Св. преподобна Ефросиния Александрийска. Св. преподобномъченик Пафнутий Египтянин и 546 мчци с него Прочетете повече ТУК!
1207г. е убит Цар Калоян - освободителят на Варна Прочетете повече ТУК!
Търсене в сайта: | Търсене на дата в календара: |
Апостасията (отстъплението) на хората от Бога, от морала, от семейните и национални ценности се задълбочава, а както знаем от светите отци, тя трябва да достигне своя апогей преди идването на антихриста. Знаем също, че скоро след това ще дойде и Христос и ние трябва да сме готови да Го посрещнем. Ако се наричаме и се считаме за християни, ако искаме да Го посрещнем, ако искаме да се съединим с Него, и вечно да се радваме с Него, то ние сме длъжни да съблюдавеме два основни принципа:
- Първия е правилна (чиста) вяра.
- Втория е правилен (праведен) живот.
В тези трудни години, в които живеем и в още по – трудните години, които идват ние трябва да се молим Иисус да ни запази до последния ни дъх в правилната вяра и в праведния живот.
Въпреки, че Б"ПЦ" под натиска на много свои честни служители и миряни “прекрати официално” участие в ССЦ на 9 април 1998 г., тя продължава да праща свои представители на всяка среща. Ето и уклончивите мотиви за “излизане” на Б"ПЦ" от ССЦ: “След цял век православно участие в икуменическото движение и половинвековно присъствие в Световния съвет на църквите (ССЦ), не се наблюдава задоволителен напредък в многостранния богословски диалог между християните”...
Какъв ли напредък в общението с еретиците и езичниците очаква нашия синод можем само да гадаем.
Двама митрополити на Българската "патриаршия" на съвместна молитва с католици, протестанти, будисти и други „религиозни лидери“ от цял свят. Букурещ, август 1998 г., и то след като Българската църква официално напусна Световния съвет на църквите. (Снимката е ксерокопие от в. Curentul, anul II, 202 (260), luni, 31 august 1998.) |
Няма низвергване на присъствалите не еретическите сборища български духовници (както е заповядано от апостолските правила). Няма и покаяние от тяхна страна и от страна на покровителстващата ги „църква” за сатанинските мерзости.
Б"ПЦ" не само, че продължава да изпраща свои представители митрополити на всяка икуменическа асамблея, но те продължават да участват в литургически общения с инославни и езичници. Ето какво бе заявено от един от двамата наши митрополити преди присъствието им на 9-та асамблея проведена в Порто Алегре през 2006г.: ”желанието ни е да видим равнището, на което се намира икуменическият диалог в момента”.
Ето и какво обяснява тогавашния русенския митрополит Неофит (сега български патриарх) пред в-к "Стандарт" 25.05.2002 г.: "- Какво е отношението на БПЦ към икуменизма? - Нека не употребяваме тази дума, защото тя носи известен негативизъм. БПЦ винаги е участвала активно в движението за мир чрез църквите. Желание за общуване с другите Христови църкви винаги е имало. Доскоро имахме външен отдел, който осъществяваше редовни контакти с тях. През 1998 г. България официално напусна Световния съвет на църквите в Женева. Това не означава, разбира се, че сме се отказали от диалог с другите Христови църкви, но го осъществяваме двустранно, когато има някаква конкретна инициатива.” Явно заявените “икуменическите стремежи” на митрополитите агенти си остават, както си остава еретическия календар по който служат.
Не бива да се пропуска и един друг съществен елемент – ССЦ е само една от многобройните икуменически сатанински организации, форуми и събития, които вървят и се развиват паралелно през годините. Например срещите започнати в Асизи продължават и нашите родни богоборци ги посещават.
На 24 януари 2002 г. в италианския град, под патронажа на папа Йоан Павел II, се състоя поредната междурелигиозна среща „за мир“, която по своята мащабност надмина всички предшествуващи. В нея са участвували около триста представители на дванадесет измежду най-разпространените световни религии: християнство, ислям, юдаизъм, будизъм, шинтоизъм, джайнизъм, индуизъм, зороастризъм, сикхизъм, конфуцианство, японската религия тенрикьо и традиционните африкански култове.
Присъствали са всички икуменически християнски ереси: римокатолици, протестанти, новостилни и други официални „православни” „църкви”. От западните конфесии са присъствували римокатолици, англикани, лютерани, реформати, методисти, баптисти, петдесетници, менонити, Армията на спасението, квакери и моравски братя. От „древните източни църкви“ (както напоследък именуват противохалкидонските и несториянските ереси от Изток) е имало преставители на Сирояковитската, Арменската апостолическа, Етиопската, СироМалабарската и Асирийската църква. Впечатляващо е било и участието на псевдо православните. По данни на Ватикана дванадесет от петнадесетте поместни „православни” църкви са изпратили свои делегации за срещата, в десет от които са участвували епископи. Някои от делегациите са били възглавявани от самите предстоятели на съответните църкви — Цариградския патриарх Вартоломей, Антиохийския патриарх Игнатий IV и Албанския архиепископ Анастасий. Московската патриаршия е изпратила трима архиереи, начело с Волоколамския и Юриевски митрополит Питирим.
Българската патриаршия е била представена от епископския викарий за Централна и Западна Европа протойерей Иван Петкин. Делегации са изпратили същото така и Александрийската патриаршия (Нилополски епископ Георги, патриаршески викарий на Александрия), Кипърската църква (Тримитуски епископ Василий, викарий на архиепископа на Нова Юстиниана и целия Кипър), Сръбската патриаршия (Загребски и Люблянски митрополит Йован), Румънската патриаршия (епископ Йоан Харгитски), Финландската православна църква (Хелзински митрополит Амвросий) и Полската православна църква. Пресслужбата на Ватикана съобщи, че заявеното участие на новоизбрания йерусалимски патриарх Ириней в срещата не се е осъществило поради възникнали пречки.
Съгласно грижливо подготвения сценарий на срещата, след пристигането си в Асизи всички делегации се събрали на площада пред базиликата „Св. Франциск“. Тук мероприятието е било тържествено открито с няколко встъпителни речи. Пръв получил думата Цариградският патриарх Вартоломей.
Разбира се, това не е случайно. Ватиканът всячески се стреми да повдига авторитета на своя верен съмишленик, опитвайки да го възведе в ранг на източен папа. На почетната трибуна патриарх Вартоло(з)мей бил поставен от дясната страна на римския първосвещеник.
Любезните домакини настанили в отделни помещения всяка една от нехристиянските религии.
И тъй като тези помещения се намират в монастирския комплекс „Св. Франциск“, то за да не бъдат оскърбени религиозните чувства на иноверците, оттам предварително били изнесени всички християнски символи разпятия, статуи и др.
Юдеите са били още по - придирчиви в изискванията си те пожелали предоставеното им помещение никога преди това да не е било освещавано. (Очевидно християнското освещаване представлява за тях осквернение, което не може с нищо да бъде заличено).
Докато зороастрийците палели в монастирския двор своя ритуален огън, всички представители на християнските ереси, в това число и официалните „православни” (И ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА БПЦ), се събрали в долната базилика. Там начело с папата те извършили общо чинопоследование, съдържащо откъси от Апостола, прошения и молитви, написани специално за случая. Предварително подготвено, чинопоследованието включвало участието на всяка една от делегациите, като молитвата „Отче наш“ и завършителната молитва, кулминационни моменти в богослужението, били прочетени от самия папа.
Молитвеното чинопоследование за „мир“ е било последвано от „братска трапеза“ за всички участници. Домакините не се посвенили да я нарекат агапия, т. е. вечеря на любовта, кощунствено пародирайки древнохристиянското понятие.
Тук православните икуменисти са проявили с невероятна откровеност своята утвърдена вече логика на вероотстъпничеството: щом те безнаказано си позволяват да потъпкват каноните на светата Православна Църква доста често, то това вече не представлява „сензационно нововъведение“, а е нещо законно и нормално!
Само осемнадесет дни след като висши клирици от почти всички поместни православни църкви съмолитствуваха в Асизи с Йоан Павел II, Римокатолическата църква започна експанзия на територията на Русия. На 11 февруари 2002 г. папската курия издаде решение, с което превръща своите четири „администратури“ (представителства) в Русия в епархии, а своя тамошен администратор Тадеуш Кондрусевич, назначава за „митрополит на цяла Русия“ (Трябва да отбележим, че в Римокатолическата църква подобна титла изобщо няма. Ватиканът я използува само в бившите православни страни, за да може, имитирайки православната църковна структура, полесно да въвежда в заблуда непросветените хора). Самият Кондрусевич каза, че не вижда нищо нередно в случилото се. „Ватиканът, заяви той, счита целия свят за своя каноническа територия, поради което не признава никакви специални права на Руската православна църква върху територията на Русия“ („Независимая газета“, 13.02.2002.). Какво поясно доказателство от това, че и днес папата съвсем не се е отказал от средновековното си самоопределяне като „император на целия свят“. Той смята бившите православни страни (в това число и България!) за своя собствена „каноническа територия“, на която трябва да се разпространява „правата вяра“, па макар в тази вяра отдавна да не е останало никакво място за Христа...
На 12 май 2002 г. Папа Йоан-Павел Втори заяви, че ще посети България от 24 до 26 май, за да укрепи връзките с Българската "православна" църква, предаде АФП. Главата на Римокатолическата църква направи изказването по време на аудиенция с българския външен министър юдеина Соломон Паси. "Моето посещение във вашата страна ще има за цел да насърчи католическите братя и сестри във вярата им и отговаря на най-съкровенното ми желание да бъдат укрепени връзките между католическата църква и Българската православна църква", заяви папата. (Moнитор 12. 05. 2002)
Май 2002г. Папа Йоан Павел ІІ посещава България. Въпреки “декларираното си нежелание”, Българският "патриарх" Максим взима участие в церемонията по официалното посрещане на ересиарха-папа... при посрещането на папата в храма “Св. Александър Невски” епископите Симеон Западноевропейски, Неофит Доростоло-Червенски, Дометиан Видински, Павел Левкийски целуват ръка на “високия гост”, а хорът пее “Благословен идещият в името Господне”. Симеон Западноевропейски отправя приветствени думи, в които ясно признава епископското достойнство на ересиарха и добавя "Ние се възхищаваме на вашия подвиг, подвиг като на Апостол. Нека Бог да ви благослови в здраве, мир и спасение."
"Премахването на анатемите направи възможно общуването между Рим и БПЦ. Започваме равноправен диалог с Ватикана", казва митрополит Неофит ( в-к Стандарт 25.05.2002). Сега той вече е български патриарх.
† ВИЖТЕ ОЩЕ
Отстъплението от вярата наречено "нов стил"
ЗА СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА
ЗА ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО
ЗА КОРЕНА НА ЗЛОТО, ЗА НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“, ЗА БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА
Християнството на българите и техните владетели
ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО
КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО