Този сайт използва "бисквитки" единствено за да се създаде сесия за ползването му!
С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на "бисквитки"!   Разбрах
Православни
будители
„Не в силата е Бог, а в правдата!“ свети Александър Невски. Основната цел на „Будители“ е да помогне за пробуждане на заспалия Български Православен Дух, съхранил българите през робството и подтиснат от лъжеправославното етнофилетическо духовенство, революционерите масони, фашистите, комунистите, либералите, глобалистите и всякакви други партии, разделили народа и слугуващи на юдеите. Един Бог, Една Вяра, един православен цар, единен народ, единна България! Съ Нами Богъ!  Верую
На 19 ноември...
Голготски кръст

†06 ноември по православния календар - Св. Павел Изповедник, архиепископ Константинополски. Св. преподобен Варлаам Хутински, Новгородски чудотворец. Св. преподобни Лука Тавроменийски. свети Герман, архиепископ Казански Прочетете повече ТУК

Празник на сухопътните войски на българската армия Прочетете повече за СВ ТУК

Търсене в сайта: Търсене на дата в календара:
печат 08.08.2018 г. / 17:46:39 
Вяра
Светият Божи Дух за жените и за отношенията на верните с тях

imageКакво е казал Светия Дух, чрез устата на своите угодници за жените: 

Вие, жените, покорявайте се на мъжете си, като на Господа, защото мъжът е глава на жената, както и Христос е глава на църквата, и Той е спасител на тялото. Но както църквата се покорява на Христа, така и жените да се покоряват на мъжете си във всичко.(Ефес. 5: 22-24)

„също така и жените, облечени прилично, със срамежливост и целомъдрие да се гиздят, не с плетенки, ни със злато, или с бисери, или драгоценни дрехи, а с добри дела, както прилича на жени, които се посвещават на благочестие. Жената да се учи в безмълвие и пълно покорство. На жена не позволявам да поучава, нито да господарува над мъж, но заповядвам да бъде в безмълвие. Защото по-напред биде създаден Адам, а после Ева; и не Адам биде прелъстен, а жената биде прелъстена и падна в престъпление; но ще се спаси чрез раждане деца, ако пребъде във вяра, в любов и в светост с целомъдрие.“ (1 Тим. 2:9-15)

Жените ви в църквите да мълчат: тям не е позволено да говорят, а да се подчиняват, както казва и законът. Ако пък искат да научат нещо, нека питат мъжете си вкъщи; понеже е срамотно жена да говори в църква.(1Кор.14: 34-35)

„за да вразумяват невестите да обичат мъжете и децата си, да бъдат целомъдри, чисти, къщовници, добри, покорни на мъжете си, та да се не хули словото Божие... Това говори, увещавай и изобличавай с пълна власт; никой да те не презира.“ (Тит 2:4-5, 15)

 „всяка жена, която се моли или пророкува гологлава, засрамя главата си, защото все едно е, като да е обръсната; ако жена не иска да се покрива, нека се стриже; ако пък е срамотно за жена да се стриже или бръсне, нека се покрива...  Защото не мъжът е от жената, а жената е от мъжа; и не мъжът е създаден за жената, а жената за мъжа. Затова жената трябва да има на главата си знак на мъжова власт над нея - заради Ангелите... Разсъдете сами в себе си: прилично ли е жена да се моли Богу гологлава? Нали и самата природа ви учи, че е безчестие за мъж, ако си оставя коса?“ (1Кор.11: 5–6, 8-10, 13-14)

„освен това, бидейки без работа, навикват да ходят от къща в къща; и не само са без работа, но са и бъбриви, любопитни и говорят, каквото не подобава. И тъй, желая, щото по-младите вдовици да се женят, да раждат деца, да въртят къща и да не дават никакъв повод на противника за похула; защото някои вече се повлякоха подир сатаната.“ (1 Тим. 5:13-15)

„човеците ще бъдат самолюбци, сребролюбци, самохвалци, горделиви, хулници... предатели, безочливи, надути, повече сластолюбци, нежели боголюбци, които наглед имат благочестие, но от силата му са се отрекли. И от такива се отвръщай!

Към тях принадлежат ония, които се примъкват в къщите и прелъстяват женуря, претоварени с грехове и обзети от различни похоти, - женуря, които всякога се учат и никога не могат да стигнат до познание на истината.“  (2 Тим. 3:4-7)

добре е за човека да се не допира до жена... А на неженените и вдовиците казвам: добре им е, ако си останат като мене. Но, ако не се въздържат, нека се женят; защото по-добре е да се женят, отколкото да се разпалват. А на женените заповядвам - не аз, а Господ - жена да се не раздели от мъж, - ако пък се и раздели, да остане неомъжена, или да се примири с мъжа си, - и мъж да не оставя жена си... Свързан ли си с жена, не търси развод; развързан ли си от жена, не търси жена. Па, ако се и ожениш, няма да съгрешиш; и девица, ако се омъжи, няма да съгреши. Но такива ще имат грижи за плътта, а пък аз ви щадя. Това ви казвам, братя, защото времето нататък е късо, та ония, които имат жени, да бъдат като че нямат.(1Кор.7: 1, 8–11, 27-29)

„Нежененият се грижи за Господни работи - как да угоди Господу; а жененият се грижи за световни работи - как да угоди на жената.“ (1Кор.7:32–33)

„блаженият, като разбрал нечестивото ѝ желание, възразил:

- Кой от мъжете, послушали жена, е променил някога положението си към по-добро? Първосъздаденият Адам, като послушал жена, бил изгонен от рая. Самсон, който превъзхождал всички със силата си и сам побеждавал цяла войска, бил предаден от жена на другородците. Соломон, който постигнал дълбочината на премъдростта, като се подчинил на жена, се поклонил на идолите. Ирод, който удържал много победи, за да угоди на жена, отсякъл главата на Иоан Предтеча. И така, по какъв начин ще стана свободен, превръщайки се в роб на жената, която не съм познал от деня на раждането си?..

Апостолът казва още: “Нежененият се грижи за Господни работи - как да угоди Господу; а жененият се грижи за световни работи - как да угоди на жената”. И така, питам ви: за кого е потребно да се работи повече - за Господа или за жената? 

08.08 по еретическия, †26 юли по църковния календар - Св. преподобни Моисей Угрин

 

imageЗа женските украшения

Св. Тихон Задонски

„Вашето украшение да бъде не външно, сиреч, плетене на коси, кичене със злато или обличане в премени, а вътрешно – скритият човек на сърцето в нетленната красота на кроткия и тих дух, което е драгоценно пред Бога.”

1 Петр. 3:3–4

„Също така и жените, облечени прилично, със срамежливост и целомъдрие да се гиздят, не с плетенки, ни със злато, или с бисери, или драгоценни дрехи, а с добри дела, както прилича на жени, които се посвещават на благочестие.”

1 Тим. 2:9–10

Свети Иоан Златоуст по този въпрос:

imageЖена, която излишно се украсява е по-мерзка от голата, тъй като такава съблича от себе си смиреномъдрието и благопристойността (Беседа 10-та на Посланието до Колосяни).

Златните накити и скъпите перли са празник за сатаната (т. 2, стр. 242).

Когато видиш жена красива, с бляскав вид, богато украсена и възбуждаща похот в сърцето ти, тозчас обръщай взора си към венеца, свише предлаган на онези, които побеждават прелестта (Беседа шеста за покаянието).

Красива жена, ако няма целомъдрие и чистота, е разкрасена гробница, бездна, поглъщаща принесени в жертва души, смъртоносна отрова приготвена за неблагоразумните (Беседа на Псалом 5).

Когато жената се украсява за да обърне всички погледи към себе си, готви отрова, за да напои взиращите се в нея (Беседа 17-та на Евангелието от Матея).

Жени, които украсяват лицата си с помади, ружове и червила за прелъстяване на безсрамните юноши, нанасят превелика вреда както на себе си, така и на онези, които ги поглеждат (Беседа 20-та на Евангелието от Матея).

Жена, която украсява лицето си, ще получи голямо наказание, защото тя преправя Божието творение, което е съвършено и никаква поправка не изисква (Беседа 17-та на Евангелието от Матея).

Женските украшения раждат завист и ревност (Беседа 61 на Евангелието от Иоана).

Признак на нечестивата жена е, когато украсява себе си, за да се харесва на други нечестивци и да получи похвала от тях, защото украсената жена никой честен човек няма да похвали, а това ще сторят само похотливи и безсрамни люде (Беседа 61 на Евангелието от Иоана).

Истинската красота си личи не по лицето, а по добрия и честен нрав (Беседа 14-та за жените и красотата).

Разсъждение за женското украшение

Няма смисъл да доказваме колко суетна и съблазнителна е тази прелест, защото, за какво украсяват жените лицата си? Не може да се намери друга причина, освен че го правят за да се покажат пред хората, защото не за себе си те се украсяват, тъй като в своите домове и спални са без украшения, а и тялото не изисква такива неща и украшенията не дават здраве на тялото, а по-скоро вредят. Остава само по-горе указаната причина. Лошо правят те, че ходят по банкети, по сватби, по комедийни представления, по компании и прочее събрания. А по-лошо от всичко е, когато влизат в светата църква с тези непотребни неща и така правят позорище от Божия храм.

Лечебно средство против такова увлечение:

Първо. Помни смъртта и че по лицето – тази маска днес украсявана – ще пълзят червеи, и че сега тази маска я мажат и тя благоухае, а тогава ще вони и накрая ще се превърне в прах.

Второ. Ще бъде даден отговор пред Бога за съблазните, и колкото повече са се съблазнили от тази прелест, толкова по-голямо наказание ще получи съблазнителят. „Горко на света от съблазните, защото съблазни трябва да дойдат; обаче горко на оногова човека, чрез когото съблазън дохожда”, – казва Христос (Мат. 18:7).

Трето. С мислените си очи да гледаме пречистото Христово лице, което заради нашите беззакония е било заплювано и удряно.

Святитель Тихон Задонский, Собрание сочинении, т. 1, Плоть и дух

 

"Сам Ирод бе проводил да хванат Иоана и го свърза в тъмницата" (Марк. 6:17). За какво? - "Зарад Иродиада, жена на брата му Филипа, понеже се бе оженил за нея" (Пак там).

Кой с пълна мяра ще изобличи безумието Иродово, проявило се поради безмерното му женоугодие? Или кой ще опише нечуваната дързост на злите жени

Струва ми се, че в поднебесната няма такъв звяр, който да е подобен на злата жена (говоря сега само за злата, а не за добрата и целомъдрената,.. (добрата и целомъдрена жена, която вече отдавна липсва в нашето атеистично, еманципирано (и от Бога), всатанено, технологично общество - б.р.). 

Нито един звяр на света не прилича на злата жена. Кой е по-яростен от лъва сред четириногите? Никой. Кой е по-опасен от змията сред влечугите? Отново никой. Обаче и лъвът, и змията имат по-малко злоба от злата жена, както потвърждава и мъдрият Соломон: "По-добре да живееш в пуста земя, нежели със свадлива и сърдита жена" (Притч. 21:19; сравн. Сир. 25:18.). Нека не мисли някой, че пророкът е казал това, за да се надсмее над жената - и самите дела удостоверяват същото: лъвовете в ямата не докоснали Даниил, а Иезавел умъртвила праведния Навутей. Китът оставил невредим Иона в утробата си, а Далида свързала и остригала Самсон и го предала на другоплеменници. Змии, аспида и василиск се бояли от Иоан в пустинята, а Иродиада го посекла на гощавката. Врани хранили Илия на планината, а Иезавел искала да го убие, след като сторил благодеянието да низведе дъжд...

Защото никоя злоба не може да бъде сравнена със злобата на злата жена. Думите ми потвърждава и Книгата Премъдрост на Иисуса, син Сирахов, като казва: "няма глава по-отровна от змийна глава" (Сир. 25:17, 15) и "може да се понесе... всяка злоба, само не женска злоба"!

О, зло дяволско и най-остро оръжие!

Още в най-древни времена дяволът чрез жена уязвил Адам в рая, чрез жена склонил кроткия Давид към измамното убийство на Урия, чрез жена тласнал към престъпление мъдрия Соломон и ослепил мъжествения Самсон, по женска вина умъртвил синовете на свещеника Илий, оковал в тъмница благородния Иосиф, предал на посичане Иоан - светилника на целия свят...

По вина на жена дяволът и светци е отвръщал от добродетелите. Той, дяволът, чрез жена всички посича, всички убива, всички опорочава и унижаваЗащото безсрамната жена никого не щади, не почита свещениците, не се свени от левита, не се срамува от пророка. О, зло, по-лошо от всякое друго е злата женаАко е бедна, богатее със злобата си, ако има богатство, което да способства за лукавството й, това е двойно по-пагубно. Жената е нетърпеливо животно, неизлечим недъг, неукротим звяр. Виждал съм неукротими аспиди да бъдат укротени, лъвове, еднорози и мечки да бъдат опитомени; а злата жена, ако я изобличават, се гневи, и ако я увещават с ласка, се превъзнася. Ако мъжът й е облечен в началствена власт, тя денем и нощем го развращава с речите си и го подтиква към злодейство, както Иродиада Ирод; ако има беден мъж, подбужда го към гняв и бран. Ако е вдовица, самолично безчести всички, защото не обуздава езика си със страх Божий, не гледа бъдещия съд, не уповава на Господа, не пази закона на любовта. На злата жена нищо не й струва да предаде на смърт мъжа си. Защото жената на праведния Иов го съветвала да приеме смъртта, като похули Бога, и казвала:

- "Похули Бога и умри!" (Иов. 2:9)

О, лукав нрав! О, безчестно намерение! Иововата жена не проявила жалост, като виждала мъжа си да страда с цялото си същество си от тежката болест и подобно на въглен да хвърля искри, когато цялото му тяло било покрито с язви и изяждано от червеи, не се склонила към милосърдие, като го гледала да се гърчи, да изпитва болка, да страда и да изпуска през болезнено отворени уста учестеното си дихание. Не се смекчило сърцето й, като видяла онзи, който някога ходел в царска порфира, да лежи гол на гноището. Не си спомнила предишното нежно съпружеско отношение, не си спомнила колко много слава и добрини получавала от него по-рано. Но какво рекла тя:

- "Похули Бога и умри!"

...Нима мъжът ти някога ти е казвал такива думи, докато си била болна? Нима не те е изцелявал от болестите с молитвите и с благите си дела? Нима не е достатъчно за него това временно наказание, че му изпросваш и вечно мъчение чрез похулване на Господа? Или не знаеш, че всеки грях ще се прости на човеците, а хулата - грехът против Духа Свети - няма да им се прости нито в този, нито в бъдещия живот (Мат. 12:31)?

Искаш ли да видиш друга жена, подобна на тази по своето лукавство? Виж Далида, която свързала силния Самсон и го предала на другоплеменници (Съд. 16:6). Тя предала на враговете съпруга си, когото обичала, галела и уверявала, че го обича повече от самата себе си. Този, когото обичала вчера, днес мами, когото вчера стопляла с целувки, днес с лукавство предава на смърт. Не е ли бил хубав? Но кой бил по-хубав от него, когато със седемте плетеници на главата си (Съд. 16:13, 14) явявал образа на седмосветлата благодат? Не е ли бил мъжествен? Но кой бил по-мъжествен от този, дето с ръцете си разкъсал страшния лъв по пътя си и с ослина челюст избил хиляда другоплеменници? Но може би той не бил добродетелен? Не, той бил добродетелен дотолкова, че когато веднъж усетил жажда, се помолил Бог да му прати вода, а от хвърлената мъртва челюст изтекла вода и той утолил жаждата си. Ето, този прекрасен, този мъжествен, този добродетелен мъж собствената му жена свързала като враг и предала в ръцете на неприятелите. Но по кой начин жена могла да победи толкова силен мъж? Поради присъщата на мъжете добротазащото като го лишила нощем от тайната му сила, тя го свързала със здрави въжета. 

Затова и Божествената мъдрост ти повелява: "пред тая, която лежи на твоето лоно, пази се да отваряш твърде устата си" (Мих. 7:5).

Кажи ми кое животно може да замисли нещо подобно против сродния си мъжки пол? Коя змия ще пожелае да погуби съжителя си? Коя лъвица ще предаде на заколение своя лъв? Виждаш, че справедливо говори Книгата на Премъдростта, като казва, че няма по-отровна от змийна глава и няма по-голяма злоба от женската (Сир. 25:17, 15)!

Ще кажа направо: който има зла жена, нека знае, че търпи възмездие за беззаконията си. За да не са без доказателство тези думи, чуй Премъдростта, която говори, че злата жена се праща на беззаконния мъж заради злите му дела (Сир. 25:22-29 и др).

Досега говорихме за злата жена и тук ще завършим тази реч. Подобава да споменем и добрите жени, особено заради тези, които присъстват тук.

Защо тези жени се наричат добри? Защото когато видят други да вършат богоугодни добродетели, се радват за тях като за свои, и трудовете им усвояват за себе си като награда за добродетелта.

Добродетелна и нещелюбива жена била сонамката, която изпросила съгласието на мъжа си и устроила за Елисей горница, та да си почива при нея (4Царств. 4:9, 10; сравн. Лук. 4:25, 26)...

Също така кой ще каже нещо лошо за бедната вдовица, която приела пророк Илия? Тя нямала много пари, но явила богатство на благоразположението...

Забележително е дори това, че въпреки тази оскъдица, тя не скрила малкото останала й храна. Колко са много днес онези, които притежават в излишък злато и сребро, а не дават на приятелите си, когато им поискат! 

Виждаш ли как добрите жени се сподобили с плодовете на нищелюбието? Защото благите трудове дават благи плодове и нетленния корен на целомъдрието.

Вие, жени, чухте за делата на злите и за добродетелта на добрите. Едните възлюбете, а от другите се отвръщайте, на едните подражавайте, а другите избягвайте, та като следвате пътя на благите жени, и вие да бъдете причислени към лика на светиите на Христа Иисуса, нашия Господ, на Когото подобава слава и царство во веки. Амин.

 

Из "Слово на свети Иоан Златоуст за деня на отсичането на главата на Светия Господен предтеча Иоан"

 

„В това време една жена - езичница, известна в цяла Антиохия блудница, премина покрай църковните двери с голяма гордост, облечена в скъпи дрехи и украсена със злато, скъпоценни камъни и бисери... Тя беше така прекрасна по лице, че светските юноши не можеха да се наситят от съзерцанието на нейната красота. Когато премина покрай нас, тя изпълни целия въздух с ароматно благоухание. Щом я видяха да върви така безсрамно, с непокрита глава и с голи рамене, епископите закриха очите си и тихо въздишайки, се отвърнаха, както подобава - от голям грях.

21.10 по еретическия, † 08 октомври по православния календар - Св. преподобна Пелагия

(Сами може да си отговорим на въпроса, колко от съвременните жени, включително и "християнките", ходят "БЕЗСРАМНОс голи ръце и крака, с разпуснати и специално оформяни в прически боядисани коси, накичени с накити, напръскани със скъпи парфюми и омазани с най-различни лакове, гелове, червила, бои, гримове и други козметики. Светите православни отци, както се вижда от житието, ясно ги описват като "БЛУДНИЦИ", носители на "ГОЛЯМ ГРЯХ".

Как може една подобна жена да се покае истински и да спре своя устрем към дълбините НА АДА, е описано в цитираното житие на преподобна Пелагия. Покаяние за греховете може да стане само в истинското православно изповедание, описано в препратките след статията.)

 

image„„- Кажи на онези ИДОЛИ да не идват тук, ала да се върнат обратно.“

По време на проповед в Асон – Кефалиния, изведнъж прекъснал проповедта си и изпратил един слушател в покоите на местния големец, казвайки горните думи. Пратеникът там намерил четири госпожи аристократки, облечени безсрамно „според венецианската мода – разгърдени“,които били готови да дойдат, за да проследят проповедта на Светеца.“

"Свети свещеномъченик и равноапостолен Козма Етолийски"

(Забележете как в пророчеството си, равноапостолния светец нарича жени, които въпреки, че са облечени с дълги рокли им се виждат само някои разголени части от тялото – „ИДОЛИ“. Какво да кажем за съвременните жени, които ходят с мъжки дрехи, впити по тялото или почти голи не само по плажовете, а дори и по улиците. Те стават оръжия на сатана, съблазнявайки околните и се превръщат в съвременни ИДОЛИ – б.р.).

Какво безчестие и поругание в очите на Бога и бъдещо наказание си причиняват съвременните жени, които ходят разкрасени и с разпуснати, оформени в прически коси, за съблазън на неразумни и развратени мъже, може да се проумее от житието на мъчениците от град Награн (06.11 по еретическия, †24 октомври по православния календар):Какво безчестие и поругание в очите на Бога и бъдещо наказание си причиняват съвременните жени, които ходят разкрасени и с разпуснати, оформени в прически коси, за съблазън на неразумни и развратени мъже, може да се проумее от житието на мъчениците от град Награн (06.11 по еретическия, †24 октомври по православния календар):

„Блажената и почтена жена отговорила на царя със следните думи:

- Би следвало ти, царю, да почиташ Този, Който ти е дал властта, и тази порфира, и тази диадема, нещо повече: дал ти е самото битие и живот. Той е Синът Божий и е Бог. Ти показа неблагодарност за такова велико благодеяние от Него и с дързък език злослови своя Благодетел...

Като чул това, царят се изпълнил с гняв и, като се обърнал към велможите си, казал им:

- Вие виждате как безсрамно ни злослови тази жена!

След това той заповядал да свалят покривалото от главата на Синклития и дъщерите и с непокрита глава и с разпуснати коси да я водят по града, като се подиграват и надсмиват над нея. Когато я водели с безчестие по градските улици, тя видяла, че много жени плачат заради причинения позор и издевателство. Като се обърнала към тях, тя казала:

- ... Днес се радвам, че моят Господ вижда поруганието ми, чува изповедта ми и знае усърдието ми. Не пожелах нито почести, нито богатства и дори не искам този временен живот. Единственото ми желание е да придобия Христа, да се явя пред Него в сонма на светите мъченици и да доведа и плода на утробата си - тези мои дъщери...“

 

 

 ВИЖТЕ ОЩЕ

Против ереста на новостилието

Отстъплението от вярата наречено "нов стил"

ЗА СЪКРАЩАВАНЕТО НА ЛИТУРГИИТЕ, ТАЙНСТВАТА И ТРЕБИТЕ В НОВОСТИЛНАТА ЦЪРКВА

ЗА ПРЕМАХВАНЕТО НА ОГЛАШЕНИЕТО

ЗАЩО БОГ НИ ИЗОСТАВИ

За Петровият пост и въпросите, които поражда

ЗА КОРЕНА НА ЗЛОТО, ЗА НАЧАЛОТО НА ОТСТЪПЛЕНИЕТО НА РОДНАТА НИ „ЦЪРКВА“, ЗА БЪЛГАРСКАТА СХИЗМА

Театърът на антихриста

ИСТИНАТА ЗА НАШИЯ НАРОД

Християнството на българите и техните владетели

ИДЕЯТА "ПРАВОСЛАВНИ БУДИТЕЛИ"

Православна ли е демокрацията

Народе, народе...

Защо се премахва вероучението

За старостилния икуменизъм

КОЙ СТОИ ЗАД ОТСТЪПЛЕНИЕТО

ДИСЕКЦИЯ НА ЧОВЕКООМРАЗАТА

ПАСТИРСКО ОКРЪЖНО ПОСЛАНИЕ ПРОТИВ МАСОНСТВОТО

Против юдомасонството

Изповедание на вярата

КЪДЕ СЕ Е СЪХРАНИЛО ПРАВОСЛАВИЕТО

 ↑