Рождественски пост
Св. прпрок Авдий. Св. преподобни Варлаам и Иоасаф, индийски принц, и неговия баща, цар Авенир. Св. мъченик Варлаам. Св. мъченик Аза и на 150 воини с него. Св. мъченик Илиодор Прочети повече
Търсене в сайта: | Търсене на дата в календара: |
"Тогава разбирайте кръщението в името на Христос по този начин: кръщение в смъртта на Христос. Защото, както Той умря и възкръсна на третия ден, така и ние сме образно ПОГРЕБАНИ ВЪВ ВОДА, после ИЗЛИЗАМЕ ОТ НЕЯ нетленни в душите си и получаваме гаранция за нетленност в телата си."
Свети Теофилакт Български, Архиепископ Охридски – „Тълкувание на Евангелието от Лука, глава 24“
Отново е разяснено ясно от свети отец, че ХРИСТИЯНСКОТО КРЪЩЕНИЕ СЕ СЪСТОИ ВЪВ ВЛИЗАНЕ И ПОТАПЯНЕ – „ПОГРЕБВАНЕ“ ВЪВ ВОДАТА, КАКТО ТОВА СИМВОЛИЗИРА ПОГРЕБВАНЕТО НА ХРИСТОС – ВЛИЗАНЕТО МУ В ГРОБА.
И както Той е възкръснал от там вече с променено тяло: „трябва да се мисли за тялото на Господа след възкресението именно като духовно, фино, чуждо на всякаква грубост, без нужда от храна или нещо друго“ (Свети Теофилакт Български, Архиепископ Охридски – „Тълкувание на Евангелието от Лука, глава 24“),
така и ние, ако имаме истинско кръщение с ПОТАПЯНЕ във вода, ще „ИЗЛЕЗЕМ ОТ НЕЯ нетленни в душите си и получаваме гаранция за нетленност в телата си“.
КОЙТО ГО ОПРЪСКВАТ ИЛИ ПОЛИВАТ СЪВСЕМ СПОКОЙНО В ЦЪРКВАТА (БЕЗ ДА Е В СМЪРТНА ОПАСНОСТ, НЯКЪДЕ НА ДРУГО МЯСТО, УМИРАЙКИ НЕКРЪСТЕН), ТОЙ НЕ НАСЛЕДЯВА НЕТЛЕНИЕТО НА ТЯЛОТО, СПАСЕНИЕТО НА ДУШАТА И БЪДЕЩИЯ ВЕЧЕН БЛАЖЕН ЖИВОТ В НЕБЕСНОТО ЦАРСТВО, А ОСТАВА В СМЪРТНО, БОЛЕЗНЕНО ТЯЛО, КОЕТО СЛЕД СМЪРТТА СЕ ПОКРИВА С ГНОЙ, ВМИРИСВА СЕ, РАЗЛАГА СЕ И БИВА ИЗЯДЕНО ОТ ЧЕРВЕИ, А ДУШАТА, КОЯТО СЕ Е ОТДЕЛИЛА ОТ НЕГО, БИВА ПОЕТА ОТ БЕСОВЕТЕ НА МАСОНСКАТА ИКУМЕНИЧЕСКА ЕРЕС, КОЯТО Е ПРОМЕНИЛА КРЪЩЕНИЕТО, И БИВА ЗАВЛАЧЕНА И ИЗХВЪРЛЕНА ВЪВ ВЕЧНИЯ ОГЪН НА ПРЕИЗПОДНЯТА.
Вижте цялата статия: