Св. свещеномъченик Зиновий, епископ Егейски и на сестра му Зиновия. Св. мъченица Евтропия. Св. апостоли Тертий, Марк, Иуст и Артем. Св. Маркиан, епископ Сиракузки Прочетете повече за Светията ТУК
Търсене в сайта: | Търсене на дата в календара: |
Когато еретиците монотелити запитали Свети Максим Изповедник към коя църква принадлежи, след като всички поместни църкви се били съединили в ереста (положение идентично с днешното – б. ред.), светият изповедник отговорил: „Христос Господ е нарекъл Съборната Църква тази, която държи истинното и спасително изповедание на Вярата“.
Подобна била и ситуацията по времето на свети Атанасий Велики. Арианската ерес до толкова се била разпространила, та дори се говорило за светия ревнител на вярата, че бил останал сам срещу вселената. Държавната власт, в лицето на императорите в Константинопол, често се опитвала да наложи компромиси в църковния спор в интерес на „общия мир“ (това, което днес афишират икуменистите – б.ред.). В това отношение непреклонната политика на св. Атанасий му създава не малко тревоги.
Без истинската апостолска вяра и учение, която и да е наричаща себе си „църква“ остава една човешка постройка, която управлява не Христос, а земните интереси, услаждащи демоните.
Изповеданието на вярата не може да се намери извън Църквата на Христа. Всички, които са извън Църквата на Христа се противят и отхвърлят по някакъв начин изповеданието на вярата. Изповеданието задължително е свързано с произнасяне на анатема срещу лъжеученията и новаторствата, което е преграда, опазваща истинността вътре в човека. ТАКА Е БИЛО В ЦЯЛАТА ЦЪРКОВНА ИСТОРИЯ И ЗА ТОВА СА СЕ СВИКВАЛИ СВЕТИТЕ ВСЕЛЕНСКИ СЪБОРИ. Светите Отци на Църквата са положили и изискват да се предава на анатема от всеки поотделно всяко едно отстъпление и хула срещу вярата, чрез което да се освободи душата от невидимите връзки на нечистите пристрастия и съучастие към греха, че не е осъдила това, което Господ е осъдил.
Можем с увереност да кажем, че там където е истинското изповедание, там е Църквата на Христа и тези, които Го държат са в Нея и Я представят.
В по – нови времена жлаещите да изповядват православната си вяра в нейната пълнота и чистота получават прозвището „старостилци”, с което ги именуват и до днес.
В България и по света се оформят няколко типа "старостилци":
- Едни от тях продължават да служат по църковния календар под ръководството на "митрополити" и "патриарси", които са масони-сатанисти и икуменсти. Там духовниците и мирияните се молят, споменават, съслужват, подчиняват се и участват в делата на своите ръководители. Такива са московския, грузинския, сръбския, йерусалимския "патриархат", 19 от 20-те манастира в Света Гора. В "новостилните" църкви има подобни криптоикуменсти, които служат по светоотеческия календар с "благословията" на местните "патриарси". В България такъв е бившият рок музикант "отец" Борис Главев, представен в сайта си "Бъди верен" (верен на кого - на Христа или на "патриарха" богоборец?!).
- Втория тип "старостилци" на думи се отделят от икуменистите и осъждат делата им. Те създават собствени синоди и претендират, че са носители на апостолската приемственост. Въпреки различните синоди и държавите, в които те се намират и някои различия по определени въпроси, те имат една обща позиция по отношение на благодатта в официалните "православни" църкви (без значение по стария или новия календар). Някои от тези структури пренебрегват правилата на светата църква и многобройните анатеми наложени от съборите на светите отци над всеки, които променя преданието и месецослова в частност, признава за "христови" и служи заедно с еретическите сборища. Те казват, че новостилците не са еретици, че при тях все още имало благодат и приемственост при духовенството. Опирайки се на плътските разсъждения на някакъв си атонски монах Атанасий Данилиду, които са възприети по - късно и от митрополит Хризостом Флорински, те заявяват, че " е възможно новокалендарците да са само потенциално, а не фактически разколници и затова техните тайнства имат благодатта на Светия Дух"?!
Така тези старостилни криптоикуменисти признават тайнствата, продадени срещу пари и осакатени целенасочено от слугите на рогатия. Те признават и техните изповеди и причастия извършени след съкратени литургии, осъществени по еретическия календар. Признава се и благодатта в мирото варено от патриарси комунисти, масони и икуменисти. Обясняват също, че въпросните сатанисти били и те наследници на апостолите?! Сред заемащите подобни "топлохладни" позиции са признаващите се взаимно Руска православна църква зад граница, Румънска православна старостилна, Българска православна старостилна църкви, Флоринейския и противостоящия гръцки "синоди". Не случайно наскоро по - голямата част от РПЗЦ премина към икуменическия московски патриархат.
Други от тях пък казват, че новостилното "духовенство" не било благодатно, но светите дарове били освещавани от Светия Дух, заради обикновените миряни?! На тях ясно отговаря свети Василий Велики в своето първо правило - "... следователно не са могли да дават на други благодатта на Светия Дух, от която сами са отпаднали;".
Псевдостаростилци се явяват тези, които следвайки по форма стария календар, не отхвърлят и не анатемосват новия, остават в общение с новостилците, признават при тях апостолско приемство и тайнства и се наричат една църква с тях. Като приемат формата на преданието, която се явява стария календар, те отхвърлят неговата същност – общението с Христа.
Наскоро флоринейския разкол, наричащ себе си "истинно православен" прие еретическата формация на "противостоящите" и започна процес на обединение с един от "синодите" на остатъците от руската задгранична църква (не преминал към МП), с българската и румънската старостилни църкви и с монасите от Жабленския манастир. Те са приели общо "Изповедание на истинно православната църква".
ТАМ НИКЪДЕ НЕ СЕ СПОМЕНАВА ЯСНО, ЧЕ В ОФИЦИАЛНИТЕ ЦЪРКВИ СА РАЗКОЛНИЧЕСКИ И В ТЯХ НЯМА БЛАГОДАТ, защото те са потъпкали решенията на Отците на Седемте Вселенски Събора и всички Всеправославни събори.
Относно начините на приемане в общение на миряни и монаси идващи от официалните "православни" църкви, в точка 6, 11 - та подточка е направено следното фрапиращо заявление: "Понятно е, че в зависимост от местата и от специфичните случаи, за прилагането на по-снизходителен или по-строг ред решава местният епископ,...". Такъв "либерален" начин на приемане на разколници или еретици НЯМА АНАЛОГ В ЦЪРКОВНАТА ИСТОРИЯ.
ОСБЕННО КАТО СЕ ИМА ПРЕД ВИД, ЧЕ КЛИРА НА ОФИЦИАЛНИТЕ ЦЪРКВИ НЕ ПРЕДСТАВЛЯВА ПРОСТО ЗАБЛУДЕНО ВЪВ ВЯРАТА ЕРЕТИЧЕСКО ДУХОВЕНСТВО, А ЦЕЛЕНАСОЧЕНО ВОДИ ПАСТВОТО СИ КЪМ СЪЗДАВАНЕ НА ГЛОБАЛНАТА ВЯРА В АНТИХРИСТА. НЕ МАЛКА ЧАСТ ОТ ТЕЗИ "ДУХОВНИЦИ" СА И ЧЛЕНОВЕ НА САТАНИНСКИТЕ МАСОНСКИ ЛОЖИ.
В следващата подточка флоринеите отново повтарят позицията на своя вдъхновител, казвайки: "Един Велик Общ Събор с всеправославен авторитет ще има възможността да законоположи общите критерии и предпоставки, с които ще се упражнява практиката за приемане на онези, които се завръщат...". Малко по - надолу се казва: "Тези синодални осъждания, особено на ерестта на икуменизма,
представляват значителни етапи по правилния път към свикване на Общ събор на Истинно Православните, който ще направи постановление с по-голям авторитет относно Календарно-Празничното нововъведение..."
СЯКАШ ПРЕДИ ТОВА СВЕТИИТЕ НЕ СА СЕ ПРОИЗНЕСЛИ ПО ВЪПРОСА, ТА ЛИЦЕМЕРИТЕ ЩЕ ПРАВЯТ "ПОСТАНОВЛЕНИЕ С ПО - ГОЛЯМ АВТОРИТЕТ". В ТОВА СЕ СЪСТОИ ЕРЕСТА ИМ! ТЕ ВЯРВАТ НА ХОРА, КОИТО МНОГОКРАТНО СМЕНЯТ ПОЗИЦИИТЕ СИ, САМИ СЕ ОБЯВЯВАТ ЗА РАЗКОЛНИЦИ И В КРАЙНА СМЕТКА ОТРИЧАТ СЪБОРИТЕ И ТЕХНИТЕ РЕШЕНИЯ ИСКАЙКИ НОВ СЪБОР ПО ВЪПРОСИТЕ НА ПРОМЯНАТА НА ПРЕДАНИЕТО И МЕСЕЦОСЛОВА.
В Синодика на Православието в неделя на Тържеството на Православието ние възкликваме: “На тия, които отричат Съборите на Светите Отци и техните Предания, които са се явили в съответствие с Божественото Откровение и благочестиво се пазят от Православната Съборна Църква, Анатема!”
Икуменизмът като ерес представлява взаимо-признаване и съюз на всички религии срещу Едната Свята Съборна и Апостолска Христова Православна Църква. Този съюз има своите степени и разклонения – от явно безбожните до имитиращи Светото Православие, със стремеж да усвои, замени, прикрие, умаловажи и най – накрая унищожи истинската Христова Църква.
Икуменизмът поради човешко-демоничния си характер не е прост организъм, а изграден от множество нива със явни или прикрити помежду им взаимовръзки, но организирани в едно тяло противоположно на Тялото на Църквата. Най – явната част привличаща симпатиите и участието на атеистите е съюзът на езическите суеверия, папизма и новостилието, а най – прикритата част е съюзът между новостилието и псевдостаростилието, определен като старостилен икуменизъм. Както казахме по – горе, съществуват няколко групи старостилни икуменисти, КАТО ВСИЧКИ ТЯХ ГИ ОБЕДИНЯВА ЛИПСВАЩОТО ИЗПОВЕДАНИЕ НА ВЯРАТА ПО ВЪПРОСА ЗА ЕРЕСТА НА НОВОКАЛЕНДАРИЕТО И ГЛОБАЛНАТА АНТИХРИСТОВА РЕЛИГИЯ ИКУМЕНИЗЪМ.
Нека никой не се заблуждава, че оставайки в общение с новостилието, но следвайки стария календар, ще бъде помилван, защото не стария календар спасява човека, а Православната Църква, в която обитава Христос, Който е Спасител на Тялото й (Ефес. 5:23).
Преди да преминем към основния въпрос – кой е запазил Църквата Христова, ще се спрем на някои личности, чиито почитане за „светци“ ясно изобличава съвременните старостилни икуменисти и част от руските катакомбници.
Първият сред тях е патриарх Тихон. Още в първото си послание той налага анатема срещу болшевиките. Този справедлив акт е извършен от патриарха под влияние на целия избрал го православен руски клир и народ. Повечето руски новомъченици за избити от антихристите заради непреклонната си православна позиция относно техния безбожен режим. Не така се случва с Тихон.
И така, ето какво се казва в част от първото негово послание, относно геноцида започнат от болшевиките: „Опомнете се, безумци, прекратете вашите кървави разправи... това наистина е сатанинско дело, за което вие подлежите на геенския огън в бъдещия задгробен живот и на страшното проклятие на потомството в настоящия земен живот.
С властта, дадена ни от Бога, ви забраняваме да пристъпвате към Тайните Христови, АНАТЕМОСВАМЕ ВИ, ако само вие носите още християнски имена и макар по своето рождение да принадлежите към православната църква.
Заклинаме и всички вас, верни чада на православната Христова Църква, ДА НЕ ВСТЪПВАТЕ С ТАКИВА ИЗВЕРГИ НА ЧОВЕШКИЯ РОД В КАКВОТО И ДА Е ОБЩЕНИЕ: „МАХНЕТЕ, ПРОЧЕЕ, ЗЛИЯ ИЗПОМЕЖДУ СИ“ (1 Кор. 5:13).
Тихон, патриарх московски и на цяла Русия.
Януари 19 ден, 1918 година“.
(„Акты Святейшего Тихона, Патриарха Московского и всея Росии, позднейишие документы и переписка о каноническом преемстве высшей церковной власти 1917-1943 г.“ М. Е. Губонин, стр. 82,83,84).
Тази анатема заключава в себе си истинското православно изповедание за всички верни. КОЙТО НЕ Я ИЗРИЧА ПАДА ПОД САМАТА НЕЯ И БИВА ИЗВЪН ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА.
Бившият патриарх Тихон по – късно – в 1923 г., ПАДА ПОД СОБСТВЕНАТА СИ АНАТЕМА, която явно, че още когато я писал, е считал за нищожна, тъй като още в деня на излизането и той пуска и Указ до духовенството за невмешателство в политиката. Тази своя предателска позиция той е разкрил предварително още преди да се отрече от анатемата, за която вече са били дали живота си всички руски новомъченици, и са венчани во веки с Небесния Жених. Ето какво се казва в част от Указа:
СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Относно старостилния икуменизъм II-ра част
† ВИЖТЕ ОЩЕ
Отстъплението от вярата наречено "нов стил"
ЗА СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА
ЗА ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО
ЗА КОРЕНА НА ЗЛОТО, ЗА НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“, ЗА БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА
Християнството на българите и техните владетели
ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО
КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО