Този сайт използва "бисквитки" единствено за да се създаде сесия за ползването му!
С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на "бисквитки"!   Разбрах
Православни
будители
„Не в силата е Бог, а в правдата!“ (свети Александър Невски); „ору́жием обы́дет тя и́стина Его́“ (Пс.90:4) „и́стиною Твое́ю потреби́ их“ (Пс.53:7). Основната цел на „Будители“ е да помогне за пробуждане на заспалия Български Православен Дух, съхранил българите през робството и подтиснат от лъжеправославното етнофилетическо духовенство, революционерите масони, фашистите, комунистите, либералите, глобалистите и всякакви други партии, разделили народа и слугуващи на юдеите. Един Бог, Една Вяра, един православен цар, единен народ, единна България! Православие, самодържавие, народност! Съ нами Богъ!   Верую
Март ∇ 2023 ∇
  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н
  • 27
  • 28
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 1
  • 2
Днес 21 март е 08 март 2023 по църковния календар
Голготски кръст

Великия (Великденски) пост  

Св. свещеномъченик Теодорит, презвитер Антиохийски. Св. преподобни Теофилакт Изповедник, епископ Никомидийски. Св. апостол Ерм от 70-те, еп. Филипополски. Ик. на Пресв. Богородица „Курско-Коренна”– Знамение Прочети повече


1795г. е роден Петър Берон

1954г. умира Ген. Иван Бакърджиев Прочети повече

Разпечатване на календара
Търсене в сайта: Търсене на дата в календара:
печат 01.02.2022 г. / 22:30:20 
Вяра
СВЕТИ МАРК ЕФЕСКИ - ПОБЕДИТЕЛЯ НА ПАПИТЕ САТАНИСТИ
Свети Марк Евгеник, Архиепископ Ефески, тъпче с крака римския папа еретик. Стенопис в манастира Есфигмен на Света Гора-Атон
Свети Марк, Архиепископ Ефески, тъпче с крака римския папа еретик. Стенопис в манастира Есфигмен на Света Гора-Атон

Св. Марк Ефески е велик светител Божи и един от най-големите отци и учители на църквата, наречен от своите съвременици Нови Василий, Нови Богослов и Стълб на Православието. Той е единственият епископ, който не е подписал унията с папа Евгений IV на общия източно-западен събор във Ферара и Флоренция през 1438-1439 г. и така чрез него Бог е спасил нашата свята, апостолска, православна вяра. Благодарение на него православната ни църква е избегнала робството под еретиците латинци.

Когато латинците уверявали св. Марк, че различието между двете изповедания е съвсем незначително и че той, може веднага щом реши, да подпише съглашението, светецът им отговорил:"Спомнете си как управителят на областта уговарял св. Теодор Студийски веднъж само да се причасти заедно с еретиците и след това да прави всичко, което му е угодно, и как му отговорил светецът: "Знаеш ли на какво прилича твоето предложение? Приеми да ти отрежат главата, пък после ходи където искаш."; защото често най-важното в догматите е онова, което за мнозина е маловажно.....Аз мисля, че онзи, който доведе това разделение и разкъса изтъкания свише хитон на Господното Тяло (църквата), ще бъде хвърлен на вечно осъждане също като онези, които Христа разпнаха и като всички от века безбожници и еретици.

Еднакво се анатемосва всеки еретик, бил той епископ или мирянин.

Еретиците на своя глава и погрешно тълкуват словата на светите богослови и отци.

Много еретици е имало, но никой не е дръзнал да изменя на Светия Символ, а само вие."

В историята на Флорентинския събор, съставена от члена на византийската делегация Силвестър Сиропул, се разказва, че когато кардиналите поднесли на Евгений IV акта за унията, подписан от гръцките представители, папата попитал дали е подписал Марк Ефески и след като не видял подписа му, рекъл: "И така, ние нищо не направихме".

Светителю Отче Марк, моли Бога за нас!

Предсмъртно слово на свeти Марк Ефески:

Свети Марк Евгеник, Архиепископ ЕфескиИ тъй, братя, бягайте от тях и от общение с тях!“

„Бих желал да изразя моята позиция по-подробно - особено сега, когато кончината ми приближава, за да има съгласие в моето отношение от началото до края, а и за да не помисли някой, че съм говорил едно, а друго съм скривал в мислите си, за което би било справедливо да бъда посрамен в часа на моята кончина.

За ПАТРИАРХА ще кажа и през ум да не му минава, че може да ми окаже чест при погребението на това мое смирено тяло или да изпрати на моята гробница някой от своите архиереи, или някои от своя клир, или въобще някой от намиращите се в общение с него, за да вземат участие в молитвите или за да се присъединят към свещенослужителите от нашата област, които са повикани за това, мислейки, че аз някога тайно съм допускал общение с тях.

И за да не даде моята безгласност повод на непознаващите добре и в пълнота моите възгледи да заподозрат някакво съглашателство, аз говоря и свидетелствам пред многото тук намиращи се достойни мъже, че аз съвършено и по никой начин НЕ желая и НЕ приемам ОБЩЕНИЕ с ТЯХ, или с намиращите се в общение с тях НИТО в този живот, НИТО след смъртта, както (не приемам) нито сключената Уния, нито ЛАТИНСКИТЕ догмати, които той сам е приел, както и неговите ЕДИНОМИШЛЕНИЦИ, и за да ги прокара е ЗАЕЛ това председателско място, с цел НИЗВЕРЖЕНИЕ на правите догмати на Църквата. Аз съм съвършено уверен, че колкото по-далече стоя от него и подобните нему, толкова по-близко съм до Бога и всички светии; и колкото повече се отделям от тях, толкова повече съм в единение с Истината и със светите отци - богословите на Църквата, а също така съм убеден, че сношаващите се с тях стоят далеко от Истината и блажените Учители на Църквата.

И затова казвам: както в течение на целия си живот съм бил в РАЗДЕЛЕНИЕ с тях, така и по времето на моето отшествие, та и след смъртта си аз се ОТВРАЩАВАМ от взаимоотношения и единение и КЛЕТВЕНО заповядвам, никой от тях да НЕ се приближава НИТО до моето погребение, НИТО до гроба ми, а също и до никой от нашата област, с цел опит да се присъедини и съслужи в нашите богослужения, защото това би означавало да се смесва това, което не може да се смеси, но тям подобава да не са в единение с нас дотогава, докато Бог не дарува изправление и мир на Своята Църква.“

свeти Марк Ефески

 

imageПо време на Фераро-Флорентинския Събор православните иерарси, като се запознали с учението на Римската църква, под натиск от страна на католиците, дошли до извода, че то е основано на Свещеното Предание и Свещеното Писание. Всички с изключение на митрополит Марк признали нововъведенията на Римската църква за законни, но с уговорката, че Източните църкви няма да ги въвеждат. На 6 юли 1439 г. гръцката делегация заедно с императора, подписала резолюцията на събора – булата «Laetentur coeli».

Марк единствен от гръцките иерарси не признал унията.

Когато латинците уверявали св. Марк, че различието между двете изповедания е съвсем незначително и че той, може веднага щом реши, да подпише съглашението, светецът им отговорил:

"Спомнете си как управителят на областта уговарял св. Теодор Студийски веднъж само да се причасти заедно с еретиците и след това да прави всичко, което му е угодно, и как му отговорил светецът: "Знаеш ли на какво прилича твоето предложение? Приеми да ти отрежат главата, пък после ходи където искаш."; защото често най-важното в догматите е онова, което за мнозина е маловажно...

...Аз мисля, че онзи, който доведе това разделение и разкъса изтъкания свише хитон на Господното Тяло (църквата), ще бъде хвърлен на вечно осъждане също като онези, които Христа разпнаха и като всички от века безбожници и еретици.

Еднакво се анатемосва всеки еретик, бил той епископ или мирянин.“

В своето „Окръжно Послание против гръколатиняните и постановленията на Флорентинския Събор” той писал: „И така, братя, БЯГАЙТЕ от тях и от общение с тях, защото те са лъжеапостоли, лукави работници, които се преобразяват в Христови апостоли, (2 Кор. 11:13).

На 1 февруари 1440 г. гръцката делегация се върнала в Константинопол. По думите на историка Дука посрещането им било безрадостно и на въпроса „победихме ли?” те отвърнали: „Продадохме нашата вяра, изменихме благочестието на нечестие; изменяйки Светите Дарове станахме „опресночници”.

Около свети Марк се сплотила многочислената партия на непризналите унията, а много от подписалите булата епископи, оттеглили подписите си. Отрицателното мнение на св. Марк за унията било поддържано от манастирите, имащи голямо духовно влияние върху православното население.

Унията се оказала неудачна и на практика не просъществувала дълго. Само след няколко години много от присъствалите на униатския събор епископи и митрополити, открито отхвърлили съгласието си със събора и твърдели, че решенията на него са били изтръгнати посредством подкупи и заплахи от страна на латинското духовенство. Така унията била отхвърлена от повечето Източни Църкви.

Ето още наставления на свети Марк за предпазване от пагубно общение с еретиците:

„«Ибо бывающий в общении с отлученными от общения», говорится, «и сам да будет отлучен»16. И божественный Златоуст, толкуя слова (Апостола): «Аще кто вам благовестит паче, еже приясте, анафема да будет»17 – говорит так: «Он не сказал: если бы они возвестили вам нечто противное или совершенно извратили бы, но если и нечто малое благовестили бы помимо того, что вы приняли, или, быть может, что-нибудь изменили, – анафема да будет». И там же он говорит: «Необходима – умеренность, дабы не оказалось преступить закон»18. И Василий Великий в «Подвижнических Наставлениях» так говорит: «Отвергать нечто из написанного или вводить нечто из ненаписанного – явное отпадение от веры и знак дерзости; ибо Господь наш Иисус Христос говорит: «Овцы Моя гласа Моего слушают»; а перед этим Он говорит: «По чуждем же не идут, яко бежать от чуждого гласа»19. И в «Послании к монашествующим» он так говорит: «Если некоторые претендуют, что исповедывают здравую веру, имеют же, тем не менее, общение с инакомыслящими, если и после увещания не перестанут так поступать, то надлежит иметь и их самих не только отлученными, но даже и братией не называть». И прежде него, Игнатий Богоносец в послании к божественному Поликарпу Смирнскому так говорит: «Всякий говорящий паче, еже установлено, хотя бы и был достойным по вере, хотя бы и постился, хотя бы и девство соблюдал, хотя бы и знамения творил, хотя бы и пророчествовал, пусть будет для тебя как волк в овечьей шкуре, действующий на погибель овец». Да и какая нужда много говорить?! – Все Учители Церкви, все Соборы и все Божественныя Писания увещевают нас бежать от инакомыслящих и отступить от общения с ними.“

Святейшого митрополита Ефесского, кир Марка Евгеника, исповедание правой веры, изложенное на соборе, бывшем с латинянами во Флоренции.

"...тем епископам и тем клирикам – быть несвященными и чуждыми данной им благодати, а мирянам – подлежать анафеме, т.е. отлучению от Бога."

Святитель Марк Эфесский  Изложение о том, каким образом он принял архиерейское достоинство, и разъяснение о соборе, бывшем во Флоренции

"... те, которые были почтены и возвеличены Церковью паче достоинства, обесчестили ее и сделали беспомощной, смешав ее с теми, которые с давних пор отсекли себя и истлели и подлежат бесчисленным анафемам, и общением с ними опорочили непорочную Невесту Христову."

святитель Марк Эфесский  Послание к иеромонаху Феофану на Имврийском острове

"Бегите же от них и от всякого с ними общения, о братия! Таковые люди суть лже-апостолы, хитрые делатели.. И также: «Хотя бы и мы, или Ангел с неба стал благовествовать вам не то, что мы вам благовествовали, да будет анафема» (Гал. 1, 8). Итак, блюдитесь прозорливо, чтобы кто либо, даже если б это был Ангел с неба, не обольстил вас... Если б и любимый ученик пришел к вам, благовествуя иное, то не принимайте его в свой дом и не приветствуйте его, ибо тот, кто будет приветствовать такового, приобщится его злым действиям... 7. Итак, братие, бегите от них и от общения с ними; ибо они – «лживи апостоли, делатели нечестивии, преобразующеся во Апостолы Христовы. И не дивно: сам бо сатана преобразуется во Ангела Света: не велие убо, аще и служителие его преобразуются яко служители правды, имже кончина будет по делом их»23. И еще в ином месте о них этот же Апостол говорит: «Таковии бо Господеви нашему Иисусу не работают, но своему чреву: иже благими словесы и блогословением прельщают сердца незлобивых. Твердое убо основание стоит, имущее печать сию»24. И в другом месте: «Блюдитеся от псов, блюдитеся от злых делателей, блюдитеся от сечения»25. И затем, в ином месте: «И аще мы, или Ангел с небесе блоговестит вам паче, еже блоговестихом вам, анафема да будет»26. Видите ли сказанное пророчески, что – «если и Ангел с небес» – дабы кто не приводил в свое оправдание особо высокое положение. И возлюбленный Ученик говорит так: «Аще кто приходит к вам и сего учения не приносит, не приемлите его в дом и радоватися ему не глаголите: глаголяй бо ему радоватися сообщается делом его злым»27. Итак, поскольку это – то, что было заповедано вам Святыми Апостолами, – стойте, крепко держитесь преданий, которые приняли, как писанных, так и устных, дабы не лишиться вам своей крепости, если станете отведенными заблуждением беззаконных. Бог же – все могущий, да сотворит и их познать свое заблуждение, и нас, освободив от них, как от злых плевелов, да соберет в Свои житницы, как чистую и годную пшеницу, во Христе Иисусe Господе нашем, Которому подобает всякая слава, честь и поклонение со Безначалышм Его Отцем и Всесвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь»."

Окружное Послание против греколатинян и постановлений Флорентийского Собора - Марк, епископ Митрополии Ефесской

"Это – хвала наша, Вера наша, доброе наследие Отцев наших. С нею мы надеемся Богу предстать и восприять отпущение согрешений; а без нее не знаю, какая праведность освободит нас от вечного мучения. Покушающийся же, чтобы мы отбросили ее и ввели иную, более новую веру, хотя бы он был и Ангел с небес (Гал.1,8), да будет анафема, и да исчезнет всякая память о нем перед Богом и пред людьми. Пусть никто не властвует в вере нашей – ни царь, ни архиерей, ни лже Собор, ни иной кто, но только – единый Бог, Который и Сам и чрез Своих Учеников передал нам ее. "Молю вы, – говорит божественный Апостол, – блюдитеся от творящих распри и раздоры, кроме учения, емуже вы научистеся, и уклонитеся от них. Таковии бо Господеви нашему Иисусу Христу не работают, но своему чреву: иже благими словесы и блогословением прельщают сердца незлобивых» (Рим.16, 17–18). «Твердое убо основание Божие стоит, имущее печать сию» (2Тим.2, 19)."

Святитель Марк Эфесский  Послание к настоятелю Ватопедского монастыря***

***

Какво е положението днес И ОТ КОГО ТРЯБВА ДА БЯГА ВСЕКИ ПРАВОСЛАВЕН ЧОВЕК:

ПРЕМАХВАНЕТО НА АНАТЕМИТЕ направи възможно общуването между Рим и БПЦ. Започваме равноправен диалог с Ватикана“, казва тогава митрополит Неофит (в-к Стандарт 25.05.2002). Сега той вече е БЪЛГАРСКИ ПАТРИАРХ.

ТАЗИ ПОЗИЦИЯ, КАКТО И САМИЯ АКТ НА „ПРЕМАХВАНЕ НА АНАТЕМИТЕ“ СА АНТИПРАВОСЛАВНИ!  В Православната Църква НЕ СЪЩЕСТВУВА авторитет, който да може да снеме анатемите, наложени от светите отци! ИЗЛИЗАНЕТО ОТ ТОВА ПРОКЛЯТИЕ, НАЛОЖЕНО ОТ СВЕТИЯ ДУХ НАД ЕРЕТИЦИТЕ, ЧРЕЗ БОГОВДЪХНОВЕНИТЕ ОТЦИ НА ЦЪРКВАТА, СТАВА ЕДИНСТВЕНО ЧРЕЗ ПОКАЯНИЕ, ОТРИЧАНЕ ОТ ЕРЕТИЧЕСКИТЕ ЗАБЛУДИ , ИЗПОВЯДВАНЕ НА ПРАВОСЛАВНИЯ СИМВОЛ НА ВЯРАТА И ВРЪЩАНЕ В ПРАВОСЛАВНАТА ЦЪРКВА.

КОЙТО „СВАЛЯ“ АНАТЕМИ НАД НЕПОКАЯЛИ СЕ ЕРЕТИЦИ, КОИТО СТОЯТ В СВОИТЕ БОГОХУЛНИ ПОЗИЦИИ, И СЕ МОЛИ С ТЯХ, ВСЪЩНОСТ СТАВА УЧАСТНИК В ТЯХНАТА ЕРЕС!

Общата еретическа вяра на нашите новостилни икуменисти и на тяхната църква сестра, СЕ РАЗКРИВАТ  ЯСНО И ОТ ЕДИННИЯ ПАПСКИ КАЛЕНДАР НА СЛУЖЕНИЕ, А СЪЩО И ОТ ОБЩИЯ ВЪНШЕН ОБРЯД НА КРЪЩЕНИЕ – ЧРЕЗ ЧАСТИЧНО, НЕПЪЛНО ПОТАПЯНЕ, ПОЛИВАНЕ ИЛИ ОПРЪСКВАНЕ, КОЕТО ПРЕДСТАВЛЯВА ГАВРА С НАЙ-ВАЖНОТО ЗА ВСЕКИ ХРИСТИЯНИН ТАЙНСТВО. И двете изменения на Преданието на Църквата, както и множество други „нововъведения“ приети от папите еретици, ПРЕДСТАВЛЯВАТ ВСЪЩНОСТ ПРЕДНАМЕРЕНО ВЪЗРАЖДАНЕ НА ДРЕВНИ ЕРЕСИ, ОСЪДЕНИ И ПОСТАВЕНИ ПОД АНАТЕМА ОТ СВЕТИТЕ ОТЦИ НА ЦЪРКВАТА И ВСЕЛЕНСКИТЕ СЪБОРИ! ТАКА И ПАПИТЕ И ТЕХНИТЕ БРАТЯ НОВОСТИЛНИ ЕРЕСИАРСИ ЦЕЛЕНАСОЧЕНО ПОСТАВЯТ ЦЪРКВИТЕ СИ ПОД ПРОКЛЯТИЕ И ВОДЯТ ДУШИТЕ НА КЛИРА И МИРЯНИТЕ В АДА!

Ето други документирани публични изяви и изявления на „патриарха“ агент, В КОИТО ТОЙ ПОТВЪРЖДАВА УНИАТСКИТЕ ПОЗИЦИИ НА Б“ПЦ“:

image „„Не бива да допускаме влошаване на отношенията между християни (?!), а да се насърчаваме взаимно в отстояването на евангелските ценности и в усилията си да поддържаме вярата у хората",  каза Негово Светейшество  по време на срещата си с Н. В. Пр. монсеньор Анселмо Гуидо Пекорари... В хода на разговора патриарх Неофит и папският нунций констатираха със загриженост отдалечаването от християнската вяра (сякаш тя е обща с еретиците паписти – б.р.).“ (в-к Стандарт 25.05.2017)

ЕТО КАК БЪЛГАРСКИЯ ПАТРИАРХ СЕ ПОКЛАНЯ И ЦЕЛУВА ЕРЕТИЧЕСКА КНИГА, ПОДАРЕНА МУ ОТ ЕРЕСИАРХА АНТИХРИСТ:

image

Припомняме отново догмата който е нарушен в случая: „Не бива да се празнува заедно с езичници И ДА СЕ ПРИЕМА ОТ ТЯХ ОНОВА, КОЕТО Е БЕЗБОЖНИЧЕСКО” (Лаод. 39).

Ето и други догмати, които ЦЕЛЕНАСОЧЕНО БЯХА НАРУШЕНИ ОТ НАШИТЕ ЕРЕТИЦИ:

„Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, нека се отлъчи; А АКО ИМ ПОЗВОЛИ ДА ВЪРШАТ НЕЩО КАТО СВЕЩЕНОСЛУЖИТЕЛИ В ЦЪРКВАТА, ДА БЪДЕ НИЗВЕРГНАТ” (Апост. 45).

Вижте какво правят духовници от новостилието и ересиарха папа (също както през 2002 г.):

- Съвместно четене на богослужебни текстове, в присъствието на неотменния водещ юдомасон „цар“:

image

 

 

 

 

 

 

 

 

- Ересиарха е въведен в храма от български духовници:

image

 

 

 

 

 

- Следват съвместни прекръствания и молитви:

image image

image image

 

 

 

 

 

 

 

 

- Папата се усамотява и на самостоятелна молитва. 

 

image image 

 

 

 

 

При интервю за радио Ватикана, представителя на БПЦ и преводач на папа Франциск при посещението му в България на 05.05.2019 г. доцент д-р дякон Иван Иванов каза:

„Трябва да кажем, че наистина с ВЪЗКРЕСНИЯ ПОЗДРАВ, с който се поздравиха Негово Светейшество българският патриарх Неофит и Негово Светейшество папа Франциск „Христос Воскресе“, започна срещата и... се отдели внимание на съвременното състояние на християните... С ПОСЛАНИЕТО КОЕТО БЕШЕ ОТПРАВЕНО ЗА ЕДИНСТВО ВЪВ ВЯРАТА, ЗА ЕДИНСТВО В ИМЕТО НА КРЪВТА НА ОНЕЗИ, КОИТО СА СЕ ЖЕРТВАЛИ ЗА ИИСУС ХРИСТОС И ДО ДЕН ДНЕШЕН ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СЕ ЖЕРТВАТ, предвид сложната политическа обстановка в света И В ИМЕТО НА ЕДИНСТВОТО В ЛЮБОВТА И ВЪВ ВЗАИМНОТО СЪТРУДНИЧЕСТВО И РАЗПОЗНАВАНЕ...

Патриархът му каза: „Помня онова което ми каза Йоан Павел II – Да живеем и общуваме в любовта. Папата отвърна: „Да, да живеем и общуваме в любовта“...

Личното ми усещане за папата е приятелство, БРАТСТВО. Той се държеше към всички и към мен като баща. Изключително човечен... Каза ми че ще се видим в Рим...

Митрополит Антоний беше официален представител на синода, който го посрещна (в катедралата „Св. Александър Невски“)... Разбира се видяхме и братска прегрътка между папата и патриарх Неофит...

В КРАЯ НА СРЕЩАТА ПАПАТА ИЗЛЕЗЕ ОТ ОФИЦИАЛНИЯ ЕЗИК НА ПРОТОКОЛА И КАЗА НА ПАТРИАРХА: „МОЛИ СЕ ЗА МЕН“, А ПАТРИАРХА МУ ОТВЪРНА: „И ТИ СЕ МОЛИ ЗА МЕН“. ТОВА БЕШЕ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРИЯТЕЛСКА СРЕЩА.“

Доц. д-р дякон Иван Иванов преподава в Богословския факултет на СУ "Св. Климент Охридски". Специализирал е в папския "Институт за Изтока" в Рим (В подобни институти са специализирали икуменизма си много униатски „свещеници“ и „архиереи“ от Б“ПЦ“).

Ето какво заявява още духовника униат, ОБОБЩАВАЙКИ ОБЕДИНИТЕЛНИТЕ ДЕЙСТВИЯ НА „ПРАВОСЛАВНИТЕ“ ИКУМЕНИСТИ И АНТИХРИСТА ПАПА:

„Папа Франциск отвори вратите на диалог между християните и мюсюлманите в един момент на световна криза и множество атентати... Папа Франциск е папата на народа, който приема формата на своето служение по образа и делото на св. Франциск от Асизи... В тази своя мисия папа Франциск обедини своите действия на най-високо дипломатическо ниво с правителства, църковни и религиозни лидери, в лицето на Вселенския патриарх Вартоломей и Московския патриарх Кирил, с които се подържа диалог на сътрудничество в областта на социалната дейност, богословския диалог и дипломация... За промотиране на достойнствата на Християнството в Европа и в целия свят... Имаме доста полезни неща от работата с католиците, изразяваща се в обгрижването на задграничните епархии, смесените бракове и богословско научно сътрудничество...“ 

Всички помним идването на Папа Йоан Павел ІІ в родината ни през май 2002 г. и посрещането му от българските колеги на Вартоломей.

imageПри влизането на ересиарха в храма “Св. Александър Невски” епископите Симеон Западноевропейски, Неофит Доростоло-Червенски, Дометиан Видински, Павел Левкийски целуват ръка на “високия гост”, а хорът пее “Благословен идещият в името Господне”. Симеон Западноевропейски отправя приветствени думи, в които ясно признава епископското достойнство на ересиарха и добавя "Ние се възхищаваме на вашия подвиг, подвиг като на Апостол. Нека Бог да ви благослови в здраве, мир и спасение." Връх на отстъпленските прояви на „официалната“ лъжеправославна българска църковна йерархия става словото на игумена на Рилския манастир еп. Йоан Драговитийски, който не се посвенява пред чудотворните мощи на св. Иван Рилски в словото си към папата да изрече богохулните слова: “Разделителните стени между нас не достигат небесата” и нарича папата истински наследник на Петровия престол, носещ благословението на първовърховните апостоли.

Български духовници се молеха с папата и негови кардинали, и при посещението му в Рилския манастир.

 imageimage  image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image image 

image

Mеждурелигиозната среща „за мир“ в Асизи - 24 януари 2002 г. Ересиарсите Йоан Павел II и Вартоломей, заедно с представителя на Б“ПЦ“ Иван Петкин между тях.

 

 

 

 

 

 

 

Ето го въпросния Петкин в по-ново време - Освещаване на новия български храм "Свети Иоан Рилски" във Виена, 12 юни 2017:

image image

 

 

 

 

 

Ето и още кой присъства и се моли на тази служба: 

image image

image image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Припомняме отново отново какво казват догматите на Църквата относно такива случаи:

Еретици не трябва да присъстват на свещенодействие и молитва на верните, ако не обещаят, че ще се покаят и че ще напуснат ереста.“ (Тим. Алекс. 9).

„Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, нека се отлъчи; а ако им позволи да вършат нещо като свещенослужители в църквата, да бъде низвергнат” (Апост. 45).

В медиите бе отразено: "Освещаването бе извършено от Негово Високопреосвещенство Западно и Средноевропейски митрополит Антоний в съслужение с духовници от епархията.

Събитието бе почетено от висши църковни и светски представители на Република България и приятелска Австрия,.. Тук бе и представителя на Ватикана и католическата църква на Австрия - викарният епископ д-р Хелмут Кретцел, а също и официални гости от австрийска страна – представители на Службата по вероизповеданията към федералното Канцлерство."

Католическия кардинал е поздравен от Петкин и Западно и Средноевропейския митрополит от Б"ПЦ" Антоний, след общата молитва:

image image

 

 

 

 

 

Архиереи от БПЦ празнуват Тържеството на Православието заедно с еретици в Берлин през 2011 г. Най-близо до кардинала е споменатия вече Западно и Средноевропейския митрополит Антоний:

image 

 

 

 







На 25 януари т.г. в Русе се проведе общо богослужение на представители на различните християнски общности в града. Към Седмицата на молитва за християнско единство се присъединиха Католическата църква, Арменската апостолическа църква, Методистката църква и Баптистката църква в гр. Русе. 

image

Присъстваха и архимандрит Виктор и отец Антоний от Българската православна църква. Днес сътрудничеството между Англиканската, Протестантската, Православната и Католическата църква и общности в подготовката и празнуването на молитвената седмица се превръща в обичайна практика в много страни по света. В Русе това се случва повече от 10 години.

Източници и снимки: Ruse United Methodist Church, Евангелски вестник

От гледна точка на Православната догматика всички горепосочени религиозни общности, с представителите на които са се молили нашите православни духовници, са еретически сборища. А от канонична гледна точка всички те са „отлъчени от църковно общение”.

За такъв тип нарушение каноните гласят:
„Ако някой, макар и вкъщи, се помоли с отлъчен от църковно общение, да бъде (и сам той) отлъчен”. (10-то апостолско правило)
Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, нека се отлъчи; а ако им позволи да вършат нещо като свещенослужители в църквата, да бъде низвергнат”. (45 апостолско правило)

Двама митрополити на Българската патриаршия на съвместна молитва с католици, протестанти, будисти и други „религиозни лидери“ от цял свят. Букурещ, август 1998 г., и то след като Българската църква официално, за пред миряните си напусна Световния съвет на църквите. (Снимката е ксерокопие от в. Curentul, anul II, 202 (260), luni, 31 august 1998.)

image

Освен, че признават „снемането“ на анатемата над римокатолиците, ВСЕЛЕНСКАТА ПАТРИАРШИЯ, ЗАЕДНО СЪС ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ, КОИТО ПРИЗНАВАТ НЕЙНАТА ЛЕГИТИМНОСТ, ИМАТ ЕВХАРИСТИЙНО ОБЩЕНИЕ, СЛУЖАТ С НЕЙНИТЕ АРХИЕРЕИ И ГИ ЧЕТАТ В СВОИТЕ ОБЩИ ДИПТИХИ, ФАКТИЧЕСКИ СА УНИАТСКИ ЦЪРКВИ, ПО СИЛАТА НА ОБЩ ДОКУМЕНТ НАРЕЧЕН „УНИАТСТВОТО КАТО МЕТОД НА ОБЕДИНЕНИЕ В МИНАЛОТО И ТЪРСЕНЕ НА ПЪЛНО ОБЩЕНИЕ В НАСТОЯЩЕТО“, ПОДПИСАН С ПАПИСТИТЕ В БАЛАМАНД (ЛИВАН), ПРЕЗ 1993 Г.

Самото заглавие достатъчно ясно говори за какво става дума.

Ето някои приети клаузи в документа:

Еклесиологични принципи:

6. Раздялата между Източната и Западната църква не само никога не потиска желанието за единство, заповядано от Христос, но често това състояние на нещата, противно на самата природа на Църквата, кара много хора да осъзнават, че постигането на това единство е необходимо за поддържане на верността към Господната заповед. 7. През вековете са правени различни опити за възстановяване на единството... За съжаление, всички тези усилия никога не бяха увенчани с постигането на пълно общение между Западната и Източната църква...

12.  ПОРАДИ ФАКТА, ЧЕ КАТОЛИЦИТЕ И ПРАВОСЛАВНИТЕ ХРИСТИЯНИ ОТНОВО СЕ РАЗПОЗНАВАТ ЕДНИ ДРУГИ В РАМКИТЕ НА ТАЙНСТВАТА НА ЦЪРКВАТА И ПРЕОТКРИВАТ СЕБЕ СИ КАТО ЦЪРКВИ СЕСТРИ, гореописаната форма на „мисионерско апостолство“,.. вече не може да бъде приета като метод...

И ДВЕТЕ СТРАНИ разбраха, че богатството, което Христос е оставил на Своята Църква - ИЗПОВЯДВАНЕТО на апостолската вяра, УЧАСТИЕТО В ЕДНИ И СЪЩИ ТАЙНСТВА, особено в ЕДИННОТО тайнство свещенство, което носи ЕДИННА ЖЕРТВА на Христос и АПОСТОЛСКАТА ПРИЕМСТВЕНОСТ на епископите, НЕ МОЖЕ да се счита за изключителна собственост на една от нашите църкви. От това ясно следва, че всяко прекръщаване е напълно неприемливо.

14. Гореказаното дава основание католическата и православната църкви взаимно да се признават за ЦЪРКВИ СЕСТРИ, ЗАЕДНО носещи отговорност за запазване на божията църква във вярност към божествения замисъл, особено по отношение на ЕДИНСТВОТО. Според папа Йоан Павел II, ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ УСИЛИЯ НА СЕСТРИТЕ ОТ ИЗТОКА И  ЗАПАДА, основани на диалог и МОЛИТВА, са насочени към постигане на съвършено И ЦЯЛОСТНО ОБЩЕНИЕ, което няма да бъде поглъщане или сливане, а среща в истината и любовта (Slavorum Apostoli, 27 )...

Практически правила:

...21. ... духовенството на католическата църква трябва да помогне на източните католически църкви и техните общности да допринесат за подготовката за възстановяване на ПЪЛНОТО ОБЩЕНИЕ МЕЖДУ КАТОЛИЧЕСКАТА И ПРАВОСЛАВНАТА ЦЪРКВИ. Духовенството на православната църква ТРЯБВА ДА ДЕЙСТВА ПО ПОДОБЕН НАЧИН по отношение на своите вярващи. Така в духа на любовта и справедливостта може да се осъществи изцелението...

Баламан (Ливан),

23 юни 1993 г.“

ВИЖТЕ ЦЯЛАТА СТАТИЯ : Хронология на отстъплението от Бога

   ВИЖТЕ ОЩЕ

ЛЪЖОВНОТО КРЪЩЕНИЕ В БЪЛГАРСКАТА „ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА“

Против ереста на новостилието

Отстъплението от вярата наречено "нов стил"

Какво Бог ни е завещал относно Преданието

НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО ОТ БОГА

Хронология на отстъплението от Бога

БЕЗЗАКОНИЕТО ПРЕД БОГА НА СЪВРЕМЕННИТЕ СВЕТОВНИ ДЪРЖАВИ И ОБЩЕСТВА

ОТНОСНО СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА

ОТНОСНО ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО

За Петровият пост и въпросите, които поражда

ОТНОСНО КОРЕНА НА ЗЛОТО, НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“ И БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА

Ислямската духовна същност на българската „православна“ „църква“

Апостолите на сатана

''СВЯТ'' ЛИ Е РУСКИЯТ ЦАР НИКОЛАЙ II

''Свят'' ли е Серафим Саровски

ДУХОВНИТЕ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ И МАСОНСКАТА ПРИНАДЛЕЖНОСТ НА РУСКАТА ЗАДГРАНИЧНА ЦЪРКВА

ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО

История на борбата с Бога

Иудеите против християнството

Изобличение на иудеите от светците и духовниците на Църквата

ТЕАТЪРЪТ НА АНТИХРИСТА

OТНОСНО СТРОЯЩИЯ СЕ В МОМЕНТА ТРЕТИ ЙЕРУСАЛИМСКИ ХРАМ И ДОШЛИЯ АНТИХРИСТ

Кои са хасидите

Ритуалните убийства на управляващите

САТАНИНСКИЯ СВЕТОВЕН ЕЛИТ

Относно магиите, дявола и демоните

ЗАЩО НАЧАЛОТО НА КРАЯ ЗАПОЧВА ОТ УКРАЙНА

ЗАПОЧВА НОВОТО МАСОВО ИУДЕЙСКО ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕ

Кой всъщност воюва от двете страни на фронта в Украйна

Коалициите в идващата глобална война

Есхатология в края на човешката история

ЧУЖДАТА ВЛАСТ В БЪЛГАРИЯ

ПРОГРАМА ЗА ИЗТРЕБВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД

ИСТИНАТА ЗА НАШИЯ НАРОД

Християнството на българите и техните владетели

ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ

Вечното Царство

Лично мнение

ИДЕЯТА "ПРАВОСЛАВНИ БУДИТЕЛИ"

Православна ли е демокрацията

Защо гласуването е грях пред Бога

Народе, народе...

Относно бесовската ''мъдрост'' на този свят

НАУЧНО ОТРЕЧЕНИЯ АТЕИЗЪМ

Заразна психическа болест

Защо се премахва вероучението

Катехизиси - обяснения на вярата от светиите

Пътешествие към древната Христова вяра

Християнските имена

Списък на подвижните и неподвижни празници в православната Църква, указания за пости и задушници

Относно старостилния икуменизъм

Свещената борба против антихристовата религия на икуменизма и изчадието му-новостилието

КОЙ СТОИ ЗАД ОТСТЪПЛЕНИЕТО

ДИСЕКЦИЯ НА ЧОВЕКООМРАЗАТА

КОЙ ПРЕДИЗВИКВА КРИЗАТА И КАК ЩЕ ЗАВЪРШИ ЗАПОЧНАЛОТО

Как да се отнасяме с еретиците, атеистите, иноверците, езичниците, астролозите, масоните, икуменистите и други нечестиви

КРАЯТ НА ЕРЕТИЦИТЕ, НОВОСТИЛЦИТЕ И СТЪЛБОВЕТЕ НА ''ПРАВОСЛАВНИЯ'' ИКУМЕНИЗЪМ

Против лъжовния страх от „осъждане”

Относно отцеругателството и националното предателство

ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО

Против юдомасонството

СЪЩНОСТТА И ЦЕЛТА НА ЮДОМАСОНСКАТА ОКУЛТНА САТАНИНСКА РЕЛИГИЯ

Изповедание на вярата

КАК ДА СИ СПАСЯВАМЕ ДУШИТЕ В ТЕЗИ БЕЗБОЖНИ КРАЙНИ ПРЕДАНТИХРИСТОВИ ВРЕМЕНА

Пътят за спасение

ПРОТИВ СИНЕДРИОНА

ЗА ЗАПАЗЕНАТА ДНЕС ЦЪРКВА ХРИСТОВА

КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

 ↑