Този сайт използва "бисквитки" единствено за да се създаде сесия за ползването му!
С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на "бисквитки"!   Разбрах
Православни
будители
„Не в силата е Бог, а в правдата!“ (свети Александър Невски); „ору́жием обы́дет тя и́стина Его́“ (Пс.90:4) „и́стиною Твое́ю потреби́ их“ (Пс.53:7). Основната цел на „Будители“ е да помогне за пробуждане на заспалия Български Православен Дух, съхранил българите през робството и подтиснат от лъжеправославното етнофилетическо духовенство, революционерите масони, фашистите, комунистите, либералите, глобалистите и всякакви други партии, разделили народа и слугуващи на юдеите. Един Бог, Една Вяра, един православен цар, единен народ, единна България! Православие, самодържавие, народност! Съ нами Богъ!   Верую
Октомври ∇ 2022 ∇
  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Днес 2 октомври е 19 септември 2022 по църковния календар
Голготски кръст

16 Неделя след Петдесетница - за Талантите  Прочети повече ТУК

Свв. мъченици Трофим, Саватий и Доримедонт. Св. мъченик Зосима Пустинник. Св. благоверни княз Теодор, Смоленски и Ярославски чудотворец, и синовете му Давид и Константин Прочетете повече ТУК!


1864г. е роден Арх. Петко Момчилов Прочетете повече ТУК!

Разпечатване на календара
Търсене в сайта: Търсене на дата в календара:
печат 13.06.2022 г. / 00:00:20 
Вяра
ДУХОВНИТЕ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ И МАСОНСКАТА ПРИНАДЛЕЖНОСТ НА РУСКАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА II-РА ЧАСТ
image
Умрелия в общение с РПЗЦ „митрополит“ Киприан (Куцумбас), с ужасено и вкаменено ПРИ ВИДА НА ЧАКАЩИТЕ ГО ДЕМОНИ лице, на което дори не успели да затворят устата. Свидетели на погребението казват, че физиономията на ересиарха, веднага след изпускане на духа, се е втвърдила като кокал, ЯВНО ЗА ДА ЗАПЕЧАТА УЖАСА ПРЕД ДВЕРИТЕ НА АДА И ДА ПРЕДУПРЕДИ ВСИЧКИ УЧАСТВАЩИ, ПАЛЕЩИ СВЕЩИ, МОЛЕЩИ СЕ, ПРИЕМАЩИ "БЛАГОСЛОВЕНИЕ", КРЪЩЕНИЕ, ДРУГИ ТАЙНСТВА И ТРЕБИ  В САТАНИНСКИТЕ ЦЪРКВИ НА ИКУМЕНИЗМА

 Множество са примерите за общи служби, проведени на най-високо ниво, между архиереи на РПЗЦ и всякакъв вид новостилни и други икуменически ересиарси.

Ето само някои документирани случаи:

- Архиепископ Павел Сиднейски 11 януари 1986 г. служи литургия със сръбския епископ Василий при освящаване на новия храм на РПЗЦ  в Дандедонг, Австралия (19);

- Архиепископ Марк Берлински неоднократно в Мюнхен, Франкфурт и други места съслужва със сръбкия епископ Лаврентий (20); също съслужва с константинополски и финландски новостилци (21); На 3(16).11.1997 г. архиеп. Марк служи литургия заедно със сръбския еп. Доситей Стокхолмски и Великобритански и с двама негови клирици (22); В интервю в списание “Вертоград” (1993, №1) той съобщава: “Когато съм в Сърбия, аз служа в различни манастири и храмове – това право ми е дадено от патриарх Герман”, КОЙТО В ТОВА ВРЕМЕ Е БИЛ ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СВЕТОВНИЯ СЪВЕТ НА ЦЪРКВИТЕ (23).

- Архиепископ Антоний Женевски постоянно съслужвал с йерарси и клирици от различни юрисдикции (24). Той принципиално се придържал към мнение, което изложил в специална енциклика, че епископа има право да служи с кото му е угодно, и миряните това не ги касае (25).

- Архиепископ Алипий Кливландски участвал в освещаване на сръбската църква в Чикаго (26). В Неделя на Православието 1986 г. той присъствал на “всеправославно бдение”, където съслужва с икуменически новостилни клирици (27).

-  На 15 октомври 1992 г. митрополит Виталий и други архиереи от РПЗЦ приветстват в синодалната им катедрала в Ню Йорк СРЪБСКИЯ ИКУМЕНИЧЕСКИ ПАТРИАРХ ПАВЛЕ, С КОЙТО ИЗВЪРШИЛИ ОБЩО “БОГОСЛУЖЕНИЕ” (29).

ПРИМЕРИТЕ СА МНОГО.

НО ОЩЕ ПО-ФРАПИРАЩИ СА СЛУЧАИТЕ НА ОБЩИ СЛУЖБИ С ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ОТДАВНА ПРОКЛЕТИ ОТ СВЕТИТЕ СЪБОРИ ЕРЕСИ. ТАКЪВ НАПРИМЕР Е СЛУЧАЯТ НА ОБЩА ЛИТУРГИЯ С КОПТИ МОНОФИЗИТИ В МАНАСТИРА НА РПЗЦ „СВЕТА ТРОИЦА“ В ДЖОРДАНВИЛ, ОПИСАН В ПЕЧАТНИЯ ОРГАН НА ТАЗИ ЦЪРКВА „ВЕРТОГРАД ИНФОРМ“ (1998. № 11). КОГАТО ПЪРВОЙЕРАРХА НА РУСКАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА ЗАПИТВА ЗА СЛУЧИЛОТО СЕ АРХИЕПИСКОП АВЕРКИЙ, ТОЙ МУ ДАВА КРАТЪК И ОБОБЩАВАЩ ОТГОВОР, КОЙТО ОБРИСУВА ЦЯЛОСТНОТО ПОЛОЖЕНИЕ В ТЯХНАТА И В ОСТАНАЛИТЕ КРИПТОИКУМЕНИЧЕСКИ ЦЪРКВИ: „КАНОНИТЕ ДНЕС НАВСЯКЪДЕ СЕ НАРУШАВАТ“!!!

ТОВА Е ОПИСАНО В СПОМЕНАТОТО ИЗДАНИЕ НА „ВЕРТОГРАД ИНФОРМ“, КЪДЕТО Е ПУБЛИКУВАНО ПИСМОТО НА АРХИЕПИСКОП АВЕРКИЙ ДО МИТРОПОЛИТ ФИЛАРЕТ.

РПЗЦ в продължения на десетилетия участва на различни икуменически форуми. През 1925 г. нейният първойерарх митр. Антоний (Храповицки) заедно с други архиереи взима участие в тържествата в Лондон по случай 1600-годишнината на Никейския събор заедно англикански клирици. Нещо повече, Задграничната църква изпраща свои представители на генерални асамблеи на ССЦ, както и на ΙI Ватикански събор (1962-1965 г.).

От самото си създаване РПЗЦ УЧАСТВА В ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ МЕЖДУКОНФЕСИОНАЛНИ БОГОСЛОВСКИ ДИАЛОЗИ. ВЪЗВАНИЯТА ЗА ПОМОЩ КЪМ ИНОСЛАВНИТЕ В БОРБАТА ИМ С БОЛШЕВИЗМА НА СПОМЕНАТИЯ ПЪРВОЙЕРАРХ НА ЗАДГРАНИЧНАТА ЦЪРКВА МИТРОПОЛИТ АНТОНИЙ (ХРАПОВИЦКИ) ЗВУЧАТ НАПЪЛНО В ИКУМЕНИЧЕСКИ ДУХ. НАПРИМЕР В ОБРЪЩЕНИЕ НА ЦЪРКОВНОТО РЪКОВОДСТВО ЗАД ГРАНИЦА КЪМ РЪКОВОДИТЕЛИТЕ НА ИНОСЛАВНИТЕ ЦЪРКВИ (ТОЕСТ КЪМ ЕРЕСИАРСИАТЕ НА ЗАПАДНИТЕ ЕРЕСИ) СЕ КАЗВА: „ПРЕДИ ВСИЧКО СЪЕДИНЕТЕ ВАШИТЕ МОЛИТВИ С НАШИТЕ ПРЕД ПРЕСТОЛА НА ВСЕМОГЪЩИЯ ГОСПОД ЗА СПАСЕНИЕ НА СВЕТАТА НАША ЦЪРКВА...“ (30). 

УНИКАЛНО Е И СОБСТВЕНОТО СВИДЕТЕЛСТВО НА АРХИЕПИСКОПА НА РПЗЦ АНАСТАСИЙ (ГРИБАНОВСКИ) ЗА НЕГОВО СЪВМЕНСТНО МОЛЕНИЕ С АНГЛИКАНИ: „БИДЕЙКИ ПРЕЗ 1924 Г. В ЛОНДОН, АЗ БЯХ ПОКАНЕН ДА ПРИСЪСТВАМ НА ТЪРЖЕСТВЕНО ВЕЧЕРНО БОГОСЛУЖЕНИЕ В ЗНАМЕНИТИЯ СЪБОР „АПОСТОЛ ПАВЕЛ“... В КРАЯ НА ВЕЧЕРНЯТА, НАСТОЯТЕЛЯТ НА ХРАМА МЕ ПОМОЛИ ДА БЛАГОСЛОВЯ ПАСТВОТО... ВСИЧКИ СКЛОНИХА ГЛАВИ НИСКО И ОСТАНАХА В БЛАГОГОВЕЙНО БЕЗМЪЛВИЕ ДЪЛГО СЛЕД КАТО АЗ ПРОИЗНЕСОХ ДУМИТЕ НА БЛАГОСЛОВЕНИЕТО. Вярващия английски народ приемаше дълбоко и искрено участие в тържественото моление за прекратяване гоненията над религията в Русия, устроено в Лондон от кентърбърийския архиепископ И С ОСОБЕНА ПОЧТИТЕЛНОСТ ПОСРЕЩАШЕ НАВСЯКЪДЕ РУСКИТЕ ЕПИСКОПИ (31).

В 1931 Г. СИНОДА НА РПЗЦ ОФИЦИАЛНО НАЗНАЧАВА СВОЙ ПРЕДСТАВИТЕЛ В ИКУМЕНИЧЕСКИЯ ОРГАН „КОМИТЕТ ЗА ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА СВЕТОВНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ ЗА ВЯРА И ПОРЯДЪК“, ОБЯВЯВАЙКИ: „АРХИЕРЕЙСКИЯ СИНОД С БЛАГОДАРНОСТ ПРИЕМА ПОКАНАТА НА КОМИТЕТА ЗА ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА СВЕТОВНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ ЗА ВЯРА И ПОРЯДЪК“ (32).

Синода на РПЗЦ издава и особено постановление с което разрешава на архиепископ Нестор Камчатски ДА УЧАСТВА В ДАЛЕКОИЗТОЧНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ С УЧАСТИЕ НА „ПРАВОСЛАВНИ“, КАТОЛИЦИ, ЛЮТЕРАНИ, МОХАМЕДАНИ И ЕЗИЧНИЦИ, КЪДЕ СЕ ПРЕДВИЖДАЛИ И СЪВМЕСТНИ МОЛИТВИ.

САМО ЕДИН ЕДИНСТВЕН АРХИЕРЕЙ НА РПЗЦ, АРХИЕПИСКОП СЕРАФИМ (СОБОЛЕВ), ПИШЕ ПРОТЕСТНИ ПИСМА ПРОТИВ ТОВА РЕШЕНИЕ (33), НО СЪЩИЯ ТОЗИ СЕРАФИМ СОБОЛЕВ ВПОСЛЕДСТВИЕ СЕ ПРИСЪЕДИНЯВА КЪМ КОМУНИСТИЧЕСКИЯ МОСКОВСКИ ПАТРИАРХАТ.

Управляващият руските приходи в България епископ Серафим (Соболев) осъществява на 27 декември 1922 г. пълно литургийно общение с еретика Маркианополски „епископ“, а по – късно Български „Екзарх“ – Стефан, в руската църква в гр. София, с благословението на Руския Задграничен Синод. Това съслужение е повторено в 1924 г. от Анастасий Кишиневски, по късно първоерарх на Руската Задгранична Църква, при „освещаване“ на събора Александър Невски (Тогава и СЕГА българската църква е отпаднала от православието в ереста на етнофилитизма).

СЛЕД ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА РПЗЦ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА УЧАСТВАТ НА ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ ЗАСЕДАНИЯ, ЗА КОЕТО СВИДЕТЕЛСТВА ДРУГ ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ НА ТАЗИ ЦЪРКВА – „Определение Собора от 13/26 окт. 1953 г.“

НАЙ-ФРАПИРАЩОТО В ТОЗИ ДОКУМЕНТ СА ТОЧКИ, КОЯТО ЗВУЧИ ТАКА: „АКО ИНОСЛАВЕН СВЕЩЕНИК, ДОШЪЛ ПО ДОБРОСЪСЕДСКИ ОТНОШЕНИЯ НА ТЪРЖЕСТВО В ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА В СВОЕТО ОБЛАЧЕНИЕ, ТО НАСТОЯТЕЛЯ ТРЯБВА ДА МУ ПРЕДЛОЖИ ПОЧЕТНО МЯСТО НЯКЪДЕ НАСТРАНИ И ДАЛЕЧЕ ОТ СЛУЖЕЩОТО ДУХОВЕНСТВО...“.

ТОВА Е УДИВИТЕЛНО И ОТКРОВЕНО НАРУШЕНИЕ НА КАНОНИТЕ НА СВЕТАТА ЦЪРКВА , КОИТО ЯСНО ЗАПОВЯДВАТ, НАПРИМЕР В 6-ТО ПРАВИЛО НА ЛАОДИКИЙСКИЯ СЪБОР, ЕРЕТИЦИ ИЗОБЩО ДА НЕ СЕ ДОПУСКАТ ДОМА БОЖИЙ. „Еретици не трябва да присъстват на свещенодействие и молитва на верните (още повече, когато са духовници в облачение – б.р.), ако не обещаят, че ще се покаят и че ще напуснат ереста.“ (Тим. Алекс. 9); Ако някой, макар и вкъщи, се помоли с отлъчен от църковно общение, да бъде (и сам той) отлъчен. (10-то апостолско правило)

„Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, нека се отлъчи; а ако им позволи да вършат нещо като свещенослужители в църквата, да бъде низвергнат” (Апост. 45).

 „Забранява се моленето с еретик или с разколник” (Лаод. 33).

По време на церемонията по извличане на праха на провъзгласения за „свят“ крал на Англия Едуард, ръководството на РПЗЦ се моли съвместно с всякакви икуменисти еретици. Приема (съгласно окръжно послание на митрополит Филарет), че филиокве (латинска фраза, която означава „...и от Сина“, и е еретическа добавка към Никео-цариградския символ на вярата) НЕ СЪЗДАВА ПРЕПЯТСТВИЯ ЗА ПРИЗНАВАНЕ НА КРАЛ ЕДУАРД ЗА СВЯТ

ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА РПЗЦ НАПУСКАТ ОФИЦИАЛНО СВЕТОВНИЯ СЪВЕТ НА ЦЪРКВИТЕ ЕДВА СЛЕД 1961 Г., КОГАТО ТАМ Е ПРИЕТА МОСКОВСКАТА ПАТРИАРШИЯ, А В ЗАЯВЛЕНИЯТА НА ИКУМЕНИЧЕСКИЯ ОРГАН ЗАПОЧВАТ ДА СЕ ПОЯВЯВАТ ПРОКОМУНИСТИЧЕСКИ ТЕКСТОВЕ.

Както изтъква църковният историк Д. Поспеловски, дълго време (и до днес!) РПЗЦ получава субсидия като религиозно малцинство в САЩ тъкмо от ССЦ. А пък Княжевският манастир у нас получи хуманитарна помощ от Англия със съдействието на... „Ротари клуб”. (34) 

И ДО ДНЕС ГЕРМАНСКАТА ЕПАРХИЯ НА РПЗЦ Е ОФИЦИАЛЕН ЧЛЕН НА ИКУМЕНИЧЕСКАТА ОРГАНИЗАЦИЯ „КОМИТЕТ НА ПРАВОСЛАВНИТЕ ЦЪРКВИ В ГЕРМАНИЯ“, КОЯТО Е СЪЗДАДЕНА И ПОД ОПЕКАТА НА СВЕТОВНИЯ СЪВЕТ НА ЦЪРКВИТЕ (35).

Както писахме вече, в РПЗЦ ВИНАГИ СА ПРИЕМАЛИ НОВОСТИЛНИТЕ ЦЪРКВИ КАТО КАНОНИЧНИ ПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ. Приемали са и за действителни тайнствата на еретическата Московска патриаршия. РПЗЦ е допускала е винаги до тайнствата си миряни от новостилието и други еретици, без да им извърши кръщение.

Тези беззакония предизвикват опозиция и разколи в общностите на Руската задгранична църква.

Показателни са мотивите за отделяне от РПЗЦ на т. нар. „бостънска опозиция“:

1) Мълчанието на първойерарха и на синода относно незаконните съвместни служби с икуменисти и НЕЖЕЛАНИЕТО ДА СЕ ИЗПРАВЯТ ТЕЗИ КАНОНИЧЕСКИ НАРУШЕНИЯ, НЕЗАВИСИМО ОТ ПРОТЕСТИТЕ;

2)  Изменението на позицията на РПЗЦ към икуменизма, новокалендарието и сергианството при първойераршеството на митрополит Виталий

3) Заявлението на митр. Виталий през януари 1987 г. ЗА НЕДЕЙСТВИТЕЛНОСТ НА АНАТЕМАТА НАД ИКУМЕНИЗМА

Самите тези противопоставяния на официалната икуменическа политика на РПЗЦ, в лицето на „бостънци“,  РПАЦ (Российская православная автономная церковь),  РИПЦ (Русская истинно-православная церковь) и др., представляват контролирана „опозиция“, която продължава да почита за „православни“ и дори за „светци“ водещи ересиаси и модернисти като Тихон Белавин, Иоан Шанхайски, старообрядеца Андрей (Ухтомски), крупния модернист и основател на „нравствения монизъм” митрополит Антоний (Храповицки), умрелия в служение на Московския патриархат архиеп. Серафим (Соболев) и т.н.

На архиерейския събор на РПЗЦ проведен в Сан-Франциско през 1994 г. е постановено „да се установи молитвено и евхаристийно общение с Гръцкия старостилен синод на митрополит Киприан“. В документа пише още, че „Синода на митрополит Киприан всецяло държи СЪЩИТЕ ЕКЛЕЗИОЛОГИЧНИ И ДОГМАТИЧЕСКИ ПРИНЦИПИ, КАТО НАШАТА РУСКА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА“ (36)

С ТОВА ФАКТИЧЕСКИ РПЗЦ ОФИЦИАЛНО ЗАЯВЯВА, ЧЕ ПРИЕМА ЕРЕС, КОЯТО СТОИ В ОСНОВАТА НА СТАРОСТИЛНИЯ ИКУМЕНИЗЪМ ПО СВЕТА. ТЯ СЕ ОСНОВАВА НА ИКУМЕНИЧЕСКАТА ТЕОРИЯ НА КЛОНКИТЕ. Гръцкия Оропски и Филийски „митрополит“ Киприан ОСНОВАВА СОБСТВЕНА ЕРЕТИЧЕСКА ЕКЛЕЗИОЛОГИЯ, СЪГЛАСНО КОЯТО КОЙТО И ДА Е ОТ „ПРАВОСЛАВНИТЕ“, НЕЗАВИСИМО КАКВА ЕРЕС ПРОПОВЯДВА ИЛИ С КАКВИТО И ДА Е ЕРЕТИЦИ ТОЙ СЕ СВЪРЗВА В ОБЩО „БОГОСЛУЖЕНИЕ“ И „БОГОСЛОВИЕ“, ТОЙ СИ ОСТАВА „ПРАВОСЛАВЕН“ ЧЛЕН НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА ДО ТОЗИ МОМЕНТ, ДО КОЙТО ТАЗИ ЕРЕС НЕ БЪДЕ ОСЪДЕНА НА ВСЕЛЕНСКИ СЪБОР.

ЕКУМЕНИСТИТЕ И НОВОКАЛЕНДАРЦИТЕ „МИТРОПОЛИТ“ КИПРИАН СЧИТА ЗА „ЧЛЕНОВЕ НА ЦЪРКВАТА, КОИТО ОЩЕ НЕ СА ОСЪДЕНИ ОТ ЦЪРКОВЕН СЪД“, ЗАТОВА „ТЕХНИТЕ ТАЙНСТВА СА ДЕЙСТВИТЕЛНИ“ (37).

В своите „Еклезиологични тезиси“ Киприан (Куцумбас) ИЗДИГА НЕБИВАЛА И НЕЧУВАНА ФОРМУЛИРОВКА ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА СЪВРЕМЕННИТЕ ЕРЕТИЦИ: „ЛИЦА, ЗАБЛУДИЛИ СЕ В ПРАВИЛНОТО РАЗБИРАНЕ НА ВЯРАТА, И С ТОВА СЪГРЕШИЛИ, НО ВСЕ ОЩЕ НЕОСЪДЕНИ НА ЦЪРКОВЕН СЪД, КОИТО СЕ ЯВЯВАТ ЗАБОЛЕЛИ ЧЛЕНОВЕ НА ЦЪРКВАТА“. (38)

САМА ПО СЕБЕ СИ ИДЕЯТА ЗА ЧЛЕНСТВО В ЦЪРКВАТА БЕЗ ПРАВОСЛАВНО ИЗПОВЯДВАНЕ НА ВЯРАТА Е АБСУРДА, ОСОБЕНО КАТО СЕ ИМА ПРЕДВИД, ЧЕ ИКУМЕНИЗМА Е СВРЪХ ЕРЕС, В КОЯТО ЛЪЖЕПРАВОСЛАВНИТЕ ИМАТ ОБЩА ЕКЛЕЗИОЛОГИЯ (ТЕОРИЯ НА КЛОНКИТЕ) И ОБЩО СЛУЖЕНИЕ (ЛИМСКА ЛИТУРГИЯ) С ПОЧТИ ВСИЧКИ ОТДАВАНА ОСЪДЕНИ ОТ ПРАВОСЛАВНИТЕ СЪБОРИ ЕРЕСИ!

СПОРЕД УЧЕНИЕТО НА ОТЦИТЕ „КОЙТО НЕ ИЗПОВЯДВА ВЯРАТА НА ЦЪРКВАТА СЕ НАМИРА ИЗВЪН ЦЪРКВАТА (Св. преп. Иоан Касиан Римлянин) 39); „НЕ ИЗЦЯЛО ПРЕДАНИТЕ НА ИСТИНАТА НЕ СА ЧЛЕНОВЕ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА“ (Патриарх Иеремия II) 40).

СВЕТОТО ПИСАНИЕ НИ ДАВА ЯСНО ПОНЯТИЕ ЗА „САМООСЪЖДАНЕТО“  НА УПОРИТИТЕ ЕРЕТИЦИ (Тит. 3,10-11; Ин. 3,18; 2 Пет. 2,1). НЕ САМО ЕРЕТИЦИТЕ, НО И „НЕРАЗКАЯЛИТЕ СЕ ГРЕШНИЦИ, КАТО МЪРТВИ ЧЛЕНОВЕ, СЕ ОТСИЧАТ ОТ ТЯЛОТО НА ЦЪРКВАТА“ ГЛАСИ ПРОСТРАННИЯ ХРИСТИЯНСКИ КАТЕХИЗИС НА СВЕТИ ФИЛАРЕТ МОСКОВСКИ (41)

ЗАБЕЛЕЖЕТЕ, ЧЕ КИПРИАН, РПЗЦ И МНОГО ОТ ОСТАНАЛИТЕ СТАРОСТИЛНИ ИКУМЕНИСТИ ГОВОРЯТ, ЧЕ НОВАТА ЕРЕС ТРЯБВА ДА СЕ ОСЪДИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТ ВСЕЛЕНСКИ СЪБОР. АБСУРДА, ИЗЧИСЛЕНАТА НЕВЪЗМОЖНОСТ И БЕЗСМИСЛИЕ НА ТАЗИ МИСЪЛ СТАВА ЯСЕН СЛЕД КАТО ВИДИМ, ЧЕ ВСЕЛЕНСКИ СЪБОР НЕ Е ИМАЛО ПОВЕЧЕ ОТ ХИЛЯДА ГОДИНИ, А В ТОВА ВРЕМЕ СА НАИЗЛЕЗЛИ МНОЖЕСТВО ДРУГИ ЕРЕСИ, КОИТО САМОВОЛНО СЕ ОТДЕЛЯТ ОТ ТЯЛОТО ХРИСТОВО И СА БИЛИ ОСЪЖДАНИ НА ПОМЕСТНИ СЪБОРИ.

ПО ИЗВРАТЕНАТА ЕРЕТИЧЕСКА ЛОГИКА НА КИПРИАН, РПЗЦ И ДРУГИТЕ С ТЯХ, НАПРИМЕР КАТОЛИЦИТЕ, СТАРООБРЯДЦИТЕ ИЛИ МНОЖЕСТВОТО ПРОТЕСТАНТСКИ ЗАБЛУДИ СЪЩО СЕ ЯВЯВАТ „БОЛНИ ЧЛЕНОВЕ“ НА ЦЪРКВАТА, КОИТО ОЩЕ ЧАКАТ СВОЕТО ОСЪЖДАНЕ НА НЯКАКЪВ ИМАГИНЕРЕН, БЪДЕЩ, НИКОГА НЕОСЪЩЕСТВИМ „ВСЕЛЕНСКИ“ СЪБОР!

ЦЪРКВАТА НИКОГА НЕ СЕ Е ПРИДЪРЖАЛА КЪМ ПОДОБНИ ИЗМИСЛИЦИ, КОИТО ВНУШАВА „МИТР.“ КИПРИАН И КОИТО СА ПРИЕТИ ОТ РПЗЦ И ВСИЧКИ ДУХОВНО ОБЩУВАЛИ И ОБЩУВАЩИ С ТЯХ!

ПОДОБНИ ИЗВРАТЕНИ КРИПТОИКУМЕНИЧЕСКИ ТЕЗИСИ РАЗВИВА И МАТЕЙ КАРПАТАКИС, ОСНОВАТЕЛЯ НА МАТЕЕВИЯ СИНОД В ГЪРЦИЯ, КОЙТО ГОВОРИ ЗА ИЗБЯГВАНЕ НА ПРОКЛЯТИЕТО И ВЕЧНИЯ ОГЪН НА НЯКОИ „ПРАВЕДНИ“ ИКУМЕНИСТИ, КОИТО „НЕ БИЛИ ЧУВАЛИ ЗА НОВОКАЛЕНДАРИЕТО“ (42), МОЖЕ БИ ЗАЩОТО И ТЕ СА ПРОСТО „БОЛНИ“ ЧЛЕНОВЕ НА ПРАВОСЛАВНАТА ЦЪРКВА, КОИТО ЩАСТЛИВО СА УМРЕЛИ ТЕЛЕСНО ПРЕДИ БЪДЕЩИЯ „БЛЕНУВАН“, НО НЕОСЪЩЕСТВИМ ВСЕЛЕНСКИ СЪБОР.

„Митр.“ Киприан (Куцумбас), А СЪОТВЕТНО И СЪГЛАСНАТА С НЕГО РПЗЦ, изказват и БОГОХУЛНОТО МНЕНИЕ, ЧЕ „ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА ДНЕС Е РАЗДЕЛЕНА“. „ТОЗИ, КОЙТО ПРОПОВЯДВА ЕРЕС И ТОЗИ, КОЙТО ВНАСЯ НОВОВЪВЕДЕНИЕ РАЗДЕЛЯ ЦЪРКВАТА И НАРУШАВА НЕЙНАТА ЦЯЛОСТНОСТ И ЕДИНСТВО“...   (Экклезиологические тезисы..., главы 3,5.)

„РАЗДЕЛЕНАТА“ НА РАЗЛИЧНИ КЛОНКИ ДНЕС ЦЪРКВА Е ФАКТИЧЕСКИ ОСНОВНАТА „БОГОСЛОВСКА“ ТЕОРИЯ НА ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ ЦЪРКВИ.

Напомняйки, че в 1983 г. РПЗЦ е постановила АНАТЕМА над „тези които учат, че Църквата се е разделила на клонки“ епископ Григорий (Граббе) в своето изобличително послание против обединението с киприанитите констатира: „НАИСТИНА, КОЛКОТО И СТРАШНО Е ДА ГО ПРИЗНАЕМ, НАШИЯ СЪБОР ПОПАДНА ПОД СОБСТВЕНАТА СИ АНАТЕМА“ (43)

 НЕ СЛУЧАЙНО, СЛЕД ТЕЗИ СЪБИТИЯ, ЕПИСКОПА НА РПЗЦ, СИМФЕРОПОЛСКИЯ АГАТАНГЕЛ ПОТВЪРЖДАВА ГОРЕСПОМЕНАТОТО ЗАЯВЯВАЙКИ: „БЛАГОДАТТА НА СВЕТИЯ ДУХ, БЛАГОДАТТА НА ТАЙНСТВАТА ПРИСЪСТВА И У КАТОЛИЦИТЕ, МОНОФИЗИТИТЕ, И ОТЧАСТИ У СТАРООБРЯДЦИТЕ И ПРОТЕСТАНТИТЕ (44).

РПЗЦ НЕ САМО Е В ОБЩЕНИЕ И ПРИЗНАВА „БЛАГОДАТ“ У ЕРЕТИЦИ, НО И САМАТА ТЯ Е РАЗВЪДНИК НА ЕРЕТИЧЕСКИ УЧЕНИЯ.

Пресвета Троица Новозаветна. Стенопис от църквата „Света Богородица Кубелидики“ в Костур (дн. Кастория), Егейската част на БЪЛГАРСКАТА ОБЛАСТ МАКЕДОНИЯ. Около 1260 - 1280 гг.
Пресвета Троица Новозаветна. Стенопис от църквата „Света Богородица Кубелидики“ в Костур (дн. Кастория), Егейската част на БЪЛГАРСКАТА ОБЛАСТ МАКЕДОНИЯ. Около 1260 - 1280 гг.

От задграничната църква и по-специално от нейния „високо образован“ парижки кръг, от който се пръква един от учителите на съвременното иконоборство Леонид Успенски, ПРОИЗЛИЗА ЕДНА СЪВРЕМЕННА ИКОНОБОРЧЕСКА ЕРЕС, КОЯТО ОТРИЧА иконите на „Троица Новозаветна“ и „Възкресение от гроба“, НАРИЧАЙКИ ГИ ЛАТИНСКИ И НЕПРАВОСЛАВНИ, НЕЗАВИСИМО ЧЕ ТЕ СЪЩЕСТВУВАТ ОТ СТОЛЕТИЯ В ПРАВОСЛАВНАТА ЦЪРКВА!

НО НА ПЪРВО МЯСТО СРЕД ЕРЕТИЧЕСКИТЕ ЛЪЖЕУЧИТЕЛИ НА РПЗЦ СТОИ САМИЯТ НЕИН ПЪРВОЙЕРАРХ АНТОНИЙ (ХРАПОВИЦКИ). Той е основател на едно от главните еретически направления на богословския модернизъм, което самия Антоний нарича „НРАВСТВЕН МОНИЗЪМ“ и което е основано под влиянието на идеите на Ф. М. Достоевски и В. С. Соловьов. Тази богохулна измислица отхвърля светоотеческото учение за Изкуплението, въздаянието и съда. ПОКАЗАТЕЛНО Е, ЧЕ ДРУГИЯ ИЗВЕСТЕН ПОСЛЕДОВАТЕЛ НА ТОВА УЧЕНИЕ Е ЕРЕСИАРХА НА РУСКАТА „ПРАВОСЛАВНА“ ЦЪРКВА И ОСНОВАТЕЛ НА СЕРГИАНСКАТА ЕРЕС – „АРХИЕП.“ СЕРГЕЙ (СТРАГОРОДСКИ).

За нравствения монизъм е характерен ирационализмът, тоест ненавистта към християнската Истина в Нейното точно догматическо изражение. За представите на нравствените монисти в духа на „философията на живота”, животът е далеч по-пълен от всякакви разсъдъчни определения и затова няма формула, която да го вмести в цялата му пълнота. Вярата в догматите, според тях, не можела да замени „самия живот в неговото творчество, в неговото ежемоментно и повсеместно съзидание на новото” (о. Павел Флоренски).
За нравствения монизъм е характерен лозунгът за борбата със схоластиката, тоест с всяко теоретично знание и в частност с Православната догматика. Затова в нравствения монизъм особено силно е застъпено учението за „условността” на думите и понятията, за принципната недостатъчност на думите за изразяване на истината.

В нравствения монизъм ирационализмът приема формата на адогматизъмТова направление на модернизма отхвърля значението на догматически истинната вяра, в частност – Православното учение за Изкуплението, което учение те наричат „юридическо”. В замяна на това те предлагат познание на Бога посредством самия живот на човека, при това този живот се подразбира не като благодатен, а като естествен.
Сред предшествениците на нравствения монизъм могат да бъдат посочени философията на Спиноза и натурфилософията. Възгледите на „монистите” напълно се вписват в руслото на новата философия на мислители като Шопенхауер, Ницше, Бергсон и пр.

Изобличавайки този вид модернизъм Виктор Глазовски пише: „Новите богослови не могат да се примирят с учението на Православната Църква за действителното значение на кръстната смърт на Христос, като жертва, очистваща от греховете, защото такова понятие за спасението, по тяхното мнение, игнорирайки собствените сили и средства на човека, е лишено от здрав смисъл, тъй като отрича законите на психическия живот на човека, където всичко трябва да се случва в естествен порядък.“

Архиепископ Теофан Полтавски (Бистров) изобличава Антоний (Храповитски) в КРЪСТОБОРЧЕСКА ЕРЕС. Своето лъжеучение „митр.“ Антоний излага най-пълно в творбите си “Догмат Искупления” и “Опыт Христианского Православного Катихизиса”.

Там той утвърждава относно  православния догмат за Изкуплението, че не чрез телесните страдания, не чрез божествената кръв на Христа Спасителя е достигнато нашето изкупление“, а чрез Неговите душевни мъки в Гетсиманската градина и даже чрез целия Негов живот, Неговата „състрадателна любов“ към грешното човечество. „Трябва да приемем, - формулира своя лъжедогмат „митр.“ Антоний, - че в тази Гетсиманска нощ мисълта и чувството на Богочовека обгръщат всички паднали човеци и оплакват с любовна скръб всеки един по отделно, което, разбира се, е достъпно само за Божественото всеобхватно сърце. В ТОВА СЕ Е СЪСТОЯЛО НАШЕТО ИЗКУПЛЕНИЕ. 45)

АНТОНИЙ КОЩУНСТВЕНО Е ПРИНИЗИЛ ВЕЛИКОТО ЗНАЧЕНИЕ НА ГОЛГОТСКИТЕ СТРАДАНИЯ И КРЪСТНАТА СМЪРТ НА ГОСПОДА СПАСИТЕЛЯ ДО СЪБИТИЕ С „ВТОРОСТЕПЕННО, НЕ СЪЩЕСТВЕНО“ ЗНАЧЕНИЕ 46)

В своите книги „Догмата за Изкуплението“ и „Опит за християнски катехизис“ „МИТР.“ АНТОНИЙ ОТРИЧА ПРАВОСЛАВНИЯ ДОГМАТ ЗА ПЪРВОРОДНИЯ ГРЯХ И ЗА НАКАЗАНИЕТО НА КОЕТО Е ПОДЛОЖЕНО ЧОВЕЧЕСТВОТО ПОРАДИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕТО НА ПРАРОДИТЕЛИТЕ АДАМ И ЕВА. В СВОЯ „КАТЕХИЗИС“ ТОЙ ЗАДАВА ВЪПРОСА „АКО КРЪЩЕНИЕТО Е ОЧИСТИТЕЛНО ТАЙНСТВО, ТО ЗАЩО ТО Е НУЖНО НА МЛАДЕНЦИ, КОИТО ОЩЕ НЕ СА СЪГРЕШИЛИ?“ И ИЗЛАГА СВОИТЕ ЕРЕТИЧЕСКИ МИСЛИ, СПОРЕД КОИТО КРЪЩЕНИЕТО НА БЕБЕТА ОТМИВА ТЕХНИТЕ БЪДЕЩИ ГРЕХОВЕ, ПОНЕЖЕ ОЩЕ НЕСЪГРЕШИЛИ, ТЕ НЕ СЕ ЯВЯВАТ ПОТОМЦИ НА АДАМ, А СЛЕДОВАТЕЛНО И НОСИТЕЛИ НА ПЪРВОРОДНИЯ ГРЯХ, ТЪЙ КАТО ОТ ТОВА ДАЛИ ЩЕ СЪГРЕШАТ ЗАВИСИ И ТЯХНОТО ДУХОВНО СРОДСТВО С АДАМ.

В КАТЕХИЗИСА НА АНТОНИЙ СЕ СЪДЪРЖАТ И ДРУГИ ЕРЕТИЧЕСКИ ЗАБЛУДИ, КОИТО СА ИЗОБЛИЧЕНИЕ ОТ АРХИЕРЕИТЕ НА РПЗЦ ТЕОФАН ПОЛТАВСКИ И СЕРАФИМ СОБОЛЕВ. НО И ТЕ, КАКТО ПИСАХМЕ ВЕЧЕ, СЕ ЯВЯВАТ КОНТРОЛИРАНА ОПОЗИЦИЯ, ВЪТРЕ В ЕРЕТИЧЕСКАТА ЦЪРКВА, КОЯТО Е ПРЕДНАЗНАЧЕНА САМО ДА ИЗПУСКА ПАРАТА НА НЕДОВОЛСТВОТО СРЕД МИРЯНИТЕ И ДА ГИ ДЪРЖИ В ПАГУБНО ДУХОВНО ОБЩЕНИЕ С ЕРЕСТА.

ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА ТОВА Е, ЧЕ ВЪПРЕКИ ПРИЕМАНЕТО НА БОГОХУЛНИЯ ЛЪЖЕПРАВОСЛАВЕН КАТЕХИЗИС НА АНТОНИЙ (ИЗВЪРШЕНО НА ЗАСЕДАНИЕ НА АРХИЕРЕЙСКИЯ СИНОД ОТ 9 АПРИЛ 1925 г.) ЗА ОСНОВНО УЧЕБНО ПОМАГАЛО В ДУХОВНИТЕ УЧЕБНИ ЗАВЕДЕНИЯ ЗАД ГРАНИЦА, СПОМЕНАТИТЕ КРИТИЦИ ОСТАВАТ ЧАСТ ОТ РПЗЦ, А СЕРАФИМ В ПОСЛЕДСТВИЕ ПРЕМИНАВА В КОМУНИСТИЧЕСКИЯ СТАЛИНСКИ МОСКОВСКИ ПАТРИАРХАТ.

ПОДОБНА РОЛЯ НА РЕГУЛИРУЕМ ПРЕДПАЗЕН ИЗПУСКАТЕЛЕН КЛАПАН ЗА ПАРАТА ОТ КИПЯЩОТО НЕДОВОЛСТВО В МАСОНСКИТЕ ВСАТАНЕНИ ИКУМЕНИЧЕСКИ ОБЩЕСТВА ИГРАЯТ И ВСИЧКИ ИЗЧИСЛЕНИ „АЛТЕРНАТИВИ“, КОИТО СЕ НАМИРАТ В РАМКИТЕ НА ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ И СТАРОСТИЛНИТЕ КРИПТОИКУМЕНИЧЕСКИ ЦЪРКВИ И СИНОДИ. В БЪЛГАРИЯ НАПРИМЕР СЪЩЕСТВУВАТ ЦЪРКОВНИ ОБЩНОСТИ, ОФОРМЕНИ В РАЗЛИЧНИ ХРАМОВЕ И МАНАСТИРИ, КОИТО СЛУЖАТ ПО СТАРИЯ СТИЛ С „БЛАГОСЛОВЕНИЕТО“ НА ПАТРИАРХА. НАЙ-ИЗВЕСТЕН СРЕД ТЯХ Е „О.“ БОЖИДАР ГЛАВЕВ, ПРЕДСТАВЕН В СВОЯ САЙТ „БЪДИ ВЕРЕН“, КЪДЕТО ТОЙ ЯРОСТНО КРИТИКУВА НОВОКАЛЕНДАРИЕТО, МОДЕРНИЗМА И ИКУМЕНИЗМА, НО В СЪЩОТО ВРЕМЕ Е ЧАСТ ОТ НОВОКАЛЕНДАРНА ИКУМЕНИЧЕСКА ЦЪРКВА, КОЯТО Е В ЕВХАРИСТИЙНО ОБЩЕНИЕ С ВСИЧКИ ПСЕВДОПРАВОСЛАВНИ „ОФИЦИАЛНИ“ ПОМЕСТНИ ЕРЕТИЧЕСКИ ЦЪРКВИ.

ТОЙ И ВСИЧКИ ПОДОБНИ НА НЕГО „РЕВНИТЕЛИ НА ПРАВОСЛАВИЕТО“, КОИТО СЕ „БОРЯТ“ „В РАМКИТЕ НА ЕРЕСТА“ СРЕЩУ ЕРЕСТА, КОГАТО БЪДАТ ЗАПИТАНИ ДА ДАДАТ ПРИМЕР НА СВЕТИ ОТЕЦ ИЗПОВЕДНИК, КОЙТО Е СТОЯЛ „В РАМКИТЕ“ НА ЕРЕСТА С КОЯТО СЕ Е БОРИЛ, ПРИЗНАВАЛ Е БЛАГОДАТ ПРИ ЕРЕТИЦИТЕ, ПОМЕНАВАЛ ГИ Е НА ЛИТУРГИИ, ПРИЧАСТЯВАЛ СЕ Е С ТЕХНИТЕ ТАЙНСТВА, ТЕ ВДИГАТ РАМЕНЕ И ОСТАВАТ БЕЗМЪЛВНИ, ЗАЩОТО ЗНАЯТ МНОГО ДОБРЕ, ЧЕ КОЙТО ПРИЕМА БЛАГОДАТ, ПРИЧАСТЯВАНЕ И ТАЙНСТВА НА ЕРЕТИЦИ САМ ТОЙ Е ЕРЕТИК!!!

Свети Марк Евгеник, Архиепископ Ефески, тъпче с крака римския папа еретик. Стенопис в манастира Есфигмен на Света Гора-Атон
Свети Марк, Архиепископ Ефески, тъпче с крака римския папа еретик. Стенопис в манастира Есфигмен на Света Гора-Атон

ЕТО НАПРИМЕР КАКВО Е ЗАПИСАНО В ЖИТИЕТО НА ЕДИН ОТ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЗАЩИТНИЦИ НА ПРАВОСЛАВИЕТО – СВЕТИ МАРК ЕФЕСКИ: „Когато латинците уверявали св. Марк, че различието между двете изповедания е съвсем незначително и че той, може веднага щом реши, да подпише съглашението, светецът им отговорил: "Спомнете си как управителят на областта уговарял св. Теодор Студийски ВЕДНЪЖ САМО ДА СЕ ПРИЧАСТИ С ЕРЕТИЦИТЕ и след това да прави всичко, което му е угодно, и как му отговорил светецът: "Знаеш ли на какво прилича твоето предложение? Приеми да ти отрежат главата, пък после ходи където искаш."; защото често най-важното в догматите е онова, което за мнозина е маловажно... Еднакво се анатемосва всеки еретик, бил той епископ или мирянин.“

ПОДОБЕН И МНОГО АКТУАЛЕН ЗА НАШИТЕ ВРЕМЕНА Е ОТГОВОРА НА СВЕТИ МАКСИМ ИЗПОВЕДНИК, КОГАТО ТОЙ ОТКАЗВА ДА СЕ ПРИЧАСТИ С ЕРЕТИЦИТЕ:

„Те заявили, че са пратени от патриарха, а после започнали да разпитват светеца:

- Към коя църква принадлежиш: към Византийската, Римската, Антиохийската, Александрийската или Иерусалимската? Защото всички тези църкви с подчинените им области са единни.

Ако и ти принадлежиш към съборната църква, веднага встъпи в общение с нас, ако не желаеш да понесеш тежко изгнание и да изпиташ това, което не очакваш.

На това праведният мъж разумно отговорил:

Христос Господ е нарекъл съборна тази църква, която държи истинското и СПАСИТЕЛНО ИЗПОВЕДАНИЕ НА ВЯРАТА.

03.02 по еретическия, 21 януари по църковния календар - Св. преподобни Максим Изповедник

Положение на автокефалиите ИДЕНТИЧНО С ДНЕШНОТО, КОГАТО ВСИЧКИ ИЗБРОЕНИ ЦЪРКВИ, КАКТО И ОСТАНАЛИТЕ ПОМЕСТНИ ТЕХНИ СЕСТРИ ОТНОВО СА „ЕДИННИ“ В ЕРЕСТА И СА УЧАСТНИЦИ В НОВАТА ГЛОБАЛНА РЕЛИГИЯ НА ИДВАЩИЯ АНТИХРИСТ, КОЯТО Е НАРЕЧЕНА ИКУМЕНИЗЪМ. В нея участват и иудеи, протестанти, католици, масони, мюсюлмани, будисти, хиндуисти, шамани и мн. др., като те редовно се събират на срещи, осъществяват литургия наречена „лимска“, имат общи молитви, общо служение, еклезиология и цялостно богословие.

ТОЕСТ ТОВА Е НОВА И ТО САТАНИНСКА РЕЛИГИЯ!

ГЛАВНИЯ „БРАТ“ НА НАШИЯ „ПАТРИАРХ“ АГЕНТ Е НАРЕЧЕН ОФИЦИАЛНО „ИКУМЕНИЧЕСКИ КОНСТАНТИНОПОЛСКИ ПАТРИАРХ“ ВАРТОЛОМЕЙ. ДРУГИЯ МУ „БРАТ“ – МОСКОВСКИЯ БИЗНЕСМЕН КИРИЛ Е СЪЩО ОСНОВЕН ЛИДЕР НА ТАЗИ НОВА ВЯРА, ЗАЕДНО С ПАПАТА И АРХИЕПИСКОПА НА КЕНТЪРБЪРИ.

Разликата с времената на свети Максим е, че зад отклоненията от Божествената вяра и морал стои скритата, добре организирана и финансирана СИЛА НА ИУДЕЙСКИЯ СИНЕДРИОНДНЕС НЯМАМЕ ЗАБЛУДЕНИ ВЪВ ВЯРАТА СИ В БОГА ЕРЕТИЦИ И ЕЗИЧНИЦИ, А АБСОЛЮТНО ОСЪЗНАТИ САТАНИСТИ МАСОНИ, КОИТО САМО ФОРМАЛНО СА ЛИДЕРИ В СВОИТЕ РЕЛИГИИ, А ВСЪЩНОСТ СА ЖРЕЦИ НА ДЯВОЛА, КОИТО ЗАЕДНО С ПОЛИТИЦИТЕ, ФИНАНСОВИЯ, ИКОНОМИЧЕСКИЯ И МЕДИЕН "ЕЛИТ" УЧАСТВАТ И В МАСОВИ САТАНИНСКИ РИТУАЛИ НА ЦЕРЕМОНИАЛНА МАГИЯ, КОИТО ВКЛЮЧВАТ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА СПЕЦИАЛНИ СКЪПИ НАРКОТИЦИ, ОРГИИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ХОМОСЕКСУАЛНИ И С ДЕЦА, ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЯ НА МАЛКИ ДЕЦА И БЕБЕТА И ДРУГИ ДЕМОНИЧНИ МЕРЗОСТИ - За подробности вижте ТУК

„КРИТИЦИ“ НА НОВИЯ КАЛЕНДАР И ИКУМЕНИЧЕСКАТА ВСЕЕРЕС СА И БЪЛГАРСКАТА „ПРАВОСЛАВНА“ СТАРОСТИЛНА ЦЪРКВА И ВСИЧКИ СВЪРЗАНИ С ТЯХ ГРЪЦКИ, РУМЪНСКИ, РУСКИ И ДР. „АЛТЕРНАТИВНИ“ СИНОДИ ПО СВЕТА, КОИТО В СЪЩОТО ВРЕМЕ ПРИЗНАВАТ ТАЙНСТВАТА И „БЛАГОДАТТА“ В ЧЛЕНОВЕТЕ НА АНТХРИСТОВАТА РЕЛИГИЯ НА РЕЛИГИОЗНИЯ СИНКРЕТИЗЪМ.

ДРУГИ, „ПО-РЕВНИВИ“ „ИЗОБЛИЧИТЕЛИ“ НА ДЕЛАТА НА САТАНА СА МАТЕЕВИЯ ГРЪЦКИ СИНОД, РПАЦ (Российская православная автономная церковь),  РИПЦ (Русская истинно-православная церковь), много от официално регистрираните „катакомбници“, като „андреевската“ общност и др., КОИТО НА ДУМИ ДОРИ ПРОКЛЕВАТ И НАЛАГАТ АНАТЕМА НА ИКУМЕНИЗМА, НОВОКАЛЕНДАРИЕТО, СЕРГИАНСТВОТО, ОБНОВЛЕНЧЕСТВОТО И МАСОНСТВОТО, ТАКА ПРИВИДНО ИЗПОВЯДВАТ ВЯРАТА, ОТДЕЛЯТ СЕ ДУХОВНО ОТ ЕРЕСТА В КОЯТО СА КРЪСТЕНИ И С КОЯТО СА ОБЩУВАЛИ ДУХОВНО, ДАЖЕ ГО ПИШАТ В СВОИ МЕДИИ, НА ХВЪРЧАЩИ ЛИСТИ И НА ДРУГИ НОСИТЕЛИ, НО НИКЪДЕ И НИКОГА НЕ ИЗДАВАТ ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ ЗА ТОВА! НИКЪДЕ, НИКОГА НЕ ПОСТАВЯТ ПОДПИС НА ЧЛЕНОВЕТЕ НА СИНОДА, ИЛИ НА КОЙТО И ДА Е ОТ КЛИРИЦИТЕ СИ, А СЪЩО И ОФИЦИАЛЕН ПЕЧАТ ПОД ПОДОБНО СПАСИТЕЛНО ЗА ДУШАТА И ЗАПОВЯДАНО ОТ СВЕТОТО ПРЕДАНИЕ НА ЦЪРКВАТА ИЗПОВЕДАНИЕ СРЕЩУ ЕРЕСТА!!!

САМИ СИ ОТГОВОРЕТЕ ЗАЩО!

В САМИТЕ ТЕЗИ „РЕВНИВИ“ СТАРОСТИЛНИ СИНОДИ СЪЩО ИМА СЪЗДАДЕНИ КОНТРОЛИРАНИ „АЛТЕРНАТИВИ“, ВОДЕНИ ОТ „ДУХОВНИЦИ“ „ИЗПОВЕДНИЦИ“, КОИТО ОТНОВО ПРАВИЛНО КРИТИКУВАТ ЗАБЛУДИТЕ, НО И ТЕ САМИТЕ НИКОГА НЕ ПОДПИСВАТ И НЕ ПОДПЕЧАТВАТ ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ СЪС СПОМЕНАТАТА АНАТЕМА НАД МАСОНСТВОТО И ИКУМЕНИЗМА!!!  

ТАКЪВ Е ПРИМЕРА С МАТЕЕВСКИЯ "О." СТЕФАН СТЕФАНОВ ОТ ПЛОВДИВ, С КОЙТО ОТНОВО ГОВОРИХ ПРЕДИ НЯКОЛКО МЕСЕЦА И КОЙТО ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ НА ДУМИ СЕ СЪГЛАСИ С МЕН, ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАДЕ ТАКЪВ ВАЖЕН ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ, С НЕГОВ ПОДПИС И ПЕЧАТ НА ЦЪРКВАТА МУ, И СЪОТВЕТНО ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ ИЗЛЪГА, ОСТАВАЙКИ СИ ОСЪЗНАТО В ЕРЕСТА И ПЪТУВАЙКИ УВЕРЕНО КЪМ ПРЕИЗПОДНЯТА, ЗАЕДНО С ЦЯЛОТО СИ ПАСТВО!

„Ония, които от еретици се присъединяват към православието и към броя на спасяваните, приемаме... след като заявят ПИСМЕНО и прокълнат всяка ерес, която учи не така, както учи светата Божия вселенска и апостолска църква...“

седмо правило на Втория Свят Вселенски Събор

Неспазвайки ЦЕЛЕНАСОЧЕНО това църковно правило, споменатите криптоикуменисти СИ СТОЯТ В ЕРЕСТА, В КОЯТО СА БИЛИ КРЪСТЕНИ И САМО ПРИВИДНО КРИТИКУВАТ, С КОЕТО СА ПЪТНИЦИ КЪМ АДА, КЪДЕТО ВОДЯТ И СВОИТЕ ПАСТВА, И ПРЕД ДВЕРИТЕ НА КОЙТО ЩЕ НАПРАВЯТ СЪЩАТА ОКАМЕНЕЛА И ВЦЕПЕНЕНА В УЖАС ФИЗИОНОМИЯ, КАКТО НА КИПРИАН КУЦУМБАС, НО ЩЕ БЪДЕ КЪСНО ЗА РАЗКАЙВАНЕ И ПОКАЯНИЕ, ЗАЩОТО ТОВА МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ САМО КОГАТО ЖИВЕЕМ ТУК, В ТЯЛОТО СИ НА ЗЕМЯТА, В ТОЗИ КРАТЪК ЗЕМЕН ЖИВОТ, КЪДЕТО ТРЯБВА ДА СЕ ОТДЕЛИМ ОТ ВСЯКО ДЕЛО НА ДЯВОЛА, КОЛКОТО И ПРИЯТНО, "АЛТЕРНАТИВНО", УГОДНО И ГАЛЕЩО СЕТИВАТА ДА НИ ИЗГЛЕЖДА ТО!

ЗАТОВА АЗ САМИЯТ СЕ ОТДЕЛИХ ОТ ВСИЧКИ ПОДОБНИ ИКУМЕНИЧЕСКИ МРЕЖИ, КОИТО СА СЪЗДАДЕНИ И ПОДДЪРЖАНИ ОТ ИУДОМАСОНСТВОТО ЗА ДА УЛОВЯТ АКО МОЖЕ И ВСЯКА ДУША, НАПИСАХ ТАКОВА ИЗПОВЕДАНИЕ В ТОЗИ САЙТ: ВИЖ КРАЯ НА СТАТИЯТА КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

НАПИСАХ ГО СЪЩО СОБСТВЕНОРЪЧНО И ГО ПОДПИСАХ ПРЕД ИКОНАТА НА СВЕТАТА ТРОИЦА!

ТОВА ПРЕДЛАГАМ И НА ВСЕКИ, КОЙТО ИСКА ДА ИЗЛЕЗЕ ОТ ПАГУБНОТО ДУХОВНО ВЛИЯНИЕ НА ВСЯКАКВА САТАНИНСКА МРЕЖА В ТОЗИ СВЯТ: ВИЖ ОЩЕ КАК ДА СИ СПАСЯВАМЕ ДУШИТЕ В ТЕЗИ БЕЗБОЖНИ КРАЙНИ ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА

НО ДА СЕ ВЪРНЕМ КЪМ РПЗЦ.

ЗАЩО Е ТАКА?

ЗАЩО СА ВСИЧКИ ТЕЗИ ЕРЕТИЧЕСКИ УЧЕНИЯ, ПРИЕТИ ОТ РЪКОВОДСТВОТО НА РУСКАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА, ЗАЩО СА ВЪЗПРИЕТИ ДУХОВНИ „УЗАКОНЯВАНИЯ“, НЕПРЕКЪСНАТИ МОЛИТВЕНИ ОБЩЕНИЯ, ПРИЗНАВАНЕ НА ТАЙНСТВАТА И БЛАГОДАТ У ЕРЕТИЦИ, УЧАСТИЕ В ИКУМЕНИЧЕСКИ ФОРУМИ И ОРГАНИЗАЦИИ И МНОГО ДРУГИ БЕЗЗАКОНИЯ?

ОТГОВОРА СЕ СЪДЪРЖА В НЯКОИ ИЗОБЛИЧИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ.

Духовния син на Теофан (Полтавски) -  схимонах Епифаний (Чернов), открива в архива на архиерея открито писмо с ИЗБРОЯВАНЕ НА НЕЗАКОННИТЕ ДЕЙСТВИЯ НА „МИТР.“ АНТОНИЙ (ХРАПОВИЦКИ). За много от тях вече споменахме. НО НАЙ-ИНТЕРЕСНО, И КАКТО ВЕЧЕ ПИСАХМЕ – ИЗОБЛИЧИТЕЛНО, Е ПОСЛЕДНОТО СПОМЕНАТО:

НА ЕДИН ОТ СЪБОРИТЕ ТОЙ (АНТОНИЙ ХРАПОВИЦКИ) ДОКАЗВАЛ ПЪЛНАТА ДОПУСТИМОСТ ЗА ХРИСТИЯНИНА И ЗА ЙЕРАРХА ДА БЪДАТ ЧЛЕНОВЕ НА МАСОНСКА ЛОЖА ДО 18-ТА СТЕПЕН НА МАСОНСТВОТО!

1932.11.16/29
Архиепископ Феофан.
47)

СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ...

 

19) Письмо из Нью-Йорка от 3.8.1991 г. частному лицу в Москву. // Амвросий (Сиверс), монах. Русская Зарубежная Церковь: живой труп, с .33; Письмо духовенства Бостонского Благочиния митр. Виталию от 8(21).11.1986 г. // “Воздвижение”. 1995. № 10.

20) Письмо из Гамбурга от 16.8.1992 г. частному лицу в Москву. // Амвросий (Сиверс), монах. Указ. соч., с. 33.

21) “Der Bote der Deutschen Diozese”. 1986. № 6.

22) “Вестник Германской епархии РПЦЗ”. 1997. № 6, с. 13.

23) Вопреки распространяемым сведениям, Сербская Патриархия до сих пор состоит членом ВСЦ, т. к. свое решение о выходе из экуменизма она поставила в зависимость от решения будущего “Всеправославного Совещания”, которое, как известно, весной 1998 г. постановило продолжать участие в сем еретическом сборище. – См.: “Церковные новости”. 1998. № 5, с. 6-7.


24) Такие сослужения имели место еще с 1960-х гг. с константинопольскими новостильниками-экуменистами. – См.: “ЖМП”. 1965. № 4, с. 25.

25) См.: “Воздвижение”. 1995. № 10, с. 5.

26) См.: “Церковные новости”. 1996. № 2.

27) См.: “Воздвижение”. 1995. № 10, с. 5.

28) Там же, с. 6.

29) См.: “Православная Русь”. 1992. №?

30) Обращение ВЦУ заграницей к главам инославных церквей (кроме Папы Римского) от 2(15).6.1922 г. // Никон (Рклицкий), архиеп. Указ. соч. Т. VI, с. 107.

З1) Сборник избранных сочинений митр. Анастасия. Джорд. 1948, с. 220-221.

32) Определение от 19(31).12.1931 г. // “Скорбное Послание” митр. Филарета 1969 г., с. 6.

33) См.: “Православная Русь”. 1997. № 18, с. 14.

34) Субсидии эти формировались, в основном, из отчислений американских протестантов, но также и МП и всех прочих Поместных Церквей, участников
ВСЦ, а РПЦЗ их принимала, как Церковь, окормлявшая беженцев после войны. – Поспеловский Д. Из истории русского церковного зарубежья. // “Церковь и время”. 1991. № 2, с. 67.

35) “Образование этого Комитета, – сообщил журнал Вселенского Патриархата “Епискепсис” (июль 1994 г.), – соответствует плану, сделанному Всеправославным Комитетом (Шамбези 1993 г.) в целях организации Православного разсеяния (диаспоры) и является ответом на высказанное Римо-католиками и Евангельскими Церквями желание более тесного сотрудничества их с Православной Церковью”. – “Церковные новости”. 1996. № 2.

36) Определение Арх. Собора РПЦЗ от 28.6(11.7).1994 г. // “Православная Русь”. 1994. № 17.

37) Цит. по: Киприан (Куцумбас), митр. Экклезиологические тезисы, или Изложение учения о Церкви для православных, противостоящих ереси экуменизма. Фили. Аттика. Греция.1993, главы 3,4.

З8) Там же, гл. 1.

39) Цит. по: Серафим (Алексиев), архим.; Сергий (Язаджиев), архим. Почему православному христианину нельзя быть экуменистом? СПб. 1994, с. 19.
40) Иеремия II, Патр. Константинопольский. Ответы лютеранам. М. 1866. с. 12.
41) Пространный Христианский Катихизис. М. 1895, с. 72.

42) Житие на Матей Карпатакис
43) Григорий (Граббе), еп. Церковь и ее учение в жизни. Т. 4, с. 225.

44) “Вестник ИПЦ”. 1995. № 2.

45) Антоний (Храповицкий), митр. Догмат Искупления. Сремски Карловцы 1926. с. 31. В “Опыте Христианского Катихизиса” эта мысль звучит так:

“Вопр: Почему эти душевные муки Христа о человеческой греховности явились нашим искуплением? 0тв: Потому что сострадательная любовь таинственно объединила Его дух с нашими душами и мы почерпаем для них от Духа Христова как бы источник святости и тем побеждаем грех”. – Цит. по изд. Австрал.-Новозел. еп. РПЦЗ. 1989, с. 45.

46) Догмат Искупления, с. 44.

47) Цит. по: Епифаний (Чернов), схимонах. Догматическое учение об Искуплении, чуждое Святым Отцам Церкви. Машинопись, с. 5-6.

   ВИЖТЕ ОЩЕ

ЛЪЖОВНОТО КРЪЩЕНИЕ В БЪЛГАРСКАТА „ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА“

Против ереста на новостилието

Отстъплението от вярата наречено "нов стил"

Какво Бог ни е завещал относно Преданието

Хронология на отстъплението от Бога

БЕЗЗАКОНИЕТО ПРЕД БОГА НА СЪВРЕМЕННИТЕ СВЕТОВНИ ДЪРЖАВИ И ОБЩЕСТВА

ОТНОСНО СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА

ОТНОСНО ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО

ОТНОСНО КОРЕНА НА ЗЛОТО, НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“ И БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА

Ислямската духовна същност на българската „православна“ „църква“

За Петровият пост и въпросите, които поражда

''СВЯТ'' ЛИ Е РУСКИЯТ ЦАР НИКОЛАЙ II

ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО

История на борбата с Бога

Иудеите против християнството

Изобличение на иудеите от светците и духовниците на Църквата

ТЕАТЪРЪТ НА АНТИХРИСТА

OТНОСНО СТРОЯЩИЯ СЕ В МОМЕНТА ТРЕТИ ЙЕРУСАЛИМСКИ ХРАМ И ДОШЛИЯ АНТИХРИСТ

Ритуалните убийства на управляващите

САТАНИНСКИЯ СВЕТОВЕН ЕЛИТ

Относно магиите, дявола и демоните

ЗАПОЧВА НОВОТО МАСОВО ИУДЕЙСКО ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕ

Кой всъщност воюва от двете страни на фронта в Украйна

Есхатология в края на човешката история

ЧУЖДАТА ВЛАСТ В БЪЛГАРИЯ

ПРОГРАМА ЗА ИЗТРЕБВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД

ИСТИНАТА ЗА НАШИЯ НАРОД

Християнството на българите и техните владетели

ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ

Вечното Царство

Лично мнение

ИДЕЯТА "ПРАВОСЛАВНИ БУДИТЕЛИ"

Православна ли е демокрацията

Защо гласуването е грях пред Бога

Народе, народе...

Относно бесовската ''мъдрост'' на този свят

НАУЧНО ОТРЕЧЕНИЯ АТЕИЗЪМ

Заразна психическа болест

Защо се премахва вероучението

Катехизиси - обяснения на вярата от светиите

Пътешествие към древната Христова вяра

Християнските имена

Списък на подвижните и неподвижни празници в православната Църква, указания за пости и задушници

Относно старостилния икуменизъм

Свещената борба против антихристовата религия на икуменизма и изчадието му-новостилието

КОЙ СТОИ ЗАД ОТСТЪПЛЕНИЕТО

ДИСЕКЦИЯ НА ЧОВЕКООМРАЗАТА

КОЙ ПРЕДИЗВИКВА КРИЗАТА И КАК ЩЕ ЗАВЪРШИ ЗАПОЧНАЛОТО

Как да се отнасяме с еретиците, атеистите, иноверците, езичниците, астролозите, масоните, икуменистите и други нечестиви

КРАЯТ НА ЕРЕТИЦИТЕ, НОВОСТИЛЦИТЕ И СТЪЛБОВЕТЕ НА ''ПРАВОСЛАВНИЯ'' ИКУМЕНИЗЪМ

Против лъжовния страх от „осъждане”

Относно отцеругателството и националното предателство

ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО

Против юдомасонството

СЪЩНОСТТА И ЦЕЛТА НА ЮДОМАСОНСКАТА ОКУЛТНА САТАНИНСКА РЕЛИГИЯ

Изповедание на вярата

КАК ДА СИ СПАСЯВАМЕ ДУШИТЕ В ТЕЗИ БЕЗБОЖНИ КРАЙНИ ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА

ПРОТИВ СИНЕДРИОНА

ЗА ЗАПАЗЕНАТА ДНЕС ЦЪРКВА ХРИСТОВА

КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

 ↑