено на великия везир...“ (Е. Смирнов. История Христианской Церкви. СПб. 1891, с. 17-18)...
Някои патриарси се задържали на престола само няколко месеца, СЛЕД КОЕТО БИЛИ ЗАМЕНЯНИ ОТ ПО-БОГАТИ ПРЕТЕНДЕНТИ. Тези патриарси прославяли султаните, от които получавали „фирман“ (утвърдителна грамота).
Освен това престола на цариградския патриарх понякога бил заеман от хора, за които имало силно съмнение, че са еретици. Например Кирил Лукарис (патриарх в периоди от 1621 до 1638), КОЙТО Е БИЛ ПЕТ ПЪТИ ПАТРИАРХ В КОНСТАНТИНОПОЛ И БИЛ АНАТЕМОСАН ОТ КОНСТАНТИНОПОЛСКИ СЪБОР ПРЕЗ 1638 Г. ЗА ИЗДАДЕНО ОТ НЕГО „ИЗПОВЕДАНИЕ НА ВЯРАТА“ С ОТКРИТИ ПРОТЕСТАНТСКИ КАЛВИНИСТКИ ВЪЗГЛЕДИ. ВЪПРЕКИ, ЧЕ КИРИЛ ОТРИЧА ДА Е АВТОР НА ИЗПОВЕДАНИЕТО, ТОЙ НИКОГА НЕ ПРАВИ ТОВА ПИСМЕНО.
Неговото „изповедание“ предизвиква голям смут в южна Русия, което налага дори свикване на Яшкия събор (1642 г.)...
(Има и други подобни актове на официално отстъпление от православието. Например в 1874 г. Константинополския патриарх Иоаким II РАЗРЕШИЛ ВЕНЧАНИЕ НА АНГЛИКАНИ В ПРАВОСЛАВНИТЕ ХРАМОВЕ. ТАЗИ ИНИЦИАТИВА БИЛА ПРЕДПРИЕТА ПОРАДИ МНОГОТО ЖИВЕЕЩИ В ГЪРЦИЯ АНГЛИЙСКИ МОРЯЦИ И ТЪРГОВЦИ – Б.Р.)
ВЪЗНИКВА СЕРИОЗЕН ВЪПРОС: МОЖЕ ЛИ ДА СЕ СЧИТАТ ЗА ЗАКОННИ ГРЪЦКИТЕ ПАТРИАРСИ И ЕПИСКОПИ, КОИТО СА ЗАЕМАЛИ ДЛЪЖНОСТИТЕ СИ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО С ПОМОЩТА НА СВЕТСКАТА ВЛАСТ И ТО СРЕЩУ ПАРИ (симония)? СВЕТИТЕ КАНОНИ ДАВАТ ЕДНОЗНАЧЕН ОТРИЦАТЕЛЕН ОТГОВОР, НЕ ПРИЗНАВАЙКИ У ТАКИВА НИКАКВО ДОСТОЙНСТВО...
(Например: „Епископ, който си послужи със светски власти и чрез тях получи епископски сан в Църквата, да се низвергне и отлъчи, както и всички ония, които се съобщават с него.” (30 Апостолско правило) – б.р.)
Във връзка с написаното, ние ви молим, отец Стефан, отговорете на предоставените свидетелства и ни дайте убедителен отговор, защо Руската Църква трябва да се счита за еретическа от 1923 г. поради съблазнителните постъпки на патриарх Тихон, А ГРЪЦКАТА ЦЪРКВА, НЕЗАВИСИМО ОТ МНОГО ПО-ЛОШИТЕ И МНОГОЧИСЛЕНИ БЕЗЗАКОНИЯ В МИНАЛОТО, ТРЯБВА ДА ПРИЕМАМЕ ЗА ИСТИННО ПРАВОСЛАВНА?
С уважением,
Свято-Дмитровская община ИПХ
(Санкт-Петербург)“
Като заключение ще направя още някои съществени бележки.
Повдигнатите по-долу теми, ще бъдат разгледани подробно в отделен материал.
