Този сайт използва "бисквитки" единствено за да се създаде сесия за ползването му!
С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на "бисквитки"!   Разбрах
Православни
будители
„Не в силата е Бог, а в правдата!“ свети Александър Невски. Основната цел на „Будители“ е да помогне за пробуждане на заспалия Български Православен Дух, съхранил българите през робството и подтиснат от лъжеправославното етнофилетическо духовенство, революционерите масони, фашистите, комунистите, либералите, глобалистите и всякакви други партии, разделили народа и слугуващи на юдеите. Един Бог, Една Вяра, един православен цар, единен народ, единна България! Съ Нами Богъ!  Верую
Октомври 2020
  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н
  • 28
  • 29
  • 30
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 1
Днес 22 октомври е 09 октомври 2020 по църковния календар
Голготски кръст

Св. праведен праотец Авраам и неговия племенник Лот. Св. апостол Яков Алфеев - от дванадесетте апостоли. Св. преподобни Андроник и Атанасия. Св. преподобни Петър. Св. Поплия Прочетете повече ТУК!

Търсене в сайта: Търсене на дата в календара:
печат 07.05.2020 г. / 15:56:18 
Вяра
ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО - XIII част
image
Предстоятелите на 10 от 14-те ВЗАИМНОПРИЗНАТИ поместни „православни“ църкви. Тези десет ересиарха на икуменизма участваха на вълчия събор. Снимката е преди обща литургия в началото на събора в гр. Ханя, Крит. ЗА ТЯХ НАШАТА Б“ПЦ“, ЗАЯВИ В ОФИЦИАЛНО СВОЕ СТАНОВИЩЕ СЛЕД СЪБОРА, ЧЕ „ще продължава и занапред да бъде в братско евхаристийно, духовно, догматично и канонично общение“.

 Събора в Крит и ФАКТИЧЕСКИ приетите от Б“ПЦ“ негови решения:

През месец юни 2016 г. на остров Крит, република Гърция, бе проведен подготвяният от десетилетия т. нар. „Велик и свят събор“ на официалните поместни лъжеправославни църкви.

Основната цел на идеолозите и организаторите на този Събор беше да узаконят на най-високо съборно равнище икуменизма като идеология на официалното лъжеправославие, приета от всички официални поместни лъжецъркви.

Поместните лъжецъркви, които участваха в Събора като членове на Световния съвет на църквите (ССЦ), са приемали в миналото икуменически документи, ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за членуване в тази най-голяма икуменическа организация, които ДОГМАТИЧЕСКИ И СЪВСЕМ ОФИЦИАЛНО, ОТДАВНА СА ГИ ИЗВАДИЛИ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО.

На вълчия събор, беше приет само един важен документ с догматическа и практическа стойност - „Отношението на Православната църква към останалия християнски свят“. Още със заглавието СЕ ВИЖДА ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТСТЪПЛЕНИЕ ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО, ТЪЙ КАТО ВСИЧКИ ЕРЕСИ И СЕКТИ СА НАРЕЧЕНИ „ХРИСТИЯНСКИ СВЯТ“, ВЪПРЕКИ ЧЕ МНОГО ОТ ТЯХ СА ПРОКЛЕТИ С АНАТЕМИ ОТ СВЕТИТЕ ВСЕЛЕНСКИ И ПОМЕСТНИ СЪБОРИ НА ЦЪРКВАТА (НАПРИМЕР МОНОФИЗИТИТЕ, МОНОТЕЛИТИТЕ, ИКОНОБОРЦИТЕ, ПАПИСТИТЕ И Т.Н.).

В документа думата „ерес“ никъде не се употребява, което противоречи на традицията и практиката на Вселенските събори, които са били свиквани именно с тази най-главна цел – да предпазят Църквата от еретически заблуждения. Самите пък ереси след това са били изобличавани и подхвърляни на анатема, с цел ясно и обективно да се прави разграничение между истина от лъжа и да подбуди еретиците към покаяние, за да не погинат.

Следователно съборът в Крит не дава отговор на важния въпрос – има ли съвременни ереси или не? Ако има, защо не са изброени, за да се пазим от тях?

Освен това се легализира икуменическото богословие и терминология, както и дейността на ССЦ. „Узаконява“ се икуменическото съмолителстствуване между православни и еретици, което е строго забранено от църковните канони, а наказанието е низвержение!

Светците от всички времена са следвали думите на св. Киприян Картагенски, че еретиците никога няма да се върнат към Църквата, ако ние сами ги утвърждаваме в мисълта, че и те имат църква и тайнства. Съборът в Крит пряко се противопоставя на светите отци, като припознава някаква „инославна“ църковност у еретиците.

Ето по конкретно за какво става въпрос:

1.  в точки 4, 5, 6, 12 и навсякъде, където се говори за „възстановяване на християнското единство“, никъде изрично не се пояснява, че това може да стане само, ако еретиците с покаяние се обърнат към Православната Църква; особено двусмислена в това отношение е т. 12.

2.   Точки 16-19 и т. 21 като цяло одобряват икуменическата дейност на ССЦ, без въобще да споменават множеството канонични и догматични отстъпления, извършвани от участниците в този ЕРЕТИЧЕСКИ форум.

3.   В точка 19 се говори, че „еклезиологичните предпоставки на декларацията от Торонто (1950 г.), „Църква, Църкви и ССЦ“  имат основополагащо значение за участието на православните в ССЦ“.

Тъкмо с текстове от тази Декларация обосновава участието на официалните поместни лъжецъркви в икуменическото движение и приетият на Критския събор документ „Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“. В този параграф четем: „Православните църкви, членове на ССЦ… са дълбоко убедени, че еклезиологичните предпоставки на Декларацията от Торонто (1950) «Църква, църкви и Световния съвет на църквите» имат основополагащо значение за участието на православните в Съвета“. Съвсем малко по-нататък следва цитат от Торонтската декларация: „Целта на ССЦ не е договарянето на съюзи между църквите, които могат да се сключват само от самите църкви, действащи по своя инициатива, а установяването на живи контакти между църквите и допринасянето за изучаване и обсъждане на въпросите за ЕДИНСТВОТО на Църквата. ОТ НИТО ЕДНА ОТ ЦЪРКВИТЕ при встъпването ѝ в ССЦ НЕ СЕ ИЗИСКВА ДА ПРОМЕНЯ СВОЯТА ЕКЛЕСИОЛОГИЯ (ТОЕСТ ВСЯКА ОТ ЕРЕСИТЕ ВЪТРЕ МОЖЕ ДА СТОИ НА БОГОХУЛНИТЕ СИ ПОЗИЦИИ И ТОВА ИЗОБЩО НЕ ПРИТЕСНЯВА ОФИЦИАЛНИТЕ ЛЪЖЕПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ – б.р.)...

Раздел 3 от тази декларация гласи следното:

„Църквите-членки  (на ССЦ) съзнават, че тяхното членство в Църквата Христова Е ПО-ВСЕОБЕМНО, ОТКОЛКОТО ЧЛЕНСТВОТО В СОБСТВЕНИТЕ ИМ ЦЪРКВИ. Ето защо те се стараят да встъпят в жив контакт с тези, които са извън тях... ВСИЧКИ ХРИСТИЯНСКИ ЦЪРКВИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО РИМСКАТА ЦЪРКВА, считат, че няма пълно тъждество между членството във Вселенската Църква и членството в собствената им Църква. Те признават, че има членове на Църквата „вън от стените й“, ЧЕ ТЕ ЕДНАКВО ПРИНАДЛЕЖАТ към Църквата и дори, че има „Църква извън Църквата (§ІV, т.3)... църквите, членове на Световния съвет на църквите, вярват въз основа на Новия Завет, че Христовата Църква е една“.

В Декларацията се подчертава: „Главният проблем е в това, как може да се формулират еклесиологичните принципи на орган, в който са представени толкова много различни концепции за Църквата, без да се използват категориите или езикът на една определена концепция за Църквата“. (§ІІ).“

Тоест тук СЕ ЗАЯВЯВА ОТХВЪРЛЯНЕ НА ПРАВОСЛАВНАТА „КОНЦЕПЦИЯ ЗА ЦЪКВА“, КАТО ЕДНА ОТ МНОГОТО РАЗЛИЧНИ, И ТЪРСЕНЕ НА НОВА, ОБЕДИНЯВАЩА ЕКЛЕСИОЛОГИЧНА ПОЗИЦИЯ НА НОВ „ОРГАН“ – ТОЕСТ НОВА СВРЪХ „ЦЪРКВА“!

От гореизложената информация се вижда и изповядване на нов догмат, че можеш да принадлежиш към едната Църква, без да изповядваш нейните догмати и вън от литургичното общение с нея. Това учение е протестантско, но не и православно.

По същество горепосочените части на Торонтската декларация, която изцяло се определя да има „ОСНОВОПОЛАГАЩО значение за православните в ССЦ“, ПРЕДСТАВЛЯВА ОТРИЧАНЕ ОТ Едната Свята, Съборна и Апостолска Църква!

ТУК Е МНОГО ВАЖНО ДА СЕ УТОЧНИ, ЧЕ С ВСТЪПВАНЕТО С В ТАЗИ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРЕЗ 1961 Г., НАШАТА Б“П“Ц ПРИЕМА НЕЙНИТЕ ДОКУМЕНТИ И РЕШЕНИЯ, КОЕТО ДОКУМЕНТАЛНО И ДОГМАТИЧЕСКИ, ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ ДОКАЗВА НЕОСПОРИМО ЕРЕТИЧЕСКАТА Ѝ СЪЩНОСТ! С Т.НАР. СИ ИЗЛИЗАНЕ ОТ ССЦ БЪЛГАРСКАТА „ПАТРИАРШИЯ“ НЕ СЕ ОТКАЗВА ДА ПРИСЪСТВА НА ИКУМЕНИЧЕСКИТЕ АСАМБЛЕИ (КАКТО ВИДЯХМЕ), ДА СЕ МОЛИ С ЕРЕТИЦИТЕ, И НЕ СЕ ОТРИЧА И ПОКАЙВА ЗА ПРИЕТИТЕ ИКУМЕНИЧЕСКИ ОФИЦИАЛНИ ДОКУМЕНТИ.

НАПРОТИВ!

Б“ПЦ“ НЕ САМО, ЧЕ НЕ КРИТИКУВА И ИЗОБЛИЧАВА СВЕТОВНИЯ СЪВЕТ НА ЦЪРКВИТЕ, НО СИМВОЛИЧНО ГО НАПУСКА, САМО ЗАЩОТО Е НЕДОВОЛНА ОТ ЛИПСАТА НА „НАПРЕДЪК“ В ОБЕДИНЕНИЕТО С ДРУГИТЕ БОГОХУЛНИЦИ!

Припомняме официалните мотиви на синода на Б“ПЦ“:

След цял век православно участие в икуменическото движение и половинвековно присъствие в Световния съвет на църквите (ССЦ), не се наблюдава задоволителен напредък в многостранния богословски диалог между християните”...

ИЗЯВЛЕНИЕ на Св. Синод на БПЦ във връзка с участието на БПЦ в икуменическото движение. Канцеларията на Св. Синод на БПЦ

27 май 1998 г., София

Официален сайт на „св.“ синод на Българската „православна“ църква

Да се върнем към основния документ, приет в Крит:
4.  В точка 20 пише „провеждането на богословски диалози на Православната Църква с останалия християнски свят винаги произхождат от принципите на православната еклесиология и каноническите критерии на вече сформиралата се църковна традиция (7-мо правило на  Втория Вселенски Събор и 95-то правило на Пето-Шестия Вселенски Събор)“.

Това е ЛЪЖА, защото цитираните канони се отнасят единствено до начина, по който различни категории покаяли се еретици биват приемани в Църквата, а съвсем не говорят за някаква древна църковна традиция на междухристиянски диалози!

5.    Точка 22 премълчава изключително важния факт, че решенията на църковните събори са действени и авторитетни при едно неотменимо условие: трябва задължително да се намират в съгласие със Седемте Вселенски събори, и изобщо – със свещеното предание на Църквата.

А ТОЗИ ЕРЕТИЧЕСКИ СЪБОР, КАКТО ВИДЯХМЕ, СЕ НАМИРА В ПРЯКО ПРОТИВОРЕЧИЕ С ПРАВОСЛАВНИТЕ СЪБОРИ И С ПРЕДАНИЕТО НА ЦЪРКВАТА.

Представителите на десетте участвали в Събора църкви приеха документ, в който икуменизмът и членството в Световния съвет на църквите се представят като напълно приемливи от православна гледна точка и на поместните църкви дори се вменява в задължение да участват в двустранните диалози с инославните.

Занапред всеки, който в рамките на официалното православие се обявява против участието в икуменическото движение или си позволява да го критикува, се оказва изправен срещу съборно решение, което според идеолозите на Събора трябва да бъде прието от всички поместни църкви („Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“, §22).

В публикуваното на 29 ноември 2016 г. Становище на Синода на Б“П“Ц-Б“П“ се казва, че „в сравнение с техния предсъборен вариант гласуваните и приети от Събора на остров Крит документи са претърпели определени, но несъществени и недостатъчни за всеправославното им приемане промени. Припомняме, че самият предсъборен вариант беше приет от Б“П“Ц-Б“П“ на предсъборните съвещания в Шамбези.

Ето какво се казва в КОМЮНИКЕ на ПЕТОТО ВСЕПРАВОСЛАВНО ПРЕДСЪБОРНО СЪВЕЩАНИЕ - Шамбези, Женева, 16 октомври 2015 г., публикувано от българската „патриаршия“:

„Дейността на съвещанието започна с междуправославно архиерейско съслужение (света Литургия)... В работата на съвещанието взеха участие делегации на всички автокефални православни църкви...

Съвещанието прие единодушно текстовете „За автономията и начина на нейното прогласяване в Православната църква“, „Отношенията (връзките) на Православната църква с останалия християнски свят“ и „Важността на поста и неговото спазване днес“.“

Подобни антиправославни проекторешения и формулировки бяха приети от Б“П“Ц и преди това, на всеправославното съвещание във Фенер 6-9 март 2014 г.

Ето цитати от... 

 

Следва СЪЩЕСТВЕНО продължение................

Източниците ще бъдат цитирани в края на последната статия от тази поредица.

   ВИЖТЕ ОЩЕ

Против ереста на новостилието

Отстъплението от вярата наречено "нов стил"

ОТНОСНО СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА

ОТНОСНО ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО

ЗАЩО БОГ НИ ИЗОСТАВИ

ОТНОСНО КОРЕНА НА ЗЛОТО, НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“ И БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА

Ислямската духовна същност на българската „православна“ „църква“

За Петровият пост и въпросите, които поражда

ДОГМАТИЧЕСКОТО ОТПАДАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ''ПРАВОСЛАВНА'' ЦЪРКВА ОТ ПРАВОСЛАВИЕТО

История на борбата с Бога

Иудеите против християнството

Изобличение на иудеите от светците и духовниците на Църквата

Театърът на антихриста

ЧУЖДАТА ВЛАСТ В БЪЛГАРИЯ

ИСТИНАТА ЗА НАШИЯ НАРОД

Християнството на българите и техните владетели

ИСТОРИЯ НА СЛАВЯНОБЪЛГАРСКАТА ИМПЕРИЯ

ИДЕЯТА "ПРАВОСЛАВНИ БУДИТЕЛИ"

Православна ли е демокрацията

Народе, народе...

Защо се премахва вероучението

Относно старостилния икуменизъм

Свещената борба против антихристовата религия на икуменизма и изчадието му-новостилието

КОЙ СТОИ ЗАД ОТСТЪПЛЕНИЕТО

ДИСЕКЦИЯ НА ЧОВЕКООМРАЗАТА

КОЙ ПРЕДИЗВИКВА КРИЗАТА И КАК ЩЕ ЗАВЪРШИ ЗАПОЧНАЛОТО

Как да се отнасяме с еретиците, атеистите, иноверците, езичниците, астролозите, масоните, икуменистите и други нечестиви

Против лъжовния страх от „осъждане”

Относно отцеругателството и националното предателство

ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО

Против юдомасонството

Изповедание на вярата

КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

 ↑