Св. преподобна Ефросиния Александрийска. Св. преподобномъченик Пафнутий Египтянин и 546 мчци с него Прочетете повече ТУК!
1207г. е убит Цар Калоян - освободителят на Варна Прочетете повече ТУК!
Търсене в сайта: | Търсене на дата в календара: |
В настоящия материал ще покажем и ще докажем многократното нарушение на догматите на Светата православна Църква извършени чрез различни действия на клира от Б“ПЦ“ и УТВЪРДЕНИ В ОФИЦИАЛНИ ДОКУМЕНТИ. ТЕЗИ АКТОВЕ СА ИЗВЪРШЕНИ АБСОЛЮТНО ЦЕЛЕНАСОЧЕНО, ЗАЩОТО НАРУШАВАТ ПРАВИЛА, ПРИЕТИ ЗА ОСНОВОПОЛАГАЩИ ОТ САМАТА ТАЗИ ЦЪРКВА. ТОЕСТ НЕЙНИТЕ ДУХОВНИЦИ СЪЗНАТЕЛНО ПОДЛАГАТ СЕБЕ СИ И ПАСТВОТО СИ НА МНОЖЕСТВО АНАТЕМИ И ОТЛЪЧВАНИЯ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО, КОИТО ТЕ САМИТЕ ПРИЗНАВАТ И ПОТВЪРЖДАВАТ. НА ПРЪВ ПОГЛЕД, ЗА ВСЕКИ ЗДРАВОМИСЛЕЩ ЧОВЕК ТОВА ИЗГЛЕЖДА АБСУРДНО, НО В СТАТИЯТА СЕ ФИКСИРА КОЙ ФАКТИЧЕСКИ СТОИ ЗАД ТОВА И ЗАЩО И КАК ГО ПРАВИ.
За начало ще припомним някои основни догмати и в последствие ще разгледаме множеството документирани примери за техните и други нарушения:
„Ако някой, макар и вкъщи, се помоли с отлъчен от църковно общение, да бъде (и сам той) отлъчен”. (10-то апостолско правило)
„Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, нека се отлъчи; а ако им позволи да вършат нещо като свещенослужители в църквата, да бъде низвергнат” (Апост. 45).
„Клирик или мирянин, който се моли в юдейска или еретическа синагога, да бъде низвергнат от свещен чин и отлъчен от църковно общение” (Апост. 65).
„Забранява се моленето с еретик или с разколник” (Лаод. 33).
„Не трябва да се приемат празнични дарове, изпращани от юдеи или от еретици, нито да се празнува заедно с тях”(Лаод. 37).
„Не се позволява да се приемат благословения от еретици, понеже те са повече пустословия, отколкото благословения” (Лаод. 32).
„Не бива да се празнува заедно с езичници и да се приема от тях онова, което е безбожническо” (Лаод. 39).
„Заповядваме да се низвергват епископ или презвитер, които са приели кръщение или жертва на еретици, понеже: „Какво съгласие може да има между Христа и Велиара? Или какво общо има верният с неверния?” (2 Кор. 6:15) (Апост. 46).
„Еретици не трябва да присъстват на свещенодействие и молитва на верните, ако не обещаят, че ще се покаят и че ще напуснат ереста.“ (Тим. Алекс. 9).
„Кръстени или ръкоположени от еретици не могат да бъдат нито верни, нито служители на църквата” (Апост. 68), т.е. кръщението и ръкоположението от еретици не се счита за действително.
Основния момент на който искаме да наблегнем е, ЧЕ ДУХОВЕНСТВОТО НА Б“ПЦ“ Е В ЕВХАРИСТИЙНО ОБЩЕНИЕ С ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ Т.НАР. „ОФИЦИАЛНИ“ ПОМЕСТНИ „ПРАВОСЛАВНИ“ ЦЪРКВИ, СЪМОЛИТЕЛСТВА С ТЕХНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ, ПРИЗНАВА ЙЕРАРХИЯТА ИМ И ПОМЕНАВА ИМЕНАТА НА ТЕХНИТЕ ПРЕДСТОЯТЕЛИ И ЕПИСКОПИ В СВОИТЕ ДИПТИХИ. ПО ТОЗИ НАЧИН ТЕ ВЗАИМНО ПРИЗНАВАТ СВОИТЕ ДЕЙСТВИЯ И ПРИЕТИ ДОКУМЕНТИ, ЗАЩОТО ВСИЧКИ СА В ЕДНА, КАКТО ТЕ КАЗВАТ „СЪБОРНА“ ЦЪРКВА.
ПО ТОЗИ НАЧИН Б“ПЦ“ УЧАСТВА НЕРАЗДЕЛНО В ДЕЛАТА НА ВОДЕЩИ ЕРЕСИАРСИ НА СВЕТОВНАТА ВСЕЕРЕС НА ИКУМЕНИЗМА, КОЯТО В МОМЕНТА СЪЗДАВА ЕДНА ГЛОБАЛНА ВЯРА В ИДВАЩИЯ ЮДЕЙСКИ СВЕТОВЕН ВЛАДЕТЕЛ – АНТИХРИСТА!
Ще започнем с отношенията между родните „архиереи“ и наречената от тях „вселенска“ патриаршия.
„Има титли лекомислени, но не по-малко пагубни от това, точно тъй, както и антихристът ще нарече себе си бог. Затова смело казвам, че всеки, който се назове ВСЕЛЕНСКИ ЕПИСКОП, поставяйки себе си над другите, Е ПРЕДТЕЧА НА АНТИХРИСТА.“ Св. Григорий Двоеслов († 604)
Ще направим една кратка ретроспекция на отпадането от православието и на Константинополската патриаршия. Можем да си припомним имената на много цариградски първоиерарси, допринесли немалко за разрушителното дело на „приспособяването“ на Православието към духа на времето. Митрополит Доротей, местопазител на патриаршеския престол, се обръща през 1920 г. към „християните на Запад“ с „братски призив“ за възстановяване на загубеното уж по исторически причини единство на Вселенската Църква. Патриарх Мелетий (Метаксакис) (1922—1923), виден масон, когото собственото му паство изгонва от патриаршеския престол, въвежда през 1924 г. в диоцеза на Цариградската патриаршия папския „нов календар“, предизвиквайки с това най-тежкия разкол в Православната Църква, който едва ли някога ще бъде превъзмогнат. Патриарх Григорий VII (1923—1924) ce обръща с братско послание към съветските обновленци, чийто глава е лъжемитрополитът Александър Въведенски, и изпраща свой официален представител на техния разбойнически „събор“. Друг вселенски патриарх — Василий (1925—1929), публично се обявява за поддръжник на болшевишката политика, насочена към разрушаване на Църквата отвътре.
Патриарх Атинагор (1948—1972) влиза в общение с папата-масон Павел VI, „снема“ самочинно анатемите, наложени над латинците след "Великата схизма" от 1054 г., и участвува в техните еретически „богослужения“. Патриарх Димитрий (1972—1991) продължава делото на своя предшественик, съслужвайки безогледно с най-различни еретици: паписти, монофизити, англикани, лутерани и пр.
Той институционализира отношенията с Римокатолическата църква, чрез създаването през 80-те години на Смесена комисия за православно-католически диалог, съвместно с папа Йоан-Павел II. Нейните заседания и до днес формират облика на този диалог.
Дори това най-бегло проследяване шествуването на Константинополската църква по пътя на отстъплението от Православието ПОКАЗВА ЯСНО, ЧЕ ТЯ ОТДАВНА ДОГМАТИЧЕСКИ Е ОТПАДНАЛА ОТ СПАСИТЕЛНАТА ВЯРА, НАМИРА СЕ В ЕРЕС И УНИЯ С КАТОЛИЦИТЕ.
Сред отстъпленията на т.нар. „Вселенска патриаршия“ може да добавим: „модернизация“ на църковния живот, промяна на календара, снижаване на каноническата дисциплина, съкращаване на богослуженията, богословски либерализъм.
НАЙ-СЪЩЕСТВЕНОТО Е, ЧЕ Цариградската патриаршия ПРОДЪЛЖАВА И ЗАДЪЛБОЧАВА АКТИВНИЯ богословски и ЛИТУРГИЧЕСКИ икуменизъм съвместно с Ватикана и протестантите. Лъжеправославната институция от Фенер е един от най-активните членове на Световния съвет на църквите, нейните йерарси редовно участвуват в СЪВМЕСТНИ БОГОСЛУЖЕНИЯ с англикани, лутерани и други протестанти. Освен това именно по инициатива на Константинопол бе установено литургийно общение на някои „православни“ църкви с монофизитите, смекчено наричани „древни ориенталски православни (противохалкидонски) църкви“ (тоест това са еретиците отхвърлили решенията на IV Вселенски събор в Халкидон и ПРОКЛЕЛИ участващите в него СВЕТИ ОТЦИ).
Апостасийното движение на Цариградската патриаршия са изразени особено ярко в дейността на сегашния неин глава — патриарх Вартоломей.
Служил е в редовете на турската армия, като офицер. След казармата 23-годишният иеродякон продължава образованието си в Източния институт към Григорианския университет в Рим — най-важният и най-авторитетен университет на Римокатолическата църква, контролиран от йезуитите (от които е и сегашния папа). Източният институт е бил създаден като факултет към Григорианския университет през втората половина на миналото столетие. Немалък брой от випускниците на този институт са обърнати в униати. Негова основна задача била подготовката на кадри за мисионерска дейност на Ватикана в православния Изток. Едни от основните деятели в тази сфера са били Цариградския патриарх Атинагор и неговия руски единомисленик и съратник митрополит Никодим (Ротов). Смятайки Великата схизма от 1054 г. за „историческо недоразумение“, богословските разногласия между Православието и римокатолицизма — за несъществени, а анатемите — за несъществуващи, те приемаха и историческото превъзходство“ на Римския престол, и „еднаквостта на тайнствата и свещенството“. Двамата иерарси допускаха съслужение с римокатолиците, разрешаваха на членовете на своите църкви да участват в техните тайнства, а митрополит Никодим, по свидетелството на един от неговите килийници, е бил ръкоположен католически епископ. Сред завършилите католически и икуменически западни институти, са много от съвременните архиереи на т.нар. „официални“ „православни“ църкви. Такива са и част от наши митрополити, които са били и агенти на комунистическите служби.
Ето някои примери:
Великотърновския митрополит Григорий е Йорго Стефанов, агент с псевдоним Ваньо. Вербуван на 06.11.1975г. Сътрудничил на ОУ на МВР-В. Търново-ДС; ОУ на МВР-Ст. Загора-ДС; ДС, управление VI-III-I. Не е снет от действащ оперативен отчет. От есента на 1982 г. архимандрит Григорий е на богословска (?!) специализация в университета в гр. Нюшател и Женева, а по-късно и в Икуменическия институт при ССЦ в Босей, Швейцария. Специализира в градовете Лондон, Бирмингам, Кентърбъри и Оксфорд, Англия. След това архимандрит Григорий е и сътрудник в отдела за Междуцърковни отношения (?!) при Св. Синод.
Плевенски митрополит Игнатий - Иван Димов, агент и секретен сътрудник с псевдоними Пенев и Германски. Вербуван на 27.08.1980г. Сътрудничил на ОУ на МВР-Стара Загора-ДС; ДС, ПГУ-IV, управление VI-III-I. Не е снет от действащ оперативен отчет. От лятото на 1980 г. до пролетта на 1981 г. архимандрит Игнатий е на езикова и богословска (?!) специализация в Източния църковен институт в гр. Регенсбург, Германия.
Старозагорският митрополит Галактион - Галактион Табаков е сътрудничил на службите ОУ на МВР-Враца-ДС; ДС, управление VІ-ІІІ-І с псевдоним Мишо. Не е снет от действащ оперативен отчет. По решение на Св. Синод бил изпратен на едногодишна богословска специализация (?!) в Източния църковен институт в гр. Регенсбург, Германия. През 1993 г. и 1994 г. е бил депутат.
Сливенски митрополит Йоаникий - Йоаникий Неделчев, агент с псевдоним Кирилиевич. Вербуван на 17.02.1977 г. Сътрудничил на ОУ на МВР-Сливен-ДС по линия на управление VI; ДС, управление VI-III-I. Не е снет от действащ оперативен отчет. През периода 1970-71 г. е специализант в Старокатолическия богословски институт в Берн, Швейцария.
Самият ПАТРИАРХ НЕОФИТ I, със светско име Симеон Димитров е агент с псевдоним Симеонов. Вербуван на 20.10.1983г. Сътрудничил на ДС, управление VI-III-I. Снет от действащ оперативен отчет през 1990 г. Ето какво казва тогавашния митрополит Неофит , относно посещението на ересиарха папа в България "ПРЕМАХВАНЕТО НА АНАТЕМИТЕ направи възможно общуването между Рим и БПЦ. Започваме равноправен диалог с Ватикана" ( в-к Стандарт 25.05.2002). Сега той вече е български патриарх.
ТОВА Е ИНТЕРЕСЕН И ПОКАЗАТЕЛЕН ФАКТ, ГОВОРЕЩ ЯСНО ЗА СЪГЛАСУВАНИ ДЕЙСТВИЯ НА ЕРЕТИЦИТЕ ОТ ЗАПАД И БОГОБОРЦИТЕ КОМУНИСТИ, В БОРБАТА ИМ С ХРИСТИЯНСТВОТО. ВСИЧКИ ТЕЗИ „АРХИЕРЕИ“, КОИТО СА БИЛИ СТУДЕНТИ И СПЕЦИАЛИЗАНТИ И СА ОБУЧАВАНИ В ЗАПАДНИ ИНСТИТУТИ, СА ФАКТИЧЕСКИ ПАПСКИ УНИАТИ, КОИТО ПО ВРЕМЕ НА ОБУЧЕНИЕТО СИ СА СЛУЖИЛИ, ПРИЗНАВАЛИ СА ЙЕРАРХИЯТА И ДОСТОЙНСТВОТО, А ОТ СВОЯ СТРАНА СЪЩО СА БИЛИ ПРИЗНАВАНИ ЗА ДУХОВНИЦИ ОТ ОБУЧАВАЩИТЕ ГИ ЕРЕТИЦИ! САМОТО ИМ ОБУЧЕНИЕ Е В ЕРЕС И ТЕ СА БИЛИ ПОДГОТВЕНИ ЗА ДУХОВНИЦИ НА ВСЕЕРЕСТА НА ИКУМЕНИЗМА. Привидно, за пред хората в държавите си те приемат православно облачение и служение, а в същото време участват активно в икуменическото движение, общи служби с водещи икуменисти, приемане на папата в храмовете си, диалог, подписване на общи документи и признаване официално на еретиците за църкви сестри – ТОЕСТ ПРИЕМАНЕ И НАВЛИЗАНЕ В ЕРЕС И ОТПАДАНЕ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО.
Техен ВИДЕН представител е Волоколамският митрополит Иларион (Алфеев), който е е сред най-известните съвременни руски богослови и църковни дипломати, председател на Външния отдел на Московска патриаршия, представител на РПЦ в европейските международни организации, представител на РПЦ В МЕЖДУРЕЛИГИОЗНИЯ СЪВЕТ НА РУСИЯ (?!), ЧЛЕН ДА ПРЕЗИДИУМА НА БОГОСЛОВСКАТА КОМИСИЯ НА СВЕТОВНИЯ СЪВЕТ НА ЦЪРКВИТЕ (един от най-висшите икуменически органи). БИЛ Е ЧЛЕН НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ И НА ЦЕНТРАЛНИЯ КОМИТЕТ НА ССЦ, НА ПОСТОЯННАТА КОМИСИЯ ЗА ДИАЛОГ МЕЖДУ ПРАВОСЛАВНИТЕ ЦЪРКВИ (сред които е и Б“ПЦ“) И ПРОТЕСТАНТСКАТА АНГЛИКАНСКА ЦЪРКВА. Член на делегацията на РПЦ за 11 – ТО БОГОСЛОВСКО СЪБЕСЕДВАНЕ (?!) С ЕВАНГЕЛСКИТЕ ЦЪРКВИ НА ФИНЛАНДИЯ.
Участвал в заседанията на Смесената комисия за ПРАВОСЛАВНО-КАТОЛИЧЕСКИ ДИАЛОГ в 2000 г. в Балтимор, 2006 г. в Белград и в 2007 г. в Равена.
На 29 септември 2006 г., по време на форума с многозначителното име „ДИАЛОГ НА ЦИВИЛИЗАЦИИТЕ“, АЛФЕЕВ ПРИЗОВАВА КЪМ „СЪЗДАВАНЕ НА ПРАВОСЛАВНО-КАТОЛИЧЕСКИ АЛИАНС ЗА ЗАЩИТА НА ТРАДИЦИОННОТО ХРИСТИЯНСТВО В ЕВРОПА“ (?!).
Валентин Асмус и Данил Сисоев изобличават Иларион в модернизъм и еретически възгледи.
Те пишат, че в своята книга "Таинство веры. Введение в православное догматическое богословие" (М. 1996), Алфеев споделя учението за апокатастасиса (от гръцки ἀποκατάστασις – възстановяване, възвръщане в предишно състояние). Това учение е създадено от изпадналия в ерес Ориген († 254 г.) И ТВЪРДИ НАКРАТКО, ЧЕ ВСИЧКИ ЩЕ СЕ СПАСЯТ, ДОРИ И ГРЕШНИЦИТЕ, И НЕЧЕСТИВЦИТЕ, ДОРИ И ДЕМОНИТЕ, И САМИЯ ДЯВОЛ. За Ориген огънят, наказващ грешниците, има очистителен характер, а адът, където те търпят такива мъки, е място за очистване. След връщането в първоначалното им състояние, душите – оставайки свободни – отново могат да паднат в грях и по същия път да се очистят от него. Ориген вярва в съществуването на непрекъсваем поток чувствени светове. Тези възгледи кореспондират с гностическия натурализъм и с източните култове – с тяхната диалектика на кармата и мистика за следсмъртния катарзис.
Ето как светите отци на Петия Вселенски Събор осъждат тази ерес:
„9. Който говори или мисли, че НАКАЗАНИЕТО НА ДЕМОНИТЕ И НЕЧЕСТИВИТЕ ХОРА Е ВРЕМЕННО И ЧЕ СЛЕД НЯКАКЪВ ПЕРИОД ОТ ВРЕМЕ ТО ЩЕ ИМА КРАЙ, ИЛИ ЩЕ БЪДЕ СЛЕД ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ДЕМОНИТЕ И НЕЧЕСТИВИТЕ – ТАКЪВ ДА БЪДЕ АНАТЕМА.“ (Трябва да забележим, че св. цар Юстиниан и с него светите отци на Събора ясно различават теорията на всеобщото спасение и ереста на всеобщото възстановяване и ПОДЛАГАТ НА ОСЪЖДАНЕ И ДВЕТЕ ЗАБЛУДИ! ТОВА ТРЯБВА ДА СЕ ПОДЧЕРТАЕ, ЗАЩОТО МОДЕРНИСТИТЕ, КАТО ИЛАРИОН АЛФЕЕВ ТВЪРДЯТ, ЧЕ СА ОСЪДЕНИ САМО ОРИГЕНОВИТЕ МИСЛИ ЗА АПОКАТАСТАСИСА, А НЕ МИСЛИТЕ ЗА ВСЕОБЩО СПАСЕНИЕ (виж 4.стр.304-309).-Д.Д. – Д. Сисоев).
„10. Анатема на Ориген,.. заедно с неговото нечестиво, непотребно и престъпно учение, И НА ВСЕКИ, КОЙТО СЕ ПРИДЪРЖА КЪМ ТЕЗИ МИСЛИ ИЛИ ГИ ЗАЩИТАВА ИЛИ В КАКЪВТО И ДА Е ВИД ИЛИ КОГАТО И ДА Е СЕ ОСМЕЛЯВА ДА ГИ ПОВТАРЯ.“ (1.стр.536-537).
Тази ОСЪДЕНА ЕРЕС Е ВЪЗРОДИЛА РИМО-ПАПИСТКАТА ЦЪРКВА В СВОЕТО УЧЕНИЕ ЗА ЧИСТИЛИЩЕТО. ПОРАДИ ТОВА И АЛФЕЕВ Я ВЪЗПРИЕМА.
Валентин Асмус пише също, че в своите трудове Иларион се съгласява с католическото учение за първенството на папата, а Жан-Клод Ларше СВЪРЗВА ВЪЗГЛЕДИТЕ НА РУСКИЯ МИТРОПОЛИТ С УНИАТСТВОТО. Освен това, свещеник Петър Андриевски критикува ПОЛОЖИТЕЛНОТО ОТНОШЕНИЕ НА АЛФЕЕВ КЪМ АСИРИЙСКАТА ЦЪРКВА НА ИЗТОКА (ТАКА СЕ НАРИЧА НЕСТОРИАНСКАТА ЕРЕС В НАШИ ДНИ).
ВОЛОКОЛАМСКИЯ ИЛАРИОН Е ВИСШ ПСЕВДОПРАВОСЛАВЕН ИКУМЕНИЧЕСКИ ДЕЕЦ, ДОКТОР ПО ФИЛОСОФИЯ НА ОКСФОРДСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ, ПРОФЕСОР ПРИ БОГОСЛОВСКИЯ ФАКУЛТЕТ НА ФРИБУРСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ В ШВЕЙЦАРИЯ И ЯВЕН КАТОЛИЧЕСКИ УНИАТ.
ЕТО ГО В НЕГОВИТЕ УНИАТСКИ ОДЕЖДИ:
ТУК Е НА ОБЩА ЛИТУРГИЯ СЪС СВОИТЕ ЕДИНОВЕРЦИ:
Тук на 23 септември 2015 г., заедно с председателя на съвета на мюфтиите на Русия Равил Гайнутдин, президента на Русия В. Путин, президента на Турция Реджеп Таип Ердоган, президента на Чечня Рамазан Кадиров, католически кардинал и др., ОТКРИВАТ НАЙ-ГОЛЯМАТА В ЕВРОПА МОСКОВСКА СЪБОРНА ДЖАМИЯ, след мащабна реконструкция:
Считания от икуменическите еретици едва ли не за православен цар, крупен еврейски олигарх агент Путин Шаломов, поздрави своите събратя терористи, сатанисти и мултикултурни икуменисти с настъпващия празник курбан байрам, като заяви:
„Искам да благодаря на всички, които приеха участие в издигането на това величествено здание... Уверен съм, че съборната джамия ще стане за мюсюлманите на Москва и на цяла Русия най-важен център, ИЗТОЧНИК НА ПРОСВЕЩЕНИЕ, РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ХУМАННИ ИДЕИ, НА ИСТИНСКИТЕ ЦЕННОСТИ НА ИСЛЯМА, ЩЕ НОСИ ЗНАНИЯ И ДУХОВНОСТ, ЩЕ ПОМОГНЕ ДА СЕ ОБЕДИНЯТ УСИЛИЯТА НЕ САМО НА МЮСЮЛМАНИТЕ, НО И НА ХОРАТА ОТ ДРУГИ ВЕРОИЗПОВЕДАНИЯ В ИМЕТО НА ОБЩИТЕ ЦЕЛИ“.
Тук „сивия кардинал“ стои зад своя патриарх икуменист при подписване на обща декларация с папата.
ТУК Е НА СЛУЖБА СЪС НАШИЯ РОДЕН МИТРОПОЛИТ СТАРОЗАГОРСКИ:
А тук е награждаван с орден (за какви ли заслуги ?!) от иудеина президент Владимир Шаломов:
Да се върнем към ТЕХНИЯ КОЛЕГА И главен псевдоправославен ересиарх икуменист и КЪМ НЕГОВОТО ЕРЕТИЧЕСКО ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ - Бъдещият патриарх Вартоломей, защитил в Рим докторат в областта на църковното право. Близостта с църковната администрация и дългото пребиваване на Запад, където иеродякон Вартоломей се учел и в Икуменическия институт в Босе (Швейцария), и в Мюнхенския университет (Германия), изиграли решаваща роля за формирането на неговите възгледи и убеждения (в тези и подобни западни институти са се обучавали и наши духовници, както казахме). След дългогодишно обучение, стаж и защита на докторат той се завърнал в родината си като убеден либерал и икуменист.
През 1972 г. патриарх Димитрий назначава младия архимандрит за свой секретар и о. Вартоломей прави стремителна кариера във Фенер. Още през следващата 1973 година той вече е един от титулярните архиереи, а през 1974 г. Халкидонският митрополит Вартоломей е назначен за член на Синода и едновременно за председател на няколко синодални комисии: финансовата, каноническата, по междуправославните въпроси, по диалозите с монофизитите и с римокатолиците. Той е представлявал Константинополската църква на много междуправославни и „междухристиянски“ заседания, бил е председател на Всеправославната комисия по подготовката на „Светия и велик събор“, а също така член на патриаршеската делегация при турското правителство в Анкара, съпровождал е патриарх Димитрий при всичките му пътувания зад граница през последните години на неговото патриаршество и накрая, още като митрополит, става член на секретариата на Световния съвет на църквите.
Копие от масонското списание на Великата Ложа на Гърция "Πυθαγόρος" за 1979 год, броеве 13ти и 14ти от януари-март и април-юни. В статиите пише, че иконите на тези четири патриарси се намират в храма на Великата Ложа. 1. Папа и Патриарх Александрийский Фотий 1-ви (1856-1923) |
Обложка на същото масонско списание "Питагор" за 1977 г. брой 5-ти с фотография на Вселенския патриарх Димитрий |
Неговият успех в кариерата се дължи в много голяма степен на членството му в масонската "Велика ложа на Гърция".
Анализът на биографията му, както и тези на неговите предшественици, сочи линия на приемственост в избирането на масони-икуменисти за патриарси в Истанбул. Тази практика е внедрена от Мелетий Метаксакис, който дава старт в кариерата на своя секретар и любимец Атинагор и го лансира в средите на масонството и икуменизма. Самият Атинагор, който става патриарх след края на Втората световна война, лансира и подготвя по същия начин Димитрий I, който го наследява на този пост. Димитрий I, на свой ред, прави същото за Вартоломей I, който поема щафетата от него. Според съобщения на официалния печатен орган на масонските ложи в Атина от март 1973 г., във връзка със смъртта на патриарх Атинагор, той е бил масон 33-та степен от стария приет шотландски ритуал (Вестник Западно-Европейской епархии Русской Православной Церкви за границей, 1974, № 1, с. 33).
Членуването на Вартоломей в масонска ложа се потвърждава и от периодични издания на гръцките масони.
Патриарх Вартоломей е наречен почетен президент на Масонския КС.А.Н. (прочетете вестник "Катимерини" 16 октомври 1992). Също така преди командир M. Патеракис, златен медал му дава и ротарианския клуб на Хераклион Крит. Това се случва по време на откриването на духовния център на Архидиоцеза на Крит (16 ноември 1992). Негово Светейшество говори с похвала за ротарианския клуб, за чиято работа той е информиран. Той изтъкна, че действията на ротарианците допълват работата на църквата. Той пожела на всички ротарианците добър напредък и успех в полза на всички. (Patriarch Bartholomew was called honorary president of the Masonic X.A.N. (read “Kathimerini” newspaper 16 October 1992). Also pre-commander M.Paterakis was given to him by the Rotary club of Heraklio Crete the golden medal of the club during the opening of the Spiritual Center of the Archdiocese of Crete (16 November 1992). His Holiness referred with praise to the work of the Rotary Club, whose work he is informed about. He pointed out that the actions of the Rotarians add to the work of the Church. He wished to all Rotarians good progress and success in favor of all. |
Колега на цариградския патриарх в България е един от водещите наши масони И ЕПИСКОП НА БЪЛГАРСКАТА „ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА“ – ТОВА Е ПАВЕЛ ЛЕВКИЙСКИ.
На снимката е с представителя на "великия командир" - C.B. Hall |
На 07.01.2007г. левкийският епископ Павел “освещава” церемонията по основаването в България на върховен съвет 33-та степен към шотландския масонски ритуал. В публикацията относно събитието в официалния сайт на scottish rite of freemasonary изрично е упоменато “Bishop Paul, an important religious leader in Bulgaria and a Master Mason”, тоест епископ Павел е ГЛАВЕН МАСОН НА ЛОЖАТА В БЪЛГАРИЯ.
Друг техен „брат“ е номинирания лично от патриарха за епископ, скандален „рицар“ и архимандрит на Б“ПЦ“...
Следва СЪЩЕСТВЕНО продължение................
Източниците ще бъдат цитирани в края на последната статия от тази поредица.
† ВИЖТЕ ОЩЕ
Отстъплението от вярата наречено "нов стил"
ЗА СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА
ЗА ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО
ЗА КОРЕНА НА ЗЛОТО, ЗА НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“, ЗА БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА
Християнството на българите и техните владетели