Руската катакобмна общност, която задава горните въпроси, фактически изобличава и себе си в ерес, защото тя обяснява, че води своето начало от указ № 362 на патриарх Тихон „за децентрализация на църковната власт“ и като свой първойерарх посочва епископ, хиротонисан от Тихон (Белавин). Такова е положението и при Руската задгранична църква (РПЗЦ), и при всички легализирани в момента катакомбни общности в Русия.
КАКТО СЕ ВИЖДА ОТ ИЗЛОЖЕНОТО ПО-ГОРЕ, ТЯХНАТА ЕРЕС ЗАПОЧВА С ПОСЛАНИЕТО НА ЦАРИГРАДСКАТА ПАТРИАРШИЯ КЪМ ТЯХ, С КОЯТО ТЯ ФАКТИЧЕСКИ СЕ ОБЯВЯВА ЗА ЧЛЕН НА ОГРОМНА ИКУМЕНИЧЕСКА ЕРЕТИЧЕСКА ОБЩНОСТ, ЧИИТО СЪЗДАВАНЕ Е ЗАПОЧНАЛО ОЩЕ ОТ XIX В. С НЕОСЪЖДАНЕТО НА ДОКУМЕНТА И НА ИЗДАЛАТА ГО ЦЪРКВА , И С ПРОДЪЛЖАВАНЕТО НА МОЛИТВЕНОТО ОБЩЕНИЕ С НЕЯ В ТАЗИ ЕРЕС ИЗПАДАТ И ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И РУСКАТА И ВСИЧКИ ОБЩНОСТИ, КОИТО ОБЯСНЯВАТ, ЧЕ ВОДЯТ НАЧАЛОТО СИ ОТ РУСКИТЕ СИНОДИ, СЪЩЕСТВУВАЛИ СЛЕД ТЕЗИ СЪБИТИЯ. ТЕЗИ ЦЪРКВИ И КАТАКОМБНИ ОБЩНОСТИ НИКОГА НЕ ОСЪЖДАТ И АНАТЕМОСВАТ ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ ДЕЙСТВИЯ НА ЦЪРКВАТА, ОТ КОЯТО ПРОИЗЛИЗАТ, А И НИКОГА НЕ СЕ ПОКАЙВАТ ЗА ПРЕБИВАВАНЕТО СИ В ТАЗИ ЕРЕС. ТАКОВА Е И ПОЛОЖЕНИЕТО НА ВСИЧКИ ОФИЦИАЛНО РЕГИСТРИРАНИ СТАРОСТИЛНИ СИНОДИ ПО СВЕТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО И МАТЕЕВСКИЯ. МАТЕЙ И СЪЗДАДЕНИЯ ОТ НЕГО СИНОД, КАКТО И ДРУГИТЕ СТАРОСТИЛНИ СИНОДИ СЕ СЪСРЕДОТОЧАВАТ ДА ОСЪЖДАТ НОВИЯ КАЛЕНДАР. ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ РУСКИТЕ КАТАКОМБНИЦИ СЕ ЗАНИМАВАТ С ОСЪЖДАНЕ И АНАТЕМОСВАНЕ НА СЕРГИАНСКАТА ЕРЕС. ТЕ НЕ СЕ ЗАНИМАВАТ С ОСНОВНИЯ ПРОБЛЕМ, КОЙТО ЗАПОЧВА ОЩЕ В 1902 Г. С НАВЛИЗАНЕ НА ЦЪРКВИТЕ ИМ В СВРЪХ ЕРЕС НА ДОГМАТИЧЕСКИ СИНКРЕТИЗЪМ!
НО ТОВА Е САМО ВЪРХА НА ЕДИН МНОГО ГОЛЯМ И ДЪЛБОК АЙСБЕРГ, В КОЙТО СЕ СБЛЪСКВАТ И ПОТЪВАТ ЛОДКИТЕ НА МНОГО ИСКАЩИ СЕ СПАСЯТ ДУШИ, В НАШИТЕ КРАЙНО КОВАРНИ, ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА.
Не случайно още в средата на XIX в.,..
СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ...
Използвани източници:
- „Кто есть кто в российских катакомбах. Историко-каноническая справка. Гл. 4 – КРАТКИЙ ОЧЕРК ЭККЛЕЗИОЛОГИЧЕСКИХ И ЮРИСДИКЦИОННЫХ СПОРОВ ГРЕЧЕСКОЙ СТАРОСТИЛЬНОЙ ЦЕРКВИ и их историческая связь с судьбами Русской Православной Церкви“ Стр. 87-98;
- Послание Вселенской Патриархии Святейшему Правительствующему Российскому Синоду (12 июня 1902 года). Фрагмент//Православие и экуменизм. Документы и материалы 1902–1998. — М.: Издательство МФТИ — ОВЦС МП, 1999. — С. 54–56.
(Православни будители предупреждават, че източниците съдържат, в някои пасажи от написаното, също подвеждаща и икуменическа агитация и водят към „алтернатива“, която е контролирана от същите богоборци иудеи. Достатъчно е да си спомним написаното в техните протоколи: „теза-антитеза-синтеза“)
†
ВИЖТЕ ОЩЕ ЛЪЖОВНОТО КРЪЩЕНИЕ В БЪЛГАРСКАТА „ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА“ Отстъплението от вярата наречено "нов стил" Какво Бог ни е завещал относно Преданието НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО ОТ БОГА Хронология на отстъплението от Бога БЕЗЗАКОНИЕТО ПРЕД БОГА НА СЪВРЕМЕННИТЕ СВЕТОВНИ ДЪРЖАВИ И ОБЩЕСТВА ОТНОСНО СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА ОТНОСНО ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО За Петровият пост и въпросите, които поражда ОТНОСНО КОРЕНА НА ЗЛОТО, НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“ И БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА Ислямската духовна същност на българската „православна“ „църква“ ''СВЯТ'' ЛИ Е РУСКИЯТ ЦАР НИКОЛАЙ II ''Свят'' ли е Серафим Саровски ДУХОВНИТЕ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ И МАСОНСКАТА ПРИНАДЛЕЖНОСТ НА РУСКАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО Опит за разкриване дълбочината и многообразието на сатанинските духовни мрежи Изобличение на иудеите от светците и духовниците на Църквата OТНОСНО СТРОЯЩИЯ СЕ В МОМЕНТА ТРЕТИ ЙЕРУСАЛИМСКИ ХРАМ И ДОШЛИЯ АНТИХРИСТ Ритуалните убийства на управляващите Относно магиите, дявола и демоните ЗАЩО НАЧАЛОТО НА КРАЯ ЗАПОЧВА ОТ УКРАЙНА ЗАПОЧВА НОВОТО МАСОВО ИУДЕЙСКО ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕ Кой всъщност воюва от двете страни на фронта в Украйна Коалициите в идващата глобална война ОКУЛТНАТА СЪЩНОСТ НА СИМВОЛИТЕ И ЦЕЛИТЕ НА ЗАПОЧНАЛИТЕ ВОЙНА И КРИЗА Есхатология в края на човешката история ПРОГРАМА ЗА ИЗТРЕБВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД Християнството на българите и техните владетели ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ Защо гласуването е грях пред Бога Разделеният и завладян днешен български народ Относно бесовската ''мъдрост'' на този свят Катехизиси - обяснения на вярата от светиите Пътешествие към древната Христова вяра Списък на подвижните и неподвижни празници в православната Църква, указания за пости и задушници Относно старостилния икуменизъм Свещената борба против антихристовата религия на икуменизма и изчадието му-новостилието КОЙ ПРЕДИЗВИКВА КРИЗАТА И КАК ЩЕ ЗАВЪРШИ ЗАПОЧНАЛОТО КРАЯТ НА ЕРЕТИЦИТЕ, НОВОСТИЛЦИТЕ И СТЪЛБОВЕТЕ НА ''ПРАВОСЛАВНИЯ'' ИКУМЕНИЗЪМ Против лъжовния страх от „осъждане” Относно отцеругателството и националното предателство ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО СЪЩНОСТТА И ЦЕЛТА НА ЮДОМАСОНСКАТА ОКУЛТНА САТАНИНСКА РЕЛИГИЯ КАК ДА СИ СПАСЯВАМЕ ДУШИТЕ В ТЕЗИ БЕЗБОЖНИ КРАЙНИ ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